Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderÅndenes makt episode 3

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 10:30
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Vestfold
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av skeptikeren »

Jepp, der er vi enige.

Men jeg har sett så mye bedre dokumentarer fra England/Amerika osv hvor de bruker nightvision kamraer, og annet utstyr. Det gjør det litt mere spennende.
I noen program har de sendt inn synske/klarsynske/mediumer osv først, og så har de sendt inn team med masse utstyr. Da har man 2 sider av samme sak, og det hender de ikke kan forklare enkelte fenomen.Men det blir så absolutt mere seriøst/spennende
Antall ord: 81
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
anniren

Innlegg av anniren »

skeptikeren skrev:Jepp, der er vi enige.

Men jeg har sett så mye bedre dokumentarer fra England/Amerika osv hvor de bruker nightvision kamraer, og annet utstyr. Det gjør det litt mere spennende.
I noen program har de sendt inn synske/klarsynske/mediumer osv først, og så har de sendt inn team med masse utstyr. Da har man 2 sider av samme sak, og det hender de ikke kan forklare enkelte fenomen.Men det blir så absolutt mere seriøst/spennende
Hva heter de programmene da?
Antall ord: 88

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

De må jeg lete opp, men ligger sikkert en god del på youtube osv.

Jeg så en del av disse på en kanal som het SciFi elns. Discovery har hatt en del også
Antall ord: 33
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
NoMore

Innlegg av NoMore »

skeptikeren skrev:Jepp, der er vi enige.

Helt enig med deg der. Dette gjør programmene mye mer spennende.

Men jeg tror ikke det vil omvende verdens tro på overnaturlige fenomener, dessverre.

Har du navnene så vil jeg også seeeee ! :mozilla_laughing:
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Driver og leter, men det er leeenge isden jeg hadde SciFi kanalen. Den ble borte på Nordenparabolen såvidt jeg vet. Er dog på hjemmesiden dems nå, men det skal vel litt til og finne de gamle episodene. Men jeg gjør ett tappert forsøk
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Taraxum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2006 20:18
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Taraxum »

Greit nok at skeptikerne vil jo bortforklare videoene, men de som er skeptiske til dette vil nok ikke se på programmet uansett. Jeg tror på det meste de sier der, med eller uten kamera, men som sagt, så ville det jo laget programmet mye mer spennende for oss seerne :D

Når jeg bodde i statene så gikk det er program, på en måte et reality program, hvor de som meldte seg på fikk masse uttstyr for å finne energi punkter, kulde punkter, natt kamera og båndopptaker. Så ble de sent inn i en byggning, hvor det hadde blitt opplevd mye uforklarlig... Huset var også satt opp med masse kameraer for at det kanskje skulle blitt tatt opp noe der også. Og programlederen stod på sitt på begynnelsen av programmet at alt som blir vist er ekte og ingenting er laget for å gjøre ting mer spennende... Men det kan sikkert diskuteres det også da...
Men tilbake til programmet... De som ble sent inn da, opplevde en hel masse rart, og jeg husker spesiellt ett klipp hvor man helt klart og tydelig så en stor flytte på seg.... Da fikk jeg gåsehud nedover ryggen... Jeg husker ikke hva det het, for jeg fikk bare sett et par episoder. Men det hadde vært kult å finne igjen det... Noen andre som har sett det?
Antall ord: 224

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Her er litt info fra SciFi http://www.scifi.com/ghosthunters/

Her er klipp fra serien til SciFi, jeg har ikke sett dem enda (holder på) men de bruker en del utstyr. Og det hjelper en del på severdigheten.

http://www.youtube.com/watch?v=DxUNrJQDpyU&NR
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

skeptikeren skrev:Hva ville man gjort om åndene ikke ga fra seg noe informasjon?
Er vel ikke så mye å gjøre da.
Skal du intervjue noen som ikke vil svare på spørsmålene dine er det vel ikke så mye å gjøre...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Men får man "renset" da?
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

skeptikeren skrev:Men får man "renset" da?
Nei du det vet jeg sannelig ikke.. Poenget mitt er at dere skeptikere stadig tar opp det at de klarsynte ikke får helt rett navn, rett årstall osv.
Det er ikke de klarsynte som bestemmer hva de skal formidle...
Antall ord: 48

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

Lilli Bendriss er et troverdig medium og en artig person.At ho er en fargeklatt når det gjelder klær og sminke er jo bare morsomt. Jeg syns episode tre var fengende og absolutt verdt å se på.
Antall ord: 38
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
skeptikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av skeptikeren »

Magikeren skrev:
skeptikeren skrev:Men får man "renset" da?
Nei du det vet jeg sannelig ikke.. Poenget mitt er at dere skeptikere stadig tar opp det at de klarsynte ikke får helt rett navn, rett årstall osv.
Det er ikke de klarsynte som bestemmer hva de skal formidle...
Okei, bare lurer jeg
Antall ord: 54

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Starlene
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jan 2005 19:22
19
Lokalisering: Mosjøen

Innlegg av Starlene »

Vil bare tilføye noe om går dagens episode ang lyset i kjeller'n. Hvis det virkelig var sånn, at lysene slo seg på.. Så hvorfor ikke sette opp et kamera der? Ble nesten litt irritert på at dem ikke gadd å følge opp det når det først skulle skje noe..

Synes Lilli er flink jeg, men Olav er nok den jeg har mest troen på, selv om han "bommet" på noen av dem tingene da..Men hvem vet hvem som bodde der i 1717 (var det ikke det da?)

Er Olav noe her på forumet nå.. Noen som vet?

Og ja, lag noen episoder med Graham Bishop.. Utrolig inteserssant mann :mozilla_smile:
Antall ord: 117
{déja vu}

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Monica_J
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2004 17:59
20
Kjønn (valgfri): Kvinne
Lokalisering: Trøndelag
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Monica_J »

Angående kritikken av Olav på tvnorge sitt forum, må jeg bare si at de folka der var meget usaklige i sine uttalelser. De bare sendte ut beskyldninger og personhets uten å underbygge det med noe fakta. Sånne folk hører jeg ikke på :mozilla_yell:

Jeg syntes også Olav var flink :D
Antall ord: 50

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hrun33
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Aug 2005 21:48
19
Lokalisering: Ank-Morpork

Innlegg av hrun33 »

Overdrevet er en ting man kan si om programmet. Jeg klarer ikke helt å sette riktig ord på det, men jeg blir til tider skikkelig flau når jeg ser programmet. Det kan godt kan godt hende at det intreffer overnaturlige fenomener på de plassene hvor Åndenes Makt besøker, men det er så mange unødvendige uting. Blandt annet all den musikken som blir lagt på, for og sprite opp stemninga. Og hva er det med å dra inn alle disse klarsynte? Nå har jo aldri jeg hatt 100 prosent tiltro til klarsynte. Det skal sies. Hvertfall ikke når de heter Bibbi, Lilli eller Deborah.. Trua på det paranormale har jeg. Men i den nevnte serien er det alt for mange ting som "skrangler"..
Antall ord: 124
"Vestfossingene er af en fræmmed rase, ikke lik de andre fra Eger. De er livlige som franskmænd og høirøstede som tydskere."

"It`s was like playing in another country."
- Ian Rush om sitt opphold i Italia

Skeptiker, og stolt av det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links