Fakta, teori & skepsis ⇒ Gud vs. Djevlen
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
- Nybegynner
- Startet: 14 Mai 2006 15:21
- 18
Gud vs. Djevlen
Jeg har alltid stillt spørsmål ved hvorfor mennesker ser på Gud og Djevelen som personer! Det er vel kanskje lettere for folk å forholde seg til kanskje?
Slik jeg ser det, er det en posetiv og negativ energi som finnes over alt ellers i naturen og! Energiene vi liker å be bønner til, som vi kaller Gud, mener jeg vi egentlig kan spare oss. De kristne kommer alltid med det at Guds veier er uransaklige hvis de ikke får svar på sine bønner, eller at noe meningsløst som at et lite barn dør.
Biblen og de ti bud er i for seg geniale, for lever du etter det som står i disse, blir jo livet perfekt! Det skinner jo tydelig igjennom at det er en som har vært innteligent og forut for sin tid som har diktet opp dette!
Begrepet religion har oppstått fordi vi mennesker er avhengige av at noen setter regler for oss, og at vi har noe håndfast å tro på.
For hvis Gud er så god, og han virkelig finnes, hvorfor er da religion alt roten til ondt i verden? Jeg synes virkelig at mennesker bør innse at den guden eller djevelen som finnes, er i mennesket selv! Vi har alle fri vilje, og vår egen skjebne styrer vi selv! Det hører jo ikke noe sted hjemme at vi skal innrette oss etter en bok som er skrevet for tusenvis av år siden!
Men bevares, det er sikker deilig for fanatiske galinger som gjør grusomme ting og sier de gjør det i guds navn. Da har de jo noen å skyve ondskapen sin på! Dumt å skylde det på en som bare er god da.......
Og når vi kommer innpå hvor god gud er, så hvorfor beordret han da Noah til å ta med seg et eksemplar av hver skapning i verden av hvert sitt kjønn, for så å drukne resten av sitt skaperverk?
Men de var vel bare en kladd han ikke gadd beholde lengre da sikkert!
Lurer på om jeg bare er en kladd.... Sikkert det så mye uflaks jeg har...
Og kanskje det er derfor han ikke hører våre bønner? Fordi vi bare er en kladd han ikke gidder bry seg med?
Og han trenger ikke anstrenge seg for å drukne verdens befolkning slik det er i dag, for vi klarer utmerket å utslette oss selv!
Det eneste jeg egentlig vil takke Gud og Jesus for er jula! For den elsker jeg ihvertfall! Skjønt, vi hadde vel feiret solfest rundt den tiden uansett....
Nå har jeg ihvertfall fått blåst ut litt..... Får håpe ikke Guds vrede slår meg til marken nå
Slik jeg ser det, er det en posetiv og negativ energi som finnes over alt ellers i naturen og! Energiene vi liker å be bønner til, som vi kaller Gud, mener jeg vi egentlig kan spare oss. De kristne kommer alltid med det at Guds veier er uransaklige hvis de ikke får svar på sine bønner, eller at noe meningsløst som at et lite barn dør.
Biblen og de ti bud er i for seg geniale, for lever du etter det som står i disse, blir jo livet perfekt! Det skinner jo tydelig igjennom at det er en som har vært innteligent og forut for sin tid som har diktet opp dette!
Begrepet religion har oppstått fordi vi mennesker er avhengige av at noen setter regler for oss, og at vi har noe håndfast å tro på.
For hvis Gud er så god, og han virkelig finnes, hvorfor er da religion alt roten til ondt i verden? Jeg synes virkelig at mennesker bør innse at den guden eller djevelen som finnes, er i mennesket selv! Vi har alle fri vilje, og vår egen skjebne styrer vi selv! Det hører jo ikke noe sted hjemme at vi skal innrette oss etter en bok som er skrevet for tusenvis av år siden!
Men bevares, det er sikker deilig for fanatiske galinger som gjør grusomme ting og sier de gjør det i guds navn. Da har de jo noen å skyve ondskapen sin på! Dumt å skylde det på en som bare er god da.......
Og når vi kommer innpå hvor god gud er, så hvorfor beordret han da Noah til å ta med seg et eksemplar av hver skapning i verden av hvert sitt kjønn, for så å drukne resten av sitt skaperverk?
Men de var vel bare en kladd han ikke gadd beholde lengre da sikkert!
Og kanskje det er derfor han ikke hører våre bønner? Fordi vi bare er en kladd han ikke gidder bry seg med?
Og han trenger ikke anstrenge seg for å drukne verdens befolkning slik det er i dag, for vi klarer utmerket å utslette oss selv!
Det eneste jeg egentlig vil takke Gud og Jesus for er jula! For den elsker jeg ihvertfall! Skjønt, vi hadde vel feiret solfest rundt den tiden uansett....
Nå har jeg ihvertfall fått blåst ut litt..... Får håpe ikke Guds vrede slår meg til marken nå
Antall ord: 456
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Alle disse spørsmålene får du faktisk svar på hvis du leser bibelen ...
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 17
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Biblen er lest fra perm til perm! Måtte jo lese verdens eldste eventyrbok!
Antall ord: 14
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Re: Gud vs. Djevlen
har ikke tenkt å komentere alt.mrs.mystic skrev: For hvis Gud er så god, og han virkelig finnes, hvorfor er da religion alt roten til ondt i verden? Jeg synes virkelig at mennesker bør innse at den guden eller djevelen som finnes, er i mennesket selv! Vi har alle fri vilje, og vår egen skjebne styrer vi selv! Det hører jo ikke noe sted hjemme at vi skal innrette oss etter en bok som er skrevet for tusenvis av år siden!
nå går du litt inn i temaet som er diskutert så innherdig disse 2 ukene. berre på muslimenes side. ja eg trur også relgion er roten til alt ont. men det er onde menesker som gjør onde handlinger. som sier di gjør det i guds navn for å få aksept for det di gjør i kristne samfunn (eller i andre samfund foreksempel muslimenes samfunn)
MEN dette er en stor MEN. det er utruligt mange som har blitt snille etter di har funnet relgion. ja di har blitt noen plagsome folk som preiker relgion dagen lang men di er vertfall snille. å dette er det eg syns er bra. det er også mange som har problemer her i livet som føler livet har blitt mye bedre etter di starta å tru på jesus/gud/allah. men i grunn så har det gått bedre fordi di trur på noe. å di trur at det di trur på trur på akkuratt den personen.
det gir eit håp i en person som får en til å jobbe hardere for å få det bedre. dette syns eg ikke man skal nekte en eneste person gleden til å oppleve.
eg trur også det at vi menesker er for lite tolmodige som en rase. så en dag vil vi nokk utslette oss selv. om det skjer i dag eller om 1000år så vil nokk den dagen komme ja.
eg vil nokk ikke ha takka gud\jesus for jula. for jula var en tradisjon som var før di sa det var for å feire jesus sin fødsel. for hvorfor ha nissen når man feirer jesus? burde ikke da en jesus figur gå rundt over alt? nei det er en tradisjon som har lite med jesus å gjøre. berre kristne som har lagd det om til jesu fødsel fordi det kjedde rundt desember en gang.
men lika kosligt er det uansett om man feirer det for jesus eller noe annet.
for meg er jula å gjøre noen andre glade. kjøpe en gave som får den personen den er til å gløde av glede. i år gleder eg meg spess til jul for onkel barne mitt er gamelt nokk til å åpne pakker i år. så vi skal la han være vår ofisielle pakke åpner. den gleden han vil få fra det gleder eg meg enormt til å se pakker gir eg selv egentlig f i. ønsker meg ikke noe til jul. ikke gjort det på noen år nå. glad eg får en spesiell klem fra søss eller mamma da skal ikke denne karen klage
bibelen gir ikke svar på alle spørsmål her i verden. trur man blindt på en bok som er skrevet av menesker som kan om di har villa skryte på seg litt så bør man revurdere relgionen litt syns eg.Dan skrev:Alle disse spørsmålene får du faktisk svar på hvis du leser bibelen ...
Mvh Dan
har ikke lest boka. men kunne tenkt meg å lest verdens elste og mest kjente eventyrbok en dag ja. hehemrs.mystic skrev:Biblen er lest fra perm til perm! Måtte jo lese verdens eldste eventyrbok!
Antall ord: 707
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Da forstår jeg ikke hvorfor du spør ...mrs.mystic skrev:Biblen er lest fra perm til perm! Måtte jo lese verdens eldste eventyrbok!
Mvh Dan
Antall ord: 28
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Dan sier:
Da forstår jeg ikke hvorfor du spør ...
Står ikke akkurat alle svarene der!
Antall ord: 18
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Bibelen beskriver dem som personer.mrs.mystic skrev:Jeg har alltid stillt spørsmål ved hvorfor mennesker ser på Gud og Djevelen som personer! Det er vel kanskje lettere for folk å forholde seg til kanskje?
F.eks. i Job."Så hendte det en dag at Guds sønner kom og trådte fram for Herren; blant dem var også Satan. «Hvor kommer du fra?» spurte Herren. «Jeg har streifet omkring på jorden,» svarte Satan."
Dette har ikke hold i bibelen.Slik jeg ser det, er det en posetiv og negativ energi som finnes over alt ellers i naturen og! Energiene vi liker å be bønner til, som vi kaller Gud, mener jeg vi egentlig kan spare oss. De kristne kommer alltid med det at Guds veier er uransaklige hvis de ikke får svar på sine bønner, eller at noe meningsløst som at et lite barn dør.
Hva er egentlig genialt med å ikke misbruke Guds navn?, eller holde en spesiell ukedag hellig?, eller å ikke ha andre guder enn Jahve?
Hvorfor skal en ikke bryte ekteskapet, hvis det viser seg at den en har giftet seg medhar forandret seg, og en ikke klarer å alske denne drittsekken lengre?
Hvorfor skal en ikke kunne begjære sin nestes hustru eller andre eiendeler? Er det ikke langt fra tanker til handling? Kan du styre dine tanker i så måte? Kan du bestemme deg for at dette er ikke lov å tenke, så det slutter jeg med?
Religion kan også være totalt fri for gudeskikkelser.Begrepet religion har oppstått fordi vi mennesker er avhengige av at noen setter regler for oss, og at vi har noe håndfast å tro på.
Nå er det vel ikke religionen, men menneskene som handler i religionens navn, som står bak mye av ondskapen. Div. vulkaner og tsunamier osv tror jeg hverken religioner eller mennesker står bak.For hvis Gud er så god, og han virkelig finnes, hvorfor er da religion alt roten til ondt i verden? Jeg synes virkelig at mennesker bør innse at den guden eller djevelen som finnes, er i mennesket selv! Vi har alle fri vilje, og vår egen skjebne styrer vi selv! Det hører jo ikke noe sted hjemme at vi skal innrette oss etter en bok som er skrevet for tusenvis av år siden!
Dette er det vel bare fanatisk kristne som tror på. Gilgamesj-eposet har vel avkreftet hele Noahistorien?Men bevares, det er sikker deilig for fanatiske galinger som gjør grusomme ting og sier de gjør det i guds navn. Da har de jo noen å skyve ondskapen sin på! Dumt å skylde det på en som bare er god da.......
Ber du til den rette guden da?Men de var vel bare en kladd han ikke gadd beholde lengre da sikkert!
Ja, akkurat. For den høytiden har ingenting med Gud eller Jesus å gjøre.Og han trenger ikke anstrenge seg for å drukne verdens befolkning slik det er i dag, for vi klarer utmerket å utslette oss selv!
Jeg tenker du kan ta det med ro. :mozilla_cool:Nå har jeg ihvertfall fått blåst ut litt..... Får håpe ikke Guds vrede slår meg til marken nå
Antall ord: 695
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå har jeg hverken tid eller ork til å gå i gang med den helt store utredningen her, men svarene på det du lurer på står faktisk i bibelen. Spørsmålet er hvordan du tolker den.mrs.mystic skrev:Dan sier:
Ved å kalle den "verdens eldste eventyrbok" har du vel sånn sett allerede bestemt deg på forhånd hva du mener om den, ikke sant?
Da er det for meg uforstående at du bruker tid og krefter på dette innlegget ettersom det du faktisk sier er; "... jeg tror ikke på Gud, men hvorfor gjorde han som han gjorde...?"
Det er et selvmotsigende og lite gjennomtenkt spørsmål.
Ser at BA henter frem Gilgamesj-eposet, og det er vel egentlig like avkreftende/bekreftende som en hvilken som helst annen av de apokryfe skriftene.
Vi finner i dag spor etter mange store hendelser, være seg naturkatastrofer eller tempelbygg som sådan, og man kan like lite bevise at Gud står bak, som man kan bevise det er romvesener (jfr: Däniken) - eller noen andre krefter for den saks skyld...
Mvh Dan
Antall ord: 201
Google er din venn
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Dan sier:
Ved å kalle den "verdens eldste eventyrbok" har du vel sånn sett allerede bestemt deg på forhånd hva du mener om den, ikke sant?
Da er det for meg uforstående at du bruker tid og krefter på dette innlegget ettersom det du faktisk sier er; "... jeg tror ikke på Gud, men hvorfor gjorde han som han gjorde...?"
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Altså: Jeg hadde ikke bestemt meg på forhånd, og du tolker biblen på den måten du vil, slik at den passer med din tro. Det samme gjør jeg!
Og du tolker MEG slik du vil ser jeg, for jeg har da aldri hevdet at jeg tror på teorien om Noah.... Det var bare et spørsmål rettet til Guds godhet! Litt bisarr måte å vise at du elsker det du har skapt synes nå jeg!
Men mennesket er jo skapt i Guds bilde, så da kan man jo se hvordan Gud er. Ikke så koselig rundt om i verden for tiden....
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Altså: Jeg hadde ikke bestemt meg på forhånd, og du tolker biblen på den måten du vil, slik at den passer med din tro. Det samme gjør jeg!
Og du tolker MEG slik du vil ser jeg, for jeg har da aldri hevdet at jeg tror på teorien om Noah.... Det var bare et spørsmål rettet til Guds godhet! Litt bisarr måte å vise at du elsker det du har skapt synes nå jeg!
Men mennesket er jo skapt i Guds bilde, så da kan man jo se hvordan Gud er. Ikke så koselig rundt om i verden for tiden....
Antall ord: 176
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Hmm - synes ellers du sa du hadde lest bibelen fra perm til perm.
Sett deg ned og les den en gang til. Så vidt jeg kan huske skapte Gud mennesket i sitt bilde, men med fri vilje ...
Men, dette får være nok fra meg for nå. Andre ting å henge fingrene i.
Mvh Dan
Sett deg ned og les den en gang til. Så vidt jeg kan huske skapte Gud mennesket i sitt bilde, men med fri vilje ...
Men, dette får være nok fra meg for nå. Andre ting å henge fingrene i.
Mvh Dan
Antall ord: 55
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 05 Sep 2004 20:51
- 20
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Rogaland,
- Har takket: 11 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
BA skrev:......................
takk BA.
du sier det meste eg prøver å si
berre på en så mye mer intligent måte hehe
Antall ord: 22
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:25
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: sandefjord
innspill:
menneskets problem i dag.
en person(a) sier en ting, og en annen lytter(b)
A sier "bla bla" og mener "ditt datt" B hører "bla bla" men oppfatter "datt ditt" hvorfor klarer ikke folk og komunisere på ett rimlig intelegent nivå? her har vi kommet så langt i evolusjonen at vi kan ta enkelt atomer og bygge våre egene ting av dem!!!
men fortsatt så klarer vi ikke og komunisere på en måte så begge parter tenker likkt??
vill vi virklig bytte ut det og kunne forsdtå andre med og ha alkens tecnologi og penger !?
vill og legge til at alt man leser og hører kan gjøres om til det du selv mener, ikke fordi noen andre vill du skal mene det, men fordi du selv vill det ett sted! da er det to sider som velger for deg 1. egoet 2. intuisjonen ..
man kan følge egoet sitt uten og være klar over at det er hva man følger, og være sikker i sin tro om at det er det ene og rette og gjøre! hvorfor? fordi man vet ikke bedere
akkuratt som man kan følge intusjonen på samme måter, men det er skremmende likt på begge side!
menneskets problem i dag.
en person(a) sier en ting, og en annen lytter(b)
A sier "bla bla" og mener "ditt datt" B hører "bla bla" men oppfatter "datt ditt" hvorfor klarer ikke folk og komunisere på ett rimlig intelegent nivå? her har vi kommet så langt i evolusjonen at vi kan ta enkelt atomer og bygge våre egene ting av dem!!!
men fortsatt så klarer vi ikke og komunisere på en måte så begge parter tenker likkt??
vill vi virklig bytte ut det og kunne forsdtå andre med og ha alkens tecnologi og penger !?
vill og legge til at alt man leser og hører kan gjøres om til det du selv mener, ikke fordi noen andre vill du skal mene det, men fordi du selv vill det ett sted! da er det to sider som velger for deg 1. egoet 2. intuisjonen ..
man kan følge egoet sitt uten og være klar over at det er hva man følger, og være sikker i sin tro om at det er det ene og rette og gjøre! hvorfor? fordi man vet ikke bedere
akkuratt som man kan følge intusjonen på samme måter, men det er skremmende likt på begge side!
Antall ord: 212
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Ja, men du må være perfekt for å klare det!mrs.mystic skrev:Biblen og de ti bud er i for seg geniale, for lever du etter det som står i disse, blir jo livet perfekt!
Det er ikke en mann som har skrevet "dette" (bibelen). Bibelen er sammensatt av mange forskjellige skrifter, men du har rett i det andre der du sier.Det skinner jo tydelig igjennom at det er en som har vært innteligent og forut for sin tid som har diktet opp dette!
Religion er ikke roten til alt ondt. Penger er roten til alt ondt. Misbruk av religion er ikke religionen sin feil, men menneskets ego.For hvis Gud er så god, og han virkelig finnes, hvorfor er da religion alt roten til ondt i verden?
Slik som Jesus sa da han sa "Jeg er i dere og dere i meg." (?)Jeg synes virkelig at mennesker bør innse at den guden eller djevelen som finnes, er i mennesket selv!
Men nå er du uenig i deg selv da du sa dette:Det hører jo ikke noe sted hjemme at vi skal innrette oss etter en bok som er skrevet for tusenvis av år siden!
mrs.mystic skrev:Biblen og de ti bud er i for seg geniale, for lever du etter det som står i disse, blir jo livet perfekt!
Ja det er sant. Kanskje om noen fanatisk religiøse, men en som er fanatisk kristen, vil ikke gjøre gale ting.Men bevares, det er sikker deilig for fanatiske galinger som gjør grusomme ting og sier de gjør det i guds navn. Da har de jo noen å skyve ondskapen sin på! Dumt å skylde det på en som bare er god da.......
Hvis han har gitt livet, da har han like rett til å ta livet.Og når vi kommer innpå hvor god gud er, så hvorfor beordret han da Noah til å ta med seg et eksemplar av hver skapning i verden av hvert sitt kjønn, for så å drukne resten av sitt skaperverk?
Merkelig det, jeg fikk heller ikke en PlayStation3 sendt ned gjennom skorsteinen.Sikkert det så mye uflaks jeg har...Og kanskje det er derfor han ikke hører våre bønner? Fordi vi bare er en kladd han ikke gidder bry seg med?
Tsunamier, tornadoer og virvelvinder er Allahs våpen mot de onde, vantro.Og han trenger ikke anstrenge seg for å drukne verdens befolkning slik det er i dag, for vi klarer utmerket å utslette oss selv!
Det vet vi ikke om vi fortsatt hadde gjort.Det eneste jeg egentlig vil takke Gud og Jesus for er jula! For den elsker jeg ihvertfall! Skjønt, vi hadde vel feiret solfest rundt den tiden uansett....
Antall ord: 460
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Gud vs Djevlen
Det hadde blitt eit knall spill, eller eksisterer det allereie?
Det hadde blitt eit knall spill, eller eksisterer det allereie?
Antall ord: 13
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Man har feks ikke unnskyldning til å gå i drepe i guds navn.BA skrev:Hva er egentlig genialt med å ikke misbruke Guds navn?
Jeg synest det bare er fint med en hviledag om jeg har jobbet i 6 dager. Jødene har i tillegg til en sabbatsdag også et sabbatsår. I det året skal du la jorden hvile, dvs ikke ødelegge den på noen måter.eller holde en spesiell ukedag hellig?
Men ok, det er kanskje ikke særlig gunstig for industrien med hviledag og hvileår (økonomisk tap), så det blir vel litt gammeldags.
Så du slipper å ha guder som oppfordrer til ondskap.eller å ikke ha andre guder enn Jahve?
Hvorfor vil du egentlig helst ha mange pappaer?
Alt er lov, men ikke alt gagner. Gulroten i kristendommen er at kjærligheten og livet skal seire over hatet, sjalusien og døden.Hvorfor skal en ikke bryte ekteskapet, hvis det viser seg at den en har giftet seg medhar forandret seg, og en ikke klarer å alske denne drittsekken lengre?
Du skal ikke misunne din neste.Hvorfor skal en ikke kunne begjære sin nestes hustru eller andre eiendeler? Er det ikke langt fra tanker til handling?
Misunne betyr her å "ikke godta at Kåre har fått Ferrarri i gave" eller det motsatte av å "være glad på hans vegne". Du unner han ikke gaven.
Misunne betyr her ikke at du ikke skal få lov å synest Kåre var heldig og å tenke at du skulle ønske det var deg.
Du kan ikke hindre en fugl i å fly over hodet på deg, men du kan hindre den i å bygge reir der.Kan du styre dine tanker i så måte? Kan du bestemme deg for at dette er ikke lov å tenke, så det slutter jeg med?
Antall ord: 298
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |