Åjaa...! :mozilla_smile: Lykke til da! Håper du velger rette veien da. Eller evt en liten sidevei som leder til noe like bra! :mozilla_wink:Sparrow skrev:Svartepus skrev:Ja nå ble jeg jo klokere du...Sparrow skrev:Det er først når du tar sjansen på å tulle deg bort, at du finner nye veier...
Ok, siden du er så kryptisk må jeg jo bare si værsågod og ingen årsak for at signaturen min viste deg noe viktig... Uansett om det var ironi eller alvor...
Åja, sorry, nei det var alvor, står i vanskelig valgsituasjon, skal hoppe uti noe som innebærer en viss risiko, blir heaven hvis det går bra, men hvis det mislykkes går det rett og slett ille. Make eller break livet mitt rett og slett...
men du minner meg på at den som intet våger...
Fakta, teori & skepsis ⇒ Vend dere om!
Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Antall ord: 147
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:25
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: sandefjord
tja her var det mye og ta for seg...
men sier bare en ting, alle sitater jeg leser fra biblen kan jeg se emg enign i, hovedsaklig fra nye testamente, MEN ikke den forstand joh sier, han tar det alt for bokstavlig, nesten alt kan tolkes til det åndlige og spirituelle... jeg kajn ikke forklare hvorfor hva eller hvordan det er det du selv som må finne ut, vi skal alle til samme sted, men vi kan alle og ha forskljellige veier, selv om de er nokså like...
gud er alt, alt er kraften, kraften er oss, trær og de andre dimensjonen...
som han sa, så KAN mye være satan som gjør, men ikke i den forstand som det snakkes om her,m satan HATER alt dom er god, han HATER kjærlig het....
viss kjærlighet til satan og du får tilbaek så det gjomer etter....
hadde alle kommet til ovnen som fortjener det etter din munn/hånd så ville det vært overfylt der for lengst... med mindre de kommer tilbake aka det re ikke evig fortappelse
det skal være en balanse i denne verden mellom godt og ondt(ego) den sakl være på 50/50, dette er ikke hva som er nå om dagen, det har skjedd en ubalanse som da resultere i ødleggelse, kommer det helt ut av balanse vill det ikke være noen ting igjenn, værken godt eller ond.
som det står i bibilen: min port er trang og den andre og lett og stor.. den største porten er jo selfølgelig ignoranse... og stole på noe annet enn seg selv, lever du blindt etter biblen stoler du jo ikke lenger på deg selv, du lever blind etter noe du umulig kan vite hva er, du får kanskej en følelse av det riktige når du leser. men det er helt sikkert en annen side som trekker deg vekk(intusjonen din) og, tenk deg at denne siden faktiks er en del av den siden du er på, men en ennå større del, en videre utvkling av deg selv utenat du mister din tro på jesus og gud. gusd er allmektig, men han kan ikke gjøre noe med oss eller for oss, men han kan være der for og oss, og hadde han ikke vært der vill ikke vi vært her, fordi vi er gud, vi er guds kropp(vi er laget i guds bilde står det skrevet)
vi er alltså ett espeilbilde av gud, gUd er perfekt sier du, dermed er vi og, vi er perfekte fordi vi kan gjøre noe med livet og virkligheten som er helt utenfor mange sin fantasi(det er hovedsaklig de som egoet har tatt for sterkt tak om, hovedsaklig penger og makt som går gjennom den store åpne porten)
du føler sikkrt hat ovenfor noen av oss innerst, men ytterst mener du at du er glad i alle, vend deg om! innnerst skal du føle du bryr det, du skal være glad i alle, tilogmed satan, for han er en del av deg og meg, vi er alle i guss bilde men vi må og ha balanse.
se for deg ett mennesket, vi har blodårer som er fylt av rødeblod celler og hvite blodceller
de hvite cellene er der for og bryte ned og overmanne virus som trenger inn i kroppen, neste gang det samme viruset kommer på besøk husker cellene viruset og viruset rekker ikke og gjøre noe,
tenk nå at de røde er alle folk som lever livet og tror det livet er hva det er, verken mer eller mindre, mens de hvite vet litt mer, de har nyttig informasjon fra før, og kan hjelpe skapnuingen den er i, og sørge for at den kan leve videre og utvikle seg... de er kommet nærmere gud(kommet høyere) jo mer man opplever og vet og kan jo nærmere gud kommer man, denne siden kan man ikke komme inn på viss man er fullt av ego, fordi ego er lav frekvent følese mens kjærklighet er en høyfrekvent følelse..
(VET DET ER ROTET MEN FØLGER DU VIBRASJONEN I KROPPEN GIR DETTE MER MENIG ENN DU SELV AKN FORSTÅ DEG PÅ)
alltså så er vi ikke på feil side, de som mener her at de VET at gud fins og at vi er en dekl av han, og opplever den fantaskike følesen av godhet og kjærlighet (kaldt ki)
er mye nnbærmere gud en hva du kan forstå)
jeg håper av hele mitt hjerte at du setter deg ned i kirken din og mediterer litt og blir heeelt åpen for alt og ikke tenker på hva du har lært i kirken.. som sakt biblen er sann, men de som leser den og lærer deg og lese den lærer deg feil, og har blitt lært feil.. sakte men sikkrt har dette lurt seg inn...
værre er det og inse at det faktsik er en del av noe STORT og da mener jeg virklig stort,... dette er den <VIRKLIGRE trange porten, for og komme hit kan du ikke bare sitte på ræva og vente, du følge noe du ikke klan se, du akn ikke høre, du kan så vidt føle, det bare er der, du følger det uten og i det hele tatt hvite det, mer kan man ikke si for det er din sak og ikke minog ingen kan overbevise deg om det viss du ikke er åpen for det..
men sier bare en ting, alle sitater jeg leser fra biblen kan jeg se emg enign i, hovedsaklig fra nye testamente, MEN ikke den forstand joh sier, han tar det alt for bokstavlig, nesten alt kan tolkes til det åndlige og spirituelle... jeg kajn ikke forklare hvorfor hva eller hvordan det er det du selv som må finne ut, vi skal alle til samme sted, men vi kan alle og ha forskljellige veier, selv om de er nokså like...
gud er alt, alt er kraften, kraften er oss, trær og de andre dimensjonen...
som han sa, så KAN mye være satan som gjør, men ikke i den forstand som det snakkes om her,m satan HATER alt dom er god, han HATER kjærlig het....
viss kjærlighet til satan og du får tilbaek så det gjomer etter....
hadde alle kommet til ovnen som fortjener det etter din munn/hånd så ville det vært overfylt der for lengst... med mindre de kommer tilbake aka det re ikke evig fortappelse
det skal være en balanse i denne verden mellom godt og ondt(ego) den sakl være på 50/50, dette er ikke hva som er nå om dagen, det har skjedd en ubalanse som da resultere i ødleggelse, kommer det helt ut av balanse vill det ikke være noen ting igjenn, værken godt eller ond.
som det står i bibilen: min port er trang og den andre og lett og stor.. den største porten er jo selfølgelig ignoranse... og stole på noe annet enn seg selv, lever du blindt etter biblen stoler du jo ikke lenger på deg selv, du lever blind etter noe du umulig kan vite hva er, du får kanskej en følelse av det riktige når du leser. men det er helt sikkert en annen side som trekker deg vekk(intusjonen din) og, tenk deg at denne siden faktiks er en del av den siden du er på, men en ennå større del, en videre utvkling av deg selv utenat du mister din tro på jesus og gud. gusd er allmektig, men han kan ikke gjøre noe med oss eller for oss, men han kan være der for og oss, og hadde han ikke vært der vill ikke vi vært her, fordi vi er gud, vi er guds kropp(vi er laget i guds bilde står det skrevet)
vi er alltså ett espeilbilde av gud, gUd er perfekt sier du, dermed er vi og, vi er perfekte fordi vi kan gjøre noe med livet og virkligheten som er helt utenfor mange sin fantasi(det er hovedsaklig de som egoet har tatt for sterkt tak om, hovedsaklig penger og makt som går gjennom den store åpne porten)
du føler sikkrt hat ovenfor noen av oss innerst, men ytterst mener du at du er glad i alle, vend deg om! innnerst skal du føle du bryr det, du skal være glad i alle, tilogmed satan, for han er en del av deg og meg, vi er alle i guss bilde men vi må og ha balanse.
se for deg ett mennesket, vi har blodårer som er fylt av rødeblod celler og hvite blodceller
de hvite cellene er der for og bryte ned og overmanne virus som trenger inn i kroppen, neste gang det samme viruset kommer på besøk husker cellene viruset og viruset rekker ikke og gjøre noe,
tenk nå at de røde er alle folk som lever livet og tror det livet er hva det er, verken mer eller mindre, mens de hvite vet litt mer, de har nyttig informasjon fra før, og kan hjelpe skapnuingen den er i, og sørge for at den kan leve videre og utvikle seg... de er kommet nærmere gud(kommet høyere) jo mer man opplever og vet og kan jo nærmere gud kommer man, denne siden kan man ikke komme inn på viss man er fullt av ego, fordi ego er lav frekvent følese mens kjærklighet er en høyfrekvent følelse..
(VET DET ER ROTET MEN FØLGER DU VIBRASJONEN I KROPPEN GIR DETTE MER MENIG ENN DU SELV AKN FORSTÅ DEG PÅ)
alltså så er vi ikke på feil side, de som mener her at de VET at gud fins og at vi er en dekl av han, og opplever den fantaskike følesen av godhet og kjærlighet (kaldt ki)
er mye nnbærmere gud en hva du kan forstå)
jeg håper av hele mitt hjerte at du setter deg ned i kirken din og mediterer litt og blir heeelt åpen for alt og ikke tenker på hva du har lært i kirken.. som sakt biblen er sann, men de som leser den og lærer deg og lese den lærer deg feil, og har blitt lært feil.. sakte men sikkrt har dette lurt seg inn...
værre er det og inse at det faktsik er en del av noe STORT og da mener jeg virklig stort,... dette er den <VIRKLIGRE trange porten, for og komme hit kan du ikke bare sitte på ræva og vente, du følge noe du ikke klan se, du akn ikke høre, du kan så vidt føle, det bare er der, du følger det uten og i det hele tatt hvite det, mer kan man ikke si for det er din sak og ikke minog ingen kan overbevise deg om det viss du ikke er åpen for det..
Antall ord: 950
Root: open (38%)
Sacral: under-active (6%)
Navel: open (25%)
Heart: open (50%)
Throat: open (19%)
Third Eye: open (38%)
Crown: over-active (81%) 2007
(Crown: open (69%) 2006 )
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Hei! Ikke rakk ned på de røde blodcellene da! De frakter jo oksygen rundt i kroppen dagen lang, og det er litt av et arbeide du! Bildet blir heller sånn:jon skrev: se for deg ett mennesket, vi har blodårer som er fylt av rødeblod celler og hvite blodceller
tenk nå at de røde er alle folk som lever livet og tror det livet er hva det er, verken mer eller mindre, mens de hvite vet litt mer, de har nyttig informasjon fra før, og kan hjelpe skapnuingen den er i, og sørge for at den kan leve videre og utvikle seg...
De røde blodcellene er folk som arbeider dagen lang i butikken og må hanskes med store og små problemer for å få forretningen til å gå rundt. De hvite blodcellene er sikkerhetsvaktene som tusler rundt i butikken på jakt etter tyver, og innimellom finner de noen de kan ta.
De fleste av oss er røde blodceller som lever et best mulig liv ut ifra de forutsetninger vi har blitt gitt og arbeider jevnt og trutt med livets utfordringer. Andre er hvite blodceller som leker politi og dømmer andre ut ifra førsteinntrykket og/eller mindre forseelser, og "tar" andre for dette.
Og forresten; jeg tror personlig at "helvete" er en metafor for de utfordringer vi trenger å gjennomleve i livet for å bli et bedre menneske.
"Satan" er en metafor for den ondskapen som finnes i oss alle i større eller mindre grad, og å legge skylda på en mytisk figur for all verdens ondskap og ulykke, blir litt for feigt og enkelt... Vi har alle fri vilje og evne til å gjøre både vårt eget og andres liv best mulig.
"Synd" er bare en metafor for den lille politimannen som sitter i hodet på oss og begrenser livet vårt ved å fordømme alt som er forbundet med lyst og glede. Det er mennesker som lar seg blindt styre av denne politimannen i hodet som er farligst for både seg selv og sine omgivelser. Disse menneskene er dem vi kaller ekstremister og fanatikere...
Dette var nattas kryptiske ord fra en overtrøtt Svartepus...
Antall ord: 402
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 01:25
- 18
- Lokalisering: sandefjord
enig med det med røde.. skrev litt frem og tilbake, er ikke så flink til og skrive sånn i full fart:P
men satan er ikke en spesfik, men det man kann kalle system, systemet er bygd opp av noe, akkuaratt som det gode er bygd opp av kjærlighet er systemet bydt opp på ego, systeme er bare en endeløs loop som man blir lurt inn, er man i systemet så er det ikke lett og komme ut, de største systemene er penger og helsevesenet, pengen går jo abre i sirkel og gjør det hele vanskliger og binder oss til den materelistiske verden vi er i...
og helsevesenet forteller oss at det er den eneste måten og bli frisk på.. dytter allt det vi fikk av gud da vi bli lagd i hans bilde, feks, det og kunne heale ossselv og holde oss friske, samt overleve ting vi ikke skulle ha noen frykt for og frykte...
før fryktet man heller det som faktisk var en trusel, i dagens samfunn finns det ikke noen naturlige trusler igjenn,kun de vi lager selv.
det er to måter og bli frsik for sykdommer i dag som fungere skikklig!
1. marijuana dette er ett natur produkt som det er vitenskaplig bevist at kan bytte ut 60% av dagens pharmasøytiske. det kan erstatte dagens papir produskjon og og mangedoble efektiviteten av området, men istede så velger staten og bruke ett produkt de kan selge dyrt for og binde oss til pengene..
hamp frø kan man lage akkuratt det samme som man kan abv olje,(plastikk, bensin, og matoljer... bare for en myyye billigere penge..
alt sammen er ett ledd for og binde oss til de pengene mange elsker så alt for høyt..
ekke det og være egoistisk, tenk hvor mange som hellervill tjene masse penger enn og leve som man akkuratt trenger?
ble litt off topic er litt trøtt:P
men satan er ikke en spesfik, men det man kann kalle system, systemet er bygd opp av noe, akkuaratt som det gode er bygd opp av kjærlighet er systemet bydt opp på ego, systeme er bare en endeløs loop som man blir lurt inn, er man i systemet så er det ikke lett og komme ut, de største systemene er penger og helsevesenet, pengen går jo abre i sirkel og gjør det hele vanskliger og binder oss til den materelistiske verden vi er i...
og helsevesenet forteller oss at det er den eneste måten og bli frisk på.. dytter allt det vi fikk av gud da vi bli lagd i hans bilde, feks, det og kunne heale ossselv og holde oss friske, samt overleve ting vi ikke skulle ha noen frykt for og frykte...
før fryktet man heller det som faktisk var en trusel, i dagens samfunn finns det ikke noen naturlige trusler igjenn,kun de vi lager selv.
1. marijuana dette er ett natur produkt som det er vitenskaplig bevist at kan bytte ut 60% av dagens pharmasøytiske. det kan erstatte dagens papir produskjon og og mangedoble efektiviteten av området, men istede så velger staten og bruke ett produkt de kan selge dyrt for og binde oss til pengene..
hamp frø kan man lage akkuratt det samme som man kan abv olje,(plastikk, bensin, og matoljer... bare for en myyye billigere penge..
alt sammen er ett ledd for og binde oss til de pengene mange elsker så alt for høyt..
ekke det og være egoistisk, tenk hvor mange som hellervill tjene masse penger enn og leve som man akkuratt trenger?
Antall ord: 330
Root: open (38%)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Aug 2006 16:02
- 18
- Blitt takket: 1 gang
- Guds kjærlighet ble åpenbart blant oss da han sendte sin enbårne Sønn til verden for at vi skulle ha liv ved ham. Kjærligheten er ikke det at vi har elsket Gud, men at han har elsket oss og sendt sin Sønn til soning for våre synder. (1.Joh.4:10)God i forhold til hva?
- Vi har syndenes forlatelse ved troen på Jesus. I sin store miskunnhet og kjærlighet og nåde har Gud erklært synderen for rettferdiggjort ved troen på Kristus. Det eneste navn som vi kan bli frelst ved er Jesus Kristus. Kom til Ham for alt er ferdig!
«Det var Gud som i Kristus forlikte verden med seg selv, så han ikke tilregner dem deres overtredelser og la ned i oss ordet om forlikelsen. Så er vi da sendebud i Kristi sted, som om Gud selv formaner ved oss. Vi ber i Kristi sted: La dere forlike med Gud!» (2Kor.5:19)
Antall ord: 163
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 25 Aug 2004 16:02
- 20
- Har takket: 967 ganger
- Blitt takket: 892 ganger
Hvordan er det mulig at et menneske kan leve et godt liv uten troen på Jesus?Joh. 3,16 skrev:- Vi har syndenes forlatelse ved troen på Jesus. I sin store miskunnhet og kjærlighet og nåde har Gud erklært synderen for rettferdiggjort ved troen på Kristus. Det eneste navn som vi kan bli frelst ved er Jesus Kristus. Kom til Ham for alt er ferdig!God i forhold til hva?
Jeg mener selv at jeg har hatt det godt i mitt liv, og at jeg enda har det godt,
stort sett, selv om jeg som også de kristne mennesker, opplever sorg
og enkelte stunder hvor alt ikke er like rosenrødt og fint.
Er det eneste minus at de ikke kommer til Himmelen?
Hva om de ikke gjør noe galt, kommer de da likevel til Helvete?
Isåfall - hvis det er galt å ikke tro - hvorfor er kristendommen så fordømmende?
Jeg trodde den skulle være god.
Dette er såre enkle spørsmål med forholdsvis enkle svar jeg allerede har,
men jeg vil gjerne høre din argumentering til ditt forsvar.
Antall ord: 187
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 02 Jul 2006 00:59
- 18
- Lokalisering: Bergen
Jeg har svart på noe av det tidligere:ludoburgero skrev: Hva om de ikke gjør noe galt, kommer de da likevel til Helvete?
Isåfall - hvis det er galt å ikke tro - hvorfor er kristendommen så fordømmende?
Jeg trodde den skulle være god.
Dette er såre enkle spørsmål med forholdsvis enkle svar jeg allerede har,
men jeg vil gjerne høre din argumentering til ditt forsvar.
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... &start=150
Antall ord: 80
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Stevia er et annet eksempel på et ufarlig produkt som kunne ha erstattet skadelige produkter som sukker og aspartam, men blir holdt tilbake pga penger. Litt off topic ja, se i denne tråden:jon skrev: det er to måter og bli frsik for sykdommer i dag som fungere skikklig!
https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... 53&start=0
Antall ord: 177
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Du glemmer bivirkningene. Marihuana har kanskje noen gode sider, men bieffektene, eller for de flsete hovedeffekten er langt mer skummel.jon skrev:enig med det med røde.. skrev litt frem og tilbake, er ikke så flink til og skrive sånn i full fart:P
Hamp er også narkotika, og har skumle virkninger.
Det er nok ikke pengesug hos de rike som gjør at marihuana og hamp ikke er på listen over godkjente medisiner.
Antall ord: 381
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Bivirkninger er sløvhet og trøtthet dagen derpå, og også under selve rusen.BA skrev: Du glemmer bivirkningene. Marihuana har kanskje noen gode sider, men bieffektene, eller for de flsete hovedeffekten er langt mer skummel.
Det fins ikke bivirkninger som bakrus ved alkohol.
Langsiktig finnes det nedsatt korttidshukommelse, men da skal man bruke det usedvanlig ofte. Er man dessuten genetisk anlagt for det, kan man utvikle schizofreni, og det anbefales overhodet ikke å brukes av folk med depresjoner eller andre sinnslidelser.
Betegnelsen hamp brukes om industrivarianten av planten cannabisHamp er også narkotika, og har skumle virkninger.
(tøyproduksjon, de tauene vi hadde i gymsalen på barneskolen, matolje, etc.),
og har særdeles ingenting med rus å gjøre, ettersom THC-innholdet er langt lavere enn hva som trenges for at den skal brukes som et rekreasjonsmiddel.
Hamp er rett og slett ubrukelig i russammenheng.
Faktisk er det tvert imot så.Det er nok ikke pengesug hos de rike som gjør at marihuana og hamp ikke er på listen over godkjente medisiner.
Da aspirin ble introdusert, og meksikanerne var utsatt for å "bringe inn dette dopet som fikk folk til å drepe hverandre" (les: rasisme og iscenesatte propagandakampanjer), var marihuana så nyttig og "billig å produsere" ettersom planten tåler de utroligste forhold for å vokse til, og ettersom folk kunne få medisin gratis, at den ble bannlyst gjennom flere ledd. Det finnes en hel rekke dokumentarer om dette, og det ligger mye mer bak enn det jeg sier nå. Likevel er det kort oppsummert:
Tilgangen hadde vært for lett, de store selskapene hadde ikke tjent penger på dette.
Nå vet jeg at du helt sikkert er skeptisk til dette, men det fins et lass med kultur, litteratur, filmer, historier og annet som viser dette.
Antall ord: 292
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Hadde vært greit med en egen AIDS-tråd og en egen cannabis/hamp-tråd iom at hver av de er så omfattende temaer i seg selv.
Antall ord: 29
<^~--rutangis--~^>
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 19
- Blitt takket: 6 ganger
Den farligste bivirkningen er avhengighet. Andre bivirkninger er disse, som ungdom selv har fortalt om til uteseksjonen i Oslo.Bivirkninger er sløvhet og trøtthet dagen derpå, og også under selve rusen.BA skrev: Du glemmer bivirkningene. Marihuana har kanskje noen gode sider, men bieffektene, eller for de flsete hovedeffekten er langt mer skummel.
Det fins ikke bivirkninger som bakrus ved alkohol.
Langsiktig finnes det nedsatt korttidshukommelse, men da skal man bruke det usedvanlig ofte. Er man dessuten genetisk anlagt for det, kan man utvikle schizofreni, og det anbefales overhodet ikke å brukes av folk med depresjoner eller andre sinnslidelser.
- Du går av på feil stasjon på t-banen.
Du føler at du ikke veit noen ting, leser samme Donald Duck fem ganger før du oppdager at det er det samme bladet.
Du greier ikke å følge med i diskusjoner fordi du glemmer hva den andre har sagt.
Du greier ikke å følge med på skolen.
Du husker ikke togtider.
Du greier ikke å regne sammen små summer når du skal betale noe i kassa.
Du kommer for sent til avtaler med kjæresten.
Du får mindre lyst på sex.
Du husker nesten ikke noe av filmen når du har vært på kino.
Du husker ikke hva som har skjedd på fest, og hvem du rota med.
Du husker ikke igjen folk du har hilst på mange ganger før.
Du blir mindre sjenert, men det kan gjøre at du ligger med noen du ikke hadde lyst til å ligge med.
Venninna mi hadde sex når hun var rusa, og ble gravid. Hun er 16 år.
Noe som fungerer dårligere på grunn av hasj, er
- Korttidshukommelsen.
Hukommelsen.
Evnen til oppmerksomhet.
Evnen til vanskelige tankerekker.
Konsentrasjonsevnen.
Evnen til å bearbeide informasjon.
Evnen til å lære av erfaring.
Evnen til å planlegge langsiktig.
Evnen til å snakke i nye og uvante situasjoner.
Evnen til å forstå omverdenen.
Cannabisplanten, som man får hasj og marihuana fra er hampplanter. Så du har litt rett i at det ikke er hamp som er narkotika, men narkotika som kommer fra hamp.Betegnelsen hamp brukes om industrivarianten av planten cannabisHamp er også narkotika, og har skumle virkninger.
(tøyproduksjon, de tauene vi hadde i gymsalen på barneskolen, matolje, etc.),
og har særdeles ingenting med rus å gjøre, ettersom THC-innholdet er langt lavere enn hva som trenges for at den skal brukes som et rekreasjonsmiddel.
Hamp er rett og slett ubrukelig i russammenheng.
Det finnes hamp- (cannabis) planter med høyt og lavt THC-innhold. Neon har høyt innhold av cannabidiol, som i seg selv reduserer virkningen av THC, men som ved oppvarming omdannes til THC.
Alle er ulovlige i Norge.
Ja, det finnes utrolig mye litteratur som støtter de som vil legalisere narkotika, men det er ikke alt som er sant. Det er utrolig mye penger i narkotika, så de som står bak vil gjøre mye for å spre usann informasjon om narkotika. På samme måte er det ikke alt som taler imot som er sant heller, men alt i alt er totalforbud mot narkotika atskillig bedre enn legalisering.Faktisk er det tvert imot så.Det er nok ikke pengesug hos de rike som gjør at marihuana og hamp ikke er på listen over godkjente medisiner.
Da aspirin ble introdusert, og meksikanerne var utsatt for å "bringe inn dette dopet som fikk folk til å drepe hverandre" (les: rasisme og iscenesatte propagandakampanjer), var marihuana så nyttig og "billig å produsere" ettersom planten tåler de utroligste forhold for å vokse til, og ettersom folk kunne få medisin gratis, at den ble bannlyst gjennom flere ledd. Det finnes en hel rekke dokumentarer om dette, og det ligger mye mer bak enn det jeg sier nå. Likevel er det kort oppsummert:
Tilgangen hadde vært for lett, de store selskapene hadde ikke tjent penger på dette.
Nå vet jeg at du helt sikkert er skeptisk til dette, men det fins et lass med kultur, litteratur, filmer, historier og annet som viser dette.
Alt for mange mennesker i Norge har (hatt) nærkontakt med narkotikaens skadevirkninger. Enten ved egen erfaring eller ved familiemedlemmers misbruk. Slik propaganda som du sprer her er ikke til hjelp for de som lider under disse skadevirkningene.
Antall ord: 709
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Og jeg lurer fremdels på dette. Hvis jeg er et djevelens barn, og den hedningen av en synder det påstås av enkelte her, hvorfor ber jeg og får svar gang på gang på gang?
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Okt 2006 19:34
- 18
- Lokalisering: skauen
vend dere om??
tenk....... altså vi som veit at det er ett liv etter døden,eller tror det..er ikke redd for å dø.. men,hvem er det?redd for å dø?for å havne ett visst sted,redd for å dø? jo de kristne..
tenk....... altså vi som veit at det er ett liv etter døden,eller tror det..er ikke redd for å dø.. men,hvem er det?redd for å dø?for å havne ett visst sted,redd for å dø? jo de kristne..
Antall ord: 42
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Det er ren løgn. Cannabis FINNES ikke avhengighetsdannende.BA skrev: Den farligste bivirkningen er avhengighet.
Psykisk heter det at man kan bli avhengig, men ikke fysisk.
Likevel er det mulig å bli "psykisk" avhengig av hva som helst.
Det er i utgangspunktet en useriøs term.
Selvfølgelig er også dette veldig individuelt, spesielt ettersom du både skriver at en får mindre lyst på sex, og blir mindre sjenert og kan "gjøre at du ligger med noen du ikke hadde lyst til å ligge med". Samtlige punkter du nevnte har noe til felles:Andre bivirkninger er disse, som ungdom selv har fortalt om til uteseksjonen i Oslo.
- Du går av på feil stasjon på t-banen.
Du føler at du ikke veit noen ting, leser samme Donald Duck fem ganger før du oppdager at det er det samme bladet.
Du greier ikke å følge med i diskusjoner fordi du glemmer hva den andre har sagt.
Du greier ikke å følge med på skolen.
Du husker ikke togtider.
Du greier ikke å regne sammen små summer når du skal betale noe i kassa.
Du kommer for sent til avtaler med kjæresten.
Du får mindre lyst på sex.
Du husker nesten ikke noe av filmen når du har vært på kino.
Du husker ikke hva som har skjedd på fest, og hvem du rota med.
Du husker ikke igjen folk du har hilst på mange ganger før.
Du blir mindre sjenert, men det kan gjøre at du ligger med noen du ikke hadde lyst til å ligge med.
Venninna mi hadde sex når hun var rusa, og ble gravid. Hun er 16 år.
Det er vanlige ting blant tenåringer med hormonene sine,
har du noen gang sett en fjortis som ikke virker "forstyrret"?
Da er det enten forsinket pubertet eller en fin dag.
Dette er sant. Under rusen.Noe som fungerer dårligere på grunn av hasj, er
- Korttidshukommelsen.
Hukommelsen.
Evnen til oppmerksomhet.
Evnen til vanskelige tankerekker.
Konsentrasjonsevnen.
Evnen til å bearbeide informasjon.
Evnen til å lære av erfaring.
Evnen til å planlegge langsiktig.
Evnen til å snakke i nye og uvante situasjoner.
Evnen til å forstå omverdenen.
På lik linje som med alkohol, der alkohol er mer tydelig på disse punkter.
Evnen til oppmerksomhet og fokus kan i enkelte tilfeller være skjerpet under cannabisrus, men kun på enkelte detaljer og områder, hvor helhetsbildet er svekket.
Feil. Hampplante er en betegnelse som brukes om industriplanter. Hampen inneholder lavt THC-innhold. Cannabis ruderalis, cannabis indica og cannabis sativa er plantenes navn. Visste du forresten at vår kjære humle er beslektet med disse plantene? Det stoffet som gir oss den bedøvelsen vi får når vi drikker øl.Cannabisplanten, som man får hasj og marihuana fra er hampplanter. Så du har litt rett i at det ikke er hamp som er narkotika, men narkotika som kommer fra hamp.
Det finnes hamp- (cannabis) planter med høyt og lavt THC-innhold. Neon har høyt innhold av cannabidiol, som i seg selv reduserer virkningen av THC, men som ved oppvarming omdannes til THC.
Alle er ulovlige i Norge.
Jeg sprer ikke propaganda. Jeg skriver fakta.Ja, det finnes utrolig mye litteratur som støtter de som vil legalisere narkotika, men det er ikke alt som er sant. Det er utrolig mye penger i narkotika, så de som står bak vil gjøre mye for å spre usann informasjon om narkotika. På samme måte er det ikke alt som taler imot som er sant heller, men alt i alt er totalforbud mot narkotika atskillig bedre enn legalisering.
Alt for mange mennesker i Norge har (hatt) nærkontakt med narkotikaens skadevirkninger. Enten ved egen erfaring eller ved familiemedlemmers misbruk. Slik propaganda som du sprer her er ikke til hjelp for de som lider under disse skadevirkningene.
Jeg er også klar over at ikke ALT er sant, det har jeg heller ikke sagt.
At mange mennesker har hatt nærkontakt med narkotikaens skadevirkninger ved enten egen bruk eller familiemedlemmers, blant annet jeg, er jeg fullstendig klar over. Men de som har hatt problemer med hasj alene, har ikke hatt store problemer. Det vil jeg våge å påstå. At det er et gateway-stoff er delvis sant; man kan ikke gi skylden for at bruken av et stoff vil føre til bruken av et annet, nødvendigvis. Det sier først og fremst om personlighetene til menneskene som enten pusher noen til å prøve det, eller nysgjerrigheten til et enkeltmenneske. Det dreier seg om karakter.
Skal vi først og fremst si hva som er det virkelige gateway-rusmiddelet må vi ta i betraktning at det er tobakkrøyk og alkohol.
Antall ord: 789
Hide post links |