Drømmer, NDO & ut av kroppenSenile sjeler

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Des 2004 19:52
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Trondheim
Blitt takket: 1 gang

Senile sjeler

Innlegg av Jan-Olav »

Når man har en uko, er det da sjelen som forlater kroppen en stund? Har jo hørt de som forteller at de har klart dette, og hatt samme tankene med astrallegemet sitt som når de er i kroppen. Hva da, når man blir gammel og senil...er man det også på sine astralreiser? Tankene til en senil person er jo ganske kaotiske til tider. Vil denne personen være like forvirret ved en uko?

Har hatt den formeningen at når man er ute av kroppen, så er man på en måte klokere, man er fri fra kroppens/hjernens sløvhet. Men hva da med alle sjelene som etter sigende går igjen overalt. Hvorfor skjønner ikke de at de må gå videre om de er blitt kloke? Må alle sjeler gå til "lyset" for å bli en del av den universelle klokskap igjen?

Hva er forskjellen på de sjelene som faktisk da ikke går igjen, men klarer å finne ut på egen hånd, at de er døde og må videre. Og de "fehodene" som henger igjen i en og samme loftsleilighet i århundrer? Er det bare de dumme/senile som henger igjen?

Så har vi jo de populære hjelperne da, hvor i granskauen er de, på det tidspunktet man dør? Da skulle man tru at de sto der å geleidet folk mot "lyset" .....Eller gjelder loven om FRI VILJE enda, etter man har krepert? Om en senil gammel mann dør, og er like senil når han snakker med hjelperen sin (som står og peker mot lyset), og klarer med sitt forvirrede sinn si at han vil være hjemme på rommet sitt, skal dette da taes hensyn til?????

Mange dumme spørsmål, men blir nokså forvirret til tider. Blir nok en av disse senile gubbene jeg.
Antall ord: 309
Jan-Olav aka Redfalk

MAY THE FORCE BE WITH YOU

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2006 00:12
18

Innlegg av takkformeg »

Har hatt den formeningen at når man er ute av kroppen, så er man på en måte klokere
Hehe, tror ikke det, men uko det er en 100% reel opplevelse, jeg har veldig bra kontrol på det.
Men jeg hadde en ndo før noe år siden, det får et menneske til og få en heltannen opplevelse/oppfatning med livet, kasje jeg kan fortelle litt om den seinere-.

Det er mangen som kommer med teorier og vissvass her , skjønner egentlig ikke hvorfor når det er så mangen som har opplevd dette.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jan-Olav »

para-vs-normale skrev:
Har hatt den formeningen at når man er ute av kroppen, så er man på en måte klokere
Hehe, tror ikke det, men uko det er en 100% reel opplevelse, jeg har veldig bra kontrol på det.
Men jeg hadde en ndo før noe år siden, det får et menneske til og få en heltannen opplevelse/oppfatning med livet, kasje jeg kan fortelle litt om den seinere-.

Det er mangen som kommer med teorier og vissvass her , skjønner egentlig ikke hvorfor når det er så mangen som har opplevd dette.
Ja har alltdi hatt troen på at uko'er er reele. At dette er noe alle gjør, mer eller mindre bevisst. Men er man på samme sted når man dør? Forskjellen er vel bare at "sølvstrengen" er kuttet om man dør. Om man befinner seg på samme plass, vil man altså stille på lik linje, med tanke på "visdom" om man er død eller bare har en uko.

Om det er slik......

Hvem hjelper en baby videre når den dør? Vil tro denne faktisk trenger hjelp til å skjønne at den skal videre...

Og om det da ytes hjelp til en baby......hva er årsaken til at noen IKKE får hjelp????
Antall ord: 220
Jan-Olav aka Redfalk

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

jeg har også tenkt på dette med senil demente, men også de med andre psykiske lidelser.hvordan er de hvis de blir hengende igjenn her i vår dimensjon? jeg har sett mye rart i mine år i helsevesenet.jobber på en psykiatri og dementavdeling som nattevakt og jeg kan trygt si at jeg føler at jeg har følge på mine nattlige runder. virker som om noe fortsatt tror at jeg er pleieren deres! :mozilla_surprised: :mozilla_laughing:
Antall ord: 80
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Atmi

Innlegg av Atmi »

para-vs-normale skrev:

Kan ikke du ta en uko hjem til meg og fortelle hvordan jeg har det her?

Atmi
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
takkformeg
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Okt 2006 00:12
18

Innlegg av takkformeg »

Atmi skrev:
para-vs-normale skrev:

Atmi
Hehe. Atmi den var morsom, men jo jeg en tur til deg jeg og jeg såg du hadde en data-maskin der.
Er det godt nok Eller...... :D

Nei jeg vet nok hva du prøver og få meg ut på, Men en uko handler ikke om og reise inn i ditt eller andres liv, men det handler om (for meg) en reise i din egen verden. Det er jo klart at ingen kan si at no tar jeg en tur til afrika via uko,,, jo de kan vel si det men reelt er det ikke.
En uko er ingenting annet en en styring av sine drømmer og tanker.
Ndo er noe annet.
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Jan-Olav
Nybegynner
Nybegynner
19

Innlegg av Jan-Olav »

Atmi skrev:
para-vs-normale skrev:

Atmi
Var nettopp en tur til deg jeg Atmi.... hva med å rydde litt på pc pulten din?? :mozilla_tongue:
Antall ord: 135
Jan-Olav aka Redfalk

www.dodgedart.no
www.go-orange.no

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

LunaWolfe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 17:13
18

Innlegg av LunaWolfe »

Unnskyld min uvitenhet, men hva er en ndo?
Antall ord: 8
Tempus Fugit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

LunaWolfe skrev:Unnskyld min uvitenhet, men hva er en ndo?
Nær døden opplevelse?
Antall ord: 15

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

LunaWolfe
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 17:13
18

Innlegg av LunaWolfe »

Ahh, selvsagt! Meg og forkortelser... *riste på hodet*
Antall ord: 8
Tempus Fugit

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Redfalk
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Okt 2008 14:46
16
Blitt takket: 3 ganger

Re: Senile sjeler

Innlegg av Redfalk »

Jan-Olav skrev:Når man har en uko, er det da sjelen som forlater kroppen en stund? Har jo hørt de som forteller at de har klart dette, og hatt samme tankene med astrallegemet sitt som når de er i kroppen. Hva da, når man blir gammel og senil...er man det også på sine astralreiser? Tankene til en senil person er jo ganske kaotiske til tider. Vil denne personen være like forvirret ved en uko?

Har hatt den formeningen at når man er ute av kroppen, så er man på en måte klokere, man er fri fra kroppens/hjernens sløvhet. Men hva da med alle sjelene som etter sigende går igjen overalt. Hvorfor skjønner ikke de at de må gå videre om de er blitt kloke? Må alle sjeler gå til "lyset" for å bli en del av den universelle klokskap igjen?

Hva er forskjellen på de sjelene som faktisk da ikke går igjen, men klarer å finne ut på egen hånd, at de er døde og må videre. Og de "fehodene" som henger igjen i en og samme loftsleilighet i århundrer? Er det bare de dumme/senile som henger igjen?

Så har vi jo de populære hjelperne da, hvor i granskauen er de, på det tidspunktet man dør? Da skulle man tru at de sto der å geleidet folk mot "lyset" .....Eller gjelder loven om FRI VILJE enda, etter man har krepert? Om en senil gammel mann dør, og er like senil når han snakker med hjelperen sin (som står og peker mot lyset), og klarer med sitt forvirrede sinn si at han vil være hjemme på rommet sitt, skal dette da taes hensyn til?????

Mange dumme spørsmål, men blir nokså forvirret til tider. Blir nok en av disse senile gubbene jeg.
Tenkt på mye av det samme selv jeg. Ikke lett å bli klok på dette.....
Antall ord: 326

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Shania
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Nov 2007 02:10
17
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Shania »

Slik jeg ser det.

Jeg tror mange senil og demente, egentlig befinner seg både litt på denne og den andre siden.
Tror ikke at ndo og uko er det samme. Og foregår på samme nivå.

De aller fleste som dør, tror jeg går inn i en nærdimensjon. Også kalt den 4. dimensjon. Her skaper de seg, det de forventer. En del av denne nære dimensjonen, ligger helt opp til vår. Og de "henger" igjen. De "lever videre" i huset og stedet de bode, da de levde.

Noen kommer å går, for å se til sine gjenlevende kjære, mens andre nekter å gi slipp på det fysiske livet de levde.

Det finnes en masse hjelpere, engler som arbeider spesielt med de som dør. Og ved siden av det kommer også nære familie som tidligere har gått over.
Mange med store forventninger, tro og religion angående dette, henger seg opp og godtar sjelden denne hjelpen, fordi det ikke passer inn i det bildet de hadde. De skaper etterhvert sin egen virkelighet.

Ikke alle er klare for å gå opp i lyset, men tar allikevel imot hjelp, undervisning og støtte, før det kommer tilbake og blir født igjen.
Og gå opp i lyset, handler om å gi slipp på det jordiske livet. Det handler også om hvordan de har levd, hva de har prestert og hvor sterk de har identifisert seg med å være den personen de er her på jorden.

Tilbake til senile, så er man nok veldig forvirret rent mentalt. Men de kan på samme tid ha en sterk bevissthet og nærvær i noe større. Ofte tror jeg de ser inn i flere dimensjoner, og blir forvirret i hue på grunn av dette. Har jobbet litt med slike selv, og det beste er å henge med i oppfattelsen de har, for ikke å stresse dem.

Å være vekke fra kroppen, betyr ikke at du er mer vis. Det avhenger helt av hvor bevisst du er i kroppen. Det er mange som veler forvirret omkring i 4. dimensjon før de plopper tilbake i et nytt liv. Men det finnes mange både her og på andre siden, som prøver å hjelpe dem videre.
Å gå opp i lyset tror jeg handler om å smelte sammen med sin egen høyere Sjel, og dermed hele den bevisstheten, som denne sjelen har samlet seg, gjennom mange liv. Dette kan man også gjøre når man lever på jorden. Da kaller man det, at man blir opplyst, eller oppvåkning.
Ikke alle skal gjøre det, hver gang de dør. De bærer også med seg karma eller erfaringer fra tidligere liv, inn i neste.

Det er like mye illusjoner på andre siden, i fjerde dimensjon, som det er her på jorden. Og så lenge illusjonene er det man holder fast på som virkelige, så vil man også holde fast på det, når man dør. Og dermed gjenskape den virkeligheten man er overbevist om der.

Uko kan medvirke til å utvide bevisstheten og slippe illusjoner. Men man finner ingen flere absolutte sannheter, dypere visdom eller forståelse på andre siden, om man ikke velger det. Det første feltet, man går inn i som død, kan virke veldig forvirrende. Og derfor har mange buddistiske og andre som har vært opptatt av døden, en masse ritualer og arbeid, som utføres rundt den som har dødt. For å hjelpe dem videre.
Men jeg tror ikke det er nødvendig. Det vi gjør som levende, den bevisstgjøring og visdommen vi tar inn her, tror jeg har mer å si.
Antall ord: 611
I choose the easy button.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links