Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Tusen år gammelt hus i Nederland
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Tusen år gammelt hus i Nederland
Nå er det en uke siden jeg kom hjem fra min orkestertur i Nederland. Må fortelle om det ene stedet der vi bodde, det virket nemlig for meg som veldig spesielt. Jeg pleier egentlig ikke å føle så mye når jeg kommer inn i bygninger jeg ikke har vært før, det er bare av og til at jeg kanskje merker noe jeg lager meg teorier av, men det pleier aldri å være av negativ art. Men med en gang vi gikk inn i dette svære treetasjes huset, fikk gåsehud og begynte å fryse noe helt sinnsykt. Fikk vondt i magen, og i noen rom var følelsene så ille at jeg fikk tårer i øynene og måtte gå ut for å ikke begynne å gråte. Har aldri kjent noe lignende. Det var helt sykt. Jeg spurte verten hvor gammelt huset var, og da fikk jeg vite at det var bygd i 1059. Altså nesten tusen år gammelt, noe som i og for seg var ganske vilt i seg selv. Det var også en annen i gruppa vår som merket det veldig, før jeg sa noe om det. En jente opplevde at hun gikk forbi en låst dør, og håndtaket gikk ned som om noen prøvde å åpne den fra andre siden(dette kan jo ha en naturlig forklaring i et så gammelt hus, men tok det med likevel), og det var flere som opplevde andre litt smårare ting. Men som jeg alltid har ment, så er det de individuelle tingene som er de mest overbevisende, dvs min egen reaksjon. Har aldri opplevd noe slik i nærheten så sterkt. Det skremmende var at det ikke var noen hyggelig følelse, men noe uvennlig. Det roet seg litt etterhvert, da vi hadde bodd der i noen dager, men da vi kom dit første gang tok det jo helt av. Heldigvis fant jeg et rom som ikke var så ille, og sov godt der, på tross av alt. Men det var virkelig en rar opplevelse.
Antall ord: 345
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bodø
Kanskje du er i ferd til å utvikle deg til å bli klarsynt/et medium:)
Antall ord: 13
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Akkurat det tviler jeg vel litt på, det var vel mer huset enn meg det var noe spesielt med.Magikeren skrev:Kanskje du er i ferd til å utvikle deg til å bli klarsynt/et medium:)
Antall ord: 34
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Jul 2006 19:53
- 18
- Lokalisering: Bodø
Men hvis bare du og en annen merket det? :mozilla_smile:karina skrev:Akkurat det tviler jeg vel litt på, det var vel mer huset enn meg det var noe spesielt med.Magikeren skrev:Kanskje du er i ferd til å utvikle deg til å bli klarsynt/et medium:)
Antall ord: 47
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Okt 2006 18:32
- 18
- Lokalisering: Nord-Norge
- Blitt takket: 1 gang
Kanskje fordi hun er mer åpen for det. Kanskje de andre ikke ville innrømme det, at de ikke tror på slik. Uansett, hørtes ut som en sterk opplevelse Karina. Bra du fant et rom du trivdes bra i.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 12:37
- 20
- Lokalisering: Akershus
Ingen som tenker på dette:
Om huset ble revet og bygd opp på samme grunn, og stod ferdig 2 uker før dere skulle dit - og ingen visste at det stod et 1k år gammelt hus der bare noen uker tidligere.
INGEN ville tenkt på spøkelser e.l - selv om huset teoretisk burde blitt hjemsøkt i like stor grad som det gamle.
Om huset ble revet og bygd opp på samme grunn, og stod ferdig 2 uker før dere skulle dit - og ingen visste at det stod et 1k år gammelt hus der bare noen uker tidligere.
INGEN ville tenkt på spøkelser e.l - selv om huset teoretisk burde blitt hjemsøkt i like stor grad som det gamle.
Antall ord: 64
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Jeg visste ikke at det var så gammelt før etter jeg hadde vært der en stund. Dessuten kan det like fullt være åndelig aktivitet i nye hus.RasCzaK skrev:Ingen som tenker på dette:
Antall ord: 96
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, åpen og klarsynt er jo ikke det samme.Zeluna skrev:Kanskje fordi hun er mer åpen for det. Kanskje de andre ikke ville innrømme det, at de ikke tror på slik. Uansett, hørtes ut som en sterk opplevelse Karina. Bra du fant et rom du trivdes bra i.
Antall ord: 51
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 12:37
- 20
- Lokalisering: Akershus
Har vært i masse forskjellige gamle hus. De fleste av de ikke mer en et par hundre år, og mange av de har det vært gjennomført massiv oppussing.karina skrev:Jeg visste ikke at det var så gammelt før etter jeg hadde vært der en stund. Dessuten kan det like fullt være åndelig aktivitet i nye hus.RasCzaK skrev:Ingen som tenker på dette:
Man merker at huset er gammelt så fort du tråkker inn i det .
Antall ord: 143
Stay strong - Live long!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 13 Okt 2006 18:32
- 18
- Lokalisering: Nord-Norge
Nemlig... Det var vel en spesiell opplevelse selv om den var negativ.karina skrev:Ja, åpen og klarsynt er jo ikke det samme.Zeluna skrev:Kanskje fordi hun er mer åpen for det. Kanskje de andre ikke ville innrømme det, at de ikke tror på slik. Uansett, hørtes ut som en sterk opplevelse Karina. Bra du fant et rom du trivdes bra i.
Antall ord: 65
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Ja, men jeg trodde ikke at det var SÅ gammelt. Som jeg sier har jeg aldri opplevd lignende. Pleier ikke å ha så kraftige følelsesmessige reaksjoner som f eks det at jeg var på nippet til å begynne å grine. Finner ingen logisk forklaring på akkurat det.RasCzaK skrev:Har vært i masse forskjellige gamle hus. De fleste av de ikke mer en et par hundre år, og mange av de har det vært gjennomført massiv oppussing.karina skrev:Jeg visste ikke at det var så gammelt før etter jeg hadde vært der en stund. Dessuten kan det like fullt være åndelig aktivitet i nye hus.RasCzaK skrev:Ingen som tenker på dette:
Man merker at huset er gammelt så fort du tråkker inn i det .
Antall ord: 190
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2005 20:22
- 19
- Lokalisering: Oslo
Mange mennesker blir dårlige/uvel når et hus har negativ energi. Men ikke alle tenker over det. Mange tror de bare er blitt syke. Energier har en enorm innvirkning på mennesker, og det er helt naturlig at man reagerer med for eksempel kvalme. Av og til roter energiene til følelsene våre. Man vet jo at folk kan bli syke av vær, som for eksempel torden. Dette er spenninger og energier rundt oss. Får jeg hodepine, slår det aldri feil at det blir torden og lyn Så jeg er overbevist om at det faktisk var noe i det huset. Du er nok bare blitt mer åpen for disse impulsene.
Antall ord: 115
Hide post links |