Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Jaja

Innlegg av ludoburgero »

tmtl84 skrev:Er ikke alle som er ute etter frelse,så mannen til veninna mi,slo henne hver dag og ba om tilgivelse fra gud etterpå.
Vil ikke si noe negativt om kristendommen,men sier heller at det er litt for mange rare folk som driver med det.
Derfor holder jeg meg langt unna kirker og andre ting.
Hvorfor heller ikke nyte friheten i guds natur,naturen som han har skapet og ikke i et bygg som mennesker har laget.

:mozilla_smile:
Bra! Du er på rett spor!
Bare synd at du snart ender opp som satanist, og havner i Helvete når du dør.
Bare spør Joh. 3,16 - han kan helt sikkert bekrefte dette! :P
Antall ord: 118
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

MikkelRev skrev:Kan ikke en moderator/administrator flytte all krangelen til en egen tråd, der dere (BA, Gaute, ludoburgero) kan foreta denne innholdsløse retorikk-krangelen deres? Så kan vi snakke om noe som er litt mer relevant til trådens utgangspunkt?
Kan ikke du svare på mitt siste spørsmål da, mens du er her? :)
Antall ord: 58

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Froyakristine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Apr 2006 19:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Re: Vend dere om!

Innlegg av Froyakristine »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
Antall ord: 601
Frøya kristine ;)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Jeg vedder en tier på at du enten er pinsevenn, Jehovas Vitne eller en parodi av kristendommen tatt fra Herregud.com.

Problemet med dere kristne er at dere argumenterer ut ifra bibelen. Om man ikke anerkjenner bibelen som Guds bok så kommer man ikke til de samme konklusjonene som du gjør skjønner du.
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

ikke bare problemet MED de kristne, men også problemet FOR de kristne.

Du er også gud
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

...
*sukk*

Oi der fikk jeg en egen side og greier!

Konkluderer med at trådstarter er gal.

Kristen vs. Ateist:
Hvem er gal? - svaret er innlysende.
Se for dere at det kom et nytt "show" på tvnorge(ja, de er veldig flinke med sånt!) som het "Guess who's mad!" e.l. Hvor de stilte opp mentalsyke pasienter mot psykologer, leger mot narkotika vrak, muslimer mot vanlige folk - etc, så er det lett å gjette hvem!

Lol!
Antall ord: 77
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

RasCzaK skrev:...
*sukk*

Kristen vs. Ateist:
Se for dere at det kom et nytt "show" på tvnorge(ja, de er veldig flinke med sånt!) som het "Guess who's mad!" e.l. Hvor de stilte opp mentalsyke pasienter mot psykologer, leger mot narkotika vrak, muslimer mot vanlige folk - etc, så er det lett å gjette hvem!

Lol!

Folk kommer til å bli oppgitt over meg nå men... muslimer er vanlige folk
Antall ord: 92

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Sparrow skrev:
*sukk*

Kristen vs. Ateist:

Lol!

Haha! :D Ikke tull!
Antall ord: 97
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Fin avatar
Antall ord: 2

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Sparrow skrev:
*sukk*

Kristen vs. Ateist:

Lol!

Blir ikke oppgitt over deg i det hele tatt! Blir desto mer oppgitt over enkelte som absolutt må blande muslimer inn i alle mulige tråder! Tror nesten det foregår et veddemål blant noen brukere her på forumet, om hvor mange forskjellige tråder de klarer å lure inn ordet "muslim" i...

RasCzaK: Hvis kristendommen er representert ved Joh 3,16 (trådstarter) og ateismen er representert ved deg, vet jeg ikke helt om svaret er så innlysende... Hvis det å ikke se nyansene i religioner og folkegrupper betyr at man er gal, tror jeg dere er like gode. Dere har mye til felles når det gjelder å konkludere med at alle innen en annen religion eller gruppe mennesker er noe feil med...
Antall ord: 217
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Signaturen din, svartepus , viste meg noe veldig viktig akkurat nå!! tusen takk!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Sparrow skrev:Signaturen din, svartepus , viste meg noe veldig viktig akkurat nå!! tusen takk!
Min signatur?8-[ Hva da...?
Antall ord: 19
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Det er først når du tar sjansen på å tulle deg bort, at du finner nye veier...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Svartepus »

Sparrow skrev:Det er først når du tar sjansen på å tulle deg bort, at du finner nye veier...
Ja nå ble jeg jo klokere du...:-k :?:
Ok, siden du er så kryptisk må jeg jo bare si værsågod og ingen årsak for at signaturen min viste deg noe viktig... Uansett om det var ironi eller alvor...
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Svartepus skrev:
Sparrow skrev:Det er først når du tar sjansen på å tulle deg bort, at du finner nye veier...
Ja nå ble jeg jo klokere du...:-k :?:
Ok, siden du er så kryptisk må jeg jo bare si værsågod og ingen årsak for at signaturen min viste deg noe viktig... Uansett om det var ironi eller alvor...

Åja, sorry, nei det var alvor, står i vanskelig valgsituasjon, skal hoppe uti noe som innebærer en viss risiko, blir heaven hvis det går bra, men hvis det mislykkes går det rett og slett ille. Make eller break livet mitt rett og slett...
men du minner meg på at den som intet våger...
Antall ord: 119

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links