Hjemsøkt, Gjenferd & Åndersjel og.. kropp?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: trondheim

sjel og.. kropp?

Innlegg av lizziee »

hmm.
det er egentlig mye jeg lurer på når det gjelder..allt om dette egentlig.men får bynne med en ting av gangen..hehe
altså det jeg nå lurer på er hvordan kan vi se kroppen som altså da går igjenn i et hus foreksempel?
hvorfor er det ikke sjelen vi ser?
sjelen drar vel videre..men hvordan kan vi da se kroppen gå igjenn da?
jeg er litt forvirret i akkurat det punktet skjønner du/dere..hehe
hva er det som gjør at det er nettopp kroppen av den avdøde vi ser?
eller er det sjelen?
de sier den går igjenn fordi den sitter fast og ikke helt vet at den er død..og trenger hjelp for å kommer over på den andre side...så da må det være sjelen da?
men hvorfor ser vi den i den avdøde kroppen?
håper noen har en seriøs forklaring på dette..
vet dette er kansje et dummt? eller innvikla spørsmål?

uansett håper jeg på svar :mozilla_smile:

mvh liz
Antall ord: 181
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Det er ingen som offesielt "vet" hvordan dette fungerer.
Men har man gått på skole i noen år, gjort litt selvstudie rundt "faget" - som å lese vitenskapsblader e.l - samt bruker litt logisk sans(om man har det), blir svaret ganske innlysende (spør du meg).

Vi har i alle år skyldt på engler, demoner, guder, sjeler osv, for å beskrive kjernespørsmålene rundt livet. På samme måte som mennesker(nordiske vel å merke) skyldte på odin når det lynte og tordnet - dette synet har senere blitt oppdatert til - nettopp, lynet.
Dette med liv og død har ingen offesielt svart på, derfor bruker vi forsatt de samme unnskyldningene vi har gjort i tusenvis av år...
Mange prøver stadig å improvisere dette rundt liv og død gjennom TV og media. De klarsynte prøver stadig nye teknikker... Disse "metodene" har blitt brukt i tusenvis av år, men forskjellen fra tusen år siden og i dag, er at de blir ikke lenger kastet på bålet for å "praktisere" klarynthet.

I bunn og grunn er det helt opp til deg selv hva du ønsker å tro på..
Det enkleste, men dog mest naive, er å tro på den kristne varianten. Dette er den mildeste religionen av sitt slag.
Om det er litt mer tæl i deg, velger du kanskje å skyve disse spørsmålene til side. Ingen vits i å kaste bort livet på tull? :mozilla_laughing:
Antall ord: 235
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lizziee »

RasCzaK skrev:Det er ingen som offesielt "vet" hvordan dette fungerer.
Men har man gått på skole i noen år, gjort litt selvstudie rundt "faget" - som å lese vitenskapsblader e.l - samt bruker litt logisk sans(om man har det), blir svaret ganske innlysende (spør du meg).

Vi har i alle år skyldt på engler, demoner, guder, sjeler osv, for å beskrive kjernespørsmålene rundt livet. På samme måte som mennesker(nordiske vel å merke) skyldte på odin når det lynte og tordnet - dette synet har senere blitt oppdatert til - nettopp, lynet.
Dette med liv og død har ingen offesielt svart på, derfor bruker vi forsatt de samme unnskyldningene vi har gjort i tusenvis av år...
Mange prøver stadig å improvisere dette rundt liv og død gjennom TV og media. De klarsynte prøver stadig nye teknikker... Disse "metodene" har blitt brukt i tusenvis av år, men forskjellen fra tusen år siden og i dag, er at de blir ikke lenger kastet på bålet for å "praktisere" klarynthet.

Det enkleste, men dog mest naive, er å tro på den kristne varianten. Dette er den mildeste religionen av sitt slag.
Om det er litt mer tæl i deg, velger du kanskje å skyve disse spørsmålene til side. Ingen vits i å kaste bort livet på tull? :mozilla_laughing:
tull??
hva mener du?
om det er litt tæl i meg???
så du synes ikke det er noe tæl i meg om jeg ikke skyver bort disse spørsmålene og kaster bort tiden min på dette som du kaller "tull"?
Antall ord: 280
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Ingen har lik oppfatning av ting. RasCzak er av en annen oppfatning enn flertallet her inne.
Men når det gjelder spørsmålene dine, så er det ingen som kan svare på dem, for ingen vet.
Selv ikke de som jobber med ånder, har kunnet svare på disse spørsmålene. Tro meg, jeg har stilt liknende spørsmål tidligere :)

Min oppfatning er at du ikke ser sjelen, men kun et uttrykk for en del av den.
At sjelen er summen av alle energier som utgjør et, eller kanskje opptil flere, individer. Når et menneske går inn på en annen frekvens, d.v.s. forlater dette livet, så skal teoretisk sett "ånden" innhente sin essens. Når dette ikke skjer, av grunner jeg ikke begriper og som jeg finner særdeles ulogisk, så blir de til såkalte ånder som ikke kommer seg videre uten hjelp.

I sånne tilfeller, dersom de i det hele tatt er reelle, så tror jeg at det handler om karma og kontrakter, for det finnes ingen tilfeldigheter når en begynner å regne på multiplisitetene i våre komplekse liv.
Antall ord: 190
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lizziee »

takk for svaret :mozilla_smile:
Antall ord: 5
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av RasCzaK »

lizziee skrev:
RasCzaK skrev:Det er ingen som offesielt "vet" hvordan dette fungerer.

tull??
hva mener du?
om det er litt tæl i meg???
så du synes ikke det er noe tæl i meg om jeg ikke skyver bort disse spørsmålene og kaster bort tiden min på dette som du kaller "tull"?
Faktumet er at religion er en form for unnskyldning, eller erstatning for sannheten.
Man vil gjerne tro at det er noe etter døden - og dette er det eneste religion dreier seg om!
Så ved å si at det trengs litt "tæl", mener jeg at om du er sterk nok, så greier du å akseptere sannheten, og ikke leve livet i en løgn og glede deg til etterlivet.
Carpe diem! :D
Antall ord: 352
Stay strong - Live long!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lizziee »

vær så snill å ikke skriv det som om du vet du har rett...si heller at det er din mening..ikke på en måte sånn at du VET det...blir så dummt å skrive det sånn bare :mozilla_wink:

forandrer ikke mening bare for at du kommer og prøver å overtale andre her..hehe
mener ikke å være frekk ellernoe...men syns ikke noen skal skrive ting som om de vet det helt sikkert...for du vet det ikke du heller..du er ikke og har ikke vert død enda...så du vet heller ikke så mye mere egentlig :mozilla_wink:
Antall ord: 105
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Du ser ikke kroppen som går igjen, du ser et bilde av sjelen slik den så ut da den var i kropp. Grunnen til at vi ser dem slik, er at de tror de fortsatt ser ut slik. De mangler kunnskap om at sjelen adskilles fra kroppen og identifiserer seg selv med kroppen, derfor bruker de dette uttrykket når de viser seg for oss.
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av RasCzaK »

Det er ingen "unntaksregler" i verden vi lever i, som gir rom for sjeler og engler.
Men det er bare å tro hva man vil!
What ever makes u happy bebbey :D
Sist redigert av RasCzaK på 15 Okt 2006 22:14, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 30
Stay strong - Live long!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lizziee »

jepp..og du får tro hva du vil..så er vi lykkelige alle sammen da :mozilla_tongue:
Antall ord: 16
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links