Lurer på om det er noen der ute som kan fortelle meg litt mer om Finnskogen og hvorfor det er så mye oppstyr rundt denne skogen??
En annen ting...bare som et lite råd til dere der ute som ønsker beviser på at det finnes mer mellom himmel og jord...prøv evp.
Gå inn på ww.aaevp.com og sjekk det ut, men vær forsiktige. Dette tuller man ikke med hvis man har frynsete nerver...
Og til dere skeptikere, jeg er objektiv til slike ting, men vitenskapen har faktisk ikke kunnet bortforklare evp som f.eks. radiosignaler eller noe annet naturlig. Tro hva dere vil, men ikke si at det ikke finnes, for det er ingen beviser for det heller.
Carpe Noctem!
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Finnskogen og evp
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jul 2005 01:19
- 19
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 41 ganger
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Sep 2006 14:12
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Hedmark
Re: Finnskogen og evp
Heia jeg bodde på finsrud en liten stund, det er jo ved finnskogen, eller i finnskogen.
Jeg vet ikke noe om det.. bare at det spøker på gården til pappa. Både i huset til bestemor og i huset som pappa bor i.
Finnskogs gleden eller leden ell hva det heter den veien som er litt kjent . går iallfall igjennom gården til pappa.. så .. hva har du hørt da ?
Jeg vet ikke noe om det.. bare at det spøker på gården til pappa. Både i huset til bestemor og i huset som pappa bor i.
Finnskogs gleden eller leden ell hva det heter den veien som er litt kjent . går iallfall igjennom gården til pappa.. så .. hva har du hørt da ?
Antall ord: 74
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Sep 2006 00:43
- 18
- Lokalisering: Akershus
Mamma og pappa har hytte i Finnskogen.
Hunden min er helt "gal" når hun er der. Og jeg føler også at det er noe rundt der.
Skal ta noen bilder neste gang jeg er der så får vi se om det er noe på dem. :mozilla_smile:
Hunden min er helt "gal" når hun er der. Og jeg føler også at det er noe rundt der.
Skal ta noen bilder neste gang jeg er der så får vi se om det er noe på dem. :mozilla_smile:
Antall ord: 50
Følg hjertet...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 08:36
- 20
- Har takket: 2 ganger
Ergo, du er for subjektiv til å se objektivt på saken. Man kan ikke velge hva som er objektivt når man tar subjektive konklusjoner...jeg er objektiv til slike ting..
Antall ord: 30
Utlys.no - Auksjon og Rubrikk
There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford
There is no man living who is not capable of doing more than he thinks he can do.
-Henry Ford
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2006 12:11
- 18
finnskogen er et sted som ble befolket stort sett av finner på 1600 tallet og utover området hadde stort sett vært øde siden midten av 1300 tallet når svartedauen herja. finnene i området ble sett rart på, fordi de for befolkningen i områdene rundt virket mystiske og ble forbundet med trolldom. dessuten var de vel ikke helt populære på grunn av måten de svidde av skogen og drev fiske. dette ga mest sannsynlig større grobunn for holdningene rundt finnene. rundt om i finnskogens ugjestmilde og mørke skog var det få som bosatte seg av nordmenn, og fordi finne ikke hadde noe problem med å bo litt ugjestmilt til ble dette også litt merklig for folk.Sataci skrev:Lurer på om det er noen der ute som kan fortelle meg litt mer om Finnskogen og hvorfor det er så mye oppstyr rundt denne skogen??
En annen ting...bare som et lite råd til dere der ute som ønsker beviser på at det finnes mer mellom himmel og jord...prøv evp.
Gå inn på ww.aaevp.com og sjekk det ut, men vær forsiktige. Dette tuller man ikke med hvis man har frynsete nerver...
Og til dere skeptikere, jeg er objektiv til slike ting, men vitenskapen har faktisk ikke kunnet bortforklare evp som f.eks. radiosignaler eller noe annet naturlig. Tro hva dere vil, men ikke si at det ikke finnes, for det er ingen beviser for det heller.
Carpe Noctem!
ikke 100% sikker på historien her, men noe slikt i all fall...
jeg tror egentlig litt av denne mystikken og troldommen som finnene fikk rykte på seg for å inneha har blitt hengende ved stedet. dessuten er det naturmessig et nydelig ommråde, vilt og nydelig sted.
Antall ord: 296
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser
skrevet av... -meg
med bibelen til hjertet,
skrevet av... -meg
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jul 2005 01:19
- 19
- Har takket: 9 ganger
- Blitt takket: 41 ganger
Hehehe...jeg visste at noen kom til å kommentere dette. Forutsigbart.mordecai skrev:Ergo, du er for subjektiv til å se objektivt på saken. Man kan ikke velge hva som er objektivt når man tar subjektive konklusjoner...jeg er objektiv til slike ting..
Om jeg er objetiv eller ei, kan man ikke plassere i et lite innlegg her inne. Det er ikke nok å bare komme med ord, man må også se på oppførsel, tanker og lignende for å kunne si om en person er objektiv eller ei. Jeg bare konstanterer at jeg er det på dette feltet, og lar det være rom for flere muligheter enn at det bare er noe overnaturlig.
Om EVP har fått meg til å tenke, så blir jeg ikke overrasket om det er noe helt naturlig ved det hvis vitenskapen finner ut av det.
Så jeg gidder egentlig ikke si noe mer om den saken, for det er unødvendig.
Når det gjelder Finnskogen så vet jeg ikke helt hva jeg skal si. Jeg kan ikke si at jeg virkelig tror det er noe underlig ved den, eller om det bare er paranoia. Men jeg gir rom for begge deler.
Historiene jeg har hørt, kommer fra samtlige som bor rundt meg.
Vi har noen store grillplasser her ute som vi pleier å bruke. Men ingen går dit alene. Ikke engang de "store gutta". :mozilla_wink:
Skogen har en slags aura rundt seg som gjør at man holder seg unna. Derfor lurer jeg litt på hva folk vet.
Antall ord: 255
Carpe Noctem! :[
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Finnskogen er en region/ et sted østafor. Finnskogen har i lange tider blitt forbundet med spøkelser, trolldom og magi.Folkene som bor i disse traktene har ofte litt blandet etnisk opprinnelse, norsk, samisk, svensk, tatersk, osv. Det er kanskje derfor Finnskogen har blitt forbundet med det overnaturlige så lenge, siden flere av diss kulturene har hatt sterke innslag av såkalt overtro. En annen grunn kan være at samer og tatere ikke akkurat ble pent behandlet her før i tiden. Skrekkhistoriene fra Finnskogen kan også ha hatt en del propaganda i seg.Sataci skrev:Lurer på om det er noen der ute som kan fortelle meg litt mer om Finnskogen og hvorfor det er så mye oppstyr rundt denne skogen??
Carpe Noctem!
Antall ord: 222
MM
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Apr 2006 12:11
- 18
nå ble jeg litt usikker her...
er det flere steder i norge som heter finnskogen tro...?
jeg må bare få sagt at finnskogen jeg snakker om ligger på østlandet, i hedmark fylke.
har på feelingen vi ikke snakker om samme sted her...
er det flere steder i norge som heter finnskogen tro...?
jeg må bare få sagt at finnskogen jeg snakker om ligger på østlandet, i hedmark fylke.
har på feelingen vi ikke snakker om samme sted her...
Antall ord: 42
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
skrevet av... -meg
med bibelen til hjertet,
skrevet av... -meg
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Okt 2006 21:35
- 18
Google-søk gir en de infol om finnskogen.
Blant annet dette:
http://www.travelexplorations.com/here- ... 18555.html
Den siden var ikke norsk da men... Det viser at finnskogen er veldig kjent.
Blant annet dette:
http://www.travelexplorations.com/here- ... 18555.html
Den siden var ikke norsk da men... Det viser at finnskogen er veldig kjent.
Antall ord: 33
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 18 Apr 2005 11:50
- 19
- Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
- Lokalisering: Bergen