Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Poltergeist?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 17 Nov 2005 19:41
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Røyken
Poltergeist?
Blir plaget av noe her i huset jeg bor. Ofte bankelyder, ting blir slått ned av veggene, og han liker tydeligvis ikk katten min. Hun får ting sluppet på seg. Hun kan sitte helt still, så få pluselige frykt annfal hvor hun løper rund og løper inn i ting.
Har prøvet å rense huset, men da fik han ihvertfallannfall. Knuste ting i leiligheten over meg, trampet i gulvet ol.
Kan vel begynne med å forklare fra begynnelsen. Flyttet inn i huset her for ca et år siden nå. Første natten våkent jeg at noen så på meg. Tittett opp og der sto en mann som så ganske sliten ut. Han hadde halvkort mellombrunt hår, syklig hud og blesse øyne.I hendene holdt han en hatt. Han nikket til meg og gikk igjen.
Dette var da mitt første møte med han. Han virket kke veldig slem eler noe, han er bare ikke veldig glad i katter. ;-)
Hver morgen kl ni høere man skrittene hans ned trappen, og at han faller det siste stykket. Skremte meg en del de første gangnene, men er vandt til det nå.
Men men, ble stille en stund etter det.men så kom det mer. Et par ting ble flyttet på, brødene mine ble dyttet av benken og i hodet på katten som har sin matskål under. det var lyder som skritt i annen ertasje når ingen var hjemme, man kan faktisk høre skritt i stuen der når d sitter i rommet vexd siden av. Naboen min kom hylende ned en kveld fordi hun trodde noe var i leiligheten hennes. Ved nærmere ettersyn var ale dører og vnduer låst (Untatt den hun kom ut av) og leilighdeten tom. Ting blir flyttet på ol.
Datteren hennes kan ikke ta med kjærester hjem, da de blir plaget hele natten med at noen slår de i rygg og arm om natten, og eventuelle glass emd drikke (hvis det er noen i rommet) Blir helt over de.
Naboens datter har blitt fiket til om natten, og ting som tunge skap og kommoder har blitt dratt ut midt på gulvet.
Har vært skritt i leiligheten jeg bor og, og slamrign av dører, noen som synger, noen som snakker... En kveld kom det skritt mot soverommet, og jeg fik panikk anfall. Klarte ikke å røre meg eller å puste. Etter enstund klarte jeg å bryte løs følelsen, og stormet ut is stuen. Var inge xdder, men ringte naboen i krampe gråt, og hun kom ned til meg mens jeg forsøkte å rense huset.
Da brøt all helve løs. Som sagt tidligere ble masse ting hos henne flyttet på, bilder bla dratt av veggene og knust, og sint tramping.
Hundene hennes gikk helt bananas, og for rundt som gale mens de bjeffet og styrte. Uff..
Det er noen måneder siden nå, men det er ikke helt stille her. Jeg har fått en eller annen måte sjermet for indre dør til stuen og soverommet. Men utgangs døren blit slamert med (Har dobbel dør) og det er fortsatt skritt i leiligheten til hun over meg.
Men nå har jeg fått bekreftet mannen. Hun fortalte, uten å ha fått vite noe av meg, at en mann hadde stått å sett på henne fra gamle stuen og inn i den nye. Sliten ansikt, blasse øyne, men nå hadde han hatten på. Helt normalt og uvesentlig utseende. Av den typen man ikke legger merke til noe særlig..
Så, er det noen som kan forklare, denne 'bankeren' som banker på dør, vindu og i gulv, pluss flytter på ting, ødelegger ting, og slår folk, er dette et poltergeist?
Har prøvet å rense huset, men da fik han ihvertfallannfall. Knuste ting i leiligheten over meg, trampet i gulvet ol.
Kan vel begynne med å forklare fra begynnelsen. Flyttet inn i huset her for ca et år siden nå. Første natten våkent jeg at noen så på meg. Tittett opp og der sto en mann som så ganske sliten ut. Han hadde halvkort mellombrunt hår, syklig hud og blesse øyne.I hendene holdt han en hatt. Han nikket til meg og gikk igjen.
Dette var da mitt første møte med han. Han virket kke veldig slem eler noe, han er bare ikke veldig glad i katter. ;-)
Hver morgen kl ni høere man skrittene hans ned trappen, og at han faller det siste stykket. Skremte meg en del de første gangnene, men er vandt til det nå.
Men men, ble stille en stund etter det.men så kom det mer. Et par ting ble flyttet på, brødene mine ble dyttet av benken og i hodet på katten som har sin matskål under. det var lyder som skritt i annen ertasje når ingen var hjemme, man kan faktisk høre skritt i stuen der når d sitter i rommet vexd siden av. Naboen min kom hylende ned en kveld fordi hun trodde noe var i leiligheten hennes. Ved nærmere ettersyn var ale dører og vnduer låst (Untatt den hun kom ut av) og leilighdeten tom. Ting blir flyttet på ol.
Datteren hennes kan ikke ta med kjærester hjem, da de blir plaget hele natten med at noen slår de i rygg og arm om natten, og eventuelle glass emd drikke (hvis det er noen i rommet) Blir helt over de.
Naboens datter har blitt fiket til om natten, og ting som tunge skap og kommoder har blitt dratt ut midt på gulvet.
Har vært skritt i leiligheten jeg bor og, og slamrign av dører, noen som synger, noen som snakker... En kveld kom det skritt mot soverommet, og jeg fik panikk anfall. Klarte ikke å røre meg eller å puste. Etter enstund klarte jeg å bryte løs følelsen, og stormet ut is stuen. Var inge xdder, men ringte naboen i krampe gråt, og hun kom ned til meg mens jeg forsøkte å rense huset.
Da brøt all helve løs. Som sagt tidligere ble masse ting hos henne flyttet på, bilder bla dratt av veggene og knust, og sint tramping.
Hundene hennes gikk helt bananas, og for rundt som gale mens de bjeffet og styrte. Uff..
Det er noen måneder siden nå, men det er ikke helt stille her. Jeg har fått en eller annen måte sjermet for indre dør til stuen og soverommet. Men utgangs døren blit slamert med (Har dobbel dør) og det er fortsatt skritt i leiligheten til hun over meg.
Men nå har jeg fått bekreftet mannen. Hun fortalte, uten å ha fått vite noe av meg, at en mann hadde stått å sett på henne fra gamle stuen og inn i den nye. Sliten ansikt, blasse øyne, men nå hadde han hatten på. Helt normalt og uvesentlig utseende. Av den typen man ikke legger merke til noe særlig..
Så, er det noen som kan forklare, denne 'bankeren' som banker på dør, vindu og i gulv, pluss flytter på ting, ødelegger ting, og slår folk, er dette et poltergeist?
Antall ord: 633
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett
~~Terry Pratchett
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jul 2006 11:41
- 18
- Lokalisering: Bergen
Hmm.. Hva er poltergeist?....
Antall ord: 4
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 27 Sep 2006 23:19
- 18
- Lokalisering: trondheim
hehe..lurer på det samme
men...dette var et sterkt innlegg da....håper virkelig du mener det du sier nå..
men...dette var et sterkt innlegg da....håper virkelig du mener det du sier nå..
Antall ord: 21
dyreelsker
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Ja, det syns jeg oxo:S Ekkelt..
Men skjønte ikkje helt det ordet.. hmmmmmmmm
Men skjønte ikkje helt det ordet.. hmmmmmmmm
Antall ord: 15
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 29 Jul 2006 18:27
- 18
- Lokalisering: Stavanger
Re: Poltergeist?
Ulvar skrev:Blir plaget av noe her i huset jeg bor. Ofte bankelyder, ting blir slått ned av veggene, og han liker tydeligvis ikk katten min. Hun får ting sluppet på seg. Hun kan sitte helt still, så få pluselige frykt annfal hvor hun løper rund og løper inn i ting.
Hver morgen kl ni høere man skrittene hans ned trappen, og at han faller det siste
stykket. Skremte meg en del de første gangnene, men er vandt til det nå.
En venn av meg sa at poltergeister er gjenferd etter folk med mentale problemer som f.eks psykopati, og at det kunne være f.eks folk som døde mens de følte mye aggresjon, eller de hadde mye aggressivitet i seg generelt. I og med at han nikket til deg, så var ikke poltergeist det første jeg tenkte, men siden han lager mye bråk, slår folk og dyr og sånt, så kan det jo være en poltergeist det er snakk om.
Antall ord: 723
MM
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Apr 2006 22:15
- 18
slik jeg har forstått det (men jeg er ingen ekspert!!), så har ikke poltergeist noe med "spøkelser" å gjøre i det hele tatt. det sies at poltergeist heller er en slags "energi" som "stråles" ut fra en levende person (som oftest et barn/ungdom), som får ting til å flytte på seg. energien er ofte "ukontrollerbar".
gamlingen i denne historien hørtes ikke ut som et "poltergeist", men heller som et godt gammeldags spøkelse/gjenferd.
men det finnes mange forskjellige definisjoner på de forskjellige begrepene...
gamlingen i denne historien hørtes ikke ut som et "poltergeist", men heller som et godt gammeldags spøkelse/gjenferd.
men det finnes mange forskjellige definisjoner på de forskjellige begrepene...
Antall ord: 89
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Det med engeri fra en person kan jeg tro, men Gamlingen er ikke han som lager lydene annet enn i trappen etter det jeg opfatter. bankingen kom senere. Men den blir fakta sterkere når datteren til naboen er hejmme, og hun har slitt en del med mentale problemer.
Og ja, jeg mener særiøst med dette. Bare lurer på om det e andre med den erfarigen her.
Skulle egentlig ha åndenes makt her, men så nektet huseieren i frykt for dårlig publisitet...
Og ja, jeg mener særiøst med dette. Bare lurer på om det e andre med den erfarigen her.
Skulle egentlig ha åndenes makt her, men så nektet huseieren i frykt for dårlig publisitet...
Antall ord: 85
"Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it."
~~Terry Pratchett
~~Terry Pratchett
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
oii!
Skulle egentlig åndenes makt ha kommet?
gud så spennende...
Overtal han der karen!!!:D
Skulle egentlig åndenes makt ha kommet?
gud så spennende...
Overtal han der karen!!!:D
Antall ord: 15
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Aug 2005 15:13
- 19
- Lokalisering: Lørenskog
Her er noen forklaringer på hva poltergeist er (+ noen festlige sider), vil anbefale filmene fra 80-tallet!
Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese igjennom Ulvar, men skal gjøre det så fort jeg får anledning!
Må innrømme at jeg ikke har hatt tid til å lese igjennom Ulvar, men skal gjøre det så fort jeg får anledning!
Antall ord: 41
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
He he, så glemte jeg lime det inn:
http://www.kvasir.no/nettsok/searchResu ... on=country
http://verden.abcsok.no/index.html?q=Po ... &cs=latin1
http://www.kvasir.no/nettsok/searchResu ... on=country
http://verden.abcsok.no/index.html?q=Po ... &cs=latin1
Antall ord: 26
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
Nå har jeg endelig fått lest historien din, uff så slitsomt. Jeg vet ikke såveldig mye om poltergeist (har vel lest en bok en gang + sett disse filmene fra 80 tallet og vet ikke hvor troverdig de er i fakta), men det kan jo høres ut som poltergeist (banking/bråk) og det jeg vet er at får man ikke renset opp blir det bare verre (stille i perioder også bryter helvetet løs igjen!). Det blir nok logisk nok verre når rensingen pågår, men vil anbefale deg å få noen som har greie på det til å sjekke det ut og rense for deg!
Antall ord: 110
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2006 23:17
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Elverum
Hvis man tror at man har et spøkelse i huset sitt, og snakker om det og later som det finnes der, kan man da få en slags poltergeist i huset da ? eller er det bare noe tøv som jeg har hørt ?.. Lurer veldig ..
Antall ord: 46
Stine
Både elsket og hatet!
Både elsket og hatet!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Sep 2006 23:17
- 18
- Kjønn (valgfri): Jente
- Lokalisering: Elverum
Ingen ? Virkelig, må vite det ..! Vær så snill! Noen?GunderVidunder skrev:Hvis man tror at man har et spøkelse i huset sitt, og snakker om det og later som det finnes der, kan man da få en slags poltergeist i huset da ? eller er det bare noe tøv som jeg har hørt ?.. Lurer veldig ..
Antall ord: 58
Stine
Både elsket og hatet!
Både elsket og hatet!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 19
Fantasien kan jo bli vekket, men jeg tror ikke det blir noe mer konkret fordet. Det blir vel bare til at man legger mer i i ting man opplever vil jeg tro.
Og med snakk om renselse så må jeg finn noen som er flinke å særiøse. Heldigvis er soverommet min på en eller annen måtre skjermet en del, da det ikke er en del av det originale huset, men snarere et påbygg. Men det er mest plagsomt for naboen min stakkar..
Og med snakk om renselse så må jeg finn noen som er flinke å særiøse. Heldigvis er soverommet min på en eller annen måtre skjermet en del, da det ikke er en del av det originale huset, men snarere et påbygg. Men det er mest plagsomt for naboen min stakkar..
Antall ord: 85
~~Terry Pratchett
~~Terry Pratchett
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 19
GunderVidunder, der tror jeg du kan ta det helt med ro!
Antall ord: 11
Hide post links |