Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLollomannen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Taraxum
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Feb 2006 20:18
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo

Lollomannen

Innlegg av Taraxum »

Er det noen her som har hørt om Lollomannen? Det er mulig at jeg staver det på feil måte. Dere skjønner, sønnen til en kollega av meg snakker om en mann som bor hjemme hos dem som heter Lollomannen. Dette er altså en som ingen av de andre i leiligheten ser eller hører.. Men mamman til gutten mener å ha hørt at Lollomannen er visst en fantasivenn som de fleste små barn har... Men jeg lurer bare på om flere har hørt om dette fenomenet?

Vi vet dessuten at det er flere i blokka som har merkelige hendelser som skjer hjemme hos seg, så det er aktivitet i området, lurer bare på om Lollomannen er en slags fast spøkelse som bare viser seg for barn...

En som lurer..
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det er nok ikke uvanlig at barn har fantasivenner :) Det store spørsmålet er om det er en slags "forsvarmekanisme" vi mennesker har og at dette kun er et produkt av ens egen fantasi, eller om det faktisk er hjelpere e.l disse barna har kontakt med... Det hevdes jo at barn er mer åpne for det paranormale, både fordi de er "nærmere kilden" og fordi de ikke har samme oppfatning av rett og galt, sant og usant osv..
Har aldri hørt om lollomannen før dog..
Antall ord: 91
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Aldri hørt det navnet, men det er jo helt normalt for barn å ha fantasi venner (selv om det kanskje i noen tilfeller kan være noe paranormalt). Men "skybert" fenomenet er jo helt normalt og går som regel over! :mozilla_wink:
Antall ord: 43
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Taraxum
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Taraxum »

Joda, jeg vet jo at det er veldig "normalt" at barn har fantasivenner.. Men!! Dette tror foreldrene dreier seg litt mer enn bare noe han dikter opp selv.. Han nekter å sove alene for Lollomannen er sint på han.. Han gir veldig detaljerte beskrivelser av denne figuren. Når de atpåtil har hatt en "spøkelses-utdriver" på stedet der de bor som sa at det var veldig mye aktivitet der.. Så lurer man på litt om det er noe mer... Denne lille gutten snakker også om noen andre som han får "besøk" av... Han har også veldig gode beskrivelser av disse...

Naboen deres som bor i samme blokka, har også en sønn på samme alderen, som også snakker om denne Lollomannen... Og vil heller ikke sove alene på rommet sitt....

Synes lissom at det er så mye rart involvert i dette for at det bare skal være en vanlig "skybert"...

Mora har visst en gang søkt på Lolloman eller noe på internett og funnet noe, men faren (som er den jeg kjenner) husker ikke hva hun søkte på for å finne dette... Men det er visst noe som skal hete Lollomannen eller noe lignende...

Etter å ha hørt disse historiene fra han, så blir jeg veldig veldig nysgjerrig!!
Antall ord: 214

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Det høres jo ut som at det er viktig for deg å få undersøkt litt mer og det kan jo godt hende at det er noe i hva gutten sier (barn er jo ofte mer mottakelige for det paranormale også). Kanskje få tak i et nytt medium?
Antall ord: 48
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Taraxum skrev:Han nekter å sove alene for Lollomannen er sint på han..
huff, får helt frysninger på ryggen når jeg hører slikt..
Litt pysete sånn sett kanskje, men dette høres jo uansett ikke bra ut for barnet. Barn kan jo være utspekulerte sånn sett ved at de lurer seg til å få sove på foreldrenes rom, for alle barn syntes nok det å sove alene er litt skummelt, bare for liksom å ha luftet den tanken selv om det ikke høres sannsynlig ut at det er problemet her.. Dette høres jo ut som om det er noe mer enn bare oppspinn, så det kan være lurt å få tak i noen som kan gi dere en oppklaring rundt dette. Min bekymring blir da at man ikke blir lurt av noen, men får tak i et medium som virkelig kan sakene sine.

Kunne det ikke vært litt interessant å sammenligne beskrivelsene til begge disse barna som prater om lollomannen?

Ble litt nysgjerrig her så søkte litt på nettet selv, men dukket ikke opp noe :mozilla_yell:
Antall ord: 181
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Jeg også søkte litt, men det eneste som kom opp var et bilde av en helt allminnelig jente! :mozilla_tongue:
Antall ord: 19

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Taraxum
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Taraxum »

Hele greia er litt rar, jeg vet nesten ikke hva jeg skal tro eller tenke, men faren som er en jeg kjenner veldig godt og han er ikke den som tror så veldig lett på overnaturlige fenomener, vil gjerne finne en logisk forklaring på ting. Han er overbesvist om at sønnen ser spøkelser, eller gjenferd eller hva en nå skal kalle dette. Noen ganger snakker han varmt om disse folkene, andre ganger er de slemme.. De første gangene kom han nesten hvit av skrekk og fortalte at han hadde sett noe rart.. Men nå virker det mer som om han er vant til det.. Jeg vet ikke jeg...
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links