Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerOm Hjelpere

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Satsuki
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 638
Startet: 11 Okt 2005 16:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Satsuki »

jeg har både sett og kommunisert med hjelperne mine. det er to stykker, en høy, ung mann i klær fra 90-tallet, og en eldre, lav kar i dress.
Antall ord: 32

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Kattavår
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 34
Startet: 04 Okt 2006 16:22
17

Innlegg av Kattavår »

Jeg hører jo også jevnlig at ALLE angivelig skal ha en eller flere hjelpere, men aldri i livet om det finnes noen hjelpere rundt meg. Ikke det at jeg har så veldig behov for det heller, men om en må lete etter dem med lys og lykte, spørs det om ikke dette rett og slett er et litt kreativt påfunn (kanskje skapt av Marit Sandemo?), som sikkert gjenspeiler et behov mange har - og som dessuten har tatt litt av.
Antall ord: 82

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nettin
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 88
Startet: 22 Jan 2006 21:08
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Moelv

Innlegg av Nettin »

jeg har hjelpere. :)
Min bestefar , og en gammel dame fra Oslo . .
..begge kjente jeg. :)
Antall ord: 14

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

torgeir skrev:Jeg har en hjelper som levde sitt forige liv på jorden i egypt. Har aldri sett noe til han, men han skal vist være der, ble jeg fortalt av et medium.

egypt var godt valg. Sikkert trivelig fyr.

Mine hjelpere heter Bahran og Marina og er skikkelig kule. Heltene mine. Men når alt kommer til alt er det skremmende mye i livet mitt jeg får bestemme selv!!
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Susi
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 2
Startet: 10 Okt 2006 13:28
17
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Porsgrunn

Hvordan komme i kontakt med hjelperne mine ??

Innlegg av Susi »

Hei, Har fundert en del på dette med hjelpere, veiledere og skyttsengler...Var på en alternativ messe i Skien for noen uker siden og snakket med en dame som heter Eva xxxx. Hun er visst veldig kjent og friver blant annet med kanalisering. Jeg snakket med henne og fikk beskjed om at jeg hadde Engelen Gabriel som en av mine veileder. Deriblant var det også en munk, en indianer og en/ei fra familien (mest sannsynlig min oldemor). Venninen min snakket også med henne og hun hadde Jesus som en av sine veiledere men også en fra familien og en munk... Er dette bare ren tilfeldighet ??? Dette er ikke ment som kritikk mot henne som jeg snakket med. jeg er bare veldig nysjerrig på dette temaet og har lyst til å finne mer ut om det. Noen som kan hjelpe meg ? :)
Antall ord: 140

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det eneste jeg vet er at jeg har hatt noen med meg. Jeg har kun sett denne "ånden" en gang og følte han i en ganske lang periode før det. Det var på et tidspunkt hvor jeg virkelig trengte noen hos meg og jeg er hundre prosent sikker på at dette vesnet kun ville meg godtl. Jeg føler også at jeg har fått bevis for at hendelsen var virkelig, pga en tegning jeg tegnet av det jeg hadde sett. Ingen hadde sett den da den var tegnet ned i en personlig bok, men den første personen som så det tilfeldig mange år senere sa "Det der er jo hjelperen din jo!". Hjelper eller ikke, det var i hvertfall noen som hjalp meg når jeg hadde det som værst og som styrker troen min når jeg er på mitt mest skeptiske :)
Antall ord: 148
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 2079
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Susi:
sorry at jeg sier det, men det der hørtes ut som om du har blitt utsatt for skikkelig pissprat... Det er mulig dere har hatt med dere de hun nevner i det øyeblikket hun "leste" dere, men det er ikke slik at jesus eller engler fungerer som hjelpere på den måten at de kun hjelper en person. De kan være hos mange samtidig, men det høres likevel rart ut at jesus skal følge venninnen din rundt på alternativmessen?
En/ei fra familien, sannsynligvis en oldemor er alt for lite spesifikt og kan passe på hvem som helst. Dessuten er det fryktelig rart at alle har indianere eller munker som hjelpere (selv om olav oppklarte dette en gang). Det høres ut som denne damen sier det hun tror man vil høre. Misforstå meg rett her susi, det kan hende det er jeg som tar feil her og det hadde jo vært flott om det stemte, likevel er det så mye rart innenfor denne bransjen at det er lurt å være skeptisk.

Du kan jo undersøke det nærmere ved å prøve å få kontakt med hjelperne dine selv. Mange hevder jo at de får til dette :) Du kan be om at de gir deg et tegn, at de tar kontakt med deg i drømme, du kan bruke pendel eller kun prate til de og etterhvert kjenne igjen tegn de sender deg. Jeg pleier å "prate" til de jeg tror "råder" når jeg sitter på bussen eller toget og får en merkelig følelse i kroppen når jeg får et "ja" tilbake. Som en prikkende følelse, ståpels på hele kroppen og en varme og trygghet som fyller meg. Det er faktisk mer enn nok for min del, for da vet jeg at de er der. Jeg er usikker på om det er meningen at vi skal ha så forferdelig mye kontakt med de, men har nok mer tro på at vi skal ta ansvar for vårt eget liv (ikke tillegge de for mye ansvar/gudestatus) og la de komme til oss hvis det er meningen at det skal skje slik...
Antall ord: 366
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Maritha
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 90
Startet: 11 Sep 2006 14:12
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark

Re: Om Hjelpere

Innlegg av Maritha »

Jeg og har møtt min hjelper., jeg var å badet i askim badet. lekte i bølgene der. men så ble det ille. hver gang jeg skulle opp å ta luft var det vann der, fylte lungene med vann. kjente at ting ble helt stille, å jeg på en måte fikk hele barndommen å alle kjente ramset opp via bilder i hode. heeeelt stille ble det. jeg var under vannet. men plutselig var det en liten gutt der, kansje 6 år. han hadde et brett, han ga meg det. sånn at jeg fløyt på det. å så ble han borte. jeg så han ikke igjen, jeg er sikker på at han var en av mine hjelpere. jeg takker han masse for at han kom der og da. =) jeg var rød sprengt i øynene å gispet etter luft. altså helt ferdig. hadde det ikke vært for denne guttet så ville jeg nok vært død i dag.

Så veeeldig glad han var der da =) takker han masse for det.

Jeg mener og at jeg så ei anna jente og. jeg og dattern min trillet vognen opp en bakke. jeg så rett frem hele tiden, bortsett fra at jeg så ned i 2 sec. da jeg tittet opp var hun plutselig der. på en rosa sykkel. nesten så hun kjørte i oss. helt umulig at hun kunne ha kommet ned bakken . for den var laaang, å jeg så bare ned i 2 sec. å d ajeg tittet bak meg var hun borte. ikke sett henne igjen.

så.. om dette er engler eller hjelpere noe er det iallfall =)
Antall ord: 265

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
moonmaine
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 11
Startet: 05 Apr 2006 08:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: i skogen

Innlegg av moonmaine »

Jeg har sett min hjelper...
han er fra tidlig 1600tallet.
og han er ekte ja.
alle har vi hver vår...
de er med oss fra vi er født. noe som er bestemt sammen med oss før vi ble født her nede. :mozilla_wink:
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 317
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Veit ikke om jeg har hjelpere.. :mozilla_undecided:
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links