Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Rose78 skrev:Hei Det er nok for di avdøde kan ses slik di var når di levde.Slik at noen kan gjennkjenne disse tingene med personene.Feks hvis du drar til ett medium å får kontakt med noen du kjente....så for å vertifisere ånden for deg at den er den den utgir seg for å slik at du kjenner den igjenn så er det viktig å ta med slike ting som feks gå måte personlighet sånne typiske ting ...som gjør at du kjenner igjenn personen.
ble litt kronglete fortalt
Takk for svar! :mozilla_smile: Jeg forstår at det har en praktisk betydning at man kan gjenkjenne åndene ved tidligere fysiske trekk, hvis det var det du mente? Men det jeg tenkte på var hvordan dette kan vises i praksis? Er det sånn at de fysiske egenskapene nærmest "kopieres" til det ikke-fysiske? Dvs hvis jeg får problemer med bena mine en gang i fremtiden, så vil dette problemet også føres over til min senere ikke-fysiske utgave?
Sist redigert av VikingF på 08 Okt 2006 23:22, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 175
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Mandi
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold
Innleggav Mandi »
æsj jeg har jobbet i kveld. kommer denne episoden i reprise og evnt når?
Rose78 skrev:Hei Det er nok for di avdøde kan ses slik di var når di levde.Slik at noen kan gjennkjenne disse tingene med personene.Feks hvis du drar til ett medium å får kontakt med noen du kjente....så for å vertifisere ånden for deg at den er den den utgir seg for å slik at du kjenner den igjenn så er det viktig å ta med slike ting som feks gå måte personlighet sånne typiske ting ...som gjør at du kjenner igjenn personen.
Takk for svar! :mozilla_smile: Jeg forstår at det har en praktisk betydning at man kan gjenkjenne åndene ved tidligere fysiske trekk, hvis det var det du mente? Men det jeg tenkte på var hvordan dette kan vises i praksis? Er det sånn at de fysiske egenskapene nærmest "kopieres" til det ikke-fysiske? Dvs hvis jeg får problemer med bena mine en gang i fremtiden, så vil dette problemet også føres over til min senere ikke-fysiske utgave?
Jepp var det jeg mente. ang det andre spm er jeg litt usikker,for det sies etter at man dør
så helbredes man sakte men sikkert slik at man ikke har di skavanker i den åndelige verden. Men om han brukte klarsynt sitt så så han sikkert mannen slik han var når han levde å da haltet han nok....men tror nok ikke han halter i den åndelige verden.
hajdi skrev:mulig det bare er jeg som er blond... men hvis åndene bodde der i søttenhundreogbrødmangel på en gård som nå er forfalt, hvordan kan den synske da se at de har dødd i "loftsrommet" i det nye huset? (det som de holdt på å pusse opp eller whatever). eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
...dette gjelder generelt med andre husånder/energier osv.
Ja dette stusset jeg også litt over..Syns at Olav sa at "hun døde i en seng som sto her".
Dette virket for meg litt rart.Virket nesten som om de hadde bodd i huset til familien...men men..bare mine tanker..
Ellers så syns jeg Olav gjorde en kjæmpebra jobb, han virket veldig profesjonell! Programmet ble veldig reelt av den grunn, noe som fikk meg til å tro på dette. En ting jeg lurer litt på er om utdrivere/klarsynte blir redde eller skremt når de jobber med dette.For meg ser det ut som at de er helt avslappet. Men er de egentli det? Hvordan føler de når de jobber?
han sa jo aldri at det var i det spesifikke rommet, det var akkurat det området i hjørnet der at senga hennes hadde stått når det var en gård der =) var ihvertfall sånn jeg forstod det.. veldig bra episode forresten, ble imponert
Sist redigert av blackmamba på 08 Okt 2006 23:29, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 240
jeg syns dette er en av de beste norske episodene av åndenes makt jeg har sett! ble veldig imponert over olav nå asså! har sett olav jobbe en del, lært mye av han og vet han er utrolig dyktig fra før, men nå imponerte han meg nok engang
stå på olav!!!!
Antall ord: 53
den som skryter av gårsdagens seiere, får ikke mye å skryte av i morra!
VikingF skrev:Det er litt off-topic, men det er noe jeg har undret meg over når jeg har sett på programmer som Åndenes makt:
De sier at det f eks er en "gammel mann", gjerne en som har det og det på seg og som går slik og sånn... Men har ikke alle slike karakteristikker med det rent fysiske å gjøre? Alder har jo med fysikk å gjøre (dvs antall år siden fysisk fødsel), og klær er jo i aller høyeste grad fysisk? At folk går tungt har jo med fysisk slitasje i bein og ledd som regel?
Er det noen som kan klargjøre for meg hvordan noe ufysisk kan ha fysiske egenskaper?
(Forøvrig var det et interessant program, og selv om kanskje ikke alle detaljene var helt 100% korrekte, så så det iallefall ut som de fikk ordning på "problemene" sine! :mozilla_wink: )
Hei Det er nok for di avdøde kan ses slik di var når di levde.Slik at noen kan gjennkjenne disse tingene med personene.Feks hvis du drar til ett medium å får kontakt med noen du kjente....så for å vertifisere ånden for deg at den er den den utgir seg for å slik at du kjenner den igjenn så er det viktig å ta med slike ting som feks gå måte personlighet sånne typiske ting ...som gjør at du kjenner igjenn personen.
Vel...enda mer off topic... er det noen som kjenner en som kaller seg utdrivern???
han har ihvertfall vært medlem her en gang vet jeg...
heiwa skrev:jeg syns dette er en av de beste norske episodene av åndenes makt jeg har sett! ble veldig imponert over olav nå asså! har sett olav jobbe en del, lært mye av han og vet han er utrolig dyktig fra før, men nå imponerte han meg nok engang
I dag var det bare noen timer fra der jeg bor, og Olav kommer ikke så langt herfra, han heller
Synes episoden i dag var kjempebra, i allefall i forhold til forrige ;\
Hei takker for alle tilbakemeldingene, Akkurat ferdig med et kurs i klarsyn og healing i bergen, men rakk å se episoden. var kjempe fornøyd med denne episoden. dem gjorde ikke den så mystisk heller, noe jeg likte. Det var veldig spesielt å komme til det huset, meget sterke energier. Det er kjipt at kirkebøkene ikke er fulltallige, flere sider manglet vist har jeg hørt. Men det viktigeste er jo at det ble fred i huset, utdrivelsen varte mye lenger selvsagt det var ikke så fort gjort, Brukte ca 20 min på selveste utdrivelsen, men det var slitsomt å ha et kamerateam med, men jeg liker jo utfordringer. Skulle likt å vært med på flere av seriene, men jeg er jo fornøyd så det rekker, jeg har nok å gjøre på om dagene
Tusen takk for alle dei hyggelige tilbakemeldingene.
syns du gjorde det STORARTET jeg Olav =) håper du får bli me i flere episoder.. dette var den BESTE episoden av åndenes makt hittils =) jeg grøss litt da du sa : jeg skjønner ikke åssen folk har klart å bo her... da fikk jeg følelsen av hvor ekkelt det må ha vært i det huset :S:S btw skal til skillingmark til uka. er litt ekkelt der oxo =) men jeg trives der, koselig sted =)
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her