Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderJeg har spøkelser i huset mitt!! :-)

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Catty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2005 01:34
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Nord Trøndelag

Jeg har spøkelser i huset mitt!! :-)

Innlegg av Catty »

Det spøker i huset mitt, det er jeg overbevisst om..

Jeg kan fortelle om noen ting som har skjedd her etter jeg flyttet inn.

Det er litt over et år siden vi flyttet inn her, Jeg, og min datter som nå er 4 år gammel.
Huset består av 3 etasjer. En hovedetasje, en ubrukelig kjeller hvor det er rått og fuktis så selv oppbevaring er ikke aktuelt der nede, den er derfor ikke i bruk. Et loft med 2 soverom som ikke er ferdig, det er ikke taklys der, men fungerer fint som soverom.

Når vi flyttet inn lå jeg og min datter på hvert vårt soverom på loftet. Av en eller annen grunn begynte jeg å låse mellomdøra til gangen nede i hovedetasjen, og hver kveld sånn ca 5-10 minutter etter jeg hadde lagt meg og holdt på å sovne begynte bråket... Noen begynte å riste i dørhåndtaket og ville inn. Det var røsking og risting på døra, som om noen var meget forbannet og SKULLE inn. Dette holdt på sånn ca 10 minutter hver eneste natt. Gjett om jeg ble redd de første gangene da, trodde jo det var innbruddstyver, men saken er at det er umulig ettersom ytterdøra var låst.
Jeg tenkte først at det var kattene som hang i dørhåndtaket og lekte, men slo det fort fra meg ettersom det var tydlige sterkere krefter enn hva en katt eller to ville ha fått til...

Så sluttet jeg å låse mellomdøra, og da ble det også slutt på dette bråket!!

Så begynte det å bråke nede i kjellern etter jeg hadde lagt datteren min om kveldene. Hører folk som prater der nede, latter og bråk.

Etter en stund begynner jeg også å høre tramping oppe på loftet når jeg har lagt datteren min, tenkte at hun gikk i søvne, men nei, hver gang jeg gikk opp lå hun å sov som en stein.

Så begynte datteren min å fortelle om en mann som bodde på loftet, og om morgenen begynte hun å leke med en katt som ikke var der..

Jeg begynte også å høre denne trampinga på loftet på dagtid når jeg var alene hjemme.

Jeg ble etterhvert vant med dette og tenkte ikke så mye over det, jeg så også en liten gutt og en gammel dame sitte på en stol ved murpipa i sidesynet og via vinduet når det var mørkt ute.

Så etter noen måneder flyttet jeg senga mi ned på soverommet i hovedetasjen, da sluttet bråket i kjelleren og trampinga på loftet på dagtid. Men jeg hører det enda av og til om kveldene, men ikke like ofte som før. Jeg ser heller ikke gutten og dama mer. Datteren min snakker heller ikke om mannen på loftet lenger og hun leker ikke med katten som ikke er der mer.

Det eneste jeg hører nå er trampinga på loftet noen ganger på kveldene, og noen ganger kan jeg føle et kaldt gufs på stua, som om noen går gjennom rommet og som om noen følger med på meg noen ganger, men ikke mer enn det..

Så, er det noen som har noen formeninger om hvorfor dette skjer? Vil de at vi skal føye oss etter de? Som med det at mye sluttet å skj når jeg byttet soverom? Hvorfor vil de det?

Jeg har hørt etter at jeg flyttet hit så er det noen eldre som har fortalt at det har skjedd mye her, men det er ingen som vil fortelle HVA som er skjedd her. Må si at jeg er nyskjerrig ettersom dette er et gammelt hus, men har ikke greid å finne utav noen ting.
Antall ord: 638

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Re: Jeg har spøkelser i huset mitt!! :-)

Innlegg av Trøndergut »

Catty skrev:Det spøker i huset mitt, det er jeg overbevisst om..

Det er litt over et år siden vi flyttet inn her, Jeg, og min datter som nå er 4 år gammel.
Huset består av 3 etasjer. En hovedetasje, en ubrukelig kjeller hvor det er rått og fuktis så selv oppbevaring er ikke aktuelt der nede, den er derfor ikke i bruk. Et loft med 2 soverom som ikke er ferdig, det er ikke taklys der, men fungerer fint som soverom.

Når vi flyttet inn lå jeg og min datter på hvert vårt soverom på loftet. Av en eller annen grunn begynte jeg å låse mellomdøra til gangen nede i hovedetasjen, og hver kveld sånn ca 5-10 minutter etter jeg hadde lagt meg og holdt på å sovne begynte bråket... Noen begynte å riste i dørhåndtaket og ville inn. Det var røsking og risting på døra, som om noen var meget forbannet og SKULLE inn. Dette holdt på sånn ca 10 minutter hver
eneste natt. Gjett om jeg ble redd de første gangene da, trodde jo det var
innbruddstyver, men saken er at det er umulig ettersom ytterdøra var låst.
Jeg tenkte først at det var kattene som hang i dørhåndtaket og lekte, men slo det fort fra meg ettersom det var tydlige sterkere krefter enn hva en katt eller to ville ha fått til...

Så sluttet jeg å låse mellomdøra, og da ble det også slutt på dette bråket!!

Så begynte det å bråke nede i kjellern etter jeg hadde lagt datteren min om kveldene. Hører folk som prater der nede, latter og bråk.

Etter en stund begynner jeg også å høre tramping oppe på loftet når jeg har lagt datteren min, tenkte at hun gikk i søvne, men nei, hver gang jeg gikk opp lå hun å sov som en stein.

Så begynte datteren min å fortelle om en mann som bodde på loftet, og om morgenen begynte hun å leke med en katt som ikke var der..

Jeg begynte også å høre denne trampinga på loftet på dagtid når jeg var alene hjemme.

Jeg ble etterhvert vant med dette og tenkte ikke så mye over det, jeg så også en liten gutt og en gammel dame sitte på en stol ved murpipa i sidesynet og via vinduet når det var mørkt ute.

Så etter noen måneder flyttet jeg senga mi ned på soverommet i hovedetasjen, da sluttet bråket i kjelleren og trampinga på loftet på dagtid. Men jeg hører det enda av og til om kveldene, men ikke like ofte som før. Jeg ser heller ikke gutten og dama mer. Datteren min snakker heller ikke om mannen på loftet lenger og hun leker ikke med katten som ikke er der mer.

Det eneste jeg hører nå er trampinga på loftet noen ganger på kveldene, og noen ganger kan jeg føle et kaldt gufs på stua, som om noen går gjennom rommet og som om noen følger med på meg noen ganger, men ikke mer enn det..

Så, er det noen som har noen formeninger om hvorfor dette skjer? Vil de at vi skal føye oss etter de? Som med det at mye sluttet å skj når jeg byttet soverom? Hvorfor vil de det?

Jeg har hørt etter at jeg flyttet hit så er det noen eldre som har fortalt at det har skjedd mye her, men det er ingen som vil fortelle HVA som er skjedd her. Må si at jeg er nyskjerrig ettersom dette er et gammelt hus, men har ikke greid å finne utav noen ting.
Jeg ville ha prøvd å finne ut hva som ifølge de eldre har skjedd i det huset.
Antall ord: 658
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
olav moldestad

Innlegg av olav moldestad »

Hei du skal ikke se bort i fra at det kan være noe som henger igjen der. Ut i fra deg jeg tenker kan dette dreie seg om en stedbunden ånd. jeg har skrevet litt om ånder på nettsiden min www.utdrivelse.no plages du av hodeverk, press i brystet, kvalme og noen ganger svimmelhet? Om du gjør det så vil jeg tro at du kan bli tappet av energi, vist du ikke er plaget av dette så blir du ikke tappet av energi, men det kan være greit å få sjekket det. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med et medium. Jeg kjenner flere dyktige rundt og kan sikkert være til hjelp. Jeg er selv full booket i år og får desverre ikke mulighet til å hjelpe deg sån ellers uten at du måtte bo i oslo.

Olav
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Catty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2005 01:34
19
Lokalisering: Nord Trøndelag

Innlegg av Catty »

olav moldestad skrev:Hei du skal ikke se bort i fra at det kan være noe som henger igjen der. Ut i fra deg jeg tenker kan dette dreie seg om en stedbunden ånd. jeg har skrevet litt om ånder på nettsiden min www.utdrivelse.no plages du av hodeverk, press i brystet, kvalme og noen ganger svimmelhet? Om du gjør det så vil jeg tro at du kan bli tappet av energi, vist du ikke er plaget av dette så blir du ikke tappet av energi, men det kan være greit å få sjekket det. Nå vet jeg ikke hvor i landet du bor, men jeg vil anbefale deg å ta kontakt med et medium. Jeg kjenner flere dyktige rundt og kan sikkert være til hjelp. Jeg er selv full booket i år og får desverre ikke mulighet til å hjelpe deg sån ellers uten at du måtte bo i oslo.

Olav
Jeg har heldigvis ikke blitt plaget av dette. :) Jeg bor i Trøndelag. Har vært inne på siden din å tittet, mye interessant der, den er lagret i favoritter og jeg kommer til å lese mer senere når jeg har litt mer tid.
Dette plager meg egentlig ikke da, jeg har blitt så vant til det nå att... Men jeg vil kanskje evt oppleve kvalme osv etterhvert? Eller vil jeg ikke det ettersom jeg ikke har gjort det til nå?
Antall ord: 237

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Aeryn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 16:26
18
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Aeryn »

Hvor i Nord Trøndelag bor du?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
myss
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 19 Okt 2005 20:17
19
Lokalisering: skien

Innlegg av myss »

kontakt et medium og få de vekk! du skal ikke være gjest i ditt eget hjem, dessuten kan det jo påvirke deg å barnet ditt ubevisst som kansje ikke er bra for dere. :mozilla_surprised:
Antall ord: 36
myss

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Syntes ikke det hørtes noe trivlig ut,selv om det verste har gitt seg (kan jo fort begynne igjen) og selv om du sier at du er vant til det. Ville kontaktet et medium jeg, få den/de bort!
Antall ord: 40
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

Jeg kan be for deg hvis du vil det. Jesus Kristus er seierherre over alle slags makter og myndigheter, han kan hjelpe deg. Vil du at jeg skal be for deg?
Antall ord: 31
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Velvet*
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Nov 2004 19:06
20
Lokalisering: Nordland
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av *Velvet* »

Om det er til og leve med nå så er det vel greit? Men du kan jo kontakte et seriøst meduim som kan komme og bare skjekke hva som skjer i huset, og forhøre det om husets/tomtas historie... Du vil nok ikke få disse symptomene som Moldestad her skremmer med. Lykke til! =)
Antall ord: 55
Vil du bli bombet? Kle deg ut som muslim og besøk Thon.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19

Re: Jeg har spøkelser i huset mitt!! :-)

Innlegg av Mysticool »

Catty skrev:Det spøker i huset mitt, det er jeg overbevisst om..

Har opplevd noe liknende selv, det har kommet og gått i perioder.
Hvorfor det kommer og går vet jeg ikke.

Les mine opplevelser fra i vinter.

https://www.paran.no/forum/phpbb2/viewt ... ht=#103476
Antall ord: 64
Mysticool

Digger Frognerfitter

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mysticool
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 19 Sep 2005 15:25
19

Innlegg av Mysticool »

Altså, det kan joi feks være noe som henger igjen, har du feks hatt besteforeldre i huset
som ikke lenger er i live?
Eller et eller annet tragisk kan jo ha skjedd i huset ditt.
Som gjør at de/dem som bodde der ikke aksepterer at de er døde,
slik at de går igjen og det reflekters til deg
som skritt o.l.
Og barn er ofte mere mottakelige enn vi voksne, så
at hun har sett en mann på loftet kan stemme bra,
jeg mener, barn har livlig fantasi, men når de kommer
med så konkrete ting som at han sier det bor en
mann på loftet, så skal du ikke måtte tvile på
at hun snakker sant.
Håper det løser seg for deg! Og det er ikke farlig
så det er bra du ikke er redd ! :mozilla_cool:
Antall ord: 148