Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Lier Mentale Sykehus!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Okt 2006 13:07
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Lier Mentale Sykehus!
innlegget om Lier Mentale Sykehus er fjernet etter ønske fra trådstarter - dette grunnet uvissheter om hvor informasjonen er hentet fra og hvem som eier informasjonen
Admin
Admin
Antall ord: 27
Staale
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2005 16:32
- 19
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
mye grotesk som skjedde der.. er det noen som vet når eller om de tomme bygningene skal rives? bor ikke så alt for langt unna, så må ta meg en tur bort jeg også en dag..
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Des 2005 14:46
- 18
- Blitt takket: 1 gang
-
- Standard bruker
- Startet: 29 Sep 2006 00:01
- 18
- Lokalisering: Tranby
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 38 ganger
hm.. det er jo synd da, da må jeg skynte meg.. tror du de river det før snøen kommer? og skal alle de tomme bygningene rives?
Antall ord: 28
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hva mener du?alchemist skrev:hva skjedde i kjeller?
ja, jeg er enig. Det er jævlig synd, så må nok kjappe oss. Men området vil alltid være hjemsøkt. Til og med i nye bygninger som eventuelt blir bygd der. RiffSki, hvor har du hørt dette?
Antall ord: 50
Staale
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2006 23:36
- 18
- Lokalisering: hamar
- Blitt takket: 2 ganger
ECT eller elektrosjokk blir benyttet også idag hos folk i dype depresjoner. Dette foregår under narkose. Metoden har sikkert blitt utviklet i løpet av årene, men prinsippet er det samme.
Det viser seg at elektrosjokk har god effekt på mange deprimerte.
Det viser seg at elektrosjokk har god effekt på mange deprimerte.
Antall ord: 43
Fortell meg, og jeg glemmer
Vis meg, og jeg husker
Involver meg, og jeg forstår!
(Kinesisk ordtak)
Vis meg, og jeg husker
(Kinesisk ordtak)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Jan 2006 23:36
- 18
- Lokalisering: hamar
- Blitt takket: 2 ganger
Re: Lier Mentale Sykehus!
Hmmm..dette ble litt feil med sitat her, men...
Staale skrev:
Har noen forresten vært gjennom alle bygg, alle rom det er mulig å komme til? Det finnes sikkert låste dører og slikt som det ikke er mulig å ta seg gjennom. Jeg har sett på bilder at utstyr osv... ligger slengt rundt, har dere finnet noe spenne. Jeg tenker da på pasient journaler, dokumenter og slikt? Da må dere i så fall legge ut tekst og bilder her på forumet.
Jeg skriver:
Jeg ville ikke lagt ut bilder og personlige opplysninger her på forumet. Er man riktig uheldig vil dette skape sterke reaksjoner feks fra tilfeldige som er innom forumet.
Synes heller ikke dette ville være særlig etisk riktig heller jeg, av hensyn og respekt for vedkommende selv og eventuelle slektninger.
Staale skrev:
Har noen forresten vært gjennom alle bygg, alle rom det er mulig å komme til? Det finnes sikkert låste dører og slikt som det ikke er mulig å ta seg gjennom. Jeg har sett på bilder at utstyr osv... ligger slengt rundt, har dere finnet noe spenne. Jeg tenker da på pasient journaler, dokumenter og slikt? Da må dere i så fall legge ut tekst og bilder her på forumet.
Jeg skriver:
Jeg ville ikke lagt ut bilder og personlige opplysninger her på forumet. Er man riktig uheldig vil dette skape sterke reaksjoner feks fra tilfeldige som er innom forumet.
Synes heller ikke dette ville være særlig etisk riktig heller jeg, av hensyn og respekt for vedkommende selv og eventuelle slektninger.
Antall ord: 135
Fortell meg, og jeg glemmer
Vis meg, og jeg husker
(Kinesisk ordtak)
Vis meg, og jeg husker
(Kinesisk ordtak)
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Hva er det som er personlige opplysninger med dette? Er helt enig at man ikke skal legge ut personlige opplysninger om seg selv, men dette er jo helt annerledes. Du tenker sikkert på personlige dokumenter av pasientene du, eller hva? Det spørs hva folk velger å gjøre. Men bilder og video av nye ting man finner der må man jo vise frem. ellers hva er vitsen med og få det på kamera hvis bare du skal se det selv.Fju Mascaja skrev:Hmmm..dette ble litt feil med sitat her, men...
Staale skrev:
Jeg skriver:
Sist redigert av Staale på 06 Okt 2006 16:24, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 218
Staale
Hide post links |
Takk for infoen !staale skrev:Hei alle sammen.
Her Litt av de tingene pasientene på lier mentale sykehus måtte gjennomgå mens det var i drift. Fant dette innlegge på et annet forum hvor dem snakket om stedet. Mesteparten av dere vet sikkert allerede om dette og mer, men til dere som bare har hørt om stedet og ønsker å vite litt mer vil finne dette veldig lærerikt, og vil forstå hvorfor så mange prøver å advare folk mot å dra ditt. Tenk dere all den negative energien som er innesperret blant de veggene, og alle de uskyldige skjeler som døde en grotisk død enda vandrer rundt.
På dette forumet var det også en som snakket om 2 andre ukjente bygninger som ligger lenger opp i skogen, og de skal være gjenngrodd. Men det hindrer vell ikke de som virkelig vil finne ut mer. Jeg hadde plannlagt å dra ditt i dag, men ser ikke så veldig fristene ut i forhåld til været, og jeg som skal sykle. Men når jeg skal ditt å utforske, vil jeg i så fall prøve å finne noe som ingen andre har funnet. Nye rom, kanskje det er et loft, flere kjeller ganger osv...Jeg skal ta med video kamera å filme det jeg eventuelt finner. Vil prøve da å få med en del folk, aldri i livet om jeg gjør det alene.
Lobotomi:
Lobotomi er et fint ord for hva det egentlig inneholder. Det som ble gjort under et Lobtomi inngrep var å borre hull i den pasientens kraniet med håndborr for så å kutte av en del til hjernen, slik at personen skulle få et mer rolig sinn.
Metoden ble brukt på personer med schizofreni og depresjoner. Veldig mange inngrep var velykka! Men en del som ble "offer" for dette ingrepet, døde av betendelse og blødning på hjernen.
Mange som i dag enda lever har fått erstatning i senere tid! En person som har vert igjenom noe slikt som det vil aldri bli 100% friskt igjen.
Elektro Sjokk behandling eller ECT:
Ect ble brukt på pasienter for å framkalle sterke krampe trenkninger (ikke spør meg hvorfor) Metoden var å koble til et strøm aperat til hode på pasienten for så å fremkalle disse krampetrekkningene ved veldig sterk støm. Metoden var mest beregna på pasienter med sterke depresjoner.
ECT ble utført lenge uten bedøvelse og noe forvarsel, det ble heller ikke brukt lukkede rom for dette. ECT ble utført mens andre pasienter kunne se på enten di ville eller ei! Jeg vet også at ect er blitt brukt som en "straffe" metode på di syke!
Ect brukes den dag i dag men da under helt andre omstendigheter Du er nå i full narkose og under full overvåkning men ikke minst ved mye myndre stømbruk!
Badekar og dusj:
Mange pasienter ble lagt i lange gode varme bad, det som var meninga med dette var å få et mer rolig sinn hos pasienten. Dette er faktisk dokumentert å ha en bra effekt hos den syke. FLott? joda
Men dette ble også brukt som en staff for mange! Når pasienter satt i badekaret å ante ingen fare og fred, kunne en pleier trykke hode til pasient under vannet helt uten videre slik at vedkommende skulle få seg et sjokk! samme brukte di dusjen til! Dette er også en metode som skulle roe ned pasienten!
LSD:
Det ble testet med LSD på pasienter på lier, men det ble for slutt på det pga folk flippa ut
Det som skjer ved intak av LSD er at kroppstemperaturen stiger, blodet og hjerte pumper fortere, du svetter og kan få heftige halliser. Ikke rart dem flippa.
Pillebruk:
Det ble også eksperimentert med piller på lier... DI blanda mange slags piller for å se hva slags reaksjon pasienten ville få. Flere personer ble mongo rett som det var!
Likovn:
På lier hadde dem egen likovn, folk som var gitt opp av familie å slike ting ble brent på stedet! Løse rykter sier også at på lier brant dem folk for kirka også. Kan godt tenkte meg at personer med famile ble også prent pga av dem var så misshandla at di ikke kunne vise dem til famile.
Mishandling
Jeg kan tippe at mange av dem ble slått voldtat osv av pleiere.. Snakka med en kar som hadde en onkel som jobba på lier i den tiden det var i drift, han sa det at ned i kjelleren burde ingen gå... noe som tyder på at det er ikke noe gøy!
Nå vet jeg mye mere om Lier Mentale Sykehus
Antall ord: 839
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Okt 2005 16:32
- 19
ja hva er det som skjedde i kjellern, hvorfor må man ikke dra dit? hva slags grotesketing skjedde der?staale skrev:Hva mener du?alchemist skrev:hva skjedde i kjeller?
Antall ord: 30
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Jeg forstår ikke hva du mener med kjellern. Hvor i teksten har jeg nevnt dette?ja hva er det som skjedde i kjellern, hvorfor må man ikke dra dit? hva slags grotesketing skjedde der?
Antall ord: 35
Staale
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 05 Sep 2006 00:43
- 18
- Lokalisering: Akershus
[quote="staale"
Jeg kan tippe at mange av dem ble slått voldtat osv av pleiere.. Snakka med en kar som hadde en onkel som jobba på lier i den tiden det var i drift, han sa det at ned i kjelleren burde ingen gå... noe som tyder på at det er ikke noe gøy![/quote]
Der skrev du det. I siste delen.
Takk for info! Nå vet jeg mye mer og!
Men vet du hvorfor sykehuset ble lagt ned? Var det pga alt det grusomme som har skjedd der? Eller....
Jeg kan tippe at mange av dem ble slått voldtat osv av pleiere.. Snakka med en kar som hadde en onkel som jobba på lier i den tiden det var i drift, han sa det at ned i kjelleren burde ingen gå... noe som tyder på at det er ikke noe gøy![/quote]
Der skrev du det. I siste delen.
Takk for info! Nå vet jeg mye mer og!
Men vet du hvorfor sykehuset ble lagt ned? Var det pga alt det grusomme som har skjedd der? Eller....
Antall ord: 92
Følg hjertet...
Hide post links |