UFO, Kornsirkler & fenomen ⇒ Kornsirkel i Holter!
Moderatorer: Asbjørn, mod univers, Mod Fakta og, mod si hei, mod_spøkeguiden, mod ufo, mod engler
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
- Blitt takket: 1 gang
Aha - tilsto under tortur. Hvor troverdig er det?
Mvh Dan
Mvh Dan
Antall ord: 10
Google er din venn
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Vestfold
Press er noe heeelt annet enn tortur! men motbevis gjerne 

Antall ord: 10
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Jan 2005 09:49
- 20
- Blitt takket: 6 ganger
Hahaha.Dan skrev:Aha - tilsto under tortur. Hvor troverdig er det?
Først er det ikke troverdig fordi du trodde det ble sagt frivillig, nå er det ikke troverdig fordi du ikke tror det ble sagt frivillig.

Dessuten sa jeg ikke tortur, men press, og som civilized påpeker er det to forskjellige ting.
John Wabe påsto først at filmen var ekte, og han oppga falsk navn da han var i området for å filme. Han ga fra seg telefonnummeret sitt, som var ekte, og derfor kunne man oppspore ham.
Da han ble konfrontert med hva man visste, skjønte han at spillet var over, og han tilsto bløffen.
Antall ord: 112
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 03 Jul 2005 13:11
- 19
Kan hende han som laget filmen oppga nummeret til en annen - og at han kanskje hadde lyst på oppmerksomheten - men ombestemte seg - og så tilsto under tortur?
Hmmm - her er det no' muffens ...
Mvh Dan
Hmmm - her er det no' muffens ...
Mvh Dan
Antall ord: 35
Google er din venn
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jul 2006 10:30
- 18
- Lokalisering: Vestfold
ja, helt sikkert :mozilla_surprised:
Antall ord: 5
"For those who don't believe, no amount of evidence is enough. And for those who do believe, no evidence is necessary."
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Apr 2006 13:30
- 19
- Kjønn (valgfri): Kar
- Lokalisering: Telemark
Jeg la merke til en ting med de engelske kornsirklene,De var veldig langt ute på åkrene,og de var store og praktfulle som vi mennesker skulle får problemer med å lage uten noe tegn for hjelpemidler fra fugleperspektiv,men den lille kornsirkelen der som lå så nærme krattet der er tvilende 

Antall ord: 53
Enlighten your mind...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Okt 2006 20:06
- 18
- Lokalisering: sarpsborg
Altså dem kornsirklene folk lager med planker og tråd er jo annderledes enn NOEN av dem som vi ikke vet sikkert hvem har laget og hvordan.
Det som er annderledes en NOEN av dem som vi ikke vet hvem har laget at dem har en eller annen type "radioaktivitet" FEKS: hvis du har noe med elektronikk og tar det over dem så blir det rett og slett ødelaget. her er en annen ekempel: eller hvis du tar hånden din 5-10 CM over kornsirkelen så begynner hånden din på en måte å "mutere" vet ikke hva jeg skal kalle det helt,den blir hvertfall ganske annderledes huden ,fargen osv.
Folk kan og har laget sånne kornsirkler mens folk tar det opp på video MEN på dem er ikke det noe "radioaktivitet".Det rare er osså at ett reklamebyrå lagde en kornsirkel av en bil den så ganske enkel ut selvom den var veldig detaljert,dem brukte 2 dager på å lage den og det var ganske mange folk som jobbet med det.Dem som har sånn "radioaktivitet" blir laget i løpet av
1 NATT og dem er MYE MYE mer detaljert og målt enn den bilen som ble laget av reklamebyrået så jeg vet ikke jeg.Og der dem blir laget er ikke det akkurat lys over,så det er veldig rart at dem lager dem SÅ SÅ SYKT SYKT SYKT DETALJERT.
Men vet ikke hvem eller hva som lager dem,kan være mye rart.
Her den den meldingen som var skrevet på den ene sirkelen.
"Beware the bearers of FALSE gifts & their BROKEN PROMISES. Much PAIN but
still time. (Damaged Word). There is GOOD out there.We OPpose DECEPTION.
Conduit CLOSING (BELL SOUND).
Mort3n prøv og ta hånden din over der den er bøyd og se om det skjer noe, eller ta den dyre mobilen din over den og se om den blir ødelagt.
Hvis ikke noe av det skjer så er den fake, selvom den ser veldig fake ut på bildet.
Men hva er egentligt fake da?
Det som er annderledes en NOEN av dem som vi ikke vet hvem har laget at dem har en eller annen type "radioaktivitet" FEKS: hvis du har noe med elektronikk og tar det over dem så blir det rett og slett ødelaget. her er en annen ekempel: eller hvis du tar hånden din 5-10 CM over kornsirkelen så begynner hånden din på en måte å "mutere" vet ikke hva jeg skal kalle det helt,den blir hvertfall ganske annderledes huden ,fargen osv.
Folk kan og har laget sånne kornsirkler mens folk tar det opp på video MEN på dem er ikke det noe "radioaktivitet".Det rare er osså at ett reklamebyrå lagde en kornsirkel av en bil den så ganske enkel ut selvom den var veldig detaljert,dem brukte 2 dager på å lage den og det var ganske mange folk som jobbet med det.Dem som har sånn "radioaktivitet" blir laget i løpet av
1 NATT og dem er MYE MYE mer detaljert og målt enn den bilen som ble laget av reklamebyrået så jeg vet ikke jeg.Og der dem blir laget er ikke det akkurat lys over,så det er veldig rart at dem lager dem SÅ SÅ SYKT SYKT SYKT DETALJERT.
Mort3n prøv og ta hånden din over der den er bøyd og se om det skjer noe, eller ta den dyre mobilen din over den og se om den blir ødelagt.
Hvis ikke noe av det skjer så er den fake, selvom den ser veldig fake ut på bildet.

Antall ord: 350
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2006 11:17
- 18
http://video.google.com/videoplay?docid ... ropcircles
Hvis det er mennesker som har laget dem kan du spanke meg på baken og kalle meg per kåre.
Hvis det er mennesker som har laget dem kan du spanke meg på baken og kalle meg per kåre.
Antall ord: 27
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Flott at du spesifiserer at du kun snakker om noen av de sirklene vi ikke kjenner produsenten av.Berat--- skrev:Altså dem kornsirklene folk lager med planker og tråd er jo annderledes enn NOEN av dem som vi ikke vet sikkert hvem har laget og hvordan.
Da ville jeg gjerne høre hvilke av disse sirklene du tenker på. Kan du nevne hvilke sirkler som ødelegger all elektronikk som kommer inn i sirkelen? Og hvilke sirkler som får hånden til å endre egenskaper, og gjerne klar dokumentasjon på at dette skjer.
Det er en vanlig myte at menneskelagede kornsirkler tar så lang tid, de gjør ikke det, og ukjente kornsirkler er ikke alltid så raskt laget som de påstås. Ett eksempel. En kornsirkel må ha vært laget i løpet av 15 minutter, fordi et ektepar kjørte forbi en åker, og de kom tilbake 15 minutter senere. Da var det kornsirkel der.
Første gangen de kjørte forbi, tror du de lette etter kornsirkler da? Det var nok ikke i deres tanker, men når de oppdaget kornsirkelen på vei tilbake, vet de at de ikke så noen kornsirkel tidligere. Det utelukker ikke at kornsirkelen kan ha vært der uten at de så den.
For såkalte kornsirkelforskere er dette et bevis for at ekte kornsirkler lages på mindre enn 15 minutter.
Den kornfiguren du siterer er sannsynligvis laget av mennesker. Det er lite sannsynlig at vesener intellektuelt overlegne mennesker ville bruke en digital disk som middel for å formidle en beskjed.
Mennesker har formidlet beskjeder over tusener av år ved hjelp av piktogrammer. Kun i noen få tiår har vi formidlet beskjeder på sirkulære digitale disker, og det er allerede gammeldags.
Antall ord: 615
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Flott at du spesifiserer at du kun snakker om noen av de sirklene vi ikke kjenner produsenten av.BA skrev:
Da ville jeg gjerne høre hvilke av disse sirklene du tenker på. Kan du nevne hvilke sirkler som ødelegger all elektronikk som kommer inn i sirkelen? Og hvilke sirkler som får hånden til å endre egenskaper, og gjerne klar dokumentasjon på at dette skjer.
Det er en vanlig myte at menneskelagede kornsirkler tar så lang tid, de gjør ikke det, og ukjente kornsirkler er ikke alltid så raskt laget som de påstås. Ett eksempel. En kornsirkel må ha vært laget i løpet av 15 minutter, fordi et ektepar kjørte forbi en åker, og de kom tilbake 15 minutter senere. Da var det kornsirkel der.
Første gangen de kjørte forbi, tror du de lette etter kornsirkler da? Det var nok ikke i deres tanker, men når de oppdaget kornsirkelen på vei tilbake, vet de at de ikke så noen kornsirkel tidligere. Det utelukker ikke at kornsirkelen kan ha vært der uten at de så den.
For såkalte kornsirkelforskere er dette et bevis for at ekte kornsirkler lages på mindre enn 15 minutter.
Den kornfiguren du siterer er sannsynligvis laget av mennesker. Det er lite sannsynlig at vesener intellektuelt overlegne mennesker ville bruke en digital disk som middel for å formidle en beskjed.
Mennesker har formidlet beskjeder over tusener av år ved hjelp av piktogrammer. Kun i noen få tiår har vi formidlet beskjeder på sirkulære digitale disker, og det er allerede gammeldags.[/quote]
Altså hånden endrer ikke egenskaper, men den blir litt rar feks den blir ganske rosa aktig nesten som vi er alergisk mot dem , bare det skjedde ikke bare med 1 person ,og ja det med elektronikk det skjer osså , så på dokumentar i og så at det skjedde så , ikke mitt problem hva du tror eller ikke.Og det skjer ikke med alle kornsirkler hvertfall sånne som er HELT sikkert menneskelaget, det må ha vært noe annet en en planke og tråd for at at det der skal skje.Ja vi vet ikke hvem har laget dem , det er det jeg sa les. Du får tro hva du vil.
Antall ord: 380
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
norfra skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ropcircles

Se f.eks. http://www.circlemakers.org/htv.html
Sist redigert av BA. på 03 Okt 2006 19:58, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 41
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 20
Den "dokumentaren" så jeg, og jeg har tidligere kommentert den og det faktum at den norske kommentatoren fortalte usannheter han burde vite ikke stemte. Det var også en nordmann som ble intervjuet, og han også fortalte om ting han burde vite var usant.Berat--- skrev:Altså hånden endrer ikke egenskaper, men den blir litt rar feks den blir ganske rosa aktig nesten som vi er alergisk mot dem , bare det skjedde ikke bare med 1 person ,og ja det med elektronikk det skjer osså , så på dokumentar i og så at det skjedde så , ikke mitt problem hva du tror eller ikke.Og det skjer ikke med alle kornsirkler hvertfall sånne som er HELT sikkert menneskelaget, det må ha vært noe annet en en planke og tråd for at at det der skal skje.Ja vi vet ikke hvem har laget dem , det er det jeg sa les. Du får tro hva du vil.
Den hånden som vi så endret farge på filmen kan ha vært lysforholdene som gjorde utslaget. Med tanke på at de løy om mye annet, kan de utmerket godt ha løyet om dette også. På denne "dokumentaren" var det kun ett tilfelle av at hånden endret farge.
Jukse kan man med alle kornsirkler, både de som er laget av planker og de som er laget på annet vis.
Antall ord: 233
Hide post links |
-
- Nybegynner
- 18
Den "dokumentaren" så jeg, og jeg har tidligere kommentert den og det faktum at den norske kommentatoren fortalte usannheter han burde vite ikke stemte. Det var også en nordmann som ble intervjuet, og han også fortalte om ting han burde vite var usant.BA skrev:
Den hånden som vi så endret farge på filmen kan ha vært lysforholdene som gjorde utslaget. Med tanke på at de løy om mye annet, kan de utmerket godt ha løyet om dette også. På denne "dokumentaren" var det kun ett tilfelle av at hånden endret farge.
Jukse kan man med alle kornsirkler, både de som er laget av planker og de som er laget på annet vis.[/quote]
Jaja jeg vet jo ikke sikkert, skrev bare det jeg hadde sett der.
Slo jo meg at det kunne være fake, trodde ikke at det måtte være riktigt.
Antall ord: 151
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Ganske fantastiske kunstverk dette! Spesielt de med 3-d effekt og skyggelegging.norfra skrev:http://video.google.com/videoplay?docid ... ropcircles
Skal ikke undervurdere mennesket. De har skapt større kunstverk enn dette.
Spørsmålet er, hvem gidder å legge ned så enormt mye arbeid og planlegging for å lage en spøk.
Er det mulig å lage disse i løpet av en natt, i mørket?
Kan de muligens ha brukt flere netter på jobben, uten å ha blitt oppdaget?
Da er vel risikoen stor for at en halvferdig sirkel kunne ha blitt oppdaget..
Antall ord: 113
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Sep 2006 11:17
- 18
Men hva med den kornsirkelen hvor vi lærte noe med en ring rundt en kvadrat for å finne ett eller annet, tror du noen bønder kan komme opp med noe sånt?
Antall ord: 33
Hide post links |