Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHistorien fra Vestby

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
JanM
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Sep 2006 11:44
18

Historien fra Vestby

Innlegg av JanM »

Hei, folkens!

Jeg har kikket litt her inne, og er ny bruker av idag. Tenkte jeg skulle legge inn en link omhandlende en opplevelse jeg hadde i sommer. Les hele artiklen, kommentarene også (det er i alt 39 kommentarer inklusive mine egne. Klikk på "ALLE" øverst). Jeg er spesielt opptatt av å få klarlagt hva de lysende fenomenene egentlig er. Og om det kan være noen sammenheng med det jeg opplevde der første dag. Understreker at alt det dere ser her inne, er framkommet på bildene mine, de med lysfenomenene på bildene til ØB's profesjonelle fotograf. Altså ikke opplevd ved selvsyn. Jeg har vært der nede seinere også ved flere anledninger, men da ikke fanget noe unormalt på bildene. Til orientering har jeg et par bilder til, noe diffuse, men de blir nesten for utrolige om de har relevans.

http://www.oblad.no/apps/pbcs.dll/artic ... 011/VESTBY

Mvh. Jan.
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Mandi
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 02 Mar 2006 12:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: østfold

Innlegg av Mandi »

legg inn bildene du har. Det her er jo kjempe spennende. Har hund din reagert på noe der da?
Antall ord: 19
Livet er herlig!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av JanM »

Hei, Hege!

Hunden min har ikke oppdaget noe, tilsynelatende. Men nå hadde den oppmerksomheten rettet den andre veien. Ved det andre tilfellet, da lysobjektene ble avbildet, var han ikke med.

(Bilder; vi får se etterhvert)

Jan.
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Spennende.

Velkommen hit. :mozilla_smile:
Antall ord: 5
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
18

Bilde fra dagen etter

Innlegg av JanM »

Bilde

Jan.
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
18

Close up

Innlegg av JanM »

Bilde

Jan.
Antall ord: 1

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

Beklager Jan, men hva er det jeg skal se etter? altså.. er det en skikkelse på bildet? og hvis det er det, hva tror du det er eller hva det skal forestille? Har alltid vært dårlig på å se ting på bilder jeg, bare spør andre her inne. De kan nok kvittere den.. :lol:
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av JanM »

€v@ skrev:Beklager Jan, men hva er det jeg skal se etter? altså.. er det en skikkelse på bildet? og hvis det er det, hva tror du det er eller hva det skal forestille? Har alltid vært dårlig på å se ting på bilder jeg, bare spør andre her inne. De kan nok kvittere den.. :lol:
Se linken øverst. Det bildet jeg har lagt ut sist her, er bare et som ble tatt dagen etter. Det er av heller tvilsom karakter, men det er noe der som ikke skal være der, så bra kjenner jeg stedet. Ja, vi mennesker ser bilder ulikt, men jeg mener bestemt at det jeg har satt en ring rundt, kan være en ansiktsform, med 2 sorte søkk som øyne/øyehuler, under der nese og munn, og et markert kjakeparti. "Ansiktet" er vendt mot høyre, og kikker ut på stien. De 2 bildene er samme, jeg har bare forstørret litt på det siste. Men det er, som jeg også kommenterer i artiklen øverst, lett å ta av. Nå er jeg vanligvis ganske så nøktern av meg jeg da, og har nå egentlig et ganske så avslappet forhold til det hele. Tenker ikke så mye på hendelsen der lenger, men rart var det ihvertfall. Jeg vil bare høre hva endel av de som har større kjennskap til disse tingene mener. Det må vel være noen her inne som har en oppfatning av hva de lysende objektene kan være? De er i bevegelse med et etterslep. Fotografene i vedrørende avis har aldri opplevd noe maken sier de, og de utelukker at det dreier seg om noe ved selve kameraet eller eksponeringene. De lysende objektene vises også kun på 2 av totalt 4 eksponeringer, tatt like etterhverandre.

Det har kommet noe godt ut av denne hendelsen da; jeg har fått vite svært mye om historien til plassen jeg ferdes mye på. Jeg kjenner dog ikke til spesielle hendelser på stedet, annet enn at herr Skjelvika ble drept med øks litt sørafor for mange år siden. Vika der han bodde, er navngitt etter ham, og heter altså fortsatt Skjelvika.

Skogsveien dere ser på bildene, kalles Kjerraveien eller Kjøraveien, og ble benyttet for transport ut av området med hest og vogn i gamle dager, før den nye adkomstveien ble lagt.

Ellers lå gamle Sagstua der nede. Den ble flyttet til Follo museum for endel år siden, og noen vil ha det til at det er gammern fra Sagstua som går igjen. - Han var truandes til det, er det blitt meg fortalt :-)

Jan.
Antall ord: 439

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Catty
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Jul 2005 01:34
19
Lokalisering: Nord Trøndelag

Innlegg av Catty »

Jeg ser tydlig en skikkelse bak treèt der. Jeg ser halve ansiktet bak treèt, et øye, en nese også ser jeg halsen på skikkelsen. Ikke noe tvil om at det er noe der. :mozilla_wink:
Antall ord: 37

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Jeg leste kommentarene på den linken du la ut. Noen mente at det var en hjelper,det ene,mens det andre var noe annet. Litt rart at både en hjelper og noe annet overnaturlig viste seg på samme bilde. Min mening: Det kan jo hende at det var noe dær,og så viste hjelperen din seg,for å berolige deg :mozilla_wink: Eller? Hva tror dere?
Antall ord: 67

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2005 23:00
19
Lokalisering: i skogen,oppe i et tre

Innlegg av mjau »

det ligner litt på en ansikt, men jeg syns det ligner mer på en "hel" menneske skikkelse

prøvde å tegne skikkelsen på bildet:

Bilde
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av JanM »

mjau skrev:det ligner litt på en ansikt, men jeg syns det ligner mer på en "hel" menneske skikkelse

prøvde å tegne skikkelsen på bildet:

Bilde
Vel, jeg er ikke så helt enig i din fremstilling, men igjen; dette er øyet som ser, og du kan godt ha rett :mozilla_wink:

(I all vennlighet ber jeg dere om ikke å manipulere bildene).

Mvh. Jan.
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mjau
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Okt 2005 23:00
19
Lokalisering: i skogen,oppe i et tre

Innlegg av mjau »

oh, unnskyld det var ikke meningen å bruke bildet til eksempelet mitt :S
pleier ikke å skrive så mye her så tenkte ikke over det.
Antall ord: 23

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
JanM
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av JanM »

For å følge opp tråden litt, mistenker jeg at det kan være snakk om en gjenganger. Jeg ser at en gjenganger blir definert som energien (sjelen) til en person som har vært svært knyttet til et område, og som ikke vil gi slipp. Videre en person som har ferdes mye fram og tilbake på ett eller annet sted.

Det døde en person (som jeg holder anonym ved navn) der nede i vinter. Han bodde i en gammel hytte. Den veien som er avbildet her ble benyttet utstrakt som turvei av vedkommende over mange år. Han stammet også fra nevnte Sagstua, på den gamle husmannsplassen, før han flyttet litt lenger opp i veien til hytta. Vi kjente ham, og han kjente også oss som ferdes mye der nede. Slik sett er det ingen overraskelse at det er nettopp jeg som får oppleve energien. Vedkommende avdøde gikk også mye i høye gummistøvler, og selv om det er meget usikkert, så synes jeg å se at skikkelsen i linken øverst, kan ha tilsvarende på seg. Er det ham, er det uansett ikke noe å være redd for skulle jeg mene, for han var bare snill.

Som en er inne på over her, mistenker jeg også at de lysende objektene kan være en eller annen form for hjelper som er knyttet til meg, og som vil virke beskyttende. Jeg har aldri opplevd noe tilsvarende før, og jeg har aldri observert noe unormalt ellers på bilder.

Er ganske så åpen jeg, og absolutt ikke paranoid. Dette er bare spekulasjoner fra min side, og det har ingen kobling til kunnskaper jeg måtte sitte på. Jeg har nemlig ingen slike kunnskaper.

Jeg er imidlertid helt ærlig. Det dere ser på bildene er det jeg så første gang jeg fikk bildene inn på min pc, og de er ikke manipulert på noen måte, annet enn at det siste bildet er blåst opp litt og formørket slik at det skulle bli lettere å studere. Jeg gjentar også at bildene med de lysende objektene ble tatt av en profesjonell avisfotograf.

De siste bildene i denne tråden er tatt dagen etter. Bildene med de lysende objektene er tatt ca. en uke etter.

Jan.
Antall ord: 379

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

Er enig med Maju her, det er slik du tegnet på bildet jeg ser skikkelsen. Synes det ble litt for stort til æ være bare ett ansikt slik JEG ser det i allefall.. Det er bra hvis denne avdøde personen(e) personen ikke er noe å være redd for som du sier, men det er selvsagt morsomt og spennende å få det på bilde. Og ja, man blir veldig opphisset og høyt i sky og vil gjerne ha ett svar på hva det er når man først har fått slikt på ett bilde.
Nå kjenner ikke jeg til området som du gjør så jeg velger å ikke si mer om bildene, men heller ønske deg lykke til med å få ett svar på hva det kan være for noe rart :)
Antall ord: 135

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links