Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Jan 2005 22:41
19
Lokalisering: streifdyr
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 20 ganger

Innlegg av Gaute »

BA skrev:
Gaute skrev:BA: Jeg spurte hjelperne mine om de hadde en kommentar....
Spar deg for disse "kanaliseringene". De har ingen misjon, du er gjennomskuet og har ingen tillit lenger. Du vil også oppleve at dette vil påvirke mitt syn overfor andre påstander du slenger ut. Når du er avslørt som løgner, skal det mye til for at du vinner tillit tilbake.

Om du i de forrige "kanaliseringene" dine trodde på drømmene, hallusinasjonene, fantasiene eller hva det var, er det ikke lenger noen unnskyldning, for jeg har vist at disse "kanalene" dine er upålitelige. Når du så fortsetter å formidle disse er du ikke bedre selv.
Jeg trenger ikke din tillit BA.
At kanaliseringene vil påvirke ditt syn på mine "påstander", påvirker ikke meg.
Dette er enkelt, fordi jeg har tillit til meg selv. Du har tillit til det du leser deg frem til svaret på.

Og der har du i bunn og grunn forskjellen på oss to.

Dersom vi hadde levd på den tiden hvor folk trodde jorden var flat, og jeg hadde kanalisert at den var rund, så hadde du høyst sannsynlig holdt med teorien om at jorden er flat - fordi dette var mest nærliggende å tro på for mange i.o.m at datidens forskning ikke visste bedre.

Og denne påstanden tror jeg de fleste her inne er enig med meg i.
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:
BA skrev:
Gaute skrev:BA: Jeg spurte hjelperne mine om de hadde en kommentar....
Spar deg for disse "kanaliseringene". De har ingen misjon, du er gjennomskuet og har ingen tillit lenger. Du vil også oppleve at dette vil påvirke mitt syn overfor andre påstander du slenger ut. Når du er avslørt som løgner, skal det mye til for at du vinner tillit tilbake.

Om du i de forrige "kanaliseringene" dine trodde på drømmene, hallusinasjonene, fantasiene eller hva det var, er det ikke lenger noen unnskyldning, for jeg har vist at disse "kanalene" dine er upålitelige. Når du så fortsetter å formidle disse er du ikke bedre selv.
Jeg trenger ikke din tillit BA.
At kanaliseringene vil påvirke ditt syn på mine "påstander", påvirker ikke meg.
Dette er enkelt, fordi jeg har tillit til meg selv. Du har tillit til det du leser deg frem til svaret på.

Og der har du i bunn og grunn forskjellen på oss to.

Dersom vi hadde levd på den tiden hvor folk trodde jorden var flat, og jeg hadde kanalisert at den var rund, så hadde du høyst sannsynlig holdt med teorien om at jorden er flat - fordi dette var nærliggende å tro på i.o.m at datidens forskning ikke visste bedre.

Og denne påstanden tror jeg de fleste her inne er enig med meg i.
Nei, fordi en eventuell påstand om at jorden var rund kunne kontrolleres. Og denne kontrollen ville vist at jorden var rund, slik vitenskapen alltid har sagt.

Noe du har "kanalisert" har også vært mulig å kontrollere. Denne kontrollen viste at dine kanaler var på feil jorde.
Antall ord: 284

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
norfra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2006 11:17
18

Innlegg av norfra »

Det var nok ikke så lett å kontrollere det på den tiden...
Antall ord: 11

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

norfra skrev:Det var nok ikke så lett å kontrollere det på den tiden...
Joda. Man så det f.eks. på skip som forsvant i horisonten, eller som Aristoteles sa, siden måneformørkelsen alltid viser en rund skygge, må jo jorden også være rund.
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Det er ihvertfall artig med litt uenighet så lenge partene kan argumentere for seg... det skal dere ha! :)

BA: Jeg må si meg til dels enig med Gaute i akkurat poenget hans om at du baserer ofte dine meninger på det som er verifiserbart og som kan dokumenteres utifra det vi til nå kjenner, men jeg tror det har å gjøre med din måte å ressonere deg på. Tar jeg feil?
Du baserer din tenkning på hva du har lært og hva du har lest, og du setter din lit til dette i stor grad, selv om du vet det finnes mer. Du er vel kanskje bare litt fast motivert på å ikke helle over til å ta til deg noe "bullshit", fordi du vet at du er så kunnskapsrik at du ikke vil rokke med det du allerede vet?

Det er på ingen måte ment som kritikk, men det er slik jeg tror du baserer dine synspunkter... og det er morsomt å se, fordi du mange ganger virker som et leksikon. Til tider kan jeg bli provosert fordi jeg syns du virker konservativ ut, men du vet likevel så innmari mye at jeg kan ikke begripe hvordan du klarer å få alt til å sitte i hodet ditt! :o

Og Gaute: Stå på, jeg liker å høre om kanaliseringene dine. Jeg tar de med en klype salt, og jeg vet ikke hvor mange som er enige med deg eller ikke. Interessant er det ihvertfall. Og du er heldigvis ikke påståelig og vil jo ikke prakke på noen disse budskapene du har fått kanalisert. De står bare åpent her til oss, og det ser jeg ikke noe galt med :)
Antall ord: 279
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

ludoburgero skrev:Og Gaute: Stå på, jeg liker å høre om kanaliseringene dine. Jeg tar de med en klype salt, og jeg vet ikke hvor mange som er enige med deg eller ikke. Interessant er det ihvertfall. Og du er heldigvis ikke påståelig og vil jo ikke prakke på noen disse budskapene du har fått kanalisert. De står bare åpent her til oss, og det ser jeg ikke noe galt med :)
Det er godt å høre :)
Man skal ta alle kanaliseringer med en klype salt, og ikke henge seg opp i noe som helst, men bare la det skli inn i underbevisstheten - så får det bare ligge der og modnes. Men dette gjelder egentlig mye annet som vi leser og hører om også.
Klokere blir vi uansett som tiden går, etterhvert som ulike inntrykk farger bevisstheten vår.

Tipper det blir enda mer blest rundt det jeg skal legge ut nå etterpå... ;)
Antall ord: 159

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

Science skrev:Til Gaute

Nå har jeg lest det meste av dine kanalliseringer. Sorry, jeg har problemer med å tro på deg. Ikke ta deg nær av det, men du kommer ikke med noe nytt. Alt er sagt før. Energier, høyere bevissthet, menneskeheten går inn i en ny tid....det blir for enkelt.

Neste gang, kanskje du kan spørre om noe viktig. Feks: Gi oss en kur mot aids.

Så får du hilse de oppi tårnet fra science da....
Det er mange som ikke tror på kanaliseringer, og det tar jeg meg selvfølgelig ikke nær av :)

Kanskje det ikke er nytt for deg, men kanskje det er det for andre? Jeg lærer ihvertfall ofte noe nytt i det som blir kanalisert. Du trenger ikke å ta til deg noe som helst av disse kanaliseringene. Hvis du ikke føler for det, så skal du ikke det. SÅ enkelt er det å forholde seg til kanaliseringer ;)

For enkelt sier du? Hvorfor skal alt være så vanskelig da? :D

Jeg stilte spørsmålet ditt videre...
Det som kom var ihvertfall nyheter for meg..!

Vil dere gi oss kuren mot AIDS?

Dere vil ikke trenge noen kur for AIDS, fordi den er allerede tilgjengelig for dere, men den blir holdt tilbake gjennom den kontrollen deres ledere har over hele menneskeheten. De vil ikke at dere skal bli fri fra denne sykdommen enda, den ble skapt gjennom intens forskning for å fjerne de menneskene som ikke var av den rasen de heller ville ha, som er den hvite rasen.

Hvem er disse menneskene?
Dette er mennesker som har lagt forskning i å gjenskape en ren arisk verden. Det er de samme kreftene som hadde påvirket Adolf Hitler til den samme tankegangen, og det er disse som har til hensikt å fjerne den svarte rasen fra deres verden. Dette er fordi de vet at denne rasen ikke lenger vil arbeide for dem.
Dette er blitt en viljesterk rase, som har blitt opplært til å bli motstandere av krefter som vil lede dem til å arbeide for noe de ikke vil selv. Og denne holdningen har de opparbeidet seg gjennom alle årene hvor det var helt normalt at de svarte måtte tilegne seg det arbeidet de ble tilbydd og de pliktene de ble satt til. Dette er noe som har gitt dem et engasjement mot å bli ledet til noe de ikke vil selv, og det gjør dem til en helt uavhengig menneskerase som ikke gir de fordelene som de vi snakker om her trenger for å gjennomføre det arbeidet de har her.

Hvilke arbeid har de kreftene?
De har forsøkt å splitte dere som mennesker ved å fremme idealisme og fremmedfrykt, det er slik disse kreftene arbeider. Mange mennesker lar seg lede av disse, og gir dermed næring til egoet i menneskeheten. Deres ledere har blitt kontrollerte av disse kreftene som har fått dem til å spre frykt og tvil. Det disse kreftene egentlig gjør er å hjelpe dere mot opplysthet ved å gi dere innfall som ikke er riktige i forhold til etikk og moral. Slik vil dere erfare det som er nødvendig for å kunne nå den tilstanden vi kaller opplysthet.
Men mange er nå ferdige med de negative energiene som trengte å komme frem for å forløses, derfor har mange av disse kreftene nå utspilt sin rolle, og er blitt erstattet av kjærlighetsfulle energier som er med på å heve deres bevissthet. Disse energiene kommer nærmere for hvert år dere nærmer dere 2012.

Hva er disse kreftene?
Dette er jordiske krefter som har til hensikt å villede mennesker mot indre uro og til å hengi seg totalt til lederne på jorden. Det er dette dere nå gjør ved å tillate det som skjer med dere her på jorden, dere vet ikke selv at dere er kontrollert av de som vil loppe dere for penger og arbeidskraft. Dere vet ikke hvor kontrollerte dere er, fordi dere har blitt tillært å virkelig like denne måten å leve på. Dere har blitt manipulert til å virkelig tro at det er penger og materielle verdier som er det viktige i livet. Og at det er det dere må strebe for å oppnå, ikke det medmenneskelige ansvaret dere har for hverandre. Dette er blitt temmelig motsatt av det som dere er her for å gjøre. Dere er her for å gjenopprette forbindelsen til deres indre selv, fordi det er der dere er forbundet, og det er der dere vil merke at dere er ett, og at dere ikke er atskilte fra hverandre.

Dere er ikke konkurrenter som må være best i det dere gjør, og det er ikke millionærer dere er her for å bli. Dere lever her på jorden for å bli ett med den indre kraften dere har, og den indre forståelsen dere har for hverandre. Dere er alle ifra samme kilde, og dere er alle medspillere i den samme leken som er livet. Dere trenger ikke å være best eller å oppnå det som gjør dere forskjellige. Forsøk heller å gjenopprette den forbindelsene dere har til hverandre gjennom å bli hele. Det er slik dere vil lære å vite hvem dere er og det er slik dere vil komme tettere sammen som medmennesker, ved å gjenkjenne hverandre på godt og vondt gjennom den dere er selv. Da vil dere ikke lenger føles så ulike. Dere vil ikke føle dere forskjellig fra hverandre fordi dere er her for det samme formålet, nemlig å bli hele gjennom å virkelig engasjere dere i å frigjøre dere fra egoet og det som gjør dere til konkurrenter og ikke til medhjelpere for hverandre.

Har de andre motiv enn å utrydde den svarte rasen?
De vil prøve på å endre deres holdning til de menneskene, gjennom den sykdommen de forsket seg frem til. De vil få dere til å holde avstand til denne rasen gjennom å spre frykt i dere. Dette var et av de formålene denne sykdommen hadde. Men dere har etterhvert lært dere å bli tolerante i forhold til hverandre, og dere er ikke lenger så fordomsfulle for hverandres hudfarge. Dette vil dere bare merke mer og mer i fremtiden, at dere gir slipp på de fordommene dere har igjen for hverandre.

Jeg kanaliserte mer litt senere på dagen for å få mer utfyllende svar. Så da ble det litt overlapp. :

Er de ikke redde for at den skal spres til den ariske rasen?
Dette er de ikke så veldig bekymret for, siden det nå er blitt en del kontroll på denne sykdommen i den hvite verden. Det er hos de menneskene i den sorte verdensdel at denne sykdommen er blitt en del av deres alvorlige virkelighet.

AIDS er ikke lenger en stor trussel for dere, fordi den vil forsvinne etterhvert som dere blir motstandsdyktige. Dere vil snart få de energiene som kreves for at DNAet deres blir oppgradert til 24 strenger, og da vil dere ikke lenger være mottakelig for de sykdommene som herjer på jorden i denne tid.
Derfor er ikke denne sykdommen noe å bekymre seg for lenger, siden den er på vei til å forsvinne helt.

Dere må være klar over at den ikke er et resultat av elskov mellom apekatt og menneske slik enkelte har fundert på. Denne sykdommen ble fremstilt for å hindre den svarte rasen i å bli en del av fremtiden deres. Dette er som vi har sagt fordi de vil være helt sikre på at menneskene på jorden vil fortsette å arbeide for å oppnå velstand i form av egoistiske materielle goder.

Hvorfor ville disse kreftene utrydde jødene?
Disse ville fjerne jødene fordi de hadde en genetikk som ikke var optimal i forhold til den industrielle tiden dere gikk inn i. De visste at den hvite rasen var den som egnet seg best til å bli manipulert, fordi dette er en stor menneskegruppe som allerede levde i forhold til de verdiene som var nødvendige å engasjere seg mot for å ikke bli fri fra egoet og opptatt av indre verdier. De vil ha en rase som virkelig var opptatt av å ikke leve for å bli gjenforent med hverandre, men for å bli konkurransedyktige for å gi vekst til den industrielle tidsalderen hvor penger og materialistiske verdier ble det store målet å nå i livet.
Dette ville de fordi da ville dere bli et samfunn som ikke levde etter å bli hele, men etter å bli rike på det materielle som etterhvert ville gi dere en tilværelse av fred i forhold til det dere har opparbeidet av disse verdiene.

Hvorfor egoets behov aldri blir mettet...
Men dette gir ikke en indre fred, det gir dere bare en avstand til det indre, og et behov for å hele tiden få det som egoet deres trenger for å bli tilfreds. Egoet vil aldri få nok av disse materielle verdiene. Egoet er som et tomrom som aldri blir fylt. Og det kommer av indre uro og mangel på egenverd. Det egoet gjør, er at det får dere til å føle at dere trenger noe. Dere vil få behov etter å bli hele. Men ikke hele i hjertet, egoet vil bare fylle sin egen tomhet med verdier som ikke har ekte verdi. Derfor vil dere aldri bli hele gjennom egoistiske verdier. Dere vil aldri føle dere hele ved å hele tiden måtte gi føde til egoet gjennom hat, materialisme, grådighet, iver etter å være best, eller andre behov. Dette er noe dere vil kunne vite gjennom å virkelig begynne å gå innover, fordi da vil dere få den helheten dere søker i det materielle og andre egoistiske behov. Da vil dere vite at det er indre fred i form av enkle verdier som kjærlighet til seg selv og andre, som er den eneste verdien som er evigvarende. Den indre freden får dere etterhvert som dere velger å forløse de egoistiske holdningene dere har, og de emosjonene som gjør deres verden vanskelig å leve. Det er ikke nødvendig å være i disse følelsene, fordi dere er ikke disse følelsene, dere må heller vite at dere har dem fordi dere ikke føler den kjærligheten dere har til dere selv.

Denne tomheten føler dere fordi dere trenger å vite at dere er vesener som har til oppgave å bli hele i hjertet. Det er derfor dere lever, for å gjenspeile hverandres egoistiske holdninger og indre kvaliteter for å på den måten finne tilbake til deres virkelige jeg. Og deres virkelige jeg er ikke det egoet som har tatt over deres personlighet, men det er i deres indre at dere finner deres egentlige jeg. Det er sjelen vi snakker om, det er her de indre kvalitetene deres ligger, og det er her all visdom og interesse for hverandre som medmennesker ligger.
Det er ved å gjenåpne hjertesenteret at dere kommer i kontakt med denne kilden, og det er da dere vil føle dere hele, da vil dere ikke lenger ha behov for å mette den tomheten som dere føler helt til dere får erstattet den med egoistiske verdier som gir en midlertidig opplevelse av tilfredshet, men som alltid vil falle tilbake til ulykkelighet. Fordi denne følelsen av helhet er ikke evigvarende, den forsvinner i det dere blir vant til den, og da er det kun indre verdier som vil gi dere det dere trenger. Dere trenger kun deres egen indre verdi for å bli hele.

Vit at dere er hele når dere finner den indre verdien deres, da vil dere ikke lenger være avhengig av noe som helst. Dere vil være lykkelige i den dere er som menneske, og slik vil dere påvirke de rundt dere ved at de også gjenkjenner denne helheten i hjertet. Slik vil de også gjenåpne hjertet og bli hele etterhvert. Alle vil nå den tilstanden i tiden som kommer.
Dere har jo allerede merket hvor engasjerte dere har blitt i å bli hele. Det ser man over hele kloden for tiden. Dere har blitt mer interessert i å utvikle dere som medmennesker, og dere vet innerst inne at det ikke er det materielle som gir dere den roen dere trenger.
Antall ord: 2011

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Gaute skrev:

Dere vil ikke trenge noen kur for AIDS, fordi den er allerede tilgjengelig for dere, men den blir holdt tilbake gjennom den kontrollen deres ledere har over hele menneskeheten. De vil ikke at dere skal bli fri fra denne sykdommen enda, den ble skapt gjennom intens forskning for å fjerne de menneskene som ikke var av den rasen de heller ville ha, som er den hvite rasen.
Det er det jeg har sagt hele tiden. At dette ble kanalisert føles litt betryggende, selv om det ikke akkurat er noen som helst form for bevis. Kunne du også spurt ved en senere anledning om det er noen sammenheng mellom denne kontrollen og popkulturen, og hva som kan gjøres for å regulere maktforholdene fra disse?

Hva er disse kreftene?
Dette er jordiske krefter som har til hensikt å villede mennesker mot indre uro og til å hengi seg totalt til lederne på jorden. Det er dette dere nå gjør ved å tillate det som skjer med dere her på jorden, dere vet ikke selv at dere er kontrollert av de som vil loppe dere for penger og arbeidskraft. Dere vet ikke hvor kontrollerte dere er, fordi dere har blitt tillært å virkelig like denne måten å leve på. Dere har blitt manipulert til å virkelig tro at det er penger og materielle verdier som er det viktige i livet. Og at det er det dere må strebe for å oppnå, ikke det medmenneskelige ansvaret dere har for hverandre. Dette er blitt temmelig motsatt av det som dere er her for å gjøre. Dere er her for å gjenopprette forbindelsen til deres indre selv, fordi det er der dere er forbundet, og det er der dere vil merke at dere er ett, og at dere ikke er atskilte fra hverandre.
Så fine ord! Jeg favner meg i ett med dette synet.
Dere er ikke konkurrenter som må være best i det dere gjør, og det er ikke millionærer dere er her for å bli. Dere lever her på jorden for å bli ett med den indre kraften dere har, og den indre forståelsen dere har for hverandre. Dere er alle ifra samme kilde, og dere er alle medspillere i den samme leken som er livet. Dere trenger ikke å være best eller å oppnå det som gjør dere forskjellige. Forsøk heller å gjenopprette den forbindelsene dere har til hverandre gjennom å bli hele. Det er slik dere vil lære å vite hvem dere er og det er slik dere vil komme tettere sammen som medmennesker, ved å gjenkjenne hverandre på godt og vondt gjennom den dere er selv. Da vil dere ikke lenger føles så ulike. Dere vil ikke føle dere forskjellig fra hverandre fordi dere er her for det samme formålet, nemlig å bli hele gjennom å virkelig engasjere dere i å frigjøre dere fra egoet og det som gjør dere til konkurrenter og ikke til medhjelpere for hverandre.

Hvorfor ville disse kreftene utrydde jødene?
Disse ville fjerne jødene fordi de hadde en genetikk som ikke var optimal i forhold til den industrielle tiden dere gikk inn i. De visste at den hvite rasen var den som egnet seg best til å bli manipulert, fordi dette er en stor menneskegruppe som allerede levde i forhold til de verdiene som var nødvendige å engasjere seg mot for å ikke bli fri fra egoet og opptatt av indre verdier. De vil ha en rase som virkelig var opptatt av å ikke leve for å bli gjenforent med hverandre, men for å bli konkurransedyktige for å gi vekst til den industrielle tidsalderen hvor penger og materialistiske verdier ble det store målet å nå i livet.
Dette ville de fordi da ville dere bli et samfunn som ikke levde etter å bli hele, men etter å bli rike på det materielle som etterhvert ville gi dere en tilværelse av fred i forhold til det dere har opparbeidet av disse verdiene.

Hvorfor egoets behov aldri blir mettet...
Men dette gir ikke en indre fred, det gir dere bare en avstand til det indre, og et behov for å hele tiden få det som egoet deres trenger for å bli tilfreds. Egoet vil aldri få nok av disse materielle verdiene. Egoet er som et tomrom som aldri blir fylt. Og det kommer av indre uro og mangel på egenverd. Det egoet gjør, er at det får dere til å føle at dere trenger noe. Dere vil få behov etter å bli hele. Men ikke hele i hjertet, egoet vil bare fylle sin egen tomhet med verdier som ikke har ekte verdi. Derfor vil dere aldri bli hele gjennom egoistiske verdier. Dere vil aldri føle dere hele ved å hele tiden måtte gi føde til egoet gjennom hat, materialisme, grådighet, iver etter å være best, eller andre behov. Dette er noe dere vil kunne vite gjennom å virkelig begynne å gå innover, fordi da vil dere få den helheten dere søker i det materielle og andre egoistiske behov. Da vil dere vite at det er indre fred i form av enkle verdier som kjærlighet til seg selv og andre, som er den eneste verdien som er evigvarende. Den indre freden får dere etterhvert som dere velger å forløse de egoistiske holdningene dere har, og de emosjonene som gjør deres verden vanskelig å leve. Det er ikke nødvendig å være i disse følelsene, fordi dere er ikke disse følelsene, dere må heller vite at dere har dem fordi dere ikke føler den kjærligheten dere har til dere selv.

Denne tomheten føler dere fordi dere trenger å vite at dere er vesener som har til oppgave å bli hele i hjertet. Det er derfor dere lever, for å gjenspeile hverandres egoistiske holdninger og indre kvaliteter for å på den måten finne tilbake til deres virkelige jeg. Og deres virkelige jeg er ikke det egoet som har tatt over deres personlighet, men det er i deres indre at dere finner deres egentlige jeg. Det er sjelen vi snakker om, det er her de indre kvalitetene deres ligger, og det er her all visdom og interesse for hverandre som medmennesker ligger.
Det er ved å gjenåpne hjertesenteret at dere kommer i kontakt med denne kilden, og det er da dere vil føle dere hele, da vil dere ikke lenger ha behov for å mette den tomheten som dere føler helt til dere får erstattet den med egoistiske verdier som gir en midlertidig opplevelse av tilfredshet, men som alltid vil falle tilbake til ulykkelighet. Fordi denne følelsen av helhet er ikke evigvarende, den forsvinner i det dere blir vant til den, og da er det kun indre verdier som vil gi dere det dere trenger. Dere trenger kun deres egen indre verdi for å bli hele.

Vit at dere er hele når dere finner den indre verdien deres, da vil dere ikke lenger være avhengig av noe som helst. Dere vil være lykkelige i den dere er som menneske, og slik vil dere påvirke de rundt dere ved at de også gjenkjenner denne helheten i hjertet. Slik vil de også gjenåpne hjertet og bli hele etterhvert. Alle vil nå den tilstanden i tiden som kommer.
Dere har jo allerede merket hvor engasjerte dere har blitt i å bli hele. Det ser man over hele kloden for tiden. Dere har blitt mer interessert i å utvikle dere som medmennesker, og dere vet innerst inne at det ikke er det materielle som gir dere den roen dere trenger.
Man kan si hva man vil, men dette er fine ord og fine tanker.
Og det er uten tvil nyttige tanker å ha med seg inn i fremtiden.
Kanalisert eller ikke, spiller liten rolle, sålenge budskapet er å spre kjærlighet og finne indre ro. Det er noe jeg har hatt, men blitt fratatt, men også funnet tilbake til.
Jeg har vært vitne gjennom meg selv til hva det er å bli frastjålet sin integrering med sitt indre, og bli påtvunget til å fungere i et system hvor materielle goder er det viktigste.
Likevel har jeg én innvending på det som her var kanalisert, og det er;
Egoet ER viktig - men kun fordi vi er påtvunget til å fungere i det herskende systemet som den dag idag eksisterer. Nettopp fordi det blir et selvforsvar.
Om det ikke er det riktige å gjøre er ikke lett for oss mennesker å vite,
for hvem vil vel stå helt alene?
Antall ord: 1414

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Gaute
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av Gaute »

ludoburgero skrev:Likevel har jeg én innvending på det som her var kanalisert, og det er;
Egoet ER viktig - men kun fordi vi er påtvunget til å fungere i det herskende systemet som den dag idag eksisterer. Nettopp fordi det blir et selvforsvar.
Helt enig! Egoet er like viktig som motsetningene av det. Ingenting er feil i vår verden, selv om den kan virke temmelig syk.

Det kom vel også frem her, til en viss grad, at egoet er viktig for utviklingens skyld:
Men det finnes jo andre grunner til at vi har det også. Overlevelsesinstinkt f.eks.
Det disse kreftene egentlig gjør er å hjelpe dere mot opplysthet ved å gi dere innfall som ikke er riktige i forhold til etikk og moral. Slik vil dere erfare det som er nødvendig for å kunne nå den tilstanden vi kaller opplysthet.
Jeg kan spørre om det du lurte på, men nå har jeg litt dårlig tid. Kan kanskje ta det i kveld!
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
Gaute skrev:

Det er det jeg har sagt hele tiden. At dette ble kanalisert føles litt betryggende, selv om det ikke akkurat er noen som helst form for bevis. Kunne du også spurt ved en senere anledning om det er noen sammenheng mellom denne kontrollen og popkulturen, og hva som kan gjøres for å regulere maktforholdene fra disse?
Hvorfor føles det betryggende? Synes du det er trygt å tro at vi har styresmakter som ikke ønsker menneskenes beste?
Her viser igjen Gaute at han lyver. AIDS er ikke skapt av mennesker, den kommer fra viruset HIV. Mange tror at AIDS ikke kommer fra HIV, Gaute er tydeligvis en av dem. Det vitner om særdeles liten kunnskap om emnet.
Man kan si hva man vil, men dette er fine ord og fine tanker.
Og det er uten tvil nyttige tanker å ha med seg inn i fremtiden.
Kanalisert eller ikke, spiller liten rolle, sålenge budskapet er å spre kjærlighet og finne indre ro. Det er noe jeg har hatt, men blitt fratatt, men også funnet tilbake til.
Jeg har vært vitne gjennom meg selv til hva det er å bli frastjålet sin integrering med sitt indre, og bli påtvunget til å fungere i et system hvor materielle goder er det viktigste.
Likevel har jeg én innvending på det som her var kanalisert, og det er;
Å skape et fiendebilde er ikke fine tanker. Å prøve å innbille folk at det finnes en fiende blant de rike er ikke positivt. Konsekvensen av slike tanker ville vært fullstendig anarki, der ingen lenger kan stole på noen. Budskapet til Gaute er ikke å spre kjærlighet. Da ville han ikke skapt et fiendebilde av styresmaktene.

Man kan arbeide for å påvirke styresmaktene til å gå i den retning en selv vil, men det bør gjøres på demokratisk vis, ikke ved å spre løgner om dem, og gi inntrykk av at de er fiender av menneskeheten, slik Gaute gjør her.
Antall ord: 456

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Hvorfor føles det betryggende? Synes du det er trygt å tro at vi har styresmakter som ikke ønsker menneskenes beste?
Her viser igjen Gaute at han lyver. AIDS er ikke skapt av mennesker, den kommer fra viruset HIV. Mange tror at AIDS ikke kommer fra HIV, Gaute er tydeligvis en av dem. Det vitner om særdeles liten kunnskap om emnet.
Det føles ikke betryggende at akkurat styresmaktene ikke vil vårt beste, men det som er betryggende er å få satt fingeren på hva som KAN være problemet.
Det finnes også mange teorier som går på at HIV-AIDS er et menneskeskapt virus.
Kunnskaper trenges ikke alltid, dersom kunnskapene er der for å desinformere, og betalt forskning medfølgende konstruerte resultater er iscenesatt for å bedra ytterligere.
Jeg sier ikke det nødvendigvis har skjedd, men det er også sannsynlig.
Å skape et fiendebilde er ikke fine tanker. Å prøve å innbille folk at det finnes en fiende blant de rike er ikke positivt. Konsekvensen av slike tanker ville vært fullstendig anarki, der ingen lenger kan stole på noen. Budskapet til Gaute er ikke å spre kjærlighet. Da ville han ikke skapt et fiendebilde av styresmaktene.
Ikke nødvendigvis anarki da. En revolusjon medfører vel ikke akkurat nødvendigvis anarki som styreform? Jeg skjønte ikke hvor den konklusjonen kom fra...
Man kan arbeide for å påvirke styresmaktene til å gå i den retning en selv vil, men det bør gjøres på demokratisk vis, ikke ved å spre løgner om dem, og gi inntrykk av at de er fiender av menneskeheten, slik Gaute gjør her.
Men demokratiet fungerer jo ikke slik det er idag.
Det er jo korrupt.
Antall ord: 283

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA skrev:Hvorfor føles det betryggende? Synes du det er trygt å tro at vi har styresmakter som ikke ønsker menneskenes beste?
Det føles ikke betryggende at akkurat styresmaktene ikke vil vårt beste, men det som er betryggende er å få satt fingeren på hva som KAN være problemet.
Det finnes også mange teorier som går på at HIV-AIDS er et menneskeskapt virus.
Kunnskaper trenges ikke alltid, dersom kunnskapene er der for å desinformere, og betalt forskning medfølgende konstruerte resultater er iscenesatt for å bedra ytterligere.
Jeg sier ikke det nødvendigvis har skjedd, men det er også sannsynlig.
Det Gaute skrev, var at AIDS er menneskeskapt, altså benekter han forbindelsen med HIV. Man har funnet SIV, som er sjimpansenes form for HIV hos sjimpansene og altså ganske godt dokumentert at denne sykdommen kommer fra apene.
Ikke nødvendigvis anarki da. En revolusjon medfører vel ikke akkurat nødvendigvis anarki som styreform? Jeg skjønte ikke hvor den konklusjonen kom fra...
Konklusjonen kommer der man mister all tiltro til autoritetene, for disse er alle korrupte, og systemet korrumperer i seg selv, så det vil heller ikke hjelpe med nye styresmakter, for disse vil da også være korrupte. Dermed vil anarki være konklusjonen.
Men demokratiet fungerer jo ikke slik det er idag.
Det er jo korrupt.
Feil. Demokratiet fungerer. Jovisst finnes det noen korrupte her og der, og noen bransjer er mer utsatt enn andre, men å konkludere med at demokratiet er falitt er en ganske så grov overdrivelse.

Se f.eks. på hvordan LO/NHO fikk stoppet regjeringens forslag om at arbeidsgiver skal være ansvarlig for deler av sykelønnen. Det var ett eksempel på at man kan påvirke gjennom demokratiet.

Det største problemet er at Gautes løgner høres så flott ut, og det er så lett å akseptere påstandene hans. Se litt på hva han faktisk sier, og vurder om det er riktig og positivt selv. Gjør det samme med det jeg skriver, for du skal ikke tro blindt hverken på Gaute eller meg.

I motsetning til Gaute påstår jeg ikke at mine påstander kommer fra kunnskapsmessig overlegne "kanaler", som gang på gang viser sin udugelighet. Enhver udugelighet du finner i mine skriverier er jeg fullt ansvarlig for selv.
Antall ord: 528

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

mange store ord kan få den minste ting til å bli en stor ting.
Antall ord: 13
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

BA skrev:Det Gaute skrev, var at AIDS er menneskeskapt, altså benekter han forbindelsen med HIV. Man har funnet SIV, som er sjimpansenes form for HIV hos sjimpansene og altså ganske godt dokumentert at denne sykdommen kommer fra apene.
Det foreligger ikke sikre bevis likevel for at de begge stammer fra samme kilde.
Finnes to typer HIV, og uenigheten er stor om det stammer fra en poliovaksine som stammet fra en eksperimentell "oppskrift" hvor de brukte vev fra en sjimpanselever eller om det er snakk om at det faktisk må ha funnet sted et samleie mellom ape og menneske som har overført et "naturlig utviklet" virus blant aper.
Konklusjonen kommer der man mister all tiltro til autoritetene, for disse er alle korrupte, og systemet korrumperer i seg selv, så det vil heller ikke hjelpe med nye styresmakter, for disse vil da også være korrupte. Dermed vil anarki være konklusjonen.
Det er ikke snakk om å konsekvent nekte å rekke noe som helst tiltro til autoriteter.
Feil. Demokratiet fungerer. Jovisst finnes det noen korrupte her og der, og noen bransjer er mer utsatt enn andre, men å konkludere med at demokratiet er falitt er en ganske så grov overdrivelse.
Demokratiet all over er korrupt så lenge en må bryte inn, mener jeg, for å få orden igjen slik du her tar et eksempel av:

"Se f.eks. på hvordan LO/NHO fikk stoppet regjeringens forslag om at arbeidsgiver skal være ansvarlig for deler av sykelønnen. Det var ett eksempel på at man kan påvirke gjennom demokratiet."

Men er det ikke slik at demokratiet skal fungere uten denne form for "korrupsjon"? Må vi aktivt passe på at demokratiet fungerer som det skal? Kanskje, ikke dumt.
Problemet blir bare at folk flest sannsynligvis (kall meg gjerne fordømmende) vil kunne sette sin lit til myndighetene at de hele tiden har gode intensjoner for oss.
Det største problemet er at Gautes løgner høres så flott ut, og det er så lett å akseptere påstandene hans. Se litt på hva han faktisk sier, og vurder om det er riktig og positivt selv. Gjør det samme med det jeg skriver, for du skal ikke tro blindt hverken på Gaute eller meg.

I motsetning til Gaute påstår jeg ikke at mine påstander kommer fra kunnskapsmessig overlegne "kanaler", som gang på gang viser sin udugelighet. Enhver udugelighet du finner i mine skriverier er jeg fullt ansvarlig for selv.
Og det står det respekt av. Minus at du insinuerer at han er udugelig.
Antall ord: 424

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

ludoburgero skrev:
BA skrev:Det Gaute skrev, var at AIDS er menneskeskapt, altså benekter han forbindelsen med HIV. Man har funnet SIV, som er sjimpansenes form for HIV hos sjimpansene og altså ganske godt dokumentert at denne sykdommen kommer fra apene.
Det foreligger ikke sikre bevis likevel for at de begge stammer fra samme kilde.
Finnes to typer HIV, og uenigheten er stor om det stammer fra en poliovaksine som stammet fra en eksperimentell "oppskrift" hvor de brukte vev fra en sjimpanselever eller om det er snakk om at det faktisk må ha funnet sted et samleie mellom ape og menneske som har overført et "naturlig utviklet" virus blant aper.
Nei, det foreligger ikke bevis for noen av disse alternativene, men ganske klare evidenser for at Aids kommer fra HIV, og at HIV kommer fra SIV, som er en sykdom blant sjimpansene.
Det foreligger ikke annet enn spekulasjoner om at AIDS er menneskeskapt for å utrydde den sorte rase eller "useless eaters" eller hva en ønsker å kalle dem.
Det er ikke snakk om å konsekvent nekte å rekke noe som helst tiltro til autoriteter.
Neivel? Tror du tilliten til et regime som tar makten ved revolusjon blir større enn et som er demokratisk valgt?
Demokratiet all over er korrupt så lenge en må bryte inn, mener jeg, for å få orden igjen slik du her tar et eksempel av:

"Se f.eks. på hvordan LO/NHO fikk stoppet regjeringens forslag om at arbeidsgiver skal være ansvarlig for deler av sykelønnen. Det var ett eksempel på at man kan påvirke gjennom demokratiet."

Men er det ikke slik at demokratiet skal fungere uten denne form for "korrupsjon"? Må vi aktivt passe på at demokratiet fungerer som det skal? Kanskje, ikke dumt.
Problemet blir bare at folk flest sannsynligvis (kall meg gjerne fordømmende) vil kunne sette sin lit til myndighetene at de hele tiden har gode intensjoner for oss.
Dette var da ikke korrupsjon. Det viser at store pressgrupper får innflytelse på den sittende regjeringens politikk. Om man er misfornøyd med den generelle politikken, har vi valg, og vi ser vi får byttet ut regjeringene ved valgene. Det beviser at demokratiet fungerer.

Det er ikke korrupsjon, alt en er uenig i.

Og det står det respekt av. Minus at du insinuerer at han er udugelig.
Jeg insinuerer ingenting, men sier i klartekst at kildene til Gaute er udugelige. Om det er hans egen fantasi eller om det er noen intellektuelt overlegne vesener som er hans kilder, er kildene likefullt udugelige til å fortelle oss om vår fortid og vår nåtid.
Antall ord: 606

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links