Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderLitt merkelig

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog

Litt merkelig

Innlegg av hallinka »

Hadde en litt merkelig opplevelse nå nettopp, var ute en tur i dette flotte regnværet da jeg så over til naboen over oss. Pleide å være der veldig mye da jeg var liten, hos et gammelt ektepar som nå er dø-ingen av de døde hjemme da, men er overbevist om at de fortsatt er der. Har flere ganger sett (litt vanskelig å forklare) "skyer" som beveger seg i sirkler over/foran huset og i dag er jeg nesten sikker på at jeg så de i hagen. Kan jo ha naturlige årsaker som satelitter eller tåke, men synes nå det er litt merkelig likevel...

Har ikke likt disse "sirklene" noe særlig før, men fikk litt mer ro over meg og situasjonen nå i dag da jeg "så" de.

Jeg var jo veldig knyttet til disse menneskene før (som besteforeldre) og det kan jo være et veldig sterkt ønske fra min side om at defortsatt "er" her!
Antall ord: 162
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
moonmaine
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 05 Apr 2006 08:51
18
Lokalisering: i skogen

Innlegg av moonmaine »

det kan jo hende at de fortsatt er der.fordi de likte seg godt der de bodde.
og at du som var glad i dem ,sanser at de fortsatt er der.
men kan jo og være tåke..Men det kan være at du faktisk sanser de og at de kansje ville hilse på deg for å si at de fortsatt er.... :mozilla_wink:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

oj :mozilla_smile: hørtes spennende ut da:)
kan du forklare hvordan de skyene ser ut exactly?
var de gjennomsiktige..hadde de noen spessielle former?
Antall ord: 25
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Vil ikke si at de hadde noen spesielle former, men veldig hvite eller nesten gjennomsiktige ja. De går liksom i en slags sirkel...kan ikke forklare bedre...sorry og har aldri hatt kamera tilgjenngelig når jeg har sett det
Antall ord: 41
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lizziee »

rart..
når jeg var tenåring ..ca kansje 13 år ellernoe..såg jeg tre ...så ut som stjerner på himmelen..der for rundt..i en sirkel..på himmelen..så ut som tre lysende stjerner som for rundt og rundt..hehe
kunne jo vert hode mitt da men..var litt rart det og :mozilla_tongue:
Antall ord: 54
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Det høres litt kjent ut...
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av lizziee »

hallinka skrev:Det høres litt kjent ut...

åh?
i hva sammenheng du mener da?:)
at du har sett det eller at det har vert snakk om det en eller annen plass? :mozilla_smile:
Antall ord: 34
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

det minner litt om de sirklene/skyene jeg har sett til tider.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
JUNE
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Mar 2005 23:15
19
Lokalisering: Jessheim
Blitt takket: 11 ganger

Re: Litt merkelig

Innlegg av JUNE »

hallinka skrev:Hadde en litt merkelig opplevelse nå nettopp, var ute en tur i dette flotte regnværet da jeg så over til naboen over oss. Pleide å være der veldig mye da jeg var liten, hos et gammelt ektepar som nå er dø-ingen av de døde hjemme da, men er overbevist om at de fortsatt er der. Har flere ganger sett (litt vanskelig å forklare) "skyer" som beveger seg i sirkler over/foran huset og i dag er jeg nesten sikker på at jeg så de i hagen. Kan jo ha naturlige årsaker som satelitter eller tåke, men synes nå det er litt merkelig likevel...

Har ikke likt disse "sirklene" noe særlig før, men fikk litt mer ro over meg og situasjonen nå i dag da jeg "så" de.

Jeg var jo veldig knyttet til disse menneskene før (som besteforeldre) og det kan jo være et veldig sterkt ønske fra min side om at defortsatt "er" her!
du har jo vist meg hvor du har sett disse "skyene", og jeg tror nok ikke at det er tåke.er nok noen som forteller deg at de er sammen med deg. :mozilla_smile:
Antall ord: 199

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Det var jo litt spesielt i dag da, for disse ansiktene/skyggene lignet på dem. De har jo vært døde i ca 20 år og aldri registrert dette før nå (ca. et år siden begynte det) , men det kan jo være for at jeg ikke har vært klar for å motta!
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av hallinka »

Det er jo bare koselig egentilig det, ikke noe ondt ihvertfall og jeg ble ikke redd i dag heller. Eneste gangen jeg synes det var litt ubehagelig var første gang jeg så "skyene"!
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BlackMagic

..

Innlegg av BlackMagic »

Hvis det var gode mennesker, så har du nokk ingenting å være redd for ^^
De vill sikkert hilse å si at de fortsatt er der, å ikke har gått helt bort enda.
Kanskje de føler at de ikke fikk sagt ordentlig hadet til deg..?
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dano Worgtooth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 09:13
18
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Dano Worgtooth »

Dette minner meg på noe jeg opplevde for bare noen dager siden når
jeg syklet en tur (sykler veldig mye, minst to turer hver dag :) )
Jeg sykla gjennom en kirkegård i nærheten av der jeg bor (Jeg skal dit i kveld for å ta bilder! :) ), da jeg så en slags tåke eller røyk som passer din beskrivelse nesten perfekt, som bevegde seg opp og ned borte ved en gravstein. Den ble mer og mer utydelig, og plutselig var den borte. Det var ikke tåkete, heller ikke fuktig, det var strålende solskinn! Selv tror jeg at dette var noe paranormalt. Har opplevd andre ting på den kirkegården også, men skriver jeg alt sammen, blir innlegget litt langt, he he :D
Antall ord: 125
-Hvorfor kjøpe spill når du kan lage dem selv?-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
BlackMagic

Innlegg av BlackMagic »

Legger du ut de beste bildene når du kommer hjem da? O:)
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dano Worgtooth
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 09:13
18
Lokalisering: Tønsberg

Innlegg av Dano Worgtooth »

BlackMagic skrev:Legger du ut de beste bildene når du kommer hjem da? O:)
det skal jeg gjøre :)
Antall ord: 19
-Hvorfor kjøpe spill når du kan lage dem selv?-

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links