Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Til Gaute

Nå har jeg lest det meste av dine kanalliseringer. Sorry, jeg har problemer med å tro på deg. Ikke ta deg nær av det, men du kommer ikke med noe nytt. Alt er sagt før. Energier, høyere bevissthet, menneskeheten går inn i en ny tid....det blir for enkelt.

Neste gang, kanskje du kan spørre om noe viktig. Feks: Gi oss en kur mot aids.

Så får du hilse de oppi tårnet fra science da....
Antall ord: 83
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Joh. 3,16:

Morsomt å se hvor vidt forskjellige syn det kan gå an å ha på livet.
Nå som du har slått så hardt ut mot forumet her og egentlig støtt flere enn du har fått til å se opp til deg eller å ta deg seriøst for den saks skyld;
Får jeg lov å tippe at jeg har det bedre med meg selv enn det du har,
eller er det bare fordi jeg ikke vet bedre selv, og egentlig er besatt av Djevelen?
Jeg er nemlig den jeg er, og jeg påstår ikke med andre at de er noe annet heller, mens du derimot gjør det. Du har ikke svart meg en eneste gang her, og da kan jeg tenke at det enten er fordi du ikke finner innleggene mine svarverdige eller at du selv ikke har noe å komme opp med. Det finnes vel egentlig ikke bibelsitater til det jeg presterer å ytre meg om her. Jeg er sikker på at du ikke vil finne noe om du leter godt heller, for jeg er nemlig helt uten standpunkt religiøst sett, og jeg har klart meg hele livet og klarer meg fremdeles veldig bra slik ting faktisk ER for meg. Jeg benekter ingen eksistens av Gud, og jeg dyrker ham heller ikke. Jeg lar meg ikke rive med, annet enn av kunst i alle dens former (dvs. musikk og bilder og annen okkult jaevelskap) - og dermed også vel vitende om at det er uttrykksformer. Personlige meninger og fellesskap side om side i harmoni er mine leveregler; og det innebærer stor toleranse. I min verden finnes det ikke den type bedømmelse du her går ut med, ingen i min verden er ond eller god. Folk begår handler som er selvsentrerte eller rettet mot andre. Det meste folk gjør som går på å ta kontroll over sitt eget liv, er ikke noen spesiell plage for meg så lenge det ikke går utover noen andre. Folk får tro det de vil, og folk får til en viss grad gjøre som de vil.
Det er myndigheter vi har å forholde oss til, det er de som konkret kan gjøre noe for oss. Guds vilje (tillat meg å uttale meg, selv om jeg ikke kanskje er et av Guds barn) skjer uansett. Noen finner hjelp i å be, andre finner bare trøst i det. Jeg er ikke i tvil om at det finnes noe der, men fornekter alle ideer om hva det eksakt er. Jeg vil ikke sette mine medmennesker i bås, og ei heller en eventuell Gud.
Jeg vet mer av å ikke vite så mye.

Så si meg; kan du si at du er fornøyd med din levemåte?
Isåfall er det veldig godt for deg, og jeg syns du skal fortsette med det du gjør.
Likevel er det en ting du burde slutte med, og det er å utøve fiendtlighet.
Det går utover andre. Du må først hanskes med deg selv.
En god kristen rakker ikke ned på andre, har jeg hatt mine idéer om, og jeg tror ikke jeg skifter til å tro noe annet heller... jeg føler du har et forklaringsproblem.
Antall ord: 539
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Svartepus
Verifisert
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Sep 2006 01:35
18
Kjønn (valgfri): hokatt
Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
Har takket: 668 ganger
Blitt takket: 1057 ganger

Innlegg av Svartepus »

Jeg begynner nesten å lure på om Joh 3,16 egentlig er en nerd med klisterhjerne som har pugget hele bibelen utenat, bare for å tulle med hodene våre... Isåfall må han kose seg godt nå, etter all blesten rundt innleggene hans...
Antall ord: 42
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Science skrev:Til Gaute

Nå har jeg lest det meste av dine kanalliseringer. Sorry, jeg har problemer med å tro på deg. Ikke ta deg nær av det, men du kommer ikke med noe nytt. Alt er sagt før. Energier, høyere bevissthet, menneskeheten går inn i en ny tid....det blir for enkelt.

Tar også kanalisering og sånt med en klype salt,
men enda mer typisk enn "energi, høyere bevissthet, ny tid" å høre er:
"Gi oss noe håndfast og konkret å forhold oss til!"
"Jeg tror ikke på Gud før jeg ser Ham på Rema når han handler øl!"
"Gi oss en kur mot AIDS, influensa, forkjølelse, hemorider og kreft!"

Hvorfor er det slik at det alltid må stilles opp mot de mest krevende oppgaver, som egentlig mennesker kan forske på selv?
Og bare for så vidt: Jeg er av den tro at AIDS ikke forskes nok på med vilje, for å holde befolkningsmengden nede, og at det er et virus skapt i regi av amerikanske myndigheter.
Da ville jeg heller spurt et spørsmål om sannheter vi "aldri" får oppklart, som det finnes ambivalente forklaringer på... og da snakker jeg ikke om bare amerikansk historie og deres innflytelse på verden, da snakker jeg også om andre store mysterier.
Antall ord: 248

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18

Innlegg av science »

ludoburgero skrev:
Science skrev:Til Gaute

Tar også kanalisering og sånt med en klype salt,
men enda mer typisk enn "energi, høyere bevissthet, ny tid" å høre er:
"Gi oss noe håndfast og konkret å forhold oss til!"
"Jeg tror ikke på Gud før jeg ser Ham på Rema når han handler øl!"
"Gi oss en kur mot AIDS, influensa, forkjølelse, hemorider og kreft!"

Hvorfor er det slik at det alltid må stilles opp mot de mest krevende oppgaver, som egentlig mennesker kan forske på selv?
Og bare for så vidt: Jeg er av den tro at AIDS ikke forskes nok på med vilje, for å holde befolkningsmengden nede, og at det er et virus skapt i regi av amerikanske myndigheter.
Da ville jeg heller spurt et spørsmål om sannheter vi "aldri" får oppklart, som det finnes ambivalente forklaringer på... og da snakker jeg ikke om bare amerikansk historie og deres innflytelse på verden, da snakker jeg også om andre store mysterier.
Greit nok, men det blir feil når kanaliseringer kun består av informasjon som like gjerne kunne kommet fra fantasien til hvemsomhelst.

Hvis åndene er opptatt av å nå frem med budskapet sitt så bør de jommen skjerpe seg. Hvis jeg tar utgangspunkt i at alle kanaliseringer stemmer så er det mange inkompetente ånder. Jeg tror jeg lett kunne fått jobben deres når jeg dør.
Antall ord: 319
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Joh. 3,16 skrev:
To milliarder mennesker er kristne i verden i dag. Det vil si at 2 000 000 000 mennesker tror på Jesus Kristus i dag.
Hvordan vet du det? Hvordan vet andre det?
- Det er bare èn som vet hvem som er sanne disipler av Jesus, og det er Kristus selv.
F.eks. http://en.wikipedia.org/wiki/Religions
Har Satan større makt enn Gud, siden Satan kan overprøve Guds vilje mot å sende folk til ildsjøen?
- Nei. Det er ikke Satan som kaster mennesker i ildsjøen, men Gud. En gang skal djevelen kastes i ildsjøen.
MikkelRev skrev:Gud vil ikke sende noen i ovnen. Det er Satan som vil det. I verden finnes det gode krefter (fra Gud) og onde krefter (fra Satan). Man kan selv velge.... det er ikke rettferdig å anklage ham for at du ikke valgte gud.
Dette var ikke ditt sitat, men hvis dere har samme troen, bør dere kunne forsvare hverandres utsagn også.

Og hvilken synd gjør vel jeg? Jeg tror jo bare det beste om min gud.
- Hvis du ikke tror på Bibelens Gud – Kristus, så er det synden.

- ”Synden er at de ikke tror på meg”, sier Kristus. (Joh. 16,9)
Saken er vel at de (mange) tror på han på en annen måte enn deg.
Forskjellen er at den katolske bibelen har med 7 bøker mer, de apokryfe bøkene. Mener du at disse 7 bøkene er guds ord, altså at den katolske bibelen er Guds ord, eller at de ikke er det og at kun den protestantiske er skrevet bare av Gud?
Les: http://www.plt.no/sider/tekst.asp?SIDE=22

-Jeg tror også boken “The Case for Christ”, av Lee Strobel vil gi noen svar.
Dette er ikke svar på det jeg spør om. Hvis ikke bibelen er korrekt gjengitt, slik Lee Strobel påstår, kan vi ikke stole på noe av det som står der.

Fra linken din, sakser jeg følgende: "Derfor blir det et avgjørende spørsmål om vi kan stole på Bibelen. Gir den oss en troverdig historisk fremstilling av de begivenhetene den skildrer?
Svaret er et soleklart ja!"

Er det Lee Strobel eller linken din som også henviser til Strobel, som er troverdig her?

Hva kommer det av at når bibelen blir beskyldt for å være vridd og endret til å passe med tiden, får man alltid høre at den er direkte oversatt fra de eldste kildene, mens når man viser til bibelsitater som ikke er flatterende, skylder man på feil i oversettelsene?
- sjekk gjerne hva administratoren sier i sitt innlegg her: http://www.apologetisk.net/forum/viewth ... p?tid=1473
Nei, Jeg tror jeg vil høre det fra deg, kanskje du kan skjære dette ned til poenget, så jeg slipper å lese masse som ikke er interessant i akkurat denne forbindelse.
Nei, du glemmer konteksten her. Du sa vi måtte omvende oss fra de syndene vi lever i, og omvende oss. Syndene våre består bl.a. i at vi ikke lenger ofrer okser og sauer.
- Vi skal ikke ofre noe mer. Kristus er det endelige offerlammet som er oppfyllelsen av ofrene som ble båret frem i den gamle pakts tid. Synden er at vi ikke tror på Kristus. Hvis vi ikke tror på ham, så er vi allerede dømt. Men søk Gud den tid han er nær, den tid han er å finne!

”Men alle dem som tok imot ham, dem gav han rett til å bli Guds barn, de som tror på hans navn.” Joh. 1,12.
Det finnes så mange synder. Ofringen var ett eksempel, å ikke gå med klær av forskjellige stoffer er et annet.

Så kollekten i kirken er et uvesen det da, når vi ikke skal ofre lenger?
Blir kristendommen bedre ved å påpeke brister ved andre religioner?
- Jesus er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Faderen uten ved ham. Du blir ikke frelst ved å finne feil i andre religioner. Det eneste som kan frelse deg er troen på Kristus. Amen.
Spørsmålet var til deg eller Mikkel Rev, en av dere, jeg husker ikke hvem, som forsvarte kristendommen ved å angripe logikken i andre religioner.
Antall ord: 716

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Joh. 3,16 skrev:Ved kanaliseringer kommer du i kontakt med onde ånder. Advarer mot det. Bekjenn dine synder for Jesus Kristus og tro på ham, så skal du bli frelst.
Siden de faktisk blir bedre av det så kan man da ikke mene at det er onde ting som står bak?
- Satan kan gjøre tilsynelatende gode ting, han kan gjøre tegn og under. Men det vil koste sin pris for den som praktiserer det og de som blir ”behandlet”. Satan kan gjøre seg om til en lysets engel. Han forfører mange.Ved troen på Kristus har du livet, for han er livet.

.
Jeg begynner jammen å like denne Satan, hvis han er så tilsynelatende snill at han kan hjelpe folk å bli friske!
Hva med de som healer i guds navn, er de fritatt fra denne regelen om at det er Satan som står bak?
Ved troen på kristus har DU livet. Jeg har et godt liv uten den troen takk...
Antall ord: 166

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Gud er i meg og du er også gud, punktum finale. (Ja jeg kan drømme)
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Jeg tror ikke kanaliseringer eller religiøse skrifter har til hensikt å løse menneskelige utfordringer, som Ludo er inne på.
At kanaliseringer er like, kan f.eks. bety at alle plagierer hverandre eller at alle får det samme budskapet igjennom av diverse kilder. Hva som er løgn og sannhet, er heller ikke verifiserbart, da vi egentlig ikke kan vite om det er de eller vi som har rett eller feil. Det er en ørliten mulighet for at vi mennesker fatktisk ikke har forstått hele bildet av virkeligheten, men det kan også være en unnskyldning som kanalene bruker.
En skal derfor lese kanaliseringer med et åpent sinn og så lenge budskapene ikke er av negativ karakter, så ser jeg ikke noe galt i det. Tvertimot kan det være hyggelig å lese at vi er elsket av noen høyerestående entiteter :D
Selv leser jeg bare utvalgte kanaliseringer og jeg er veldig skeptisk til andre enn de jeg er vant til. Er det noen meldinger som er motstridende, blir jeg mistenksom med én gang. Det Gaute kanaliserer her, sammenfaller med de aller fleste kanaliseringer fra CC, Kryon, Adama, Kirael, Michael etc. Intet nytt under solen, men det er dog interessant å diskutere dette for oss som er litt "inne i" det. Det er ikke min oppgave å avgjøre om Gaute kanaliserer sine Guider eller sin egen fantasi, men det er ihvertfall veldig interessant lesning. Dessuten er det morsomt å lese om f.eks. Universets form....det sies å være torus-formet....interessant for oss realister, da...ikke sant science?
Antall ord: 259
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18

Innlegg av Joh. 3,16 »

La oss se litt på hva loven er og det den skal gjøre, og hva evangeliet er.

- Når vi leser i Bibelen, i Guds Ord, så hører innholdet enten under loven eller evangeliet.
Loven reflekterer Guds hellighet. Det er Guds hellige vilje uttrykt med menneskelige ord, og den er rettet mot menneskets samvittighet. Det er loven som sier: Det og det vil Gud, det og det vil han ikke osv. Og da er det klart at denne Guds vilje må kreve en stadig større rettferdighet av oss, helt til du er blitt likeså hellig så Gud selv! For det Han ikke selv vil gjøre, det vil han heller ikke at vi skal gjøre.

- I 3.Mos.19:2 står det: Dere skal være hellige, for jeg, Herren deres Gud, er hellig.” Og Jesus sier i Mat. 5:48: ”Vær da fullkommen, liksom deres himmelske Far er fullkommen.”

- Og hvis vi får se inn i lovens hellighet, så kan du ikke lenger ha noe håp om å bli fullkommen innfor Gud, dvs. å bli like hellig som Gud selv. Men vi vil i stedet ydmykes og sønderknuses.
Den som håper å bli rettferdig ved loven, har ”et dekke” for øynene sine. Han tror at det går an – han er blind og vet ikke hva loven krever. For du må oppfylle alt. Ellers er du fordømt. For dette er lovens ord: ”Forbannet være den som ikke holder ordene i denne lov og ikke gjør etter den,” 5.Mos. 27:26, og en apostel i det nye testamente sier: ”Den som holder hele loven, men snubler i ett bud, han er blitt skyldig i dem alle.”
I Luk.10:27 sier Jesus: ”Du skal elske Herren din Gud av hele ditt hjerte og av hele din sjel og av all din kraft og av all din forstand, og din neste som deg selv!”
Og i Mat. 22.40 sier Jesus at ”på disse to bud hviler hele loven og profetene.”

- Altså Loven lærer hva vi skal være og gjøre, den krever noe av oss, både når det gjelder indre egenskaper og ytre gjerninger. Den krever hele mennesket. Det å elske Herren din Gud av hele hjertet innebærer at jeg må frykte og elske Gud over alle ting, ikke synde, men alltid kjemper mot synden. Å elske Gud av hele hjertet betyr at jeg ikke må være kald og likeglad overfor min Gud, ikke være treg, eller å ha ulyst til å be. Men med den aller største lyst og glede har samfunn med Gud. At jeg framfor alt tenker på ham, prater om ham, og i kjærlighet til ham gjerne gjør det han vil. Å elske Gud over alle ting betyr å ha full tillit til ham, og det krever at vi har all vår trøst og en sann tro til ham alene. Det tillater ingen selvtilfredshet og egenkjærlighet og ingen tvil. Guds bud krever hele mennesket, - hva vil gjør, hvordan vi er innvendig i hjertet vårt, - i våre tanker. Og om det gode som jeg gjør, - hvis det gjøres av tvang på bakgrunn av lovens trusler eller løfter, da gjør jeg ikke en eneste gjerning som er god i Guds øyne.

- Lista ligger høyt, det er umulig. Det er ikke et menneske som klarer det, uten Kristus selv!

” For alle dem som holder seg til lovgjerninger, er under forbannelse, for det er skrevet: Forbannet er hver den som ikke holder fast ved alt det som står skrevet i lovens bok, slik at han gjør det. Og at ingen blir rettferdiggjort for Gud ved loven, det er klart, for: Den rettferdige av tro, skal leve.” (Gal. 3:10-11.)

- Så det er ingen som blir rettferdig ved å holde loven, for det er ingen som klarer det, selv om de skulle prøve det aldri så lenge! Derfor er ”loven blitt vår tuktemester til Kristus for at vi skulle bli rettferdiggjort av tro,” Gal. 3,24.
Loven kan ikke gi noe. Den anklager oss bare og gjør oss skyldige og nedslått.

- Men det er noe som kan gi deg glede og håp. Og det er evangeliet. Evangeliet betyr ”Gode nyheter”, eller ”godt budskap”. Og de gode nyhetene er at Gud sendte sin Sønn, Jesus Kristus til oss. Han gjorde det som vi ikke klarte, - han levde et perfekt liv for Gud, - han oppfylte alt det som vi ikke klarte. Og når vi tror på Jesus, så blir vi faktisk Guds barn, Og vi får skjule oss bak Jesu perfekte liv. I Jes. 61.10 står det: ” Jeg vil glede meg i Herren, min sjel skal fryde seg i min Gud. For han har kledd med i frelsens drakt, i rettferdighetens kappe har han svøpt meg.”

- Jesus måtte ofre seg selv for å gi oss sin frelse og rettferdighet som vi kan skjule oss i for å kunne stå rettferdig for Gud. Ved troen på Kristus, så tilregnes vi hans rettferdighet.
Jesus blir spurt hvordan man skal gjøre Guds gjerning, og han svarer i Joh. 6:29: ”Dette er Guds gjerning at dere skal tro på ham som han har sendt.” Og det er Jesus. Og Jesus er Guds lam som bar din og min synd. Johannes ser en dag at Jesus kommer til han, også sier han: ” Se der Guds lam, som bærer verdens synd!”

- Synd er lovbrudd, det er ulydighet mot Guds vilje. Det er alt det gale vi har gjort og tenkt. Og alt dette bar Jesus. Jesus måtte bli korsfestet, fordi at synden måtte straffes. Og denne straffen måtte altså Jesus ta på seg, for at vi skulle gå fri ved troen på ham. Vi korsfestet Kristus, han som er himmelens og jordens skaper, med alle våre overtredelser. Å, for en stor kjærlighet Gud har vist oss! ”Se der Guds lam, som bærer verdens synd!”

” Men han ble såret for våre overtredelser, knust for våre misgjerninger. Straffen lå på ham, for at vi skulle ha fred, og ved hans sår har vi fått legedom. Vi fòr alle vill som får, vi vendte oss hver til sin vei. Men Herren lot den skyld som lå på oss alle, ramme ham. Han ble mishandlet, og han ble plaget, men han opplot ikke sin munn, lik et lam som føres bort for å slaktes, og lik et får som tier når de klipper det. Han opplot ikke sin munn.” Jes. 53, 5-7.

” Kristus kjøpte oss fri fra lovens forbannelse ved at han ble en forbannelse for oss. For det står skrevet: Forbannet er hver den som henger på et tre.” Gal. 3,13.
Antall ord: 1148
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Re: Vend dere om!

Innlegg av Trøndergut »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Bare en ting du har glemt i denne propagandatalen av en hån mot alle andre enn deg selv og dine likesinnede. Hvis alle disse åpenbaringene av gjenferd, gode hjelpere og slikt som folk her hevder de har sett, er Satans verk og ikke til å stole på, hvordan kan vi da tørre å stole på Jesus hvis han kommer hit igjen? Eller Bibelens historier for den saks skyld? Skjønner det at du gjerne vil frelse noen sjeler fra den evige ild, men du undergraver dine egne argumenter. Og forresten, det en mann ser på som Helvete, kan for en annen være Paradiset, eller Valhall for eksempel.Hvem kan dømme mellom riktig og gal oppfatning? Det kan hende at alle har rett på en og samme tid, eller at kun en kjenner sannheten, og de andre ikke. Uansett, umulig å finne ut av. Misjoner gjerne så mye du vil for meg, jeg stoler mest på mine egne følelser likevel.
Antall ord: 761
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Golden_Angel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Sep 2006 00:10
18
Lokalisering: Oslo

Innlegg av Golden_Angel »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.
Come over to the dark side... We have Cookies :D
Antall ord: 609
Im not insane
Just not "normal"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
20

Innlegg av ludoburgero »

Delphy skrev: Joh: *kakle kakle*

Come over to the dark side... We have Cookies :D
Hahaha. En av de siste latterne jeg fikk før jeg fant senga! :D
Takk! :)
Antall ord: 28

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Gaute skrev:BA: Jeg spurte hjelperne mine om de hadde en kommentar....
Spar deg for disse "kanaliseringene". De har ingen misjon, du er gjennomskuet og har ingen tillit lenger. Du vil også oppleve at dette vil påvirke mitt syn overfor andre påstander du slenger ut. Når du er avslørt som løgner, skal det mye til for at du vinner tillit tilbake.

Om du i de forrige "kanaliseringene" dine trodde på drømmene, hallusinasjonene, fantasiene eller hva det var, er det ikke lenger noen unnskyldning, for jeg har vist at disse "kanalene" dine er upålitelige. Når du så fortsetter å formidle disse er du ikke bedre selv.
Antall ord: 112

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

Joh 3.16:

Igjen har du gitt opp å svare på spørsmål, og igjen skriver du en ny tirade med bibelsitater.

Jeg regner med at du ikke klarte å finne noe bibelsted som viser noe som Satan faktisk har gjort, annet enn da han og Gud lekte seg med Job.

Du prøvde å vise at ikke Gud var en ondskapsfull drittsekk ved å henvise til Lee Strobel, som forklarer hele historien ved at bibelen slik vi kan lese den, ikke er Guds ord, noe som din andre kilde motsier, samtidig som de støtter seg på Strobel.

Hva mener du om menn som følger stemmer i hodet sitt, og dermed vil drepe sin eldste sønn i Guds navn? Jeg kan nemlig ikke huske jeg fikk noe godt svar på situasjonen med Abraham.
Antall ord: 133

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links