Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdemon..?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Science skrev:
kthon2 skrev:
Magikeren skrev:Jeg synes da det er så rart at det er så mange erfarne mediumer som forteller at det er høytstående ånder som kommer gjennom hos et medium i transe. Tar alle disse da feil? Og nei, jeg snakker ikke bare om Marion nå.
Kan du ikke fortelle litt om hvordan du vet at det er en lavtstående ånd som er en flink skuespiller? Blir riktig så nyskjerrig her nå...
Kanskje det bare er lavtstående ånder som forteller at det er lavtstående ånder som kommer gjennom for å føle seg selv bedre?
Erfaring, ja alle tar feil.

Jeg sier igjen jeg tar gjerne imot et transe medium som kan bevise for meg noe annet, og da skal jeg trekke tilbake denne bestande påstanden.

Kenneth
Bevis at du i det hele tatt klarer å se og/eller kommuniserer med ånder?
Hvor vanskelig er det å ha fantasisamtaler med usynlige vesner?

Bevis at du har evner du Kenneth.

Og ikke kom med noe tull om at jeg trenger ikke bevise noe. Når man tar seg betalt for tjenestene sine og reklamerer for seg selv har man plikt til å bevise det.
Javel

Kenneth
Antall ord: 200

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Magikeren skrev:Jeg synes da det er så rart at det er så mange erfarne mediumer som forteller at det er høytstående ånder som kommer gjennom hos et medium i transe. Tar alle disse da feil? Og nei, jeg snakker ikke bare om Marion nå.
Kan du ikke fortelle litt om hvordan du vet at det er en lavtstående ånd som er en flink skuespiller? Blir riktig så nyskjerrig her nå...
Kanskje det bare er lavtstående ånder som forteller at det er lavtstående ånder som kommer gjennom for å føle seg selv bedre?
Hvem er disse erfarne mediumene?

Kenneth
Antall ord: 104

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

kthon2 skrev:
Lilja skrev:
kthon2 skrev:
Jeg gjentar, det er kun laverstående Ånder som kommer igjennom i Transe.
De som får til å gå i transe har vanskelig for å akseptere at det er laverstående Ånder de får kontakt med.

Kenneth
Hvordan kan du VITE det??
Jeg lurer litt på hvilken fasit du egentlig sitter med...
Hvordan kan du komme med så bastante svar??

For all del, jeg skal respektere din tro og dine synspunkter, men har det aldri slått deg at det faktisk er en bitteliten mulighet for at du tar feil??
Ta med et transe medium til meg så skal jeg plukke denne Ånden i småbiter i løpet av 1minutt.

Kenneth
Beklager, jeg kjenner ingen transe medium...
Men om jeg hadde gjort, og hadde tatt med vedkommende til deg, hadde det jo likevel blitt påstand mot påstand... eller???

Vet du, jeg sa ikke engang at du tok feil, jeg bare spurte hvordan du kunne være så bastant! Også går du direkte i forsvarsposisjon og blir, i mine øyne, på grensen til usaklig i din argumentasjon. Jeg har ikke bedt deg bevise noe som helst! Jeg ba deg bare om svar på ett enkelt spørsmål...
Antall ord: 207

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Vel, jeg mente ikke annet enn at alt setter igjen et avtrykk. Hvordan vi tolker det vi opplever forvrenges av våre begrensninger og forventninger.
Vi skaper vår egen virkelighet...vanskelig å forklare, men noe som f.eks. at hver dag i fremtiden er et produkt av valg og handlinger i fortiden og nåtiden. (Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går, er ikke det et gammelt kinesisk ordtak?)
Er det ikke således mulig at vi overfører våre forventinger til det vi omgir oss med, fordi vi har evne til å påvirke våre omgivelser til en viss grad. At vi kan tilføre et energiavtrykk bevissthet fordi vi forventer at det skal ha det?
Det høres sikkert søkt ut, men dersom vi alle er del av en kollektiv bevissthet, skulle vi ikke dele vår bevissthet med andre entiteter? Og er det ikke mest naturlig at ved bevissthetsutveksling, så er det størst sannsynlighet for at den foregår fra en høy energitilstand til en lavere?
Jeg bare tenker høyt, jeg altså....
Noen hevder attpåtil at demoner er menneskeskapte, så hva vet vi vel egentlig.....?
Antall ord: 199
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

trodde at de som gikk i transe, gikk i transe for ofte å kontakte en konkret ånd.. en som nettopp var gått bort, eller en som gjemsøker et hus.. det kan jo ikke stemme at alle disse er lavtstående ånder??

så på TV at det var en dame som hadde en demonisk vesen etter seg. den kunne få ting til å bevege seg og dukket ofte opp på soverommet hennes når hun prøvde å sove.. dette vesenet viste seg senere å være et vesen laget av henne selv. hun var visst delvis synsk, og hadde ubevisst skapt et vesen ved å fortrenge vonde minner, problemer og negativitet..
Antall ord: 108

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

kthon2 skrev:Du skriver ingen vet om demoner finnes, hvordan kan du svare det for meg?
Fordi man ikke har noenting som tyder på at disse vesenene eksisterer, hverken som ånder eller vesener. Det eneste man har er påstander om erfaringer, og som vi vet er egenerfaringer av slikt ikke til å stole på.
livingdeaddoll skrev:"A Haunting" på Disovery er et program som er basert på ekte hendelser, og der dreier det ofte seg om demoner. så hvordan kan så mange ha støtt på demoner, om de ikke fantes?
Av ganske lik grunn som mange har støtt på julenissen/Jesus/Satan/Bigfoot/Yeti/enhjørninger/huldra osv.

Med andre ord, ganske mange forskjellige grunner, som f.eks. drøm, misforståelse av vanlige objekter eler fenomener.

"Basert på" betyr at det finnes en liten dose av realisme i utgangspunktet. Filmen Titanic er basert på en sann historie, tror du Cameron hadde lett fram en virkelig Jack Dawson, som vant billetten i et pokerspill? Tror du Jack Dawson fantes?
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

BA har du noen gang sett det programmet jeg snakker om?? de rekonstrukterer hendelser som har skjedd med visse personer, og disse personene er med i programmet og forteller sin historie..
hehe, nei jeg tror ikke karakteren til Leo i Titanic er ekte.. ja, det er sant som du sier, at folk har lett for å innbilde seg ting.. folk ser ofte det de ønsker å se.. slik som folk som er på ferie ved loch ness, ofte ser nessie.. hadde de vært et annet sted, hadde de sett at det utpå vannet enten er fugler eller noe tre som driver ned på strømmene.. men når de "vet" at det finnes at monster der, er det det de ser.. isteden for virkeligheten..
Antall ord: 123

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Jeg må nok slutte meg til det Kenneth sier her.

For det første virker det som om enkelte tror at dersom man har mediumevner så får man automatisk svar på absolutt alt, og at de svarene man får i tillegg er riktige. Hva om å ha mediumevner bare var begynnelsen på å finne noen svar? (OBS: Vi snakker religiøs sannhet her, ikke vitenskapelig.)

For det andre hvis det er slik at demoner faktisk er mektige vesener. Hvorfor skulle de i det hele tatt gidde å bry seg så mye med hva mennesker driver på med?

For det tredje, hvis du for eksempel har et kristent eller jødisk verdensbilde, så finnes det gode grunner for å tro at noe er høyerestående.
Og er det ikke mest naturlig at ved bevissthetsutveksling, så er det størst sannsynlighet for at den foregår fra en høy energitilstand til en lavere?
"As above so below" Ok, det var kanskje ikke helt dette jeg tenkte på. Jeg tenkte heller slik at demonene kan finnes i våre følelser. For eksempel de kan være avhengighet, frykt osv. Selv om disse demonene kanskje bare er uttrykk for disse følelsene betyr ikke det at det ikke kan være ganske mektige krefter som ikke er så lurt å leke med. Følelser kan være kraftige og gi psykiske skader om man tuller med dem. Men jeg setter ikke likhetstegn mellom følelser og demoner. Dette er en helt sekulær forklaring, og man trenger ikke godta noe som helst overnaturlig for å godta den.

Selv tror jeg at demoner faktisk er uavhengige vesener, men det er egentlig ganske irrelevant og en subjekt mening.

Det som livingdeaddoll sier her om at man skaper sine egne vesener tror jeg slettes ikke er så uvanlig. Det er i hvert fall mye mer sannsynlig at en demon skulle gidde å leke rundt i et hus. Vitner ikke egentlig at man liker å kaste stoler, bord, kaffekopper osv. og tilsynelatende å ha det gøy med det som rimelig lav intelligens? Det synes nå i hvert fall jeg. Merk: synes.
Antall ord: 350

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Civilized skrev:Jeg må nok slutte meg til det Kenneth sier her.

For det første virker det som om enkelte tror at dersom man har mediumevner så får man automatisk svar på absolutt alt, og at de svarene man får i tillegg er riktige. Hva om å ha mediumevner bare var begynnelsen på å finne noen svar? (OBS: Vi snakker religiøs sannhet her, ikke vitenskapelig.)

For det andre hvis det er slik at demoner faktisk er mektige vesener. Hvorfor skulle de i det hele tatt gidde å bry seg så mye med hva mennesker driver på med?

For det tredje, hvis du for eksempel har et kristent eller jødisk verdensbilde, så finnes det gode grunner for å tro at noe er høyerestående.
Og er det ikke mest naturlig at ved bevissthetsutveksling, så er det størst sannsynlighet for at den foregår fra en høy energitilstand til en lavere?
"As above so below" Ok, det var kanskje ikke helt dette jeg tenkte på. Jeg tenkte heller slik at demonene kan finnes i våre følelser. For eksempel de kan være avhengighet, frykt osv. Selv om disse demonene kanskje bare er uttrykk for disse følelsene betyr ikke det at det ikke kan være ganske mektige krefter som ikke er så lurt å leke med. Følelser kan være kraftige og gi psykiske skader om man tuller med dem. Men jeg setter ikke likhetstegn mellom følelser og demoner. Dette er en helt sekulær forklaring, og man trenger ikke godta noe som helst overnaturlig for å godta den.

Selv tror jeg at demoner faktisk er uavhengige vesener, men det er egentlig ganske irrelevant og en subjekt mening.

Det som livingdeaddoll sier her om at man skaper sine egne vesener tror jeg slettes ikke er så uvanlig. Det er i hvert fall mye mer sannsynlig at en demon skulle gidde å leke rundt i et hus. Vitner ikke egentlig at man liker å kaste stoler, bord, kaffekopper osv. og tilsynelatende å ha det gøy med det som rimelig lav intelligens? Det synes nå i hvert fall jeg. Merk: synes.
Det var vel det jeg mente; at en selv skaper demonene sine. Ikke nødvendigvis p.g.a. følelser, men like gjerne oppfatninger.
Når jeg sier at bevissthet strømmer fra høyere energitilstand til en lavere, så mente jeg at vi rett og slett gir bevissthet til energi som i utgangspunktet ikke hadde det. Og er det ikke en slik oppfatning vi har; at demoner og onde eniteter er laverestående? Eller står vi enda lavere enn dem på energiskalaen?

Vi fremprovoserer rett og slett den bevisstheten selv fordi vi hele tiden forandrer energien rundt oss.
Dersom demoner finnes, så er jeg også tilbøyelig til å tro at de er menneskeskapt. Tusenvis av år hvor mennesker har fryktet mørket og ondskap, skulle vel teoretisk sett skape nok energi til å manifestere en hel bande av dem. De som frykter djevelen har vel ratt selv skapt ham! :mozilla_wink:
Antall ord: 504
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
18

liker teorien til hecate:) ingen energi forsvinner, den blir omdannet..

hvordan kan man egentlig stole på at det et medium i transe sier? for hvis hu er ekte, er det allikevell en sjanse for at den ånden hun får kontakt med lyver...
Antall ord: 43

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Under litt her.

Innlegg av kaja43 »

Sparrow skrev:
kthon2 skrev:
Magikeren skrev:Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.
Ånden som kom gjennom i transen at man kunne hjelpe disse "demonene" ved å sende dem lys og kjærlighet. Navnet demon var noe som kom fra gamle dager, og var bare ett av mange navn på disse "fortapte" sjelene...
Å høre på en Ånd som snakker til noen gjennom transe er det liten vits i, det er laverstående Ånder som kommer igjennom i slike seanser, de vet overhode ingenting om andre nivåer en sine egne, demoner sitter i en helt annen energi.

det spørs nok hva slags ånd det er snakk om kenneth. Ikke alle som kanaliserer får inn villfarne menneskesjeler vettu
Lurer på hva du bygger de bastante uttalelsene dine om transemediumer på?
Jeg kaller meg ikke Medium, føler det ligger ett alt for stort ansvar i den tittelen, men jeg kan fint gå i transe. Hvem som kommer igjennom er det den andre siden som bestemmer, men jeg har lært meg å kjenne igjen energinivået til den som kommer og jeg bruker også en del beskyttelse. Kommer det noen jeg kjenner ikke tilhører i min aura blir de avvist.

Min oppfattelse av dette er at energinivået til den som kommer igjennom hos ett transemedium vs. nivået til de som gir direkte beskjeder i hodet er basert på de samme kriteriene. De er på det samme nivået som mediumet selv, en sjelden gang litt over.
At mange er ukritiske og ikke vet hvor de jobber fra eller bare tar i mot hvem som helst, og selv tror de er kommet mye lenger enn det som er tilfellet er en annen sak, men tror at naiviteten blandt mediumene er ganske lik uansett hvilke måte de jobber på.

Demoner ja, har aldri hverken møtt noen eller noen som er besatt av sånne. Har ikke mye tro på at de er særlig utbredt om de i det hele tatt finnes. Nå sier mine Guider at de gjør så da får jeg avvente å se om jeg finner ut av det. :mozilla_cool:

Men folk som har en masse tanke og følelsesdemoner, ja de har jeg møtt i haugetall
Antall ord: 445
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kthon2

Re: Under litt her.

Innlegg av kthon2 »

kaja43 skrev:
Sparrow skrev:
kthon2 skrev:
Magikeren skrev:Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.
Ånden som kom gjennom i transen at man kunne hjelpe disse "demonene" ved å sende dem lys og kjærlighet. Navnet demon var noe som kom fra gamle dager, og var bare ett av mange navn på disse "fortapte" sjelene...
Å høre på en Ånd som snakker til noen gjennom transe er det liten vits i, det er laverstående Ånder som kommer igjennom i slike seanser, de vet overhode ingenting om andre nivåer en sine egne, demoner sitter i en helt annen energi.

det spørs nok hva slags ånd det er snakk om kenneth. Ikke alle som kanaliserer får inn villfarne menneskesjeler vettu
Lurer på hva du bygger de bastante uttalelsene dine om transemediumer på?
Jeg kaller meg ikke Medium, føler det ligger ett alt for stort ansvar i den tittelen, men jeg kan fint gå i transe. Hvem som kommer igjennom er det den andre siden som bestemmer, men jeg har lært meg å kjenne igjen energinivået til den som kommer og jeg bruker også en del beskyttelse. Kommer det noen jeg kjenner ikke tilhører i min aura blir de avvist.

Min oppfattelse av dette er at energinivået til den som kommer igjennom hos ett transemedium vs. nivået til de som gir direkte beskjeder i hodet er basert på de samme kriteriene. De er på det samme nivået som mediumet selv, en sjelden gang litt over.
At mange er ukritiske og ikke vet hvor de jobber fra eller bare tar i mot hvem som helst, og selv tror de er kommet mye lenger enn det som er tilfellet er en annen sak, men tror at naiviteten blandt mediumene er ganske lik uansett hvilke måte de jobber på.

Demoner ja, har aldri hverken møtt noen eller noen som er besatt av sånne. Har ikke mye tro på at de er særlig utbredt om de i det hele tatt finnes. Nå sier mine Guider at de gjør så da får jeg avvente å se om jeg finner ut av det. :mozilla_cool:

Men folk som har en masse tanke og følelsesdemoner, ja de har jeg møtt i haugetall
Som jeg har skrevet tidligere det er 1 av 100, du er denne ene.

Kenneth
Antall ord: 462

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

kthon2 skrev:

Jeg sier igjen jeg tar gjerne imot et transe medium som kan bevise for meg noe annet, og da skal jeg trekke tilbake denne bestande påstanden.

Kenneth
Kan ikke du forklare litt om hvordan du "vet" at det er lavtstående ånder? Og når det gjelder erfarne medier, så kan jeg vel nevne utenom Marion, Betty Shine, Gordon Smitm og Tone Nilsen.
Og hvordan er det du mener at de skal bevise for deg at de ikke er lavtstående?
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

kthon2 skrev:
Magikeren skrev:
kthon2 skrev:

Kenneth
Jasså, så det sier du. Og på hvilket grunnlag er det du sier dette? Vet du alt som har med ånder å gjøre eller? Svært så hyggelige og kjærlighetfyllte disse såkalt lavtstående åndene er da.
Hvor er det du har dette fra egentlig?
Det jeg enda ikke har erfart kan jeg lære av, det jeg har lært om laverstående Ånder i løpet av 38år er at de gjerne kommer til et transe medium, så om du kan motbevise mitt svar så er du velkommen til det, min dør står åpen for det transemedium som kommer med noe annet en laverstående Ånd

Kenneth

Ok, Kirsten ree kanaliserer på forum i Trøndelag hver tirsdag. Ta deg en tur, eller lån en av bøkene hennes. Få tak i "Barn av Maria" . Og SÅ hvis jeg høre hvordan du har plukket henne og den laverestående ånden hennes fra hverandre. Kirsten kanaliserer engler.
Antall ord: 334

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

kthon2

Innlegg av kthon2 »

Magikeren skrev:
kthon2 skrev:

Kenneth
Kan ikke du forklare litt om hvordan du "vet" at det er lavtstående ånder? Og når det gjelder erfarne medier, så kan jeg vel nevne utenom Marion, Betty Shine, Gordon Smitm og Tone Nilsen.
Og hvordan er det du mener at de skal bevise for deg at de ikke er lavtstående?
Tone Nilsen den er grei det er enkelt å få tak i henne, vi gjør et møte med henne hun går i transe, så tar vi en prat med denne Ånden jeg garanterer etter 1 min er du overbevist om at denne Ånden ikke er særlig smart.

Kenneth
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links