Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
kthon2 skrev:
Jeg gjentar, det er kun laverstående Ånder som kommer igjennom i Transe.
De som får til å gå i transe har vanskelig for å akseptere at det er laverstående Ånder de får kontakt med.
Kenneth
Hvordan kan du VITE det??
Jeg lurer litt på hvilken fasit du egentlig sitter med...
Hvordan kan du komme med så bastante svar??
For all del, jeg skal respektere din tro og dine synspunkter, men har det aldri slått deg at det faktisk er en bitteliten mulighet for at du tar feil??
Magikeren skrev:Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.
Ånden som kom gjennom i transen at man kunne hjelpe disse "demonene" ved å sende dem lys og kjærlighet. Navnet demon var noe som kom fra gamle dager, og var bare ett av mange navn på disse "fortapte" sjelene...
Å høre på en Ånd som snakker til noen gjennom transe er det liten vits i, det er laverstående Ånder som kommer igjennom i slike seanser, de vet overhode ingenting om andre nivåer en sine egne, demoner sitter i en helt annen energi.
Kenneth
Jasså, så det sier du. Og på hvilket grunnlag er det du sier dette? Vet du alt som har med ånder å gjøre eller? Svært så hyggelige og kjærlighetfyllte disse såkalt lavtstående åndene er da.
Hvor er det du har dette fra egentlig?
Hecate skrev:Sett at de bare er et uttrykk for vår egen bevissthet? At når vi reagerer på noe, så endrer vi forutsetningene hele tiden? At våre tanker skaper og at det virkelig ikke finnes noe annet enn det vi forventer?
vi kan ikke utelukke heller en slik rasjonell og logisk forklaringer i enkelte tilfeller kan vi vel?
My demons are all inside me.. made by my self.... tooo... I do make easy demons out of another leving being too så kan eg fare vill og tru at de alle kommer fra et annet sted.. så driver eg og flykter like herlig fra meg selv... en tanke bare...
glemte å si.. ens egne demoner kan være verre å kjempe mot noen ganger.....
kthon2 skrev:
De som får til å gå i transe har vanskelig for å akseptere at det er laverstående Ånder de får kontakt med.
Kenneth
For all del, jeg skal respektere din tro og dine synspunkter, men har det aldri slått deg at det faktisk er en bitteliten mulighet for at du tar feil??
Ta med et transe medium til meg så skal jeg plukke denne Ånden i småbiter i løpet av 1minutt.
kthon2 skrev:
Kenneth
Ta med et transe medium til meg så skal jeg plukke denne Ånden i småbiter i løpet av 1minutt.
Kenneth
Du er bare helt håpløs. Du klarer ikke spå om det blir kron eller mynt engang så oppfører du deg som gud. Kom med noe imponerende så få du respekt.
Magikeren skrev:Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.
Ånden som kom gjennom i transen at man kunne hjelpe disse "demonene" ved å sende dem lys og kjærlighet. Navnet demon var noe som kom fra gamle dager, og var bare ett av mange navn på disse "fortapte" sjelene...
Å høre på en Ånd som snakker til noen gjennom transe er det liten vits i, det er laverstående Ånder som kommer igjennom i slike seanser, de vet overhode ingenting om andre nivåer en sine egne, demoner sitter i en helt annen energi.
Kenneth
Jasså, så det sier du. Og på hvilket grunnlag er det du sier dette? Vet du alt som har med ånder å gjøre eller? Svært så hyggelige og kjærlighetfyllte disse såkalt lavtstående åndene er da.
Hvor er det du har dette fra egentlig?
Det jeg enda ikke har erfart kan jeg lære av, det jeg har lært om laverstående Ånder i løpet av 38år er at de gjerne kommer til et transe medium, så om du kan motbevise mitt svar så er du velkommen til det, min dør står åpen for det transemedium som kommer med noe annet en laverstående Ånd
kthon2 skrev:
Kenneth
Kenneth
Du er bare helt håpløs. Du klarer ikke spå om det blir kron eller mynt engang så oppfører du deg som gud. Kom med noe imponerende så få du respekt.
Det har du helt rett i jeg kan ikke spå kron eller mynt, men jeg vet desverre ganske mye om Ånder, og det gjør at jeg lett kan avsløre en laverstående, så kom med transe mediumet til meg så tar vi en samtale med denne Ånden.
Kenneth
Sist redigert av kthon2 på 30 Sep 2006 14:47, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 203
Du har erfart det. Men hva med alle andre som har erfart noe helt annet? Og jeg syntes igrunn ikk du svarte på spørsmålet om hvor du har dette fra.
Akkurat nå føler jeg at det er du som har noe å bevise faktisk, siden du kommer med en så bestemt påstand...Har du sett mange transemediumer?
Magikeren skrev:Du har erfart det. Men hva med alle andre som har erfart noe helt annet? Og jeg syntes igrunn ikk du svarte på spørsmålet om hvor du har dette fra.
Akkurat nå føler jeg at det er du som har noe å bevise faktisk, siden du kommer med en så bestemt påstand...Har du sett mange transemediumer?
Det er enkelt å komunisere med laverstående Ånder og derfor så mangehar erfaring med det, disse laverstående er noen store skuspillere og manipulerer de fleste medium.
Når man har drevet med dette i mange år og kommer opp i et høyere energi nivå lærer man mye om de laverstående, og man ser enkelt vilket nivå åndene befinner seg i, i når 1/100 komuniserer med noe høyere er det nøtt til å bli slike reaskjnoer som nå.
Jeg synes da det er så rart at det er så mange erfarne mediumer som forteller at det er høytstående ånder som kommer gjennom hos et medium i transe. Tar alle disse da feil? Og nei, jeg snakker ikke bare om Marion nå.
Kan du ikke fortelle litt om hvordan du vet at det er en lavtstående ånd som er en flink skuespiller? Blir riktig så nyskjerrig her nå...
Kanskje det bare er lavtstående ånder som forteller at det er lavtstående ånder som kommer gjennom for å føle seg selv bedre?
Magikeren skrev:Jeg synes da det er så rart at det er så mange erfarne mediumer som forteller at det er høytstående ånder som kommer gjennom hos et medium i transe. Tar alle disse da feil? Og nei, jeg snakker ikke bare om Marion nå.
Kan du ikke fortelle litt om hvordan du vet at det er en lavtstående ånd som er en flink skuespiller? Blir riktig så nyskjerrig her nå...
Kanskje det bare er lavtstående ånder som forteller at det er lavtstående ånder som kommer gjennom for å føle seg selv bedre?
Erfaring, ja alle tar feil.
Jeg sier igjen jeg tar gjerne imot et transe medium som kan bevise for meg noe annet, og da skal jeg trekke tilbake denne bestande påstanden.
"A Haunting" på Disovery er et program som er basert på ekte hendelser, og der dreier det ofte seg om demoner. så hvordan kan så mange ha støtt på demoner, om de ikke fantes?
kan noen forklare meg hva en lavtstående ånd er for noe?
Magikeren skrev:Jeg synes da det er så rart at det er så mange erfarne mediumer som forteller at det er høytstående ånder som kommer gjennom hos et medium i transe. Tar alle disse da feil? Og nei, jeg snakker ikke bare om Marion nå.
Erfaring, ja alle tar feil.
Jeg sier igjen jeg tar gjerne imot et transe medium som kan bevise for meg noe annet, og da skal jeg trekke tilbake denne bestande påstanden.
Kenneth
Bevis at du i det hele tatt klarer å se og/eller kommuniserer med ånder?
Hvor vanskelig er det å ha fantasisamtaler med usynlige vesner?
Bevis at du har evner du Kenneth.
Og ikke kom med noe tull om at jeg trenger ikke bevise noe. Når man tar seg betalt for tjenestene sine og reklamerer for seg selv har man plikt til å bevise det.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her