Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderdemon..?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

demon..?

Innlegg av livingdeaddoll »

Lurte på om noen her som har en teori på hva en demon egentlig er. Har søkt på nettet, men har ikke funnet noe svar på hva en demon kan være. Følger med på serien "A Haunting" på Discovery, og der er det mye snakk om demoner. Demoner som prøver å besette og ødelegge folk. Og fra dette programmet har jeg skjønt det at demoner er et slags vesen, som er mye sterkere enn et gjenferd, og det kan da også skade/drepe mennesker ved fysiske angrep. Demonene kommer også fra en annen "verden" og kommer hit via portaler (brønner,dører i kjeller o.l). De angriper svake mennesker (barn eller voksne med dårlig helse/psyke) ved å besette dem. Besettelsen skjer ved at de tar "kontakt" med offeret, som begynner å høre stemmer eller merkelige lyder rundt seg. Neste stadium ved en demonbesettelse er at offeret hører lyder i hodet sitt, og etterhvert begynner å gjøre akkurat slik som stemmene vil. Demonen bruker da offeret til å skade mennesker rundt offeret (i hverstefall drepe dem slik som i Amityville tragedien). Og det siste stadiumet er at offeret dør, hvis ikke en katolsk eksorsisme blir gjort.. Men hvor kommer disse vesenene fra? Er det onde/sataniske sjeler som ikke har klart å krysse over? Hva tror dere?
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.
Ånden som kom gjennom i transen at man kunne hjelpe disse "demonene" ved å sende dem lys og kjærlighet. Navnet demon var noe som kom fra gamle dager, og var bare ett av mange navn på disse "fortapte" sjelene...
Antall ord: 115

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Magikeren skrev:Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.
Ånden som kom gjennom i transen at man kunne hjelpe disse "demonene" ved å sende dem lys og kjærlighet. Navnet demon var noe som kom fra gamle dager, og var bare ett av mange navn på disse "fortapte" sjelene...

Dummeste jeg har hørt. Såkalte medier har ikke peiling på hva de snakker om når det kommer til sånne ting.

Jeg fatter ikke at mennesker som skal være så åpne, kun er åpne for at alle er "vanlige" sjeler, men at det ikke finnes nyanser i den evigheten vi befinner oss i.

Nå sier ikke jeg at jeg har svaret på noe, men de teoriene som våre kjære medier fremfører er på barnehagestadiet hva intellektualitet angår.
Det finnes masse teorier rundt dette, men det må da gå an og finne på noe bedre enn dette. Man bør nok lete andre steder hvis man er opptatt av sånne ting.
Antall ord: 236
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Magikeren »

Science skrev:
Magikeren skrev:Spurte faktisk om dette i går, da et medium jeg kjenner var i transe. Det som gjerne kalles en demon er en veldig lavtstående ånd som sitter fast i et slags mørke. Den klarer ikke å komme seg videre, og er ofte fyllt av hat, sjalusi og sinne. Disse kan hvis de får muligheten ta bolig i et menneske som er åpen for dette, men det er veldig, veldig sjeldent at det skjer.

Dummeste jeg har hørt. Såkalte medier har ikke peiling på hva de snakker om når det kommer til sånne ting.

Jeg fatter ikke at mennesker som skal være så åpne, kun er åpne for at alle er "vanlige" sjeler, men at det ikke finnes nyanser i den evigheten vi befinner oss i.

Nå sier ikke jeg at jeg har svaret på noe, men de teoriene som våre kjære medier fremfører er på barnehagestadiet hva intellektualitet angår.
Det finnes masse teorier rundt dette, men det må da gå an og finne på noe bedre enn dette. Man bør nok lete andre steder hvis man er opptatt av sånne ting.
Du sier ikke at du har svaret på noe? Ser da sannelig ut til at det er akkurat det du mener! Si meg, har du noengang sett et medium i aksjon? Har du sett et medium i transe?

Det finnes masse teorier rundt dette ja, det gjør det sikkert. Men sier du at du vet en teori som stemmer bra etter illustrert vitenskap intellekt? Set i gang, server en av disse teoriene:)
Antall ord: 311

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18

Innlegg av Civilized »

Du sier ikke at du har svaret på noe? Ser da sannelig ut til at det er akkurat det du mener! Si meg, har du noengang sett et medium i aksjon? Har du sett et medium i transe?
Det har ikke jeg, og jeg tviler ikke på at enkelte medium kommer i transe, MEN det betyr ikke at det de sier i transe faktisk er sant. Slik jeg ser det er spiritismen en religion i seg selv.
Antall ord: 77

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av Magikeren »

Civilized skrev:
Det har ikke jeg, og jeg tviler ikke på at enkelte medium kommer i transe, MEN det betyr ikke at det de sier i transe faktisk er sant. Slik jeg ser det er spiritismen en religion i seg selv.
Er ikke langt unna en religion nei.. Men hva har det med saken å gjøre egentlig?
Antall ord: 95

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
livingdeaddoll
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 29 Sep 2006 00:01
18
Lokalisering: Tranby
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 38 ganger

Innlegg av livingdeaddoll »

takk for svar:) tviler litt på det mediumet sa, det at det hjelper å vise demonen kjærlighet.. for det hjelper vel egentlig ikke hvis man står ovenfor et gjenferd, så hvordan kan det hjelpe mot noe som er mye sterkere og ondere? kan gjenferd besette en?
Antall ord: 47

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Civilized »

Er ikke langt unna en religion nei.. Men hva har det med saken å gjøre egentlig?
At det som ble sagt kommer fra noen innenfor den religionen. Har man et annet livssyn så kan demoner bety noe helt annet.

Forklarer du demoner ut ifra Kristendom eller Jødedom for eksempel så blir demoner regnet for å være falne engler. Skal ikke se bort ifra at de er litt mer åpne for mystiske fenomener innenfor blant annet den katolske kirken. :)

Andre igjen velger å se på demoner som en del av mennesket. Gjerne i forbindelse med menneskets svake sider.
Antall ord: 97

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Sett at de bare er et uttrykk for vår egen bevissthet? At når vi reagerer på noe, så endrer vi forutsetningene hele tiden? At våre tanker skaper og at det virkelig ikke finnes noe annet enn det vi forventer?
Antall ord: 42
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Civilized »

Jeg skjønner ikke helt hva du mener Hecate. Du er nok nødt for å utdype litt om jeg skal forstå det. Men tror ikke det er riktig at det er snakk om bevisstheten, hvis man først er inne på den tankegangen om at demoner er endel av selvet. Uansett er demoner mektige krefter også med denne tankegangen.
Antall ord: 59

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Å høre på en Ånd som snakker til noen gjennom transe er det liten vits i, det er laverstående Ånder som kommer igjennom i slike seanser, de vet overhode ingenting om andre nivåer en sine egne, demoner sitter i en helt annen energi.

Demoner trenger ikke nødvendig vis ta plass i en kropp for å være farlig.

Kenneth
Antall ord: 178

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Re: demon..?

Innlegg av kthon2 »

livingdeaddoll skrev:Lurte på om noen her som har en teori på hva en demon egentlig er. Har søkt på nettet, men har ikke funnet noe svar på hva en demon kan være. Følger med på serien "A Haunting" på Discovery, og der er det mye snakk om demoner. Demoner som prøver å besette og ødelegge folk. Og fra dette programmet har jeg skjønt det at demoner er et slags vesen, som er mye sterkere enn et gjenferd, og det kan da også skade/drepe mennesker ved fysiske angrep. Demonene kommer også fra en annen "verden" og kommer hit via portaler (brønner,dører i kjeller o.l). De angriper svake mennesker (barn eller voksne med dårlig helse/psyke) ved å besette dem. Besettelsen skjer ved at de tar "kontakt" med offeret, som begynner å høre stemmer eller merkelige lyder rundt seg. Neste stadium ved en demonbesettelse er at offeret hører lyder i hodet sitt, og etterhvert begynner å gjøre akkurat slik som stemmene vil. Demonen bruker da offeret til å skade mennesker rundt offeret (i hverstefall drepe dem slik som i Amityville tragedien). Og det siste stadiumet er at offeret dør, hvis ikke en katolsk eksorsisme blir gjort.. Men hvor kommer disse vesenene fra? Er det onde/sataniske sjeler som ikke har klart å krysse over? Hva tror dere?
Det er samme måte å drive bort en Ånd som en demon, men man bør vite hva man driver med om det skulle være en Demon, den blir rasende om den finner ut at du vil ha den bort.

Kenneth
Antall ord: 267

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18

Re: demon..?

Innlegg av science »

kthon2 skrev:
livingdeaddoll skrev:Lurte på om noen her som har en teori på hva en demon egentlig er. Har søkt på nettet, men har ikke funnet noe svar på hva en demon kan være. Følger med på serien "A Haunting" på Discovery, og der er det mye snakk om demoner. Demoner som prøver å besette og ødelegge folk. Og fra dette programmet har jeg skjønt det at demoner er et slags vesen, som er mye sterkere enn et gjenferd, og det kan da også skade/drepe mennesker ved fysiske angrep. Demonene kommer også fra en annen "verden" og kommer hit via portaler (brønner,dører i kjeller o.l). De angriper svake mennesker (barn eller voksne med dårlig helse/psyke) ved å besette dem. Besettelsen skjer ved at de tar "kontakt" med offeret, som begynner å høre stemmer eller merkelige lyder rundt seg. Neste stadium ved en demonbesettelse er at offeret hører lyder i hodet sitt, og etterhvert begynner å gjøre akkurat slik som stemmene vil. Demonen bruker da offeret til å skade mennesker rundt offeret (i hverstefall drepe dem slik som i Amityville tragedien). Og det siste stadiumet er at offeret dør, hvis ikke en katolsk eksorsisme blir gjort.. Men hvor kommer disse vesenene fra? Er det onde/sataniske sjeler som ikke har klart å krysse over? Hva tror dere?
Det er samme måte å drive bort en Ånd som en demon, men man bør vite hva man driver med om det skulle være en Demon, den blir rasende om den finner ut at du vil ha den bort.

Kenneth
Ja, men du har vel noen triks på lur?
Antall ord: 278
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

kthon2 skrev:
Å høre på en Ånd som snakker til noen gjennom transe er det liten vits i, det er laverstående Ånder som kommer igjennom i slike seanser, de vet overhode ingenting om andre nivåer en sine egne, demoner sitter i en helt annen energi.

det spørs nok hva slags ånd det er snakk om kenneth. Ikke alle som kanaliserer får inn villfarne menneskesjeler vettu
Antall ord: 186

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Sparrow skrev:
kthon2 skrev:

det spørs nok hva slags ånd det er snakk om kenneth. Ikke alle som kanaliserer får inn villfarne menneskesjeler vettu
Jeg gjentar, det er kun laverstående Ånder som kommer igjennom i Transe.
De som får til å gå i transe har vanskelig for å akseptere at det er laverstående Ånder de får kontakt med.

Kenneth
Antall ord: 225

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links