Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderSvartemaria. eller..

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2006 11:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Svartemaria. eller..

Innlegg av Irene_87 »

Hei!
Jeg bare lurte på om dere har hørt om den der at viss man står foran et speil i 10sekund og sier enten en,en,en eller sortemaria så kommer det en dame eller mann opp i speilen..

Jeg jobber på SFO og idag var dette temaet veldig populært.
Ungene ble jo forferdelig skremt av dette, og det var tilogmed en unge som hevdet at det var en jente som var forsvunnet, ingen viste hvor hun var lenger osv.
Syns ikke de skal skremme andre med slikt da men..

Det jeg lurte på var om dere vet noe mer om dette, evt noen som har prøvd det osv?

Og hva skal man liksom si til ungene...... :mozilla_undecided:
Antall ord: 121
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Asbjørn
Verifisert
ADMIN
ADMIN
Startet: 05 Apr 2005 01:39
19
Kjønn (valgfri): *U*
Lokalisering: Florø
Har takket: 1432 ganger
Blitt takket: 1725 ganger
Kjønn:

Re: Svartemaria. eller..

Innlegg av Asbjørn »

Irene_87 skrev:Hei!
Jeg bare lurte på om dere har hørt om den der at viss man står foran et speil i 10sekund og sier enten en,en,en eller sortemaria så kommer det en dame eller mann opp i speilen..

Ungene ble jo forferdelig skremt av dette, og det var tilogmed en unge som hevdet at det var en jente som var forsvunnet, ingen viste hvor hun var lenger osv.

Det jeg lurte på var om dere vet noe mer om dette, evt noen som har prøvd det osv?

Dette høres ut som en vandrehistorie...
At speil er "magisk", det er noe som henger igjen fra veldig gamle dager, da ett speil kostet flere månedslønner, og kansje årslønner for noen.

7 års ulykke ved å knuse speil kommer jo av det, man visste at speilet var ekstremt kostbart, og gjorde alt for å unngå at man knuste de...

Til ungene ; det er bare en lek som noen har funnet på... Det er ikke på ordentlig...

( Skal man ha magiske formularer til å virke, kreves mye mer enn å si noe så enkelt foran et speil.)

mvh Asbjørn
Antall ord: 223

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Detter er tullball fra ende til annen... En av hundrevis av vandrehistorier som asbjørn sier. Har prøvd mange ganger selv, men ser bare en 26 år gammel mann...
Antall ord: 154

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Enig med dere...men barn liker nå engang å skremme andre- og seg selv,så...

Men den gamle kjærringa i speilet mitt vil ikke bort...noen tips? :mozilla_oops: :roll:
Antall ord: 27
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
lizziee
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Sep 2006 23:19
18
Lokalisering: trondheim

Innlegg av lizziee »

Astarte skrev:Enig med dere...men barn liker nå engang å skremme andre- og seg selv,så...

Men den gamle kjærringa i speilet mitt vil ikke bort...noen tips? :mozilla_oops: :roll:
hehe..

synns ikke du skal si at du vil ha vekk den dama i speilet jeg:) hun er sikkert snill og vakker:)
Antall ord: 51
dyreelsker

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Irene_87 »

Okei!
Jeg villle no bare høre med dere jeg!:) Hehe.

:mozilla_wink:
Antall ord: 13
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Irene_87 skrev:Okei!
Jeg villle no bare høre med dere jeg!:) Hehe.

:mozilla_wink:
skjønner det da! Det er jo litt ekkelt når ungene skremmer hverandre, men jeg tror du skal legge disse historiene på nivå med andre eventyr, så er det skummelt nok.. Husker jeg var vettskremt for troll når jeg var liten, men det var en slik "god skummelhet" som når man kjører berg og dal-bane. Vi liker jo alle å grøsse litt innimellom? Men jeg synes det er bra at du er så obs på barna! Det tyder på at du er omsorgsfull og engasjert! Takk for at slikwe som du finnes for våre barn! =D>
Antall ord: 117
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Fju Mascaja
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Jan 2006 23:36
18
Lokalisering: hamar
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av Fju Mascaja »

One Bloody Mary, two Bloody Mary, three Blody Mary osv skal man si..og til slutt skal man se djevelen i speilet...Prøv den som gidd.
Antall ord: 151

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Innlegg av Trøndergut »

Dette henspiller på historien om en engelsk dronning som ble kalt Bloody Mary, fordi hun myrdet motstandere og andre i haugevis. Hvis du ser inn i speilet og sier Bloody Mary tre ganger, så skal hun visstnok vise seg. Dette er en gammel vandrehistorie, og jeg har ikke hørt at noen har bevist at den er sann. Den har gått rundt om kring i flere tiår, kanskje flere hundre.
Antall ord: 196
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nienna.Melwasul
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Apr 2005 11:50
19
Kjønn (valgfri): Kvinnfolk

Innlegg av Nienna.Melwasul »

Trøndergut skrev:

Dette henspiller på historien om en engelsk dronning som ble kalt Bloody Mary, fordi hun myrdet motstandere og andre i haugevis. Hvis du ser inn i speilet og sier Bloody Mary tre ganger, så skal hun visstnok vise seg. Dette er en gammel vandrehistorie, og jeg har ikke hørt at noen har bevist at den er sann. Den har gått rundt om kring i flere tiår, kanskje flere hundre.
In folklore and children's street culture, "Bloody Mary" is the name of a children's game in which a ghost or witch of the same name (or sometimes other names, such as Mary Worth) is said to appear in a mirror when summoned. One of the more common ways participants attempt to make her appear is to stand before a mirror in the dark and repeat her name three times, though there are many variations. Some include chanting a hundred times, chanting at midnight, spinning around, or rubbing one's eyes. Most of these are meant to disorient people. In some versions of the legend, the summoner must say "Bloody Mary, I killed your son!" (or "I killed your baby"). In these variants, Bloody Mary is often believed to be the spirit of a mother (often a widow) who murdered her children, or a woman who was murdered shortly before or after her wedding.
fra: http://en.wikipedia.org/wiki/Bloody_Mary_%28person%29

Mange forskjellige måter å få henne til å vise seg i følge folketroen.. ^^ fant den kun på engelsk....
Antall ord: 382

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Irene_87 »

Tusen takk astarte:)
Nå ble jeg glad! :mozilla_laughing:
Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links