Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Karoline22 skrev:Ehh... Tror du på alt? Tro meg, vet det ikke finnes onde ånder. Enhver klarsynt med litt vett i skallen, vet at det ikke finnes onde ånder.
Det finnes 4 regler for å utvikles Åndelig
1) Ydmykhet
2) ydmykhet
3) ydmykhet
4) Kjærlighet
Og du ikke glem å beskytte deg fordi om du påstår at det ikke finnes onde Ånder
Kenneth
Beskytter meg hver dag jeg. Men at en ånd er ond, det er isåfall veldig veldig sjelden. Har du vært borte i noen onde ånder Kenneth? Nå vet jeg jo at du synes alle ånder er onde, ettersom de stjeler energi fra oss mennesker og av den grunn blir onde ånder, men jeg tenker på onde ånder sånn normalt sett?
Jeg er også som deg Kenneth, født klarsynt, men har pr dags dato aldri møtt på en ond ånd. Har så klart vært borte i mange rare ånder, men har også vært borte i mange rare mennesker.
Innenfor det "paranormale" som i andre områder betyr det å lese bøker ikke at man skal godta alt som står i dem. Hvis du leser flere forskjellige bøker istedet for bare én og så prøver å gjøre deg opp en mening er mye bedre enn å bare lese bøker fra én forfatter.
kthon2 skrev:Jeg tror mange har lest for mange bøker av Marion
Kenneth
Men hvis man ikke tror på det hun skriver, skal vi da tro på det du skriver? Eller det alle andre her skriver?
Hun har like lite grunnlag for å bli trodd som alle og en hver da... Burde hun ha værtfall, om det ikke er sånn "Hun må vi tro på, for hun har jo skrevet bok!"
Kenneth
Mener hun det ikke finnes onde ånder?
Jeg har bare lest en bok, der sier hun at det ikke finnes
Kenneth
Hun sier ikke at det ikke finnes onde ånder. I boken Stemmer fra en annen verden sier hun at det finnes mange flere gode ånder enn onde. De aller fleste tilfellene der det føles som ondskap er dette et resultat av dårlige energier, skapt av menneskene som holder til der det "spøker" For eksempel hvis folk tror huset er hjemsøkt, så blir folk redde. Frykten og fører kanskje til at alle i huset er nervøse. De sover kanskje lite og begynner å bli irriterte pga. lite søvn. Det blir mye krangling, og dermed er det en inne i en ond sirkel.
Hun sier videre at det er ytterst sjeldent at det virkelig er noe ondt til stede, at hun bare har opplevd dette vet ytterst få tilfeller gjennom 34 år...
Men, jeg tror også det er viktig å ikke tro alt man leser eller hører. Men jeg skal innrømme at jeg har stor respekt og tiltro ovenfor Marion...
Kenneth
Marion har nevnt ondskap. Hun har såvidt jeg husker hatt 2 møter med det onde. Den ene gangen var det snakk om energier. Det andre gangen husker jeg ikke helt, men jeg mener det var en "slem vanlig ånd". Men her snakker vi fortsatt ikke om ondskap.
Jeg kan ikke huske at hun har sagt at de finnes eller ikke finnes.
Vi hadde utdrivelse ac Katarina og Sven fra Åndenes makt hjemme hos oss. Det første de sa når de kom var at plassen hadde en ond energi. Etter¨å ha gått gjennom huset mente de at vi hadde en ond ond,som hadde vært psykisk syk når han levde. Vi vet at dette stemmer. Han begikk et mord. Denne saken er oppklart takket være åndenes makt og den dreptes nålevende familie har fått oppklaring.
Vi ble syke av å bo der. Holdt bare ut i et år. De andre som har levd der er det en rekke med sykdommer som har rammet dem. alkoholisme,kreft,psykisk syke og mange har lidd en tidlig død. Jeg syns det var helt forferdelig å væe der under utdrivelsen, og både Sven og Katarina ville dra fortest mulig etter de var ferdig. Så ja, har ikke trodd det før, men jeg tror at det finnes onde ånder akkurat som det finnes onde mennesker!Sjelen forandrer vel ikke personlighet etter døden? Eller?
hege210 skrev:Så ja, har ikke trodd det før, men jeg tror at det finnes onde ånder akkurat som det finnes onde mennesker!Sjelen forandrer vel ikke personlighet etter døden? Eller?
Døden er ingen extreme makeover... Sjelen er alltid den samme! :mozilla_wink: