Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderonde ånder???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

kthon2 skrev:Etter å ha snakket med Ånder i 38 år så kan jeg fortelle, det finnes gode og vonde Ånder det finnes negative sure grinete og blide akurat som du og meg :mozilla_laughing:

Kenneth
Nemlig, det tror jeg også og tilbake til det med åndenes makt så var de jo i en stall hvor det var en gammel mann som var utrolig sur og tverr, (hvis jeg ikke husker feil, det er jo mulig)
Antall ord: 75
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

science skrev:
Lilja skrev:Min teori er at ånder er "fritatt" for følelser som sjalusi, grådighet, egoisme osv., det vil si følelser som hos oss kan føre til onde handlinger.
Opplever du ondskap er det ikke ånder, men negativ menneskelig energi som henger igjen på stedet.

Men som sagt, dette er bare en teori, det er ikke sikkert jeg sitter på fasiten ;)
Hvorfor skal vi da erfare onde ting på jorden når de ikke er behov for det "der oppe"?
Det i seg selv er en slem handling som bare er nok et eksempel på at de finnes ondskap.
Du skriver der oppe det betyr mye det, der oppe har vi ikke onde Ånder men her nede har vi det, det er forskjellige energi nivåer i Åndeverden, de der oppe kan også befinne seg her nede da som positive Ånder som hjelper oss på en god måte, så har du de Åndene som "lever" her nede i lave energier de definerer jeg som onde alle sammen.

Kenneth
Antall ord: 174

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Lilja skrev:Min teori er at ånder er "fritatt" for følelser som sjalusi, grådighet, egoisme osv., det vil si følelser som hos oss kan føre til onde handlinger.
Opplever du ondskap er det ikke ånder, men negativ menneskelig energi som henger igjen på stedet.

Men som sagt, dette er bare en teori, det er ikke sikkert jeg sitter på fasiten ;)
Min teori sier din i mot, men så må jeg si på forhånd at min teori også kun er en teori! Jeg mener at ånder/gjengangere*/gjenferd, de som blir igjen fordi de har noe ugjort, sitter igjen med den energien de hadde som levende. Bitter, snill, glad, egoistisk, o n d...

At personligheten også sverter over på energien...

Just a thought!
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

*Lille* skrev:

Min teori sier din i mot, men så må jeg si på forhånd at min teori også kun er en teori! Jeg mener at ånder/gjengangere*/gjenferd, de som blir igjen fordi de har noe ugjort, sitter igjen med den energien de hadde som levende. Bitter, snill, glad, egoistisk, o n d...

At personligheten også sverter over på energien...

Just a thought!
Det er helt korrekt :mozilla_laughing:

Kenneth
Antall ord: 136

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karoline22
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2006 01:50
18
Lokalisering: Hagan i Nittedal

Innlegg av Karoline22 »

kthon2 skrev:
Karoline22 skrev:Ehh... Tror du på alt? Tro meg, vet det ikke finnes onde ånder. Enhver klarsynt med litt vett i skallen, vet at det ikke finnes onde ånder.
Det finnes 4 regler for å utvikles Åndelig

1) Ydmykhet
2) ydmykhet
3) ydmykhet
4) Kjærlighet

Og du ikke glem å beskytte deg fordi om du påstår at det ikke finnes onde Ånder

Kenneth
Beskytter meg hver dag jeg. Men at en ånd er ond, det er isåfall veldig veldig sjelden. Har du vært borte i noen onde ånder Kenneth? Nå vet jeg jo at du synes alle ånder er onde, ettersom de stjeler energi fra oss mennesker og av den grunn blir onde ånder, men jeg tenker på onde ånder sånn normalt sett?

Jeg er også som deg Kenneth, født klarsynt, men har pr dags dato aldri møtt på en ond ånd. Har så klart vært borte i mange rare ånder, men har også vært borte i mange rare mennesker.
Antall ord: 170

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Karoline22 skrev:
kthon2 skrev:
Karoline22 skrev:Ehh... Tror du på alt? Tro meg, vet det ikke finnes onde ånder. Enhver klarsynt med litt vett i skallen, vet at det ikke finnes onde ånder.

1) Ydmykhet
2) ydmykhet
3) ydmykhet
4) Kjærlighet

Kenneth
Beskytter meg hver dag jeg. Men at en ånd er ond, det er isåfall veldig veldig sjelden. Har du vært borte i noen onde ånder Kenneth? Nå vet jeg jo at du synes alle ånder er onde, ettersom de stjeler energi fra oss mennesker og av den grunn blir onde ånder, men jeg tenker på onde ånder sånn normalt sett?

Jeg er også som deg Kenneth, født klarsynt, men har pr dags dato aldri møtt på en ond ånd. Har så klart vært borte i mange rare ånder, men har også vært borte i mange rare mennesker.

Hmmmmmm... Aldri møtt en gjenganger med negativ energi? (Bare for å benytte et annet ord enn "ond" som er et sterkt ord.)

Så når en person dør, og har vært en jævel på jorda, blir den med en gang en snill liten gjenganger, som løper rundt og sprer glede osv da? Ser du poenget?
Antall ord: 231

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karoline22
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Karoline22 »

Negativ energi? JA! Onde ånder? Nei!
Antall ord: 6

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Karoline22 skrev:Negativ energi? JA! Onde ånder? Nei!
Du motsier jo deg selv... Negativ er jo lik ond, i hvertfall ikke god...

Så når Hitler døde, og om han gikk igjen, hadde det vært koselig å møte han, for alle ånder er jo snille og gode :mozilla_tongue: Onde mennesker=Ond ånder!!! I belive...
Antall ord: 55

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
troende85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2006 12:26
18

Innlegg av troende85 »

først til magikeren.
har ingen annen logisk forklaring på hva som ellers kunne ha skadet katten min. Så det med mine egne øyne den ene gangen, bare hørte det den andre. Men det at det dukker opp en manns skikkelse i perioder, er alikevel ubehagelig. Periodevis er hjemmet vårt fylt med ubehag, så går det noen uker hvor alt er stille, og når vi endelig begynner å slappe av, da dukker han opp igjen.

Over til disse teoriene uten fasit.
Så da vil det si da at hvis en person hatet katter før han døde, da vil det henge igjen en energi av hat til katter når han er borte??? Uansett, likte teoriene jeg, liker å høre forskjellige meninger.
Tusen takk for alle svar :)
Antall ord: 131

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karoline22
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Karoline22 »

*Lille* skrev:

Så når Hitler døde, og om han gikk igjen, hadde det vært koselig å møte han, for alle ånder er jo snille og gode :mozilla_tongue: Onde mennesker=Ond ånder!!! I belive...
Har du vært borte i negative mennesker noen gang? Er de onde av den grunn?
Antall ord: 73

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

troende85 skrev:først til magikeren.
Over til disse teoriene uten fasit.
Så da vil det si da at hvis en person hatet katter før han døde, da vil det henge igjen en energi av hat til katter når han er borte??? Uansett, likte teoriene jeg, liker å høre forskjellige meninger.
Tusen takk for alle svar :)
Hehe, det var et litt artig eksempel, men ja, noe i den duren jeg mener :D

Har vært med på litt av vært, utdrivelser, "spøkelsesjakt" osv... Med de erfaringene jeg har fått, og utifra det jeg har vært med på, vil jeg holde fast ved at det finnes onde ånder, snille ånder, forvirra ånder, triste ånder, frustrerte ånder, s i n t e ånder OSV...
Antall ord: 128

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

Karoline22 skrev:
*Lille* skrev:

Så du mener negative ånder er som negative mennesker? Da har de jo en personlighet da! Og da kan en ånd også være ond, om den kan være grineste og negativ, slik mennesker kan?
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

*Lille* skrev:
Karoline22 skrev:
*Lille* skrev:

Så du mener negative ånder er som negative mennesker? Da har de jo en personlighet da! Og da kan en ånd også være ond, om den kan være grineste og negativ, slik mennesker kan?
anbefaler å se hitler rise to evil. han var mer trangsynt enn ond.
han skylte på hans lifs plager på andre. som han fekk resten av sin nasjon til å tru på.
men eg er litt enig med dere begge.
en ånd er ikke ond. men energien til den ånden kan være ond. så da blir jo den ånden ond på en måte. så det motsier seg selv litt. for om eg er ond. så gir eg ut en ond energi. en frastøtende enegi. om eg er snill så gir eg ut en energi som alle rundt meg tiltrekkes. (kanskje derfor alle damer går til slemme gutter fordi di føler litt den frastøtende energien å synes det er spenande?)
så hva ut gir en ond ånd? energien i den bestemer.
Antall ord: 246
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karoline22
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Karoline22 »

Det enkle er ofte det beste. Så jeg gir meg her, mens leken er god. Takk for en morsom diskusjon. Lykke til videre! :mozilla_cool:
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Karoline22 skrev:
kthon2 skrev:

1) Ydmykhet
2) ydmykhet
3) ydmykhet
4) Kjærlighet

Kenneth

Ja, jeg har møtt onde Ånder.

Kenneth
Antall ord: 180

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links