Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderonde ånder???

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
troende85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2006 12:26
18

onde ånder???

Innlegg av troende85 »

Har sett dere skrive flere ganger om at ånder er snille, men det gjelder jo ikke alle. Derfor lurer jeg på om noen av dere har ærfaring med de som ikke er så snill.
Og lurer veldig på hvorfor de er her. Altså, jeg forstår hvorfor besta er her, det pratet vi om før hun døde, men det er en mann her, som ingen kjenner til, huset har alltid tilhørt familien, men denne mannen har ikke gjort det.
Forstår noen dette?
Antall ord: 86

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Ønsker du din egen nettside ?
Karoline22
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2006 01:50
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hagan i Nittedal

Innlegg av Karoline22 »

Onde ånder finnes ikke. Litt ivrige ånder, det finnes. Stort sett de vi tror er onde.
Antall ord: 16

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
troende85
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Sep 2006 12:26
18

Innlegg av troende85 »

Hvorfor skadr de da f.eks dyr?
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Karoline22
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 09 Mar 2006 01:50
18
Lokalisering: Hagan i Nittedal

Innlegg av Karoline22 »

Ehh... Tror du på alt? Tro meg, vet det ikke finnes onde ånder. Enhver klarsynt med litt vett i skallen, vet at det ikke finnes onde ånder.
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Min teori er at ånder er "fritatt" for følelser som sjalusi, grådighet, egoisme osv., det vil si følelser som hos oss kan føre til onde handlinger.
Opplever du ondskap er det ikke ånder, men negativ menneskelig energi som henger igjen på stedet.

Men som sagt, dette er bare en teori, det er ikke sikkert jeg sitter på fasiten ;)
Antall ord: 62

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jun 2006 01:18
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av science »

Karoline22 skrev:Ehh... Tror du på alt? Tro meg, vet det ikke finnes onde ånder. Enhver klarsynt med litt vett i skallen, vet at det ikke finnes onde ånder.

Priceless
Antall ord: 30
Beauty is in the eye of the beer holder..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av science »

Lilja skrev:Min teori er at ånder er "fritatt" for følelser som sjalusi, grådighet, egoisme osv., det vil si følelser som hos oss kan føre til onde handlinger.
Opplever du ondskap er det ikke ånder, men negativ menneskelig energi som henger igjen på stedet.

Men som sagt, dette er bare en teori, det er ikke sikkert jeg sitter på fasiten ;)
Hvorfor skal vi da erfare onde ting på jorden når de ikke er behov for det "der oppe"?
Det i seg selv er en slem handling som bare er nok et eksempel på at de finnes ondskap.
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

science skrev:
Lilja skrev:Min teori er at ånder er "fritatt" for følelser som sjalusi, grådighet, egoisme osv., det vil si følelser som hos oss kan føre til onde handlinger.

Hvorfor skal vi da erfare onde ting på jorden når de ikke er behov for det "der oppe"?
Det i seg selv er en slem handling som bare er nok et eksempel på at de finnes ondskap.
Det vet jeg ikke! Som sagt, sitter ikke på noen fasit. ;)
Kanskje fordi det er de vonde erfaringene vi vokser på og lærer mest av?

Men nå tror ikke jeg at det finnes ren ondskap heller jeg, da...
Jeg tror det vi kaller ondskap er en fellesnevner på negative handlinger som følge av følelser som (som nevnt før) sjalusi, grådighet og egoisme...
Antall ord: 171

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Lokalisering: Oslo

Innlegg av sosja »

Det finnes jo onde mennesker, så da tror jeg nok at det finnes onde ånder også, det ble hvertfall sagt i åndenes makt fra Danmark.
Antall ord: 25
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18

Innlegg av Civilized »

Hvis man først tror på ånder, så finnes det ingen gode grunner for å ikke tro på onde ånder. Det at du aldri har hatt kontakt med noe en ond ånd betyr ikke at de ikke finnes. Dessuten finnes det mange mennesker som sier de har hatt kontakt med onde ånder. Det er ganske arrogant å si at de dermed er dumme og tar feil. Kanskje noen forveksler det med at de blir redde med ondt, men det betyr ikke at alle gjør det. Jeg vil nok heller si at enhver klarsynt med litt vett i skallen holder seg for god til å fordømme andre på den måten ;) Toleranse er viktig.

Nå kommer jo det an på hvordan du definerer ond, men de aller fleste vil nok forbinde ondskap med en form for nedbryting. Om dette ikke er ondt for deg, så er i hvert fall dette ondt for veldig mange andre.
Sist redigert av Civilized på 27 Sep 2006 13:05, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 153

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18

Innlegg av Civilized »

Så det som blir sagt på TV bør man ta med 2-3 klyper salt - enkelte klarsynte er ikke alltid så veldig smarte som de utgir seg for å være, heller tvert i mot. Men dette gjelder ikke alle.
Eller en bøtte eller to :) Det er ganske viktig at man tenker kritisk selv om man generelt tror. Det betyr jo ikke at man må tro på alt.

Klarsynthet er ikke ensbetydende med smart. Klarsynte er også mennesker som alle andre. Det virker nesten som om folk glemmer det av og til og opphøyer dem til noe mer enn det de egentlig er.
Antall ord: 105

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
science
Standard bruker
Standard bruker
18

Innlegg av science »

Slik jeg ser det er program så ÅM negativt, akkurat som holmgang er negativt for politikken. Det er forenklet så mye at nyansene er borte. Jeg vil rett og slett kalle programmet fordummende. Det at folk faktisk bruker ÅM som fasit og mentor i åndelig sammenheng under enhver kritikk.
Antall ord: 49

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

troende85 skrev:Hvorfor skadr de da f.eks dyr?
Vet du at det er en ånd som har skadet disse dyrene? Det er nok lett å skylde på det man ikke helt forstår seg på hvis det skjer noe merkelig.
Litt rart hvis det finnes så mange onde ånder, at mediumer som har jobbet i flere 10 år med åndeverdenen aldri har møtt på noe ondt?
Hvis det oppfattes som ondt, så tror jeg nok heller det er som noen sa tidligere dårlige energier som henger igjen. Eller at det er en ånd som er forvirret, eventuelt frustrert. At den ikke selv vet at den er død, og dermed gjør alt den kanm for å kontakte mennesker.
Men onde ånder er nok et veldig overdrevet emne...
Antall ord: 129

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Etter å ha snakket med Ånder i 38 år så kan jeg fortelle, det finnes gode og vonde Ånder det finnes negative sure grinete og blide akurat som du og meg :mozilla_laughing:

Kenneth
Antall ord: 33

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
kthon2

Innlegg av kthon2 »

Karoline22 skrev:Ehh... Tror du på alt? Tro meg, vet det ikke finnes onde ånder. Enhver klarsynt med litt vett i skallen, vet at det ikke finnes onde ånder.
Det finnes 4 regler for å utvikles Åndelig

1) Ydmykhet
2) ydmykhet
3) ydmykhet
4) Kjærlighet

Og du ikke glem å beskytte deg fordi om du påstår at det ikke finnes onde Ånder

Kenneth
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links