Fakta, teori & skepsisVend dere om!

Det er generelt altfor lite fakta og skepsis blant mennesker som studerer det åndelige. Her herjer diskusjonene rundt den viktige vitenskapelige biten.

Moderatorer: Asbjørn, Mod Fakta og, mod_spøkeguiden

Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18
Blitt takket: 2 ganger

Innlegg av -Marie- »

Magikeren skrev:Er det noen som har blitt omvendt etter å ha lest i denne tråden? Virker som et ganske desperat forsøk på å få folk til å tro...
Snarere tvert i mot.. krampeaktig forsøk på å omvende folk. Sånne ødelegger kristendommen, etter mitt syn. Er ikke kristen selv, men er oppvokst med kristendommen. MEN på et helt annet plan, enn det denne personen er på.

Gud er kjærlighet. Hva skjedde med det, underveis her? Mye tullprat om satan, Gud`s sæd i oss, osv. Give me a break..
Antall ord: 91
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Jojjo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Feb 2005 10:31
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Jojjo »

Hei Joh 3.16,
Vend om fra slik styggedom og bekjenn dine synder for Jesus Kristus, og tro på ham, så skal han rense deg for all urettferdighet!
Styggedom? Kristendom?

Om jeg hadde valget mellom å sitte ved siden av en person som kanaliserte Jesus Kristus så rent som Gaute gjør sin kanalisering her, og sitte ved siden av deg som blar febrilsk i en bibel som er skrevet og omskrevet så mange ganger av frykt og maktbegjær, så er det ikke en tvil i min sjel om hva jeg ville valgt!

At du strør om deg med sitater fra Paulus, ulike brev og andre "sene" skrifter i Bibelen er helt uforståelig. En gang i tiden var Jesu lære ren (akkurat som Jesus er ren!). Makten og kirken har imidlertid klart å fordreie og forderve dette Ordet til det ugjennkjennelige, og lagt til det som har passet best for å få nok "svovel" til skjærsilden sin...

Si meg Joh 3.16, tror du på reinkarnasjon, at vi lever flere ganger? Tror du på at englene, mestrene og de andre på den andre siden kan tale til oss? (eller er det bare tungetale i kristne forsamlinger som når gjennom hos deg?). Jeg har selv sittet i kristen forsamling og hørt en nær bekjent tale i tunger. Og forsamlingen ble skrekkslagne, for det som kom var (ehm) LITT i strid med det de selv forkynner....

Kan du PRØVE å se likhetene her, se all den kjærlighet, alt det lys som en omgir seg med, og ikke bare se (de små) ulikhetene som finnes? Du DØMMER jo folk ut fra dem. Når ble det din oppgave?

Du har nok en ren og fin sjel. Prøv å ta vekk det forpestede sløret du har pakket den inn med, og se lyset skal komme til deg også. I evigheten. Amen.

Klem fra
Jojjo
Antall ord: 318
Erfaring er noe du fikk rett etter at du trengte det...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Supert førsteinnlegg må jeg si! KNALLSTART!
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18

Innlegg av -Marie- »

Mye tull i den boka...

1Mos 03,16:
Til kvinnen sa han:
"Stor vil jeg gjøre din møye
så ofte du er med barn;
med smerte skal du føde.
Din lyst skal stå til din mann,
og han skal råde over deg."

Jepp..helt klart min favorittmann, han der Gud..
Antall ord: 54
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Riegrot
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Des 2005 13:23
18

Innlegg av Riegrot »

Det er vel nærliggende å tro at å være fri for indre uro og frykt er et tegn på at man er på riktig vei!
Ved å følge disse dogmatiske uttalelsene til Joh 3.16 ,så klarer i allefall ikke jeg å opprettholde indre ro.

Noen er redde for djevelen. Djevelen er kun dine negative tanker slik jeg ser det.
Hvem er besatt av djevelen her mon tro?
Det er mye negative utsagn i den boken du henviser til (djevelske utsagn om du vil).
Tror det er viktig at du nå lukker bibelen, og åpner deg selv i stede.
Antall ord: 98
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Joh. 3,16 skrev:
Ingen som sier at han fikk en bjørn til å rive istykker 42 smågutter, f.eks. Slikt gjør bare Gud.
- Et utdrag fra ”Saken gjelder tro”der Lee Strobel intervjuer Normann L. Geisler, Ph.D:

Profeten Elisja gikk nedover veien mot Betel da han møtte noen smågutter som ertet ham og gjorde narr av at han var skallet. ”Kom deg vekk, din fleinskalle!” spottet de. ”Kom deg vekk, din fleinskalle!” Han reagerte med å forbanne dem i Herrens navn. Da, i en rystende gjengjeldelseshandling, kom plutselig to bjørner ut av skogen og rev i hjel førtito av dem. Se 2. kongebok 2, 23-35.
- Vel, professor Geisler, du insisterte på at Gud ikke er lunefull, sa jeg. – Men dette høres da ut som er uhyrlig reaksjon på en liten og dum forseelse. Å rive i stykker førtito barn bare fordi de gjorde narr av en annen skallet fyr, er fryktelig alvorlig.
Geisler kjente godt til denne hendelsen. – Utgangspunktet for spørsmålet ditt er galt, svarte han. – Dette var ikke små uskyldige barn.
Jeg var forberedt på den reaksjonen og dro frem en fotokopi med tekstavsnittet som jeg skjøv bort til ham. – Jo, der var det, svarte jeg nokså skarpt tilbake. – Bare se der, sa jeg og pekte på ordene. – Det er står ”små barn”.
Geisler kastet et kjapt blikk på arket og så med en gang hvor det kom fra. – Dessverre har King James-utgaven av Bibelen en villedende oversettelse på dette stedet, sa han. – Forskere har kommet til at det opprinnelige hebraiske uttrykket best oversettes med ”unge menn”. Noen bibeloversettelser bruker ”ungdommer”. (Det gjelder for eksempel den norske oversttelsen Bibelen – Guds ord. Overs. Anm.)
Etter all sannsynlighet var dette en voldelig bande med farlige tenåringer, lik de moderne gategjengene i mange storbyer. Profetens liv var i fare bare ut fra det store antallet av dem. Hvis førti ble maltraktert, hvem vet hvor mange det er som til sammen truet ham?
- Truet Ham? Spurte jeg. – Nå må du gi deg! De gjorde jo bare narr av at han var skallet.
- Når man forstår sammenhengen dette står i, ser man at det var mye mer alvorlig enn som så, svarte Geisler. – Bibelforskere har påpekt at hensikten deres var å spotte, var å så tvil om at Elisja var en profet slik han påstod. Det de egentlig sa, var: ”Hvis du er en Guds mann, hvorfor drar du ikke da opp til himmelen slik profeten Elia gjorde?” (På hebraisk står det egentlig ”dra opp” hvor for eksempel Bibelselskapets oversettelse ”kom deg vekk”. Overs. Anm.) De gjorde narr av at Gud tidligere hadde latt Elia fare opp til himmelen. I sin vantro var de fulle av forakt for det Gud hadde gjort gjennom begge disse profetene.
Og kommentarene deres om at Elisja var skallet, var mest sannsynlig en hentydning til det faktum at den gang pleide spedalske å barbere hodene. Så han som hadde verdighet og autoritet som en Guds profet, gikk de løs på som om han var utstøtt, stakkarslig og foraktet. De svertet ikke bare hans karakter, men også Guds, siden han representerte Gud.
- Likevel, sa jeg, er det ikke en ganske liten foreeselse?
- Ikke i datidens sammenheng, svarte han. – Elisja følte seg med rette truet av gjengen. Livet hans var i fare. I virkeligheten angrep de ham og Gud. Reaksjonen skulle være til skrekk og advarsel for andre som kunne tenke seg å gjøre noe liknende. Ellers kunne det ha fått farlige ringvirkninger. Hvis en truende gjeng med tenåringer hadde kommet seg unna Gud og ikke hadde grepet inn for å forsvare sin profet, tenk hvilken hvilken negativ effekt det kunne ha fått. Det kunne ha åpnet for flere angrep på profetene og dermed også for en manglende respekt for det livsviktige budskapet de forsøkte å formidle fra Gud.

En Bibelforsker har sagt det slik: ”Bjørneangrepet vitner ikke om ondskap på vidvanke, men snarere om hvordan Gud gjentatte ganger forsøker å bringe sitt folk tilbake til seg gjennom mindre straffehandlinger. Men til slutt er folkets synd så stor at straffen må komme med full tyngde … Samarias katastrofale fall kunne ha vært unngått om folket hadde vendt om etter bjørneangrepet.”

Sist, men ikke minst, tilføyde Geisler, - vil jeg enda en gang understreke at vi må ta Guds suverenitet med i betraktningen. Det var ikke Elisja som drepte ungdommene. Det var den Gud som skapte dem, som slapp løs bjørnene. Og hvis han skapte livet, da har han all rett til å ta det tilbake. Denne gjengens angrep på profeten avslørte deres sanne holdning overfor Gud. Og det å forbanne og motsette seg på Gud på en utfordrende og hardnakket måte er alltid å begi seg inn på en farlig veg som fører til ødeleggelse......
Ingen som sier at han slo ihjel alle førstefødte i et helt land. Slikt gjør bare Gud.
- Det spørsmål får du svar på i samme bok. Hvis du vil ha et tilfredstillende svar på det og mange andre spørsmål, så lån boken ”saken gjelder tro” (The case for faith)av Lee Strobel på biblioteket!

Mvh, meg.
Tja, du fant ikke noe om hva Satan har gjort, så du velger heller å unnskylde guden?

Du viser til et intervju, som er skrevet som om intervjueren, Lee Strobell skulle være kritisk. Dette er mao en løgnaktig setting.

Ja, OK. I den norske bibelen står det "smågutter". Hvis du mener bibelen er guds ord, må da ordene være riktige. Om du mener oversettelsene er feil, mener du da at den norske bibelen ikke er guds ord?

Det samme gjelder resten av forklaringen. Bibelen sier "Fra Jeriko drog profeten opp til Betel. Mens han var på veien, kom noen smågutter ut av byen. De gjorde narr av ham og ropte: «Kom deg vekk, din fleinskalle! Kom deg vekk, din fleinskalle!» Da snudde han seg, så på dem og forbannet dem i Herrens navn. Brått kom det to bjørner ut av skogen, og de rev i hjel førtito av barna."

Hva kommer det av at når bibelen blir beskyldt for å være vridd og endret til å passe med tiden, får man alltid høre at den er direkte oversatt fra de eldste kildene, mens når man viser til bibelsitater som ikke er flatterende, skylder man på feil i oversettelsene?
Antall ord: 1088

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Haha ja de ror fælt :D

En ting må jeg bare si til deg Joh 3.16:

Jeg går i Ten Sing, så jeg er i kirken en god del, minst en gang i uka. Idag sang jeg og spilte på gudstjeneste, noe jeg vanligvis syns er en fin opplevelse, og selv om jeg ikke tror på så mye av bibelen, så pleier jeg aldri å plages av det som sies om det ikke er skikkelig fæle ting(slik som det du sier om helvete og djevelen, men det pleier de sjelden gjøre.). Men vet du hva? Idag satt jeg bare og tenkte på deg og det du har sagt, og faktisk plaget alt snakket meg litt. Jeg satt der og tenkte at alle mener det du har sagt, og det ødela hele greia litt. Jeg som egentlig trives i kirken bedre enn de fleste andre steder. Så gratulerer for at du har ødelagt kristendommen enda litt mer for meg, og jeg håper virkelig at jeg klarer å glemme det. Der ser du hvor mye godt det blir av å drive sånn du har gjort.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Joh. 3,16:

Ikke bare har du her klart å prestere å ødelegge for dem som tar seg nær av den krigføringen du her kjører - hardt mot de kristne som tror uten din form for anstrengelse. Du har også klart å spre ditt bastante budskap nok til å skape forakt mot den religionen du refererer til. Du har ihvertfall gjort meg mer intolerant enn det jeg var, og jeg føler at jeg tar alle under en kam når jeg snakker om de kristne snart, nettopp pga. sånne som deg som stadig vekk dukker opp overalt og skal fortelle om hvor god Gud er, mens de legger vekt på hvor fælt alt det andre er.
Men igjen så tenker jeg jo at det er du som har problemer, at det er du som i bunn og grunn tviler over din egen tro. Hvis du tvinger deg selv til å leve etter disse strikse reglene du setter frem og påprakker "oss" andre, så får du meg til å se det psykologiske aspektet ved det også:
"Hva vil en person som skriver noe som dette?"
"Hvordan har han det, klarer han seg fint gjennom hverdagen?"
"Lider han av såpass fremmedfrykt at han utløser det i form av aggresjon?"
"Hvorfor virker det så lite troverdig når han stadig vekk bare refererer til nedskrevne ord fra Bibelen, istedenfor å komme med eventuelle personlige innvendinger?"

Nettopp dét får meg til å ryste mest.
At du ikke gjør annet enn å referere til Bibelen.
Du distanserer deg selv fra din tro,
og dette peker i retning av at det er din egen usikkerhet rundt Gud selv som gjør at du agerer som du gjør her på forumet.

Som jeg sa tidligere; du burde slappe av litt og ta deg ei øl.[/b]
Antall ord: 303
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Joh. 3,16
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 15 Aug 2006 16:02
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Joh. 3,16 »

- For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og vil ikke komme til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, for at det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.

-Hvis det er noen som trenger forbønn for noe, så bare si fra, så kan jeg be for deg. Gud er god.

Mvh,
Gunnar
Antall ord: 178
Jeg er Alfa og Omega, sier Gud Herren, han som er og som var og som kommer, Den Allmektige. Åp. 1, 8.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

Joh. 3,16 skrev:- For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og vil ikke komme til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, for at det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.

-Hvis det er noen som trenger forbønn for noe, så bare si fra, så kan jeg be for deg. Gud er god.

at du ikke gir opp?

Mvh,
Gunnar
Antall ord: 187
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
perlen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Des 2005 02:58
18

Re: Vend dere om!

Innlegg av perlen »

[quote="Joh. 3,16"]Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.[/quote

Hei
Tru du på dette du skriver sjølv, for visst du gjer det då vil eg gjerne vite kor er denne himmelen du snakker om?
Og desse onde åndene og Jævlen, kva er det for noko, har du sett det eller dei, så du veit at det du skriver om fins, for visst ikkje er jo dette løgn.
Gud og Jesus, har du sett dei og, sidan du skriver så fint om dei, har du treft personlig?

Merete
Antall ord: 682

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Joh. 3,16 skrev:- For så høyt har Gud elsket verden at han gav sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn. Og dette er dommen, at lyset er kommet til verden, og menneskene elsket mørket høyere enn lyset, fordi deres gjerninger var onde. For den som gjør det onde, hater lyset og vil ikke komme til lyset, for at hans gjerninger ikke skal bli avslørt. Men den som følger sannheten, kommer til lyset, for at det skal bli klart at hans gjerninger er gjort i Gud.

Mvh,
Gunnar

Sett deg ned og be for alle de som døde i konsentrasjonsleirene, og alle andre som blir, og har blitt drept, torturert, voldtatt, slaktet, psykisk- og fysisk ødelagt gjennom tidene DIN MØRKEMANN!!!!

Tåpelig å la meg provosere av en selvrettferdig dommedagsprofet, men tenker du lenger enn bibelsitatene dine?

Finnes det mer død og fordervelse enn din såkalte rettferdige gud?

Enig med Karina, og alle de andre oppegående menneskene her inne som er opptatt av kjærlighetens Gud. Den Gud som tar oss alle som sine barn. Hva vi kaller denne kraften er for meg knekkende likegyldig, det er budskapet som er viktig!

Joda; Jesus hadde helt sikkert en forferdelig død, men kjære deg.....ta deg en tur til auschwitz og se djevelskapen der. Se deg om i verden, både før og nå.... så kan du fortelle om lidelse!

Til de som skulle fram til at folk som Hitler ikke var onde, men bare litt misforstått: det kan dere ikke mene seriøst...værsåsnill...Djevelen er jo hendig å skylle på når vi vil fraskrive oss ansvar, men det får da virkelig være grenser!!

Gidder ikke å argumentere med deg Johs, men jeg håper virkelig at dette oppgulpet av indoktrinering er forbigående. For din egen skyld: VEND OM!

Heller setter jeg ikke pris på at du dømmer mine medsammensvorne her inne til å brenne i evig fortapelse...hvis det å være kristen er det samme som å være god, så er ALLE disse bedre kristne enn du.

Sjelden jeg er så lite tolerant, men sett i gang å be du!!! Be for alle de som opplever helvete i levende live!! Kast ikke bort tiden din på oss, men bruk den på de som virkelig trenger det.

Jeg behøver heldigvis ikke å treffe deg etter døden, for vi skal neppe samme sted.

Du får kaste meg på bålet, for husk " I SKAL IKKE LA EN TROLLQUINDE LEVE"
Antall ord: 514
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Magikeren
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 18 Jul 2006 19:53
18
Lokalisering: Bodø

Innlegg av Magikeren »

Mvh,
Gunnar
Så det er egentlig sånn at mennesker kan være gode hele livet, å gjøre gode gjerninger hver eneste dag uten å komme til himmelen? For det eneste som er godt nok til å slippe inn er å tro på jesus? Kan man da ta livet av folk, voldta og plyndre og samtidig havne i himmelen bare fordi man tror?
Antall ord: 240

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Astarte
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 21 Jun 2006 14:54
18
Kjønn (valgfri): Møkkakjærring
Lokalisering: Borti natta
Har takket: 163 ganger
Blitt takket: 171 ganger

Innlegg av Astarte »

Jada!

Så nå kan vi gjøre som vi vil, og plystre i himmelen med Johs etterpå. Samtidig som vi titter ned på alle de andre som brenner i Helvete og koser oss.

Halleluja!
Antall ord: 34
BildeBilde Memento mori

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
trollia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Sep 2006 01:14
18
Lokalisering: oslo

Re: Vend dere om!

Innlegg av trollia »

Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg. Og de har sant og visst mange forkledninger, sånn som gode hjelpere, veiledere, vismenn fra gamle tider, det overbevisste sinn, osv.. Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.

Den eneste person, Den eneste sanne Gud som kan noensinne sette deg virkelig fri er Jesus Kristus. Omvend deg fra alt det okkulte! Bare Jesus kan hjelpe deg. Han vil sette Deg som leser dette i frihet. For Han er Veien, Sannheten, Og livet! Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv. Det gis deg bare ved troen på Guds Sønn, av nåde.

"Dagen etter ser han Jesus komme, og han sier: «Se, der er Guds lam, som bærer verdens synd." Joh. 1, v. 29.

Jesus har tatt på seg all verdens synd. All synd bar han og naglet det til korset for at du og jeg skulle gå fri. Men du må ta imot denne gaven. Omvend deg og tro på Herren Jesus Kristus! Du skal en gang stå til regnskap for Den evige opphøyede Gud, han som har skapt deg. Det eneste som kan redde deg fra den evige fortapelsen er troen på Jesus Kristus.

Du kan søke mange plasser, i mange ting, i mange tomme døde religioner. Du kan prøve alt mulig og gjøre alt mulig, men du finner intet. Det er bare tomhet. Kjære leser! Alt det du noengang har måtte ønsket, det har du i Kristus. Og bare i ham.

Jesus sier: "Kom til meg, alle dere som strever og bærer tunge byrder, så vil jeg gi dere hvile. Ta mitt åk på dere og lær av meg, for jeg er tålsom og ydmyk av hjertet, og dere skal finne hvile for deres sjeler." Mat. 11. 28.

Hver den som påkaller Herrens navn skal bli frelst. Jesus lever. Han er oppstanden. Han skal komme igjen for å dømme levende og døde. Venn, ta imot hans frelsende hånd.
Alt er tomhet uten Jesus.

"Det var Guds vilje å la
hele sin fylde ta bolig i ham,
og ved ham forsone alle ting med seg selv,
alt i himmelen og på jorden,
da han skapte fred ved hans blod, på korset.
Også dere var en gang fremmede og fiender av Gud i sinn og tanke på grunn av deres onde gjerninger. Men nå har han forsonet dere med seg selv, da Kristus led døden med sitt jordiske legeme. Hellige, uten feil og uangripelige ville han stille dere fram for seg. Dere må bare bli stående i troen, grunnfestet og faste, uten å la dere rokke i det håp som evangeliet gir. Og evangeliet har dere hørt, for det er blitt forkynt for alle skapninger under himmelen, og jeg, Paulus, er blitt en tjener for det." Kol. 1, v. 19 - 23.

unnskyld.. jeg må le..
Antall ord: 604

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links