Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFikk kontakt!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Toadii
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Nov 2005 08:29
19
Blitt takket: 2 ganger

Fikk kontakt!

Innlegg av Toadii »

Hei jeg ville bare dele noe med dere :)

Ei jeg kjenner er veldig flink med å kontakte de døde.
Første gangen jeg møtte henne var det som om jeg ble forelska.
Altså nå er ikke jeg lesbe eller no sånt, men det var som om vi hadde kjent hverandre bestandig og snakket om alt sammen. (hivs dere skjønner?)
Hun bor i sverige så vi har mest kontakt over nettet.

Farfar døde i januar i år og etter dette så har han dukket opp mye i mine drømmer. I drømmene hviste jeg at han var død og jeg sa ofte til ham at han ikke måtte vise seg til meg for da ble jeg redd. Han sa aldri noe. Dette var noe som gjentok seg veldig ofte bare på nye steder og med nye mennesker i drømmene. Jeg spurte henne om råd og hun snakket med sin vennine om dette. Hun er mer som et medium. "tine" (veninnen min vil være annonym) fortalte medium veninnen sin at jeg hadde en farfar som var død. mere trengte hun ikke vite før hun fikk kontakt med ham. Hun fortalte at han ikke ville vise seg for da ble jeg redd. og at han hadde sett og hørt at jeg hadde probelemer med å velge rett vei på skolen. Han fortalte at jeg ikke måtte gjøre som alle andre. Jeg måtte selv bestemme hva jeg ville og at jeg var kreativ og kunne ta egene valg.

Rundt den siste tiden så har jeg hatt problemer med å velge. Jeg har vært til rådgiver for å snakke om dette. Og det valge jeg vil ta er det bare 5% av i hele norge som gjør. derfor kommer ikke jeg til å gjøre som alle andre.

Det var utrolig spennende å høre dette, både mamma og alle andre vet at dette er noe jeg tenker mye på og at det er umulig at veninnen til "tine" fant på dette. pga at jeg hadde aldri nevnt noe om skolen og mitt problem med å velge til henne.

Etter dette har jeg nå tatt mitt valg. Jeg skal gå den veien som nesten ingen tar. Og det takket være hjelp av min avdøde farfar.

Dette ble litt langt. Tenkte å skrive en historie til, men det får vente ;)

Håper dere leser dette i allefall:)
Antall ord: 407
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Det er det som er så rart med disse vanskelige valgene i livet - ofte kommer svaret av seg selv ;)

Fin historie. Syntes også det er fint at du velger å gå din egen vei! Kanskje er det slik at du og denne venninnen har et spesielt bånd, en "kontrakt" fra før dette livet, slik at dere hjelper hverandre på veien :)
Antall ord: 61
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Fin historie. :)
Antall ord: 2
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2006 07:35
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av chey »

Du er heldig..Uff jeg kjenner meg igjen. Skjønner ikke hvor folk finner disse mediumene sine hen.. Skulle gjerne snakket med et medium selv...sukk.. :(
Antall ord: 26

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

chey skrev:Du er heldig..Uff jeg kjenner meg igjen. Skjønner ikke hvor folk finner disse mediumene sine hen.. Skulle gjerne snakket med et medium selv...sukk.. :(
Tror ikke det er så mye å glede seg over - magnetisme har man gledet seg med i århundrer alt!
Nå har vi gameboy og slikt.. Mye mer underholdende - også får du faktisk noe for pengene :mozilla_wink:
Antall ord: 65

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av chey »

[/quote]
Tror ikke det er så mye å glede seg over - magnetisme har man gledet seg med i århundrer alt!
Nå har vi gameboy og slikt.. Mye mer underholdende - også får du faktisk noe for pengene :mozilla_wink:[/quote]

Ja men da foreslår jeg at du går og "magnetiserer" deg med noe sånt, som DU finner mer underholdende. Du har jo absolutt ingenting på det forumet her å gjøre. Hvis du hadde vært så klok og smart som du desperat prøver å virke som, hadde du vel ikke kommet med slike uintelligente forslag. Jeg tror heller ikke at kloke folk bruker all tiden sin på "Gameboy og slikt", -og er fast bestemt på at de vet ALT, verden og livet er svart/hvitt, -og resten som mener noe annet enn dem bare er gale og tar feil. Det finnes tross alt ikke noen fysiske, tekniske, akademiske og vitenskapelige beviser for at DU har rett heller.
Billig underholdning å rakke ned på folk med masse useriøse svar som ikke har noe med denne siden å gjøre. Skjønner ikke hva du gjør her.
Antall ord: 187

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av chey »

RasCzaK skrev:
chey skrev:Du er heldig..Uff jeg kjenner meg igjen. Skjønner ikke hvor folk finner disse mediumene sine hen.. Skulle gjerne snakket med et medium selv...sukk.. :(
Nå har vi gameboy og slikt.. Mye mer underholdende - også får du faktisk noe for pengene :mozilla_wink:
huff....
Antall ord: 68

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18

Innlegg av -Marie- »

Alle har vel rett til å være på paranormal? Uansett hva de mener og ikke mener.. Jeg synes også at RasCzak har noen merkelige meninger om saker og ting, og kommenterte tidligere at jeg synes h*n er en smule negativ til alt her inne. Men dog..

Det går an å si det på en annen måte. Henvende seg til folk på en litt hyggeligere måte. Ikke kjeppjage folk ut fra forumet (eller i det hele tatt gjøre seg så ynkelig, at man skriver noe sånt), bare fordi de har andre meninger enn en selv har.. "Du har ingenting å gjøre inne på dette forumet", synes jeg ikke vi har lov til å skrive, samme hva det gjelder. Det er ikke vi som eier det..

Til RasCzak: kan ikke du heller prøve å være litt mer positiv til det folk skriver her inne? Jeg forstår at du har dine meninger, og det må du få lov til. Men vær litt mer "varsom" :)
Antall ord: 168
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

chey skrev:

Ja men da foreslår jeg at du går og "magnetiserer" deg med noe sånt, som DU finner mer underholdende. Du har jo absolutt ingenting på det forumet her å gjøre. Hvis du hadde vært så klok og smart som du desperat prøver å virke som, hadde du vel ikke kommet med slike uintelligente forslag. Jeg tror heller ikke at kloke folk bruker all tiden sin på "Gameboy og slikt", -og er fast bestemt på at de vet ALT, verden og livet er svart/hvitt, -og resten som mener noe annet enn dem bare er gale og tar feil. Det finnes tross alt ikke noen fysiske, tekniske, akademiske og vitenskapelige beviser for at DU har rett heller.
Billig underholdning å rakke ned på folk med masse useriøse svar som ikke har noe med denne siden å gjøre. Skjønner ikke hva du gjør her.
Er utrolig underholdende å observere hva folk tror på - føler meg som i en barnehage :mozilla_tongue:
marie skrev:Alle har vel rett til å være på paranormal? Uansett hva de mener og ikke mener.. Jeg synes også at RasCzak har noen merkelige meninger om saker og ting, og kommenterte tidligere at jeg synes h*n er en smule negativ til alt her inne. Men dog..

Det går an å si det på en annen måte. Henvende seg til folk på en litt hyggeligere måte. Ikke kjeppjage folk ut fra forumet (eller i det hele tatt gjøre seg så ynkelig, at man skriver noe sånt), bare fordi de har andre meninger enn en selv har.. "Du har ingenting å gjøre inne på dette forumet", synes jeg ikke vi har lov til å skrive, samme hva det gjelder. Det er ikke vi som eier det..

Til RasCzak: kan ikke du heller prøve å være litt mer positiv til det folk skriver her inne? Jeg forstår at du har dine meninger, og det må du få lov til. Men vær litt mer "varsom" :)
Alle har rett til å tro det man vil - vi er heldigvis født inn i en tid hvor det er fri tale!
Jeg synes aldeles ikke at jeg opptrer som uhyggelig på noen som helst måte - er sunt med litt fornuft! :mozilla_laughing:

En meget spennende historie, Toadii. Passer utmerket på hytta en mørk og stormfull natt...

Når det gjelder hvorvidt jeg passer inn på dette forumet - alle har rett til å kaste bort tiden sin så mye de vil :D
Antall ord: 454

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
-Marie-
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Mar 2006 22:13
18

Innlegg av -Marie- »

Nei, uhyggelig er du ikke :)

Men når det gjelder fornuft, kommer det an på øyet som ser, hva fornuft er. Bare for å være litt kverulant :mozilla_wink:
Antall ord: 29
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av chey »

-Marie- skrev:Alle har vel rett til å være på paranormal? Uansett hva de mener og ikke mener.. Jeg synes også at RasCzak har noen merkelige meninger om saker og ting, og kommenterte tidligere at jeg synes h*n er en smule negativ til alt her inne. Men dog..

Folk har rett til å mene hva de vil, men jeg syns ikke at folk er så velkomne når de håner andre og snakker om sinnslidelser og foreslår psykologer til de som legger til seriøse spørsmål her inne. Og jeg er tydeligvis ikke den eneste som syns det er veldig irriterende å lese nedlatende innlegg mot andre på hvert eneste tema og innlegg fra en person som går inn for å latterliggjøre dem. Det er IKKE ålreit. Det skal ikke være sånn at folk blir bekymret for å åpne kjeften og fortelle noe eller spørre om ting her inne fordi de ikke vil bli rakket ned på eller gjort til latter.. Det skal ikke være det en sånn side handler om. Og til RanCzak: Hvis du bare er her for å lese historier og more deg på bekostning av andre, kan du i det minste spare deg halvparten av mobbingen din.
Antall ord: 329

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
*Huldra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Apr 2006 20:26
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av *Huldra »

Fin historie Toadii.
Jeg skulle likt å komme i kontakt med mormoren min, hun har vært død siden jeg var liten, men er den klokeste personen jeg vet om.
Er litt i samme båt som deg, dette med utdanningsvalg, skulle likt å vite hva mormor synes...
Antall ord: 47
Bedre å angre på noe du har gjort....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links