Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNidarosDomen

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Articfare
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Apr 2006 18:34
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Slagenveien 76D

Innlegg av Articfare »

Ikke for å skremme skiten ut av lettskremte (eller kanskje :badgrin:) men hør på navnet "Nidarsdomen". Når vi deler navnet i to blir det "Nidaros" og "Domen". Så skal vi mikse litt med navna. Vi starter først med "Domen" og setter "o" der "e" er og "e" der "o" er. Hva blir det? Jo... "Demon"... Kanskje de som lagde Nidaros skrev feil og skulle egentlig ha det som "Nidarosdemonen".

Så har vi "Nidaros". Jeg vet ikke hva vi kan mikse det om, men kanskje noen kan finne det ut.
Antall ord: 90
My mom says there's a lot of black people in Africa.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Innlegg av Gjest »

TrondheimsDemonen..!?
Hmm.. Jaujau.
Du har i allefall fantasi i lange baner, det skal du ha:P

Nidaros = Sodaris :D
Hæhæh.. Soda og Ris.. tar du den?
Antall ord: 27

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Trøndergut
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 18:27
18
Lokalisering: Stavanger

Re: NidarosDomen

Innlegg av Trøndergut »

LilleFm skrev:NidarosDomen må være blandt de mest berømte spøkelsesstedene i trøndelag.
Har du noen gang vært der og opplevd åndelig aktivitet?
Kunne du tenke deg å Dra dit sent en kveld? Kanskje overnatte?
Hvem er det som går igjen?
Kan noen gi litt info?

Jeg skulle hjem en kveld, og mamma skulle hente meg. Jeg måtte løpe forbi domen for å komme meg til der hun sto parkert, men plutselig måtte jeg bråstoppe.
Det var noe i det ene vinduet jeg ikke kunne identifisere (etter som jeg løp).
Jeg gikk sakte vidre da det i det ene vinduet kom et stort rødt lys..
Dette var i 22 - 23-tiden om kvelden, er det vanlig at det er folk der på den tiden av døgnet?
Hva kan lyset ha vært? (Jeg påstår ikke at dette er noe paranormalt, det er meget sjeldent at gjenferd lyser rødt.. :lol: )

Det hadde vært mosromt å kanskje få med seg noen (kanskje noen med evner litt utenom det vanlige?) Og få tillatelse til å dra dit ei natt! :D
Til alle som tenker på å dra på ekskursjon til Nidarosdomen!
Jeg anbefaler dere på det sterkeste til å IKKE gjøre det! Jeg har aldri vært der på ekskursjon selv, men jeg vet om folk som har vært med på slikt. For å si det slik, de overlevde men det gikk ikke så bra med dem likevel. Jeg kjenner også folk som har arbeidet der. Mange rare historier. Jeg kommer i hvertfall aldri til å forsøke å oppsøke det eller de åndene som er der! Mitt råd er at folk lar dem være mest mulig i fred!
Antall ord: 286
MM

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vilma
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 18 Jan 2006 22:51
18
Kjønn (valgfri): supahuman
Lokalisering: I'm gonna eat your brain and gain your knowledge...
Har takket: 18 ganger
Blitt takket: 18 ganger

Innlegg av Vilma »

LilleFm skrev:NidarosDomen må være blandt de mest berømte spøkelsesstedene i trøndelag.
Kan noen gi litt info?

Jeg skulle hjem en kveld, og mamma skulle hente meg. Jeg måtte løpe forbi domen for å komme meg til der hun sto parkert, men plutselig måtte jeg bråstoppe.
Dette var i 22 - 23-tiden om kvelden, er det vanlig at det er folk der på den tiden av døgnet?
Hva kan lyset ha vært? (Jeg påstår ikke at dette er noe paranormalt, det er meget sjeldent at gjenferd lyser rødt.. :lol: )

Det hadde vært mosromt å kanskje få med seg noen (kanskje noen med evner litt utenom det vanlige?) Og få tillatelse til å dra dit ei natt! :D
Vet atd et spøker der, men det røde lyset var nok noe naturlig. Jeg har og sett det, tror det bare er en nattlampe eller ett eller annet.
Antall ord: 217
I'm in that awkward stage between birth and death.
The man in black fled across the desert, and the gunslinger followed.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Sultan666
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Aug 2006 20:27
18
Lokalisering: Hell

nidarosdommen

Innlegg av Sultan666 »

der er en skummel plass...vanskelig å få tillatelse..til å besøke på nattstid ....det sier at mye aktivetet rund 5 og 6 om morgen,noen som ha jobbet som vasket var terrorisert av noen...kan være den munken de snakker om?mange slutter å jobber der....fordi i tilleg var en mans jobb... :mozilla_surprised:

de er forbudt å ta bilder inne kirke .....har tatt bilder på dagtid men vises ikke noe på bildet,men veit at finnes en bilde,hvor vises tydelig en spøkelse midt inne kirka tatt av en journalist fra adresaavisen...den bilder står på heimdal.

hemmelighet fra adressa....den var ikke publisert ..bare henge opp i avisasbygning,tror var tatt på ca 17 år tilbake....

:mozilla_sealed:
Antall ord: 120

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2006 07:35
18

Innlegg av chey »

Kan noen gi litt info?

Jeg vet om en forfatter som klarte å tigge seg til å få sitter der og skrive etter stengetid, (så det ernok ikke muligheter for overnatting) -men han ble da LÅST INNE pga sikkerhetsreglene! Det hadde jeg bare ikke turt.. å ikke ha noen fluktmulighet hvis jeg skulle oppleve noe ekkelt. Jeg var der når jeg var liten, men opplevde ikke noe spesielt. Men det røde lyset du så, minner meg om noe jeg opplevde som bitteliten. Jeg lå og sov mellom mamma og pappa på et rom hos besteforeldrene mine (Huset lærte jeg senere at det angivelig spøker der, men det var jeg for liten til å vite noe om da.) -og jeg bråvåknet midt på natta, og følte en veldig trang til å reise meg opp i senga og se på vedovnen som sto tvers over rommet. (Jeg VET dette høres helt utrolig komplett idiotisk ut, og jeg kommer kanskje til å bli latterliggjort her nå, men det skjedde likevel, jeg er ikke i tvil, og det var IKKE en drøm..) Jeg satte meg brått opp og snudde hodet mot ovnen. Der lyser det et tydelig grønt lys ut av trekken i ovnen, og det brant ikke i den, for den hadde slukket for lenge siden og det var kaldt i rommet. Jeg vekket mamma og sa jeg så grønne øyne i ovnen :D (hahaha) men ingen av dem reagerte og de trodde jo selvfølgelig ikke på meg..Ikke vet jeg hva det var, men det var ikke innbildning..Det har skjedd andre og eklere ting i det rommet senere også, men det rare lyset du så minnet meg om dette..(nå tror ikke jeg heller at spøkelser er hverken røde eller grønne, men NOE må det jo ha vært..?)
Antall ord: 490

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Floyd

Innlegg av Floyd »

Var i Nidarosdomen for ti år siden. Fikk den mektige følelsen som alle større kirkebygg gir. Bare størrelsen er imponerende. Men dette var ikke den eneste følelsen. Kjente hele tiden følelsen av å bli iaktatt fra galleriet... Og turen til kapellet som ligger til venstre for inngangen ble en ganske merkelig opplevelse. Kuldefornemmelse og en følelse av å ikke være velkommen. Det er noe i Nidarosdommen, det er jeg sikker på. Hva det er hadde vært spennende å finne ut.
Et annet interessant spørsmål er om slike historiske bygg "åpner" kanalene og gjør oss bedre i stand til å se og føle overnaturlige ting. Er det suggesjonens kraft, atmosfæren eller er det faktisk sånn at det finnes mer mellom himmel og jord enn det vi vet? Spennende...
Antall ord: 137

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Ja,det er spennende. Har nå alltid hatt lyst på en tur dit,om det spøker eller ei. Trenger jo ikke være på natten heller?!
Antall ord: 27
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
*Lille*

Innlegg av *Lille* »

hallinka skrev:Ja,det er spennende. Har nå alltid hatt lyst på en tur dit,om det spøker eller ei. Trenger jo ikke være på natten heller?!
Vært der en gang og det var utrolig flott. Og det var dag, hehe... Dro ikke pga at stedet er hjemsøkt, men rett go slett fordi det er en sinnsykt fin kirke! STOR... Var så spennende å se på alt sammen.
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hallinka
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Aug 2005 15:13
19
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av hallinka »

Det tror jeg så gjerne! Hadde vært moro med en tur ja....
Antall ord: 13
“I'm an illusion of your heart. A manifestation of your adolescent psyche.” – Haruko, FLCL

Life may not be the party we hoped for, but while we are here we might as well dance.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Allvis
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Sep 2006 22:16
18
Lokalisering: Trondheim

Innlegg av Allvis »

jeg har vert i Nidarosdomen flere ganger... Men har ikke merket noe spesiellt da... Men det kan være fordi jeg ikke har tenkt på det... Skal dra dit på kvelds tid en gang...
Da kan jeg tenke meg at det er litt mere Aktivitet der å!
Antall ord: 46

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Odina
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Aug 2005 03:00
19
Lokalisering: Østfold
Har takket: 1 gang

Innlegg av Odina »

Jeg var i Nidarosdomen for ca 15-16 år siden og det var ikke et hyggelig besøk. Med en gang jeg kom inn fikk jeg en ekkel følelse som jeg valgte å ignorere.

Jeg var oppe i tårnet og det var helt greit, men vel nede igjen var jeg inne i sakrestiet der det henger mange bilder av ganle biskoper. Der følte jeg redsel! Det var akkurat som om de stirret på meg og øynende var ONDE. Jeg ble utrolig redd og måtte bare forte meg ut av kirken. Etterpå bestemte jeg meg for at jeg aldri kom til å sette mine ben innenfor den kirken.

Nå har det gått så lang tid så kanskje det kunne være interessant å sjekke ut om disse følelsene fortsatt er der....
Antall ord: 133
Det er mer mellom himmel og jord enn de fleste andre steder.....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
liseviola
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 18 Des 2005 03:30
18
Lokalisering: melhus

Innlegg av liseviola »

jeg har vært utenfor domen 3 gange i sommer jeg.. og da i mellom 2 og 4 på natten.. første gangen så opplevde jeg ikke noe annet enn bare masse masse ubehag..
2. gange så opplevde jeg masse masse forferdelig! da spesielt på den eldste delen av kirkegåren.. :s der ble formen min utrolig varirende, alt etter som hvao rjeg sto.. plutselig var jeg kvalm, så var jeg slapp og kjentes ut som at jeg ikke eide noe styrke i hele kroppen, så hadde jeg så sinnsykt hode pinr at det kjentes ut som at kraniet mitt var ødelakt.. og så var eg så kval igjen at jeg nesten kastet opp.. det var spesialt en garav det var utrolig intenst ved.. begynte og gråte og greier.. :s så før vi dro så fant jeg ut at jeg skulle gå og ta på inngangsdøra på den andre siden av kirken.. så det gjore jeg da, og det kjentes ut som at hele armen min skulle rives av! hadde vondt i den armen i flere dager etter det!! Jett på om vi dro derifra i full fart da! tok det som en ganske streng beskjed om at jeg ikke hadde noe der ine og gjøre jeg.. :s
tredje gangen så satt jeg og en kompis bare utenfor og snakket, og da hadde vi nettop vært oppe på taverna, så da var vi ganske opptat av og snakke om det til og bry oss på noe som helst om domen da.. :p
Antall ord: 256

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

var i Nidarosdomen for maaange år siden sammen med klassen min. Dette var vel på barneskolen en gang.Vi var der i skoletiden så det var dag og lyst, men helt mørkt i domen. Jeg husker at jeg ville ut igjen etter å ha gått og sett litt. Har vage minner om en brønn (?) som jeg fikk en enormt dårlig følelse på.. Om det ikke var en brønn så var det i allefall en plass jeg nektet å se på eller høre om, jeg fikk rett og slett angst! har tenkt mange ganger på å besøke domen igjen, men får liksom ikke tid til det.
Antall ord: 111

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anca-77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2006 10:32
18

Innlegg av anca-77 »

Det er da merkelig at det skal være en kirke, hvis det skjer så mye ondt der...
Antall ord: 18

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links