Snart er det sesongstart på dette populære programmet. Jeg merker meg at enkelte her inne jubler som besatt og gleder seg som barn lille julaften. Det er greit nok.
Vi vet at dette programmet vil bli diskutert. Allerede idag før første program er sendt vet vi hvordan dette går. De fleste synes det er dritbra, noen synes bare det er bra og noen få få liker det ikke. Så vil det bli krangling og skeptikere vil bli beskyldt for å ikke respektere andres tro og vi vil beskylde dere for å være naive eller noe lignende.
Jeg tror mye av dette har med forventninger å gjøre. Jeg forventer mye. Ikke ganske mye, men veldig mye. For meg er hele underholdningen i fakta-opplysningene som mediene kommer med. Jeg synes det er lite spennende å høre på mennesker som forteller om dører som lukker seg. Sånne historier er det 13 av på dusinet.
Så siden vi først kommer til å diskutere dette så kan jeg like så godt komme med forventningene på forhånd så skjønner dere hvorfor jeg ikke tror på de klarsynte når den tid kommer.
Jeg forventer:
Navn! Ikke noe enkeltbokstaver. Ikke noe jeg tror det begynner på A eller Å. Jeg vil ha fornavn og etternavn og minst et av dem skal være 100% korrekt. Det andre skal være så nærme sannheten at det ikke kan misforstås.
Årstall: Det skal stemme. Jeg vil ha fødselstidpunkt og død for den aktuelle ånden.
Utseende: Det skal stemme. Jeg forventer at folkene fjerner bilder etv fra veggene. Jeg så tydelig ifjor at et av mediene klarte å lirke ut informasjon av en av de som bodde der angående et bilde som hang på veggen. Etterpå beskrev hun utseende til ånden til de andre uten å informere om hvor hun hentet informasjonen fra.
Og vet dere hva. Dette er alt jeg forventer. Alt vås som omhandler personligheten til ånden er uvesentlig. Det krever ingenting og det er nesten umulig å bomme.
Jeg lar meg ikke imponere at medier som klarer å fortelle detaljerte setninger som den angivelige ånden sier, men som etterpå ikke klarer å finne det korrekte navnet. Slik som, han forteller meg at han var meget glad i å fiske. Han forteller om en stor laks eller ørret han engang fikk. Etterpå begynner mediet å slite med og finne navnet på den avdøde. Hvor vanskelig er det egentlig når dem kan fortelle om alt mulig annet? Anders for pokker. Han het Anders. Hvis det er umulig å finne ut er det 100% usannsynlig at all den andre informasjonen er pga klarsyn eller medium evner.
Her er det da kun snakk om å finne ut at vedkommede fisket og gjorde det mye. Alle som fisker får en dag en stor fisk de er stolte av. Fisker man skryter av er laks og ørret, ikke torsk. Så enkelt kan det gjøres.
Ting som at familie medlemmer snakker om at det var bråkete før, men at de nesten har gitt seg helt etter at mediet var der er også helt uinteressant. Vi har ikke sett noen ånd og vet ikke om den har forsvunnet.
Vær også obs på hva mediet sier. En person som har kontakter der oppe bør ha filosofien sin i orden.
Jeg vedder æra mi på at mediene ikke kommer med noe informasjon som ikke kunne vært klippet rett ut av en paranormal-tråd.
Legg også merket til evnene mediumet påstår og ha. De snakker gjerne om fri vilje, samtidig som de bruker sine magiske evner til å sende ånden "hjem inn i lyset". Det er alt de sier. De sier ingenting om hvordan de gjør det. De sier heller ingenting om åndene kan vandre fritt mellom dimensjonene. De snakker også velvillige om hjelpere og visst har vi mange. Hvorfor nevner de ikke i samme slengen at hjelpere er totalt ubrukelige når en person er død. Ofte kommer andre avdøde familiemedlemmer og henter den stedsbundne ånden. Hvorfor har de ikke gjort det før?
Jeg kommer sikkert på mer etterhvert.
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Diskusjon rundt åndenes makt
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Jun 2006 01:18
- 18
- Blitt takket: 1 gang
Diskusjon rundt åndenes makt
Antall ord: 691
Beauty is in the eye of the beer holder..
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 22 Mar 2005 09:54
- 19
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Oslo
Faktisk så har du rett, jeg vil også at mediumene kommer med konkrete svar så som navn etc, for det burde de vite, og når det gjelder det med bilder på veggen så signerer jeg det også. Det er veldig diffust det mediet kommer med. For om de er seriøse og sier at de er et medium, så skulle det vel være såre enkelt for dem å bevise det for omverden. Jeg er også lei av at de kommer med halve historien, at de er usikre, bortforklarer, og sier at ånden ikke er samarbeidsvillig, for det har skjedd. Men så er det jo noen som sier at et medium ikke behøver å "bevise" noe som helst da...Regner med at det blir stor diskusjon av dette, men det er jo gøy å høre hva andre mener. Jeg kunne aldri tenke meg å gå ut med at jeg er klarsynt uten at jeg også beviser at den informasjonen jeg får fra en ånd er riktig. Jeg må jo også si at jeg gleder meg til det begynner. Om ikke annet så er det god underholdning.
Antall ord: 188
sosja
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- Startet: 17 Sep 2006 01:35
- 18
- Kjønn (valgfri): hokatt
- Lokalisering: Et steinkast unna glasshuset
- Har takket: 668 ganger
- Blitt takket: 1057 ganger
Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
Antall ord: 32
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Svartepus skrev:Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
Er det sannsynlig?
Antall ord: 37
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 12 Des 2005 13:23
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Blitt takket: 2 ganger
De som virkelig er medium og er godt utviklet har ikke behov for å vise frem sine evner for å dyrke egoet, eller for å lage underholdning.Svartepus skrev:Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
Vi hører faktisk skjeldent om de virkelig gode, selv om det fins en del av de.
De er ikke innteresert i å prakke sin viten på andre,uten at de blir bedt om det.
Antall ord: 92
Han skjulte sin dumhet bak en mur av kunnskaper.
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Hva mener du? Om det er sannsynlig at klarsynte ikke ønsker å stille opp på TV? Det finnes sikkert mange som vil vise seg fram, og for alt jeg vet er alle de klarsynte i ÅM seriøse klarsynte som ikke bryr seg om at de kanskje blir litt uglesett ved å stille opp i et underholdningsprogram...science skrev:Svartepus skrev:Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
Er det sannsynlig?
Antall ord: 94
When life knocks me down, instead of getting back up I usually just lay there and take a nap
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
"To reisende kommer en gang over en rydning i skogen. Den ene hevder at rydningen skyldes arbeidet til en gartner. Den andre hevder at det ikke finnes noen gartner. For å finne ut hvem som har rett, slår de opp teltet sitt ved rydningen. Men de ser aldri noen gartner. Den første reisende hevder at gartneren er usynlig. De setter opp et elektrisk gjerde, men fortsatt ikke tegn til noen gartner. Så setter de ut blodhunder. Fortsatt ingen gartner. Den troende av de to reisende gir seg likevel ikke og hevder at det finnes en gartner som er usynlig, uhåndgripelig, ufølsom for elektrisitet, uten lukt og uten lyd, en gartner som i hemmelighet ser etter hagen sin som han elsker. Den skeptiske spør hva som er blitt igjen av den første påstanden om en gartner: Hva er forskjellen mellom en usynlig, uhåndgripelig, evig unnvikende gartner fra en imaginær gartner eller fra ingen i det hele tatt?"
Antall ord: 164
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
De er klarsynte hvis de beviser at de er klarsynte. Man kan ikke ta utgangspunkt i at de klarsynte. Utgangspunktet er at de kaller seg klarsynte, så får de backe opp det de sier i praksis.Svartepus skrev:Hva mener du? Om det er sannsynlig at klarsynte ikke ønsker å stille opp på TV? Det finnes sikkert mange som vil vise seg fram, og for alt jeg vet er alle de klarsynte i ÅM seriøse klarsynte som ikke bryr seg om at de kanskje blir litt uglesett ved å stille opp i et underholdningsprogram...science skrev:Svartepus skrev:Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
Er det sannsynlig?
Hvis dette slår feil kan vi alltids nevne de klarsynte som faktisk er klarsynte, men som ingen vet om. Spørsmålet er åssen dere vet om dem siden de gjemmer seg så godt.
Antall ord: 168
Hide post links |
-
- Standard bruker
- 18
Javel. Men det du sier her betyr faktisk at de i ÅM ikke er godt utviklet siden de viser seg på tv.torgeir skrev:De som virkelig er medium og er godt utviklet har ikke behov for å vise frem sine evner for å dyrke egoet, eller for å lage underholdning.Svartepus skrev:Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
De er ikke innteresert i å prakke sin viten på andre,uten at de blir bedt om det.
Antall ord: 116
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Akkurat det jeg mente.torgeir skrev:De som virkelig er medium og er godt utviklet har ikke behov for å vise frem sine evner for å dyrke egoet, eller for å lage underholdning.Svartepus skrev:Kanskje de som virkelig er klarsynte ikke gidder å stille opp på et underholdningsprogram på TV Norge...? Hvis man har evner bør man kanskje bruke dem til noe mer fornuftig enn underholdning...
Antall ord: 98
Hide post links |
-
Verifisert
- Standard bruker
- 18
Jeg tror personlig at noen mennesker er klarsynte. Jeg vet bl.a. om en person som "ser" utrolig mye om folk hun ikke kjenner, og det ned til minste detalj. Selv om hjemkommunen min ikke er særlig stor, skal det mye til å vite så mye om så mange. De fleste som har vært hos henne og blitt spådd har i tillegg bare møtt opp uanmeldt, så hun har ikke hatt tid til å finne ut noe om personen på forhånd.science skrev:De er klarsynte hvis de beviser at de er klarsynte. Man kan ikke ta utgangspunkt i at de klarsynte. Utgangspunktet er at de kaller seg klarsynte, så får de backe opp det de sier i praksis.Svartepus skrev:Hva mener du? Om det er sannsynlig at klarsynte ikke ønsker å stille opp på TV? Det finnes sikkert mange som vil vise seg fram, og for alt jeg vet er alle de klarsynte i ÅM seriøse klarsynte som ikke bryr seg om at de kanskje blir litt uglesett ved å stille opp i et underholdningsprogram...science skrev:
Er det sannsynlig?
Hvis dette slår feil kan vi alltids nevne de klarsynte som faktisk er klarsynte, men som ingen vet om. Spørsmålet er åssen dere vet om dem siden de gjemmer seg så godt.
Mulig hun bare er en god menneskekjenner, men da er hun isåfall svært dyktig med tanke på all info hun hadde om både fortid, nåtid og fremtid.
Denne personen tar ikke penger for det hun gjør og reklamerer heller ikke for evnene sine. Folk hører om henne gjennom "jungeltelegrafen" fordi hun har rykte på seg for å være dyktig.
Om de som kaller seg for klarsynte på ÅM virkelig er det, er egentlig ikke godt å vite siden de er på TV. Det er mye som kan fikses eller forandres på for å øke underholdningsverdien. Dessuten er det som du sa tidligere at de klarsynte kan trekke info ut av f.eks. bilder og presentere dette som noe de "ser".
Selv om jeg er overbevist om at noen mennesker faktisk er klarsynte, er jeg skeptisk nok til å tvile på mange av dem som kaller seg klarsynte. Jeg tviler bittelitt på noe av klarsyntheten i ÅM... mest fordi det er på TV og er laget som underholdning...
Antall ord: 390
Hide post links |