Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderenergifelt?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
imo
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 17 Sep 2006 19:59
18

energifelt?

Innlegg av imo »

Har alltid hatt "den syvende sans" hvis det er det man skal kalle den. Helt siden jeg var liten har jeg sett og opplevd uforklarlige ting, som jeg etterhvert har godtatt er en del av meg. Jeg får beskjeder gjennom tanker og drømmer, aner hva folk tenker og hvem de er. Leser personer som de var åpne bøker. Dette har gjort at jeg ikke har hatt mange nære venner, da jeg får vanskelig for å stole på folk, mange har vært tvetydige for de tenker en ting og sier noe annet. Også bekrefter de tankene sine i sine handlinger, og slik vet jeg at jeg kan lese dette på forhånd.....
Men, det jeg ville gjerne ha en diskusjon på og høre om andre har lignende erfaringer er dette med energi. Vi eier et gammelt hus som vi bruker i helger og ferier. I dette huset har min manns besteforeldre dødd, og også min egen far i vår. Jeg må begynne bak i 2001 da min svigerfar døde(dette var ikke relatert til dette huset, selv om han vokste opp her). Det minuttet han døde åpnet himmelen seg og alt ble fredelig, han kom til meg som energi og "gikk igjennom meg". SLik visste jeg han døde 10.55 den aktuelle dagen. Min mann ble veldig sjokket da det viste seg å være riktig... Etter det hadde jeg kontakt med han jevnlig, han var "positiv" og hjalp oss og støttet oss. Han var faktisk varm da han kom. I dette huset jeg nevner er åndene kalde, men ikke "farlige". Jeg har aldri blitt redd dem, frem til forrige helg. Det er ting som flytter seg, nøkler som forsvinner og plutselig dukker opp de merkeligste steder. Spesielt når jeg flytter på ting, pusser opp et rom, endrer originale løsninger..skapdørene på det "verste" rommet står alltid på vid gap hver gang jeg kommer dit, og de er sånn lås på som det var på gamle skap som virkelig er strie å få opp. Tv slår seg på midt på natten, lys går på stadig vekk i kjelleren..
Forrige helg var jeg og en veninne der. Hun har også denne evnen. Vi hadde med oss tre små barn som sov i rommet ved siden av SPØKELSESROMMET". Vi snakket mye fredagen om hvor snytt jeg var. For etter min far døde har jeg ikke hatt kontakt med ham, og heller ikke min svigerfar. Jeg har ikkehatt kontakt på et halvt år ca, bortssett fra ånder på offentlige sted, spesielt sykehus, der vrimler det. Så jeg snakket og snakket om hvordan min far og jeg hadde avtalt at når han døde skulle vi ses igjen og dette hadde han ikke oppfylt osv. Da vi legger oss denne kvelden reier jeg sengen til veninnen min på det tet rommet. Da jeg legger lakenet på ved fotenden tenker jeg at dette har jeg gjort uendelig mange ganger(jeg stelte min far til han døde der, han hadde kreft, jeg gjorde alt for ham i tre år) Og plutselig er det et kjempestort brak og frysninger farer gjennom meg, jeg blir presset vekk fra fotenden og regelrett dyttet bort i min veninnes armer. Luften er utrolig klam og vi har begge vansker med å puste, vi fryser begge to, og jeg er helt på gråten. Braket var veldig langt. Først tenkte jeg at barna falt ut av sengen, men det sluttet liksom ikke. Det fortsattei flere sekunder. Min veninne var opprømt for hun synes det var spennende, men jeg var livredd. Hvorfor var jeg så redd og hva var lyden? HAr aldri vært redd før. Heller aldri hørt slik et brak, eller blitt dyttet vekk fra en plass. Kan dette være min far? Hadde jeg bedd om det?
Da jeg la meg i min seng etterpå var det iskald vind fra gangen, noe som var veldig tolkbart siden det var 20 grader ute denne kvelden. Varm luft fra vinduet, kald fra gangen. Det var i gangen hele natten, jeg frøs og sov dårlig. Dagen etter var jeg svimmel, utrolig svimmel, kunne ikke bære min sønn opp trappene. Slik var jeg resten av helgen.
På lørdagskveld hadde vi rolig kveld med et par øl og tv. Da vi skulle ut å røyke hørte jeg en klikkelyd fra gangen. Veninnen hørte det også, og vi gikk ut for å se. Nå var klikkelyden fra kjelleren. Lyset var slått på. Vi gikk ned. Denne lyden hørtes ut som om noen slo av og på en bryter. Men den flyttet seg i rommet, helt bort til dreiemaskinen til min far. Jeg gikk bort men hørte ingenting. Det klikket kanskje 15 ganger rundt på ulike palssser. Energien i kjelleren var helt ekstrem. Vi fikk begge disse hvite synlige prikkene i håndflatene og luften var klam. Jeg frøs på ryggen spesielt to plasser i rommet. Energien var så sterk at vi kunne stå på hver vår side av rommet med hendene mot hverandre i luften og det dirret bokstavelig talt, det strålte, frøs, dirret og det var som om det svevde rundt i luften kalde frysninger. Som nårr man svømmer i sjøen og kjenner disse kalde bølgene som kommer. Min far hadde osgså denne evnen, må nevnes. Og han også så og merket og hørte de som går igjen i huset, men dette var noe helt annet. HAr min far en ond sjel? Vi var jo veldig tette, hvorfor skulle jeg bli redd hvis det var han?
Dety må nevnes at vi pusset vegger på kjøkkenet denne helgen og rev ut gammel kjøkkeninnredning. Hart jeg vekket til liv noe ondt?
Vær så snill, jeg trenger input på dett e her!!
Antall ord: 991

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2006 11:41
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Irene_87 »

Oii så spennende historie, men samtidig litt nifs.

Tanten min har et hus med mye "energi" i, og hun kan våkne på netter av at noen rister i sengen hennes, og at det er noen som står og ser på henne.
Nå er hun så vant med lydene, så nå er det ikke så mye energi der oppe, men hun pusset opp huset for 2 år siden, og da var det liv der, gitt!

man hørte tydelige "trampe"skritt fra loftet, og dører som gikk opp og igjen.
Vi diskuterte litt rundt dette og fant ut at det kan hende de protesterte på at det ble gjort noe om i huset. De pusset opp kjøkken, gang og stue.
Dette har en gang vært en gammel hytte, som er bygget på, så kjelleren og loftet, soverommet hennes og kjøkkenet er igjen fra "det gamle".
Da det ble pusset opp på noe av det "gamle" var det vi hørte dette. Men når vi pusset opp badet var det ikke mye aktivitet. Det var jo som sagt fra den "nye delen".

Så vi tolket det som "det skal ikke gjøres endringer her, det skal være slik det alltid har vært."
Forresten så døde moren til tanten min og mamma i dette huset, og hun er nok den ene av de "åndene" som går igjen her. Men det er mer en en person som går her da.
Vi vet ikke hele historien fra denne gamle hytten, så om det er flere av de som protesterer på at ting blir gjort, gjennom "ånder" så kan det jo være...
Dette var i alle fall det vi kom frem til..

Håper dette var litt til hjelp.. :mozilla_smile:
Antall ord: 298
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Irene_87
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 10 Jul 2006 11:41
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av Irene_87 »

Oii så spennende historie, men samtidig litt nifs.

Tanten min har et hus med mye "energi" i, og hun kan våkne på netter av at noen rister i sengen hennes, og at det er noen som står og ser på henne.
Nå er hun så vant med lydene, så nå er det ikke så mye energi der oppe, men hun pusset opp huset for 2 år siden, og da var det liv der, gitt!

man hørte tydelige "trampe"skritt fra loftet, og dører som gikk opp og igjen.
Vi diskuterte litt rundt dette og fant ut at det kan hende de protesterte på at det ble gjort noe om i huset. De pusset opp kjøkken, gang og stue.
Dette har en gang vært en gammel hytte, som er bygget på, så kjelleren og loftet, soverommet hennes og kjøkkenet er igjen fra "det gamle".
Da det ble pusset opp på noe av det "gamle" var det vi hørte dette. Men når vi pusset opp badet var det ikke mye aktivitet. Det var jo som sagt fra den "nye delen".

Så vi tolket det som "det skal ikke gjøres endringer her, det skal være slik det alltid har vært."
Forresten så døde moren til tanten min og mamma i dette huset, og hun er nok den ene av de "åndene" som går igjen her. Men det er mer en en person som går her da.
Vi vet ikke hele historien fra denne gamle hytten, så om det er flere av de som protesterer på at ting blir gjort, gjennom "ånder" så kan det jo være...
Dette var i alle fall det vi kom frem til..

Håper dette var litt til hjelp.. :mozilla_smile:
Antall ord: 298
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får... :mozilla_sealed:

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2006 07:35
18

Innlegg av chey »

Jeg må si jeg kjenner meg igjen i deg, jeg har også alltid vært veldig "var" med andre folk, og har vanskelig for å stole på og få nære venner. Jeg har også alltid følt meg utstyrt med bange anelser og rare følelser, men jeg tror ikke jeg har kjent energier så tydelig før. Jeg er på ingen måte noen ekspert på området, så jeg kan bare fortelle deg hva jeg tror og mener om denne uhyggelige hendelsen.
Jeg tror at det finnes ånder som har tilknytning til huset og ikke vil at du skal forandre på det. Kanskje vet de ikke at de er døde, og skjønner ikke hvorfor du skal forandre på "hjemmet deres". Jeg tror absolutt ikke at det er din far som har en ond sjel! Du sier jo at dere var nære, og at du stelte ham veldig godt, spesielt før han døde. Folk blir ikke onde om de dør, de er den samme personligheten. Hvis det var din far som tok kontakt ved sengeenden kan det hende han ville fortelle deg at han syns du var ferdig med å stelle sengen for ham, og braket fortelte at han kunne opp og greie seg selv. Altså gi lyd fra seg om at han var i orden og greide seg selv :) Kontakt med ånder virker som har en voldsom fysisk effekt på folk, så det er nok ikke noe rart. Hvis det ikke var ham, var det nok bare noen som vil ha oppmerksomheten din, som f.eks med å la ting være slik de vil ha det. Du har nok ikke vekket noe ondt til live, bare muligens irritert en energi som "bor der" fra før. Og jeg syns ikke du skal være redd for at det er noe ondt. Jeg tror det er viktig i et sånt øyeblikk at du fysisk sier høyt at dette er hjemmet ditt nå, og at det ikke er hjemmet deres mer. Og at det er på tide for dem og dra, og la deg få passe på huset. Lett for meg å si, jeg hadde antakelig besvimt av redsel! :) Jeg er glad du ikke var alene, og jeg håper du har det bra. Får du ikke fred der, syns jeg du skulle kontakte noen (en klarsynt kanskje?) som kan hjelpe deg med å "rense" huset og få bort negative energier. Du skal ikke behøve å være redd der du er, for det er ikke noe godt. Kanskje kommer faren din til å holde løftet sitt litt senere hvis det ikke var ham, for ikke alltid skjer det med en gang, har jeg hørt..Kanskje min far gjør det samme en gang også. Håper du slipper flere uhyggelige opplevelser. Klem fra meg.
Antall ord: 472

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Nov 2004 12:37
20
Lokalisering: Akershus

Innlegg av RasCzaK »

Har du vurdert å besøke en psykolog? - de er veldig flinke til å sette ting på plass og diagnosere.
Det å ikke føle seg vel med andre mennesker og sette stor mistillit ved ting de gjør, er ikke akkurat forebyggende for stiftelsen av vennskalpsbånd! Think less, talk more :mozilla_laughing:
Tror ikke du skal være for overrasket over at huset knirker og lager lyder - det har tross alt holdt seg oppe i en mannsalder! Er sikkert fult av små sprekker som får en kjenne det i nakken!
Om du går og tenker mye på dette med ånder og spøkelser, er du nok også veldig opptatt av å få med deg temaet via TV og media.. Dette gjør at du danner deg en god del hukomelse over temaet, og oddsene er store for at underbevisstheten din plukker ut biter av denne hukomelsen og lager drømmer for deg..
Må innrømme at det er spennende å sitte i et gammelt hus midt på natten med bare stearinlys og spille kort, mens det knirker og knarker rundt en. Får liksom tilbake litt av spenningen fra barndommen :mozilla_smile:
Antall ord: 191

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
chey
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Sep 2006 07:35
18

Innlegg av chey »

RasCzaK skrev:Har du vurdert å besøke en psykolog? - de er veldig flinke til å sette ting på plass og diagnosere.
Det å ikke føle seg vel med andre mennesker og sette stor mistillit ved ting de gjør, er ikke akkurat forebyggende for stiftelsen av vennskalpsbånd! Think less, talk more :mozilla_laughing:
Tror ikke du skal være for overrasket over at huset knirker og lager lyder - det har tross alt holdt seg oppe i en mannsalder! Er sikkert fult av små sprekker som får en kjenne det i nakken!
Om du går og tenker mye på dette med ånder og spøkelser, er du nok også veldig opptatt av å få med deg temaet via TV og media.. Dette gjør at du danner deg en god del hukomelse over temaet, og oddsene er store for at underbevisstheten din plukker ut biter av denne hukomelsen og lager drømmer for deg..
Må innrømme at det er spennende å sitte i et gammelt hus midt på natten med bare stearinlys og spille kort, mens det knirker og knarker rundt en. Får liksom tilbake litt av spenningen fra barndommen :mozilla_smile:
Ettersom du så hjertelig snakker om dyktigheten av psykologer og diagnosene deres,-som tydeligvis virker å komme frem fra din egen erfaring (som gjør meg litt nysgjerrig på hva slags diagnose du fikk av disse dyktige legene),- trenger ikke nødvendigvis andre det. Du er neimen ikke sen om å skrive ut resept til andre, så da tror jeg kanskje du skulle talk less og think more isteden.. Ellers er jeg enig i det siste du skriver, at har man de rette omgivelsene, og tenker mye på sånne ting, er det lett å "trigge" følelser og lyder til å bli noe annet. Men i dette tilfellet og liknende tror jeg ikke alle dikter opp det samme.
Antall ord: 308

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

RasCzaK skrev:Har du vurdert å besøke en psykolog? - de er veldig flinke til å sette ting på plass og diagnosere.
:
Damn, hvor empatisk er du på en skala fra en til ti?

Mener sjefen sjøl sa noe om at det ikke var lov til å leke doktor og diagnosere folk på dette forumet her?
Antall ord: 87
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av RasCzaK »

chey skrev:
Ettersom du så hjertelig snakker om dyktigheten av psykologer og diagnosene deres,-som tydeligvis virker å komme frem fra din egen erfaring (som gjør meg litt nysgjerrig på hva slags diagnose du fikk av disse dyktige legene),- trenger ikke nødvendigvis andre det. Du er neimen ikke sen om å skrive ut resept til andre, så da tror jeg kanskje du skulle talk less og think more isteden.. Ellers er jeg enig i det siste du skriver, at har man de rette omgivelsene, og tenker mye på sånne ting, er det lett å "trigge" følelser og lyder til å bli noe annet. Men i dette tilfellet og liknende tror jeg ikke alle dikter opp det samme.
Her er det ikke snakk om erfaringer, men kunnskap! Alle burde vite at det finnes noen der ute som kan hjelpe en!
Har hatt rare opplevelser selv, men har altid funnet en logisk grunn for det. Prøv å gå mer på logikk og mindre på intuisjon.
zind skrev:
:
Damn, hvor empatisk er du på en skala fra en til ti?

Mener sjefen sjøl sa noe om at det ikke var lov til å leke doktor og diagnosere folk på dette forumet her?
Det er en forskjell mellom å gi diagnoser og sette spørsmål ved hva folk gjør..
Står i bibelen at man skal hjelpe sin neste! :D (Noen av forfatterne av boka hadde i allefall litt fornuft).
Antall ord: 482

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jada, bibelen har noen gode poeng..

Jeg er for alle mulige vinklinger av en sak jeg, syntes bare du kunne valgt en litt "finere" måte å si det på. Kanskje er det fordi jeg selv var ung og usikker en gang, spesielt når det gjaldt disse paranormale opplevelsene og kan sette meg inn i hvordan en sånn kommentar kan føles. Heldigvis har det skjedd mye bare på ti år, slik at det er mer åpent nå enn det var. Du hinter jo likevel til at denne personen har en lidelse som gjør at de opplever det de gjør, det kan være veldig vondt for noen som faktisk ikke lider av noe som helst...
Antall ord: 119
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

royviste
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Aug 2006 04:20
18

Innlegg av royviste »

atter en gang!#"¤ Hørt om avsnitt? du lager teksten tung å lese!
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av RasCzaK »

royviste skrev:atter en gang!#"¤ Hørt om avsnitt? du lager teksten tung å lese!
Neste gang du skal klage på noen, nevn i det minste hvem du klager på :mozilla_wink:
Antall ord: 31
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

imo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av imo »

He He, jeg har alltid synes litt synd på folk som ikke sr, for det er så mye mer enn mange vet. Rett rundt oss hele tiden. Håper du oppdager det en dag. Jeg er veldig vel fungerende, og har gode nære venner. Trenger ikke psylkolog, lever et lykkelig liv, føler meg beriket med disse evnene. Ellers ser jeg svært lite på tv, og er ikke opptatt av hva andre synes.
Håper det går bra for deg , da i det minste.:) :mozilla_kiss:
Antall ord: 280

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

imo
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av imo »

royviste skrev:atter en gang!#"¤ Hørt om avsnitt? du lager teksten tung å lese!
Trenger ikke lese ting som er for tungt for deg, stakkar..
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
RasCzaK
Nybegynner
Nybegynner
20

Innlegg av RasCzaK »

imo skrev:
He He, jeg har alltid synes litt synd på folk som ikke sr, for det er så mye mer enn mange vet. Rett rundt oss hele tiden. Håper du oppdager det en dag. Jeg er veldig vel fungerende, og har gode nære venner. Trenger ikke psylkolog, lever et lykkelig liv, føler meg beriket med disse evnene. Ellers ser jeg svært lite på tv, og er ikke opptatt av hva andre synes.
Håper det går bra for deg , da i det minste.:) :mozilla_kiss:
Jeg ønsker deg lykke til på din spirituell ferd.. Men husk - funksjoner du ikke kan brødfø deg med er ubrukelige.
Ser frem til å se deg vasse i penger i dét du påkaller de øvrige makter! :D
Håper du får et fint liv sammen med de døde.. Og måtte alle dine Casper-barn lyse opp både din egen tilværesle og alle de omkring deg! :mozilla_wink:
Antall ord: 355
Stay strong - Live long!
Ateisme er flott - Kristus er en fjott!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links