Hei!
Jeg har skrevet her før om at jeg bodde i et gammelt hus med "mange folK" for en stund siden.
Men det jeg lurte på, var hvordan kan man vite om det er gode eller onde hjelpere de kan være?..
Slik som vi opplevde det i det huset der da, var at lyset stod på når vi kom hjem fra jobb.(Tenkte kanskje at det var en positiv ting, hehe siden det var mørkt når vi kom hjem fra jobb.)
Ellers så hadde vi en dame som stod øverst i trappen og kikket ut når vi kom hjem. Og fulgte med når vi gikk i gangen og opp og ned trappen. Liksom som hvem er det som er her, og hvem som kommer og går.
Dessuten våknet jeg en del ganger om natta av at døren nede til kjøkkenet ble slengt BAMM igjen! Og når vi hadde sengen så ca midt på veggen så merket jeg at det stod noen evt opptil flere personer og så på meg mens jeg hadde lagt meg. Jeg følte det begynte å bli ganske ubehagelig da, så da flyttet vi sengen helt inntil veggen, og da merket jeg ikke noe mer av det. Bortsett fra at vi ikke var alene på soverommet liksom.
Jeg snakket med de som vi leide dettte huset av, og moren til "fruen" da, hun hadde bodd der til hun døde, så hun kjenner nok til historien til dette huset. Så synd jeg ikke fikk snakket med henne, tenker jeg.
Men jeg tenker samtidig at det kan være henne som følger med øverst i trappen, om hvem som kommer og går, siden dette var jo hennes hus..Om dere skjønner..
På soverommet våres var det full trafikk med gardinene trekt for og tilbake osv.
Vi hadde et bittelite rom som man kom til gjennom soverommet våres, og der virket som om noe forferdelig hadde hendt. Liksom som hun damen i trappen holder utkikk for at ingen skal finne ut deres "hemmelighet" inne på det rommet.
Jeg har mange voksne venniner som har oxo fått vært med meg, og de mener det har hendt noe absolut grusomt der inne, og som disse menneskene som er her prøver å dekke over.
Disse menneskene som bor her følger en helt ned til veien når man går derfra oxo, man kan føle dem helt ned til veien, (det er en ganske lang grusvei ned fra huset.)
Men ja, det jeg lurte på, var om hvordan jeg skulle vite om disse var "våre hjelpere" eller om de bare prøvde å skremme oss..
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Gode og onde hjelpere..?
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jul 2006 11:41
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Bergen
Gode og onde hjelpere..?
Antall ord: 454
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
Re: Gode og onde hjelpere..?
Tror ikke akurat det er hjelpere det er snakk om, hvis de påfører deg frykt og ubehag.Irene_87 skrev:Hei!
Jeg har skrevet her før om at jeg bodde i et gammelt hus med "mange folK" for en stund siden.
Men det jeg lurte på, var hvordan kan man vite om det er gode eller onde hjelpere de kan være?..
Slik som vi opplevde det i det huset der da, var at lyset stod på når vi kom hjem fra jobb.(Tenkte kanskje at det var en positiv ting, hehe siden det var mørkt når vi kom hjem fra jobb.)
Ellers så hadde vi en dame som stod øverst i trappen og kikket ut når vi kom hjem. Og fulgte med når vi gikk i gangen og opp og ned trappen. Liksom som hvem er det som er her, og hvem som kommer og går.
Dessuten våknet jeg en del ganger om natta av at døren nede til kjøkkenet ble slengt BAMM igjen! Og når vi hadde sengen så ca midt på veggen så merket jeg at det stod noen evt opptil flere personer og så på meg mens jeg hadde lagt meg. Jeg følte det begynte å bli ganske ubehagelig da, så da flyttet vi sengen helt inntil veggen, og da merket jeg ikke noe mer av det. Bortsett fra at vi ikke var alene på soverommet liksom.
Jeg snakket med de som vi leide dettte huset av, og moren til "fruen" da, hun hadde bodd der til hun døde, så hun kjenner nok til historien til dette huset. Så synd jeg ikke fikk snakket med henne, tenker jeg.
Men jeg tenker samtidig at det kan være henne som følger med øverst i trappen, om hvem som kommer og går, siden dette var jo hennes hus..Om dere skjønner..
På soverommet våres var det full trafikk med gardinene trekt for og tilbake osv.
Vi hadde et bittelite rom som man kom til gjennom soverommet våres, og der virket som om noe forferdelig hadde hendt. Liksom som hun damen i trappen holder utkikk for at ingen skal finne ut deres "hemmelighet" inne på det rommet.
Jeg har mange voksne venniner som har oxo fått vært med meg, og de mener det har hendt noe absolut grusomt der inne, og som disse menneskene som er her prøver å dekke over.
Disse menneskene som bor her følger en helt ned til veien når man går derfra oxo, man kan føle dem helt ned til veien, (det er en ganske lang grusvei ned fra huset.)
Men ja, det jeg lurte på, var om hvordan jeg skulle vite om disse var "våre hjelpere" eller om de bare prøvde å skremme oss..
Antall ord: 476
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Aug 2005 22:16
- 19
- Lokalisering: Namsos
Re: Gode og onde hjelpere..?
Hvis jeg var deg, ville jeg tatt kontakt med klarsynte som kunne ha vært til god hjelp. Har selv ånder her i huset, men de plager oss ikke. Så jeg tror nok de skal få bli :mozilla_laughing:
Antall ord: 39
Superted_
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jul 2006 11:41
- 18
- Lokalisering: Bergen
Ja, det var det jeg skulle ha gjort..
Men nå bor jeg ikke der lenger, og det er nye folk som bor der, kan ikke akkurat komme brasende inn med klarsynte! hehe:)
Men nå bor jeg ikke der lenger, og det er nye folk som bor der, kan ikke akkurat komme brasende inn med klarsynte! hehe:)
Antall ord: 32
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 12:37
- 20
- Lokalisering: Akershus
Tror du skal være litt forsiktig med å gå rundt og tenke for mye på gode/onde hjelpere og slikt - du kunne vært riktig uheldig og falt ned trappen en dag, der du går og ser deg omkring!
Fokuser mer på dine egne handlinger, ikke tro at noen tenker og gjør ting for deg.
Har du lite å gjøre kan jeg anbefale mange gode spill for deg :mozilla_smile:
Fokuser mer på dine egne handlinger, ikke tro at noen tenker og gjør ting for deg.
Antall ord: 72
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Mar 2006 22:13
- 18
- Blitt takket: 2 ganger
Du er litt negativ til alt, du...virker det som..RasCzaK skrev:Tror du skal være litt forsiktig med å gå rundt og tenke for mye på gode/onde hjelpere og slikt - du kunne vært riktig uheldig og falt ned trappen en dag, der du går og ser deg omkring!
Antall ord: 84
Du kan velge glede, uansett omstendigheter..
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Kjempe-enig i det du sier akkurat her, selvom vi står milevis fra hverandre i standpunkt ellers!RasCzaK skrev:Tror du skal være litt forsiktig med å gå rundt og tenke for mye på gode/onde hjelpere og slikt - du kunne vært riktig uheldig og falt ned trappen en dag, der du går og ser deg omkring!
Antall ord: 92
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 11 Nov 2004 12:37
- 20
- Lokalisering: Akershus
Hvilken funksjon skulle disse "englene" ha? Påvirke tankene dine så du ikke går inn i en blindgate og blir lemlestet? Påvirke dine muskelbevegelser så du ikke tråkker for hardt på gasspedalen og kjører ut?
Prøv vær litt mer selvstendig - den dagen du begynner å skylde på englene dine fordi du ikke har gjort hjemmeleksa di, har det gått alt for langt.
Prøv vær litt mer selvstendig - den dagen du begynner å skylde på englene dine fordi du ikke har gjort hjemmeleksa di, har det gått alt for langt.
Antall ord: 68
Hide post links |
aner ingenting om dette tilfellet, men at det finnes gode og dårlige hjelpere er sikkert. Altså, alle har "gode hjelpere", men en person som for eksempel er hevngjerrig, vil være grådig fristende for lavere energier, som igjen påvirker deg til å bli stadig mere negativ. ond sirkel.
Antall ord: 50
Hide post links |