jrg og samboeren min flyttet sammen i julen 2005 i et splitter ny leilighet... så noe overnaturlig trudde vi ikke kunne skje i nye hus.. men så skjedde det noen litt uforklarige ting.
skal prøve å forklare det første som skjedde: altså vi bor i et hus med flere leiligheter, og vi bor i 2 etasje. soveromsvinduet vårt går rett ut til "hverandaen som alle som bor i 2 etasje må gå på for å komme inn... litt vanskelig å forklare. i alle fall så har vi vinduet oppe, så vi hører alltid om naboen åpner dørem og når dem går forbi og ned trappa.. men en kveld lå vi i sengen og samboeren min sier han så noen gå forbi. en liten mann med mørkt kort hår. men vi hørte ikke at denne personen gikk og heller ikke gikk ned trappa eller åpnet en dør. men det kunne jo bortforklares så vi tenkte ikke så mye på det.
dagen etter drev jeg og samboeren og ryddet. jeg drev inne på soverommet og han i stua. han stod og støvsugde i et hjønet da han ser en skygge av en person på veggen. han snur seg, for han trudde det var jeg som gikk bak han, men jeg var jo på soverommet.
den neste dagen, da vi hadde lagt oss skjedde det også noe. soveromsdøra stod åpen som den pleier å gjøre. da så jeg døra gikk sakte igjen og så gikk den opp igjen. jeg spurte samboeren om det var han som dreiv med døra, men han rakk ikke til døra engang. jeg gikk for å se om det kanskje var kattene som drev å lekte ved døra, men dem lå i stua og sov.
og oppå alt dette så virker det som om kattene er redde for å gå inn på soverommet etter denne hendelsen, trass i at dem egentlig elsker å være der inne...
hva kan dette ha vært??
beklager visst det var dårlig forklart
Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ hjelpes meg!
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2006 22:43
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: kongsvinger
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Apr 2006 20:26
- 18
- Lokalisering: Bergen
Kanskje dere har gjester høres litt creepy ut, men kanskje det hjelper å snakke til... den...det... Be den/det forlate huset deres.. Men trenger jo heller ikke være noe annet en en skygge med naturlig forklaring...hm,
Man kan ofte se på dyr om de reagerer på "ting" som mennesker ikke oppfatter. Så jeg selv synes det er et bevis, hadde bedt "personen" forlate huset deres jeg, med en god tone. Er et forsøk verdt hvertfall..
Lykke til.
Man kan ofte se på dyr om de reagerer på "ting" som mennesker ikke oppfatter. Så jeg selv synes det er et bevis, hadde bedt "personen" forlate huset deres jeg, med en god tone. Er et forsøk verdt hvertfall..
Lykke til.
Antall ord: 81
Bedre å angre på noe du har gjort....
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 09 Mar 2006 01:50
- 18
- Lokalisering: Hagan i Nittedal
Helt enig... De høreross jo, så det går fint ann å snakke med de. Behøver ikke snakke høyt en gang, for de hører konkrete meldinger fra hodet vårt også.Hul_dra skrev:Kanskje dere har gjester høres litt creepy ut, men kanskje det hjelper å snakke til... den...det... Be den/det forlate huset deres.. Men trenger jo heller ikke være noe annet en en skygge med naturlig forklaring...hm,
Lykke til.
Antall ord: 118
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Sep 2004 10:50
- 20
- Lokalisering: Torvastad
Svar
Hei.
Jeg vil tro at du har besøk. Men en ting med katter.... De søker energi. Ånder og spøkelser lager energi..... Så der det er liv kan kattene gjerne være. Hunder liker ikke energi så de er ikke der det er energi....
Jeg vil tro at du har besøk. Men en ting med katter.... De søker energi. Ånder og spøkelser lager energi..... Så der det er liv kan kattene gjerne være. Hunder liker ikke energi så de er ikke der det er energi....
Antall ord: 46
Tone Grønnevik
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jul 2006 11:41
- 18
Siden du merker det på kattene oxo, så er det jo helt sikkert "noen" der vil jeg si.
Har selv bodd i hus med noen ukjente, og hundene mine likte seg ikke på soverommet.
Men jeg vante meg til å bo der.. Syns det var veldig spennende på en måte..
Men for å si det sånn..: jeg var ikke aleine der om kveldene.. hehe...
Har selv bodd i hus med noen ukjente, og hundene mine likte seg ikke på soverommet.
Men jeg vante meg til å bo der.. Syns det var veldig spennende på en måte..
Men for å si det sånn..: jeg var ikke aleine der om kveldene.. hehe...
Antall ord: 64
Smil og vær glad for hver dag som går.. Så skal du se hvor ondt i kjeften du får...
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Mai 2005 17:08
- 19
- Lokalisering: Larvik
Re: Svar
ToneJ skrev:Hei.
Det stemmer faktisk, nå er min familie så "heldig å ha en slepeånd" , det er en dame, og hun har fulgt oss i 10 år nå. For ca 7 år siden hadde vi en hund, og da bodde vi i et hus som den ene delen av huset var fra 1700tallet, og den andre delen fra 1960 ca. Lorry som hunden vår het nektet å være i den delen som var fra 1700tallet(der var det mye aktivitet),men 2 år senere fikk vi oss ei skogskatt, og hun elsket å være i den gammle delen når hun var inne.For et år siden flyttet vi i et litt større hus, og håpet at ting skulle roe seg men nei da det begynte igjen. steroanlegg som slår seg på, dunke lyder, dører som åpner seg og lukker seg. bade vann som blir slått av, osv.senest i dag når jeg satt på datan begynte vanne i kranna på kjøkkene å renne med full trykk, og bare jeg var hjemme.Jeg kan bare si det sånn. at du blir nesten vant til det, men jeg syns det er ekkelt noen ganger. sånn som foreksempel: steroanlegge går på full guffe, vi skrur ned lyden. tar ut batteriene av fjernkontrollen, og mens vi står der, ser vi lyden går sakte opp igjenn, gubben står med fjernkontrollen i handa, og jeg med batteriene.Hva Skjer. :mozilla_surprised:
Sist redigert av gulle på 18 Sep 2006 19:41, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 295
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2006 22:43
- 18
- Lokalisering: kongsvinger
takk for tips! :mozilla_smile:
men det som jeg synes er litt rat er at dette skjedde rett etter at vi var på nes kirkeruiner! telefonen til samboeren klikket den dagen og har ikke vært i orden siden...
og det var etter dette disse greiene begynte å skje hjemme... kan vi ha dratt med oss noe?
men det som jeg synes er litt rat er at dette skjedde rett etter at vi var på nes kirkeruiner! telefonen til samboeren klikket den dagen og har ikke vært i orden siden...
og det var etter dette disse greiene begynte å skje hjemme... kan vi ha dratt med oss noe?
Antall ord: 56
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Apr 2006 20:26
- 18
hm, kan jo høres slik ut. Men skal det ikke da være like enkelt å kvitte seg med det?...
Antall ord: 20
Bedre å angre på noe du har gjort....
Hide post links |