Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHealing

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Susanne Villemo
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 19
Startet: 01 Jun 2005 20:34
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bodø

En kjempetakk til deg, Runar*

Innlegg av Susanne Villemo »

Jeg har struma, og bruker en medisin som ikke hjelper så mye som den skal (tror jeg... Ammer og derfor må jeg bruke en svakere verson av tablettene, hehe..)

Nå skal jeg forsøke å gjøre slik du skriver i innlegget ditt, så håper jeg det virker!
Gleder meg til å få inn ny og positiv energi :mozilla_smile:

Tusen takk nok en gang!!
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.



I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
trollemor78
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 41
Startet: 14 Nov 2005 00:51
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: drammen

Innlegg av trollemor78 »

hmmm så bra.
kjempe morro.
lurer......
må inn og sjekke om cd`n hannes runar er ferdig.
Antall ord: 17
carpe diem!!!
Etter regnet skinner alltid solen!!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

Denne tråden er verdt å plukke fram igjen!

Tankens makt er så stor, og vi hadde spart oss selv for utrolige mange problemer hvis vi bare var mer bevisste på vår egen innstilling og holdning til alt rundt oss.

Det krever trening å skulle forandre negative tankemønstre som vi kanskje har hatt med oss helt fra barndommen, men tro meg, det er verdt å slite for :D
Antall ord: 66

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sosja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 475
Startet: 22 Mar 2005 09:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Oslo
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av sosja »

Hjertelig takk. :mozilla_smile:
Antall ord: 4
sosja

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Eit flott innlegg om korleis vi sjølv kan fokusere på det positive. :)


Så las eg teksten enda ein gang og alt virka så kjent liksom. :mozilla_undecided:

Positiv tenking/fokusering/visualisering har vore brukt inna meditasjon og sjølvutvikling i mange år.

Det å være løsningsorientert er noko alle ledere har lært i mange år.

Løsningsorientert er ein del av det vi har lært på skulen i mange år.

Men er dette healing?
Antall ord: 76
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

madjava skrev:Eit flott innlegg om korleis vi sjølv kan fokusere på det positive. :)


Så las eg teksten enda ein gang og alt virka så kjent liksom. :mozilla_undecided:

Positiv tenking/fokusering/visualisering har vore brukt inna meditasjon og sjølvutvikling i mange år.

Det å være løsningsorientert er noko alle ledere har lært i mange år.

Løsningsorientert er ein del av det vi har lært på skulen i mange år.

Men er dette healing?
Nå er jeg ingen ekspert på temaet, men noen tanker kan jeg da gjøre meg ;)

Jeg tror på healing. Jeg tror vi og alt rundt oss for en stor del består av energi, og at vi kan utrette mye hvis vi lærer oss til å bruke denne energien.

Jeg tror ikke positiv tenking, fokusering og visualisering er healing, men jeg tror det er viktige hjelpemidler for å kunne bruke kraften vi alle er i besittelse av.

Jeg tror at healing=positiv energi.
Dvs at hvis du tapper deg for energi ved et negativt tankemønster, har du heller ingenting å gi...

Men som sagt: jeg er ingen ekspert, bare ei helt vanlig jente i startgropa for min læringsprosess :)
Antall ord: 197

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Lilja skrev:
madjava skrev:Eit flott innlegg om korleis vi sjølv kan fokusere på det positive. :)


Så las eg teksten enda ein gang og alt virka så kjent liksom. :mozilla_undecided:

Positiv tenking/fokusering/visualisering har vore brukt inna meditasjon og sjølvutvikling i mange år.

Det å være løsningsorientert er noko alle ledere har lært i mange år.

Løsningsorientert er ein del av det vi har lært på skulen i mange år.

Men er dette healing?
Nå er jeg ingen ekspert på temaet, men noen tanker kan jeg da gjøre meg ;)

Jeg tror på healing. Jeg tror vi og alt rundt oss for en stor del består av energi, og at vi kan utrette mye hvis vi lærer oss til å bruke denne energien.

Jeg tror ikke positiv tenking, fokusering og visualisering er healing, men jeg tror det er viktige hjelpemidler for å kunne bruke kraften vi alle er i besittelse av.

Jeg tror at healing=positiv energi.
Dvs at hvis du tapper deg for energi ved et negativt tankemønster, har du heller ingenting å gi...

Men som sagt: jeg er ingen ekspert, bare ei helt vanlig jente i startgropa for min læringsprosess :)
Fine tanker dette. :)

At vi utad og innad har det betre med positive tankemønster virker rimelig å tru på.

Det eg ikkje skjønner er denne kraften som vi skal ha eller kunne få fram, ved hjelp av positive hjelpemiddel...
Antall ord: 239
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 3244
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

takker så mye :D:D
Antall ord: 4
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

madjava skrev:
At vi utad og innad har det betre med positive tankemønster virker rimelig å tru på.

Det eg ikkje skjønner er denne kraften som vi skal ha eller kunne få fram, ved hjelp av positive hjelpemiddel...
Jeg skjønner det egentlig ikke jeg heller... Men så trenger jeg da heller ikke skjønne for å klare å tro ;)

Det viktigste er jo at det fungerer!

Og det er jo tilogmed vitenskaplig bevist at vi har evnen til i større eller mindre grad å helbrede oss selv, eller ihvertfall redusere sykdom, rett og slett ved bare å tro.

Forskning på Placebo-effekten viser at ca 1/3 av oss (gjennomsnitt av mange undersøkelser på ulike sykdommer og medisiner) faktisk blir bedre av det vi lider av ved å tygge sukkertøy.
Bare fordi vi tror at vi tar medisiner.

Skolemedisinerne kaller det placebo, men er det så langt unna det enkelte kaller selvhealing? Jeg sitter ikke på svarene her, men det er da en tanke...
Antall ord: 164

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
spissmusa
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 178
Startet: 04 Apr 2006 12:11
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Akershus

Innlegg av spissmusa »

Lilja skrev:
madjava skrev:
At vi utad og innad har det betre med positive tankemønster virker rimelig å tru på.

Det eg ikkje skjønner er denne kraften som vi skal ha eller kunne få fram, ved hjelp av positive hjelpemiddel...
Jeg skjønner det egentlig ikke jeg heller... Men så trenger jeg da heller ikke skjønne for å klare å tro ;)

Det viktigste er jo at det fungerer!

Og det er jo tilogmed vitenskaplig bevist at vi har evnen til i større eller mindre grad å helbrede oss selv, eller ihvertfall redusere sykdom, rett og slett ved bare å tro.

Forskning på Placebo-effekten viser at ca 1/3 av oss (gjennomsnitt av mange undersøkelser på ulike sykdommer og medisiner) faktisk blir bedre av det vi lider av ved å tygge sukkertøy.
Bare fordi vi tror at vi tar medisiner.

Skolemedisinerne kaller det placebo, men er det så langt unna det enkelte kaller selvhealing? Jeg sitter ikke på svarene her, men det er da en tanke...
trøst deg med at du ikke har vært alene om å tenke tanken... :mozilla_wink:
Antall ord: 182
søker vi guds ord der vi boltrer oss i syndens gods.
med bibelen til hjertet,
på vandring tekkes vi djevelens fristelser

skrevet av... -meg

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Atmi

Innlegg av Atmi »

Tankens kraft - det vi bestemmer oss for. Virkelig bestemmer oss for. Det er minst like sterkt som healingkraft - også det samme på mange måter, mener jeg.

Dessuten er tankens kraft ekstra flott fordi den faktisk fører til varige endringer i personen, som igjen kan gi varig healing. Og healing kan også få folk til å jobbe ekstra med tankene - men det er sjelden en healer har dette til hensikt. :)

Atmi
Antall ord: 71

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Tankens kraft kan jo og brukast både negativt og positivt. Det bestemmer vi jo egentlig sjølv. Og dette med at energi er i alt og at vi alle er ein del av den opphavelege energien treng ikkje å bety at energien må være positiv. Vil vi ikkje like lett oppnå den samme effekten med negativ energi? Kan det så tenkast at grunnen til det positive og negative som skjer på jorda heng saman med behovet for begge typer energi?
Antall ord: 81
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lilja
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5766
Startet: 17 Jul 2006 23:30
18
Kjønn (valgfri): Kjærringskrell
Lokalisering: Akershus
Blitt takket: 1037 ganger

Innlegg av Lilja »

madjava skrev:Tankens kraft kan jo og brukast både negativt og positivt. Det bestemmer vi jo egentlig sjølv. Og dette med at energi er i alt og at vi alle er ein del av den opphavelege energien treng ikkje å bety at energien må være positiv. Vil vi ikkje like lett oppnå den samme effekten med negativ energi? Kan det så tenkast at grunnen til det positive og negative som skjer på jorda heng saman med behovet for begge typer energi?
Du vil nok oppnå effekt med negativ energi også. Men du utretter ikke positive ting med negativ energi! Negativ energi gir negative resultater.
Det er jo nettopp derfor det er så viktig å fokusere på det positive for å ta vare på seg selv, både fysisk og psykisk.

Om det er behov for begge typer energi er vanskelig å si.
Vi er jo vant til å tenke at alt må ha en motpol. (himmel/helvete f.eks)

Jeg personlig tror ikke det positive er avhengig av en negativ motpol, men det er bare min mening om saken... Og er ikke helt sikker på enda hvordan jeg kom fram til det... ;)

*hmm... tenke dype tanker...*
Antall ord: 194

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links