Klarsyn, Spådom & Åndelige sanserHva mener dere?

Her diskuteres åndelige sanser som telepati, prekognisjon, klarsyn / clairvoyance, spådom og mer.

Moderatorer: Asbjørn, mod klarsyn, mod hjem

Bruker avatar
anca-77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2006 10:32
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Hva mener dere?

Innlegg av anca-77 »

Antall ord: 9

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
€v@
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Aug 2006 22:28
18

Innlegg av €v@ »

at dette er gammelt nytt... denne linken har blitt postet før.
Antall ord: 12

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
anca-77
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Aug 2006 10:32
18

Innlegg av anca-77 »

sorry...var ikke klar over det jeg
Antall ord: 7

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

jeg har ikke lest dette før og sier : PØH!! :)
Antall ord: 11
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Man viste at i dette tilfellet var «spøkelsene» helt naturlige fenomener.

Det er ikke noe bevis for at spøkelser ikke finnes, men det er enda et tilfelle av at påståtte spøkelser har helt naturlige årsaker.

Hittil har alle slike forsøk på å finne spøkelser resultert i naturlige årsaker, så det tyder på at det ikke finnes spøkelser.
Antall ord: 64

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

BA skrev:Man viste at i dette tilfellet var «spøkelsene» helt naturlige fenomener.

Det er ikke noe bevis for at spøkelser ikke finnes, men det er enda et tilfelle av at påståtte spøkelser har helt naturlige årsaker.

Hittil har alle slike forsøk på å finne spøkelser resultert i naturlige årsaker, så det tyder på at det ikke finnes spøkelser.
Ironisk nok kommer her skeptikeren David Hume oss til gode. Induksjonsproblemet gjør at man aldri kan avkrefte spøkelser. Man kan bare si at det er dårlige grunner for å tro på det. Har forresten aldri sett noen spøkelser selv...tror ikke jeg kommer til å gjøre det med det første heller ;)
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
karina
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 17 Feb 2005 22:07
19
Kjønn (valgfri): F
Har takket: 8 ganger
Blitt takket: 21 ganger

Innlegg av karina »

Civilized skrev:
BA skrev:Man viste at i dette tilfellet var «spøkelsene» helt naturlige fenomener.

Ironisk nok kommer her skeptikeren David Hume oss til gode. Induksjonsproblemet gjør at man aldri kan avkrefte spøkelser. Man kan bare si at det er dårlige grunner for å tro på det. Har forresten aldri sett noen spøkelser selv...tror ikke jeg kommer til å gjøre det med det første heller ;)
Men. Hva er det jeg ser da?
Antall ord: 130

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Innlegg av BA. »

karina skrev:Men. Hva er det jeg ser da?
Tja, det er ikke godt å si.

For å kunne si det helt sikkert, må en vite når du ser det, hvordan du ser det, og hvor du ser det.

Man bør være sammen med deg mens du ser det, og ta opp beskrivelsen på bånd mens du ser det, og kanskje man fortsatt ikke vet hva du ser.

Det kan være så mange årsaker til at man ser «spøkelser». Det kan være psykologiske årsaker, det kan være vanlige ting i uvanlig situasjon, eller det kan være drømmer.

Ingen kan utelukkes uten ved hjelp av vitner, og man kan heller ikke slå fast noen av dem uten å undersøke mer.
Antall ord: 127

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Uansett hva spøkelser er, selv om det skulle være noe annet enn det man tror det er, så er det et fascinerende fenomen.
Antall ord: 25

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
kaja43
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 27 Mai 2005 19:16
19
Lokalisering: Ski
Blitt takket: 4 ganger

Fasinert

Innlegg av kaja43 »

Jeg blir faktisk fasinert over alle logiske forklaringer på det folk opplever, så kunne jeg fått en logisk forklaring fra noen av dere skeptikere på fenomenet transfigurasjon?

Altså jeg går i transe og min kropp og ansikt forandrer seg etter hvem som snakker gjennom meg. Stemmen forandrer seg, aksenten og noen ganger språket. Hva er den logiske forklaringen?
Antall ord: 61
Vær god mot deg selv og du vil skinne for andre

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
19

Re: Fasinert

Innlegg av BA. »

kaja43 skrev:Jeg blir faktisk fasinert over alle logiske forklaringer på det folk opplever, så kunne jeg fått en logisk forklaring fra noen av dere skeptikere på fenomenet transfigurasjon?

Altså jeg går i transe og min kropp og ansikt forandrer seg etter hvem som snakker gjennom meg. Stemmen forandrer seg, aksenten og noen ganger språket. Hva er den logiske forklaringen?
Som jeg også skrev ovenfor, for å vite det må man være tilstede når dette skjer. I ettertid kan man kanskje komme med forslag til muligheter, og du kan avfeie alle forslag fordi vi har bare ditt ord å gå etter.

Under hypnose, der man skal bli et barn, endrer stemmen seg, kroppsholdning endrer seg og språket forandrer seg til slik en tror barn oppfører seg og snakker. En fortsetter med voksent språk, men slik en tror barns språk arter seg.

Slik kan det også være når du tror du mottar signaler. Du endrer stemmen slik du tror den aktuelle persons stemme var/er.
Antall ord: 173

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Innlegg av ludoburgero »

Viktig å markere den lille nyansen det ofte kan være mellom menneskets bevissthet og underbevissthet. Jeg tror selv at såkalte spøkelser finnes, men er også veldig overbevist om at fenomenet "spøkelser" oftere er observert gjennom ens egen sinnsstemning/psykologiske tilstand.
Likevel er begge feltene interessante :)
Antall ord: 48
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
ludoburgero
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 25 Aug 2004 16:02
20
Har takket: 967 ganger
Blitt takket: 892 ganger

Re: Fasinert

Innlegg av ludoburgero »

kaja43 skrev:Jeg blir faktisk fasinert over alle logiske forklaringer på det folk opplever, så kunne jeg fått en logisk forklaring fra noen av dere skeptikere på fenomenet transfigurasjon?

Jeg har to alternativer (grovt sett) å komme med:

A) Det du her beskriver skjer faktisk, og dermed finnes det ingen logisk forklaring på det, med mindre man anser et slikt paranormalt fenomen å være logisk av visse faktorer.

B) Du er tross alt i transe, og under transe kan psyken gjøre de utroligste ting. Hypnose er og forblir et mysterium i enkelte former, men den mest utbredte forklaringen på hva som skjer er at man får dypere kontakt med underbevisstheten. Og underbevisst er vel de fleste psykologiske barrierer blottlagt, dermed er man i stand til å involvere seg på en signifikant mer kraftfull måte i det man blir fortalt å sette seg inn i (av den som fører deg inn i transen). Ikke rart man lever seg inn, med andre ord. Stemmen kan nok forandre seg, fordi du klarer å imitere. Kropp og ansikt forandrer seg fordi muskulaturen din tillater seg å fungere i et annet system pga. "programmeringen" din via instruksjonene du får i transen. Du tar til deg visse trekk og lever deg så godt inn i det når du er under transe.

Slik ser jeg det ihvertfall.
Antall ord: 255
“Nothing in the world is more common than unsuccessful people with talent,
leave the house before you find something worth staying in for.”

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links