Annonseblokkering ble oppdaget: Webstedet Paranormal er gratis, fordi kostnadene dekkes delvis via annonser. Vennligst støtt oss ved å oppheve blokkering av annonser på Paranormal.
Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !
Moderatorer:Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Nibenopa skrev:Takker for innspill.
Men vardøgger er jeg vant til, dette er ikke det samme.
Unger er det ikke. Har stått i vinduet som de må forbi når det banker. Og der er det ingen.
Har en ekkel følelse av at jeg slipper noe inn når jeg åpner. Det gjør jeg ikke mer heretter.
Sukk, det banket igjen i går... gruer meg til kvelden for da er jeg alene.
For å si det sånn: hvis det er en ånd (noe det antagelig er utifra slik du beskriver det) så trenger du ikke lukke opp døra for å "slippe noe inn". Den eller de klarer å komme seg inn ved egen hjelp. Det at dem banker på er vel mer et tegn på at de er der, enn det er et varsel om at de vil inn. Åndeverdenen er rar. der trenger man verken nøkkler eller alarmkoder for å komme seg inn og ut av steder
Har hørt historier fra sikkre kilder at det ofte har ringt på døra og at de aldri har sett noen der. Men om de så åpner døra eller ikke så høres det likevel fottrinn i trappene inne i huset, samt romstering eller følelse av at noen står bak en i andre rom i huset.
Sjamanistisk konfirmasjon 2025 - En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen. En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund. Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge. Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud. Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom. Les mer her
Redfield
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Lørenskog
Innleggav Redfield »
stella polaris skrev:
ToneG skrev:
Hecate skrev:Hva er gjengangere? Sånn egentlig?
Jeg vil ikke ha utklipp fra Moldestads hjemmeside, for den forklaringen har jeg lest før.
Slik jeg har forstått det, er at det er en energi som henger igjen.. Om en person har gått nøyaktig den samme ruten i en årrekke, så henger den energien igjen. Om vedkommende har banket på den samme døren hver dag i mange år f.eks.. JEg kan ikke gi noe godt svar på det:-)
Jeg var hos en bekjent engang, og der gikk det stadig i trappen.. Han hørte skrittene flere ganger om dagen, jeg hørte dem også.. Han mente det var gjengangere. Så det er derfor jeg tenkte på det kunne være det:-)
Enig i dette,og da er der egentlig ikke noe å være redd for,det er bare en energi som henger igjen...
Og det er ikke sikker denne energien stammer fra en ånd,for levende folk,setter også spor etter seg..i form av energi.
mvh stella polaris
Jeg er ikke helt med på at det bare er en energi. Jeg tror det er en ånd tilstede når slike ting skjer. Men verken jeg eller noe andre kan jo gi noe fasitsvar på sånt
Det du skriver om at levende folk setter spor etter seg i form av energi, kan du gi noen eksempler på det?
stella polaris skrev:Vet ikke hva det kan være,en ånd som har det litt "morro" kanskje?
Men hører bankelyder jeg også,kan banke på døren her også,jeg går ut...ingen er der,men så litt senere 20-30 minutter senere kommer noen og banker på...
Kan også tro at noen kommer,hører døren i gangen lukker seg opp,noen går opp trappen,går ut,men ingen er der...ikke før 20-30 minutter senere.
Et vanlig fenomen i gunn tror jeg -vardøger-
mvh stella polaris
Kan også være noe annet. En familie jeg kjenner har ei gammel hytte i Nord-Trøndelag.Hver gang de er der hører de banking på døren. De svarer,døren går opp og skritt høres.Deretter hører de at noen tar av seg fottøyet og går inn på et rom. De ser aldri noen. Dette har pågått i flere generasjoner. De har gjort det til en vane å si God kveld hver gang de kommer inn i hytta selv.
Slik jeg har forstått det, er at det er en energi som henger igjen.. Om en person har gått nøyaktig den samme ruten i en årrekke, så henger den energien igjen. Om vedkommende har banket på den samme døren hver dag i mange år f.eks.. JEg kan ikke gi noe godt svar på det:-)
Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen skal som skal ha gått fast inn og ut av et hus banker på døren "3 ganger" , om jeg hadde banket på i hver gang jeg kom hjem hadde sikkert kona lagt meg inn en eller annen plass. :mozilla_laughing:
Jeg har andre tanker om hva det kan være men det er sikker ikke rett det heller. Men redd skal du ikke være. Tror jeg hadde kjøpt meg et ute-lys med bevegelse sensor, de koster vell ca. 200 kr på biltema.
jaktmann skrev:Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen skal som skal ha gått fast inn og ut av et hus banker på døren "3 ganger" , om jeg hadde banket på i hver gang jeg kom hjem hadde sikkert kona lagt meg inn en eller annen plass. :mozilla_laughing:
Tja, kanskje det er en "avtalt" banking? Jeg feks ringer alltid på hos tanten min når jeg kommer på besøk, men jeg venter ikke på at hun skal åpne for meg, bare går rett inn. Men ved å ringe på har jeg gitt signal om at de får gjester. Kan være derfor noen velger å banke på tre ganger. Mer som ett slags Her er jeg!
Antall ord: 121
Kanskje er jeg tilbake, kanskje ikke. Vi får se hva tiden bringer!:)
jaktmann skrev:Det jeg ikke skjønner er hvorfor noen skal som skal ha gått fast inn og ut av et hus banker på døren "3 ganger" , om jeg hadde banket på i hver gang jeg kom hjem hadde sikkert kona lagt meg inn en eller annen plass. :mozilla_laughing:
Tja, kanskje det er en "avtalt" banking? Jeg feks ringer alltid på hos tanten min når jeg kommer på besøk, men jeg venter ikke på at hun skal åpne for meg, bare går rett inn. Men ved å ringe på har jeg gitt signal om at de får gjester. Kan være derfor noen velger å banke på tre ganger. Mer som ett slags Her er jeg!
Jo,kan jo så være, men jeg har vanskelig for å se at det skal være så regelmessig. Er det en gjenganger tror jeg han ville gjøre dette pga. gammel vane, men det ville da også ha merket det på andre ting i huset. Han/hun vil jo da ha regitrert at det er nye folk her?