Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderFredriksten Festning i Halden!!!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Kampen Skole
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2006 09:24
18

Fredriksten Festning i Halden!!!

Innlegg av Kampen Skole »

Hei! :D Jeg skal til Fredriksten Festning med skolen på Onsdag.. Jeg lurer på om dere har noen kule historier eller tips eller no info om det.. Takk for svar ;)
Antall ord: 29
Bøøøøøøøøø!!!!!

Vart do skremt no? =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

ja jeg husker vi var å filma der, vi sku lag noe visuell artwork til no konsert vi sku ha
i sarpsborg...
det ble ganske kult atmosfære i bildene, men konserten gikk ad undas..

men vi hadde det gøy hvertfall. mens vi holdt på.
Antall ord: 45
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Kampen Skole
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Mar 2006 09:24
18

Innlegg av Kampen Skole »

Takk for svar :D Hva så du da?
Antall ord: 7
Bøøøøøøøøø!!!!!

Vart do skremt no? =)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

vi så nu for det meste hverandre..

men ikke no sånn skumle ting..
Antall ord: 14
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
christoph
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 02:46
18
Lokalisering: Lom

Innlegg av christoph »

Tja, da bør du vel ha øynene åpne for Den Hvite Dame, da!? Bare ikke prøv å redde henne når hun går utfor kanten - hvis hun går den veien - hun "lander" garantert mykere enn hva du kan klare! :mozilla_wink:

Christoph
Antall ord: 45

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
christoph
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 28 Aug 2006 02:46
18
Lokalisering: Lom

Innlegg av christoph »

Alternativt kan du prøve å utfordre skjebnen med en nattlig ekspedisjon midt på natten på senhøsten! Jeg har prøvd, og gjør det ALDRI igjen! Til dels fordi jeg er redd for å ikke komme tilbake igjen, dels fordi jeg lovte å ALDRI mer befinne meg innenfor festningens murer etter solnedgang, i bytte mot å bli ledet UT og VEKK fra festningen. Og tiden jeg befant meg i. Hjulet var oppfunnet, men ikke bilen.

Da jeg kom hjem, hadde jeg vært borte i nesten fire timer - jeg trodde det var 30-45 min. Buksene mine var blodige og revet i stykker. Hele jeg var full av sår, rifter, blod og blåmerker. Buksene var bare å kaste, sårene leget seg sent, men forsvant til slutt.

Dagslyset tok vekk noe av nattens redsler, og jeg kunne ikke dy meg for å teste ut evt reaksjoner ved å nærme meg festningen igjen om natten. Tross løftet jeg hadde gitt. Jeg ble brutalt stanset 4-5 meter fra nederste buegang, og dét av ånder jeg kjente fra før. Kanskje spesielt derfor, tok jeg deres advarsel svært alvorlig, og snudde.

Historien slutter ikke der, men fortsetter selv i dagslys - til tross for at åndene lovet MEG at jeg skulle få ferdes fritt på festningen så lenge solen lå over "fjellene" i vest - men dét får være til en annen gang!...
:-#
Antall ord: 233

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
vann
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Aug 2006 10:01
18
Lokalisering: borte

Innlegg av vann »

hehe..den hvite dame ja,det sies jo at mange har sett henne. det er vel noen guider der som har noen historier og fortelle. bor ikkke langt derfra j.
Antall ord: 30

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

Jeg svarte da på denne tråden også jeg? :mozilla_yell: hvorfor har flere av innleggene mine blitt borte? har slettespøkelses vært ute med knappen sin? :)

Det jeg skrev var vel noe sånt som at: jeg har en gang sett et program om Fredriksten Festning. det var med i en tvserie på TvNorge som gikk for noen år siden (ikke Åndenes Makt) og handlet om steder med slik aktivitet. Skuffelsen ble egentlig ganske stor når jeg så hvor forferdelig overkryddret en del av disse historiene var. det ble mer skrekkfilmfaktor enn troverdighet over mange av de historiene. det gjaldt også historiene om Fredriksten. hvertfall slik de ble fremstilt i disse programmene.
jeg tviler ikke på at det går igjen der. for det kan det hende det gjør. det som skuffer meg er at noen bare MÅ overdrive for å gjøre historiene mer tv-vennlige. TvNorge var nok mer opptatt av god-tv enn de var av folk som faktisk seriøst er opptatt av slike ting :(

Jeg synes Åndenes Makt er bedre. selv om noen historier av og til er kryddret der også, men ikke i like stor grad heldigvis. og ikke like ofte :)
Antall ord: 198
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
thea84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Mar 2006 19:29
18
Lokalisering: arendal/tvedestrand

Innlegg av thea84 »

Redfield skrev:Jeg svarte da på denne tråden også jeg? :mozilla_yell: hvorfor har flere av innleggene mine blitt borte? har slettespøkelses vært ute med knappen sin? :)

Det jeg skrev var vel noe sånt som at: jeg har en gang sett et program om Fredriksten Festning. det var med i en tvserie på TvNorge som gikk for noen år siden (ikke Åndenes Makt) og handlet om steder med slik aktivitet. Skuffelsen ble egentlig ganske stor når jeg så hvor forferdelig overkryddret en del av disse historiene var. det ble mer skrekkfilmfaktor enn troverdighet over mange av de historiene. det gjaldt også historiene om Fredriksten. hvertfall slik de ble fremstilt i disse programmene.
jeg tviler ikke på at det går igjen der. for det kan det hende det gjør. det som skuffer meg er at noen bare MÅ overdrive for å gjøre historiene mer tv-vennlige. TvNorge var nok mer opptatt av god-tv enn de var av folk som faktisk seriøst er opptatt av slike ting :(

Jeg synes Åndenes Makt er bedre. selv om noen historier av og til er kryddret der også, men ikke i like stor grad heldigvis. og ikke like ofte :)
det er fordi mellom 28 august og frem til en eller anna dato i sept har det vært noe galt så alle innlegga ble sletta
Antall ord: 226
"Find your spot on earth, and ride it"

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

thea84 skrev:
Redfield skrev:Jeg svarte da på denne tråden også jeg? :mozilla_yell: hvorfor har flere av innleggene mine blitt borte? har slettespøkelses vært ute med knappen sin? :)

det er fordi mellom 28 august og frem til en eller anna dato i sept har det vært noe galt så alle innlegga ble sletta
okay dokay! :D
Antall ord: 230
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links