Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderKatt med evner?

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Zaitsev
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 22 Aug 2006 00:49
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hedmark
Blitt takket: 1 gang

re

Innlegg av Zaitsev »

Katter er smarte og de ser mye som ikke vi ser.

Kattene hjemme har mange ganger sett noe som de har fulgt med blikket og de har fulgt etter det også. Hva det var vet jeg ikke ,men noe var det.
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

Hira skrev:helt ærlig , jeg syns katter er vemmelige dyr :S
untatt noen andre katte arter som tiger :D
må være noe galt med meg.... syns ingen dyr er vemmelig... :mozilla_laughing:
Antall ord: 32
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
¤Tàri*Nènmacil
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Apr 2006 15:31
18

Innlegg av ¤Tàri*Nènmacil »

den gamle katten vår som alltid har vært veldig knyttett til huset og til oss når han var i live . han så noe som ingen andre kunne se men han fikk ikke panikk satt bare å så på det som tydeligvis var der .
kan kanskje noen katter være mer motakelige enn andre ?? :mozilla_tongue:
Antall ord: 55
smil til verden og verden ler av deg :]

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
dixxy
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Okt 2008 02:34
16

To katters oppførsel

Innlegg av dixxy »

Jeg har to katter den ene en voksen hannkatt som ikke er rase og en 8 mnd Maine Coon rasekatt. Har lagt merke til et par ting som jeg tenkte jeg skulle lufte her for å se om noen har egne katter som kanskje gjør noe det samme.

Begge kattene sover inne om natten, den voksne er tillitsfull og får dermed sove på stua på eget teppe i sofaen, der ligger han som regel når vi legger oss, men utpå natta flytter han plass ut av stua å inn på gangen hvor vi finner han sovende på gangteppet. Vi har begynt å spørre oss selv om det er noe han ikke liker inne på stua og derfor flytter seg. Han har også en tendens til mellom 5-7 om morgenen å skrape forsiktig på soveromsdøra for å fortelle at han vil ut.

Den minste katten kan flippe helt ut på kveldene, han lever seg veldig inn i lek, men til tider kan det virke som fantasien blir noe løpsk når mørket kommer. Kan kan komme løpende fra andre steder i huset i full fart å være vill i blikket, faktisk så ille at vår voksne katt selv blir forundret/usikker på den minste. Ser ikke ut som de nødvendigvis følger noe med blikket, men vi må bare le av den klovneaktige oppførselen han ofte får på kveldene.

Any ideas?
Antall ord: 238

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Mirell
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Okt 2008 14:15
16
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Re: Katt med evner?

Innlegg av Mirell »

[quote="dixxy"]Jeg har to katter den ene en voksen hannkatt som ikke er rase og en 8 mnd Maine Coon rasekatt. Har lagt merke til et par ting som jeg tenkte jeg skulle lufte her for å se om noen har egne katter som kanskje gjør noe det samme.

Begge kattene sover inne om natten, den voksne er tillitsfull og får dermed sove på stua på eget teppe i sofaen, der ligger han som regel når vi legger oss, men utpå natta flytter han plass ut av stua å inn på gangen hvor vi finner han sovende på gangteppet. Vi har begynt å spørre oss selv om det er noe han ikke liker inne på stua og derfor flytter seg. Han har også en tendens til mellom 5-7 om morgenen å skrape forsiktig på soveromsdøra for å fortelle at han vil ut.

Den minste katten kan flippe helt ut på kveldene, han lever seg veldig inn i lek, men til tider kan det virke som fantasien blir noe løpsk når mørket kommer. Kan kan komme løpende fra andre steder i huset i full fart å være vill i blikket, faktisk så ille at vår voksne katt selv blir forundret/usikker på den minste. Ser ikke ut som de nødvendigvis følger noe med blikket, men vi må bare le av den klovneaktige oppførselen han ofte får på kveldene.

Any ideas?[/quote

jeg har alltid hatt katter rundt meg siden jeg var liten og har ofte opplevd at kattene eller ihvertfall noen av dem plutselig klikker helt og som du sier blir helt vill i blikket, lekete og raser rundt :lol: tror nok de bare er på en måte "overtrøtt". for dette skjer helst om kveldene. er ganske underholdene å se på at de plutselig får den voldsomme energien hehe :D
Antall ord: 310
«En nasjons storhet og moralske fremskritt kan måles etter hvordan dyrene behandles» Gandhi

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
KWG
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2008 17:17
16
Kjønn (valgfri): grei mann :-)
Lokalisering: Saltrød

Innlegg av KWG »

Den ene av kattene som jeg og foreldrene mine hadde tror jeg var en katt som merke u normale ting. Mora mi ble syk engang og katten la seg i senga og slikket og slikket ho, katten forlot bare senga for å spise og være ute en kort tur.Så var det opp i senga igjen, den var ved siden av mora mi helt til ho ble frisk. Men de andre kattene vi har hatt, har ikke vært sånn at de har vært noe rart eller unormalt med de.

Men jeg vet at katter skjønner og forstår mye mer enn det vi mennesker vet.Det sies jo det at ved jordskjelv eller andre ting som har med bakken å gjøre, forsvinner katter og hunder først. De merket at det skjer noe.
Antall ord: 137
MANU og AC /DC FAN

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Jeg ble ordentlig redd en gang jeg passet en hund i familien. Han stod i døråpningen til kjøkkenet helt stiv av skrekk, bjeffet (noe han kun gjør sånn ca en gang i halvåret) og nektet å gå inn dit. Jeg trodde jo selvsagt at han så noe jeg ikke så, men fikk senere vite at han kun var mørkeredd :D
Noen ganger er jo forklaringene litt mer jordnære enn man kanskje ønsker :)

Men at dyr forstår mer enn vi ofte tror, den er jeg med på. Pus vet f.eks ALLTID når vi skal reise. Jeg har prøvd å skjule alle tegn til at vi skal dra, som å ikke kle på meg yttertøy eller sko før jeg skal få tak i henne. Men neida, hun gjemmer seg alltid under et bord eller sofaen, det slår aldri feil.
Hun "visste" også når vi skulle flytte. Hun hater å kjøre bil og det er et mareritt å ha henne med for hun mjauer i ett sett. Men den dagen vi skulle flytte til gård var hun helt rolig, gjemte seg ikke og lagde ikke en lyd i bilen (enda kjøreturen var på 2 og en halv time!). Når hun kom fram oppførte hun seg helt annerledes enn hun pleier når hun kommer til et nytt sted. Hun suset gjennom alle rom og undersøkte, der hun vanligvis pleier å krype langs gulvet og bruke timesvis på å bli trygg i ETT rom. Det tok vel ti minutter før hun fant seg plassen sin i sofaen og dermed så var hun hjemme :)
Antall ord: 274
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
zind
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 26 Aug 2004 02:46
20
Har takket: 142 ganger
Blitt takket: 181 ganger

Innlegg av zind »

Dixxy, så heldig du er som har maine coon. Hadde jeg ikke vært allergisk skulle jeg hatt minst ti av de :D Fantastisk flotte dyr!
Antall ord: 25
Until you make the unconscious conscious, it will direct your life and you will call it fate. -C.Jung

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links