Joh. 3,16:
Jeg tror på Jesus Kristus, og budskapet som han sto for FØR det ble nedskrevet og forvridd til fordel for den maktsyke kirken som har skremt folk til frelse, gjennom drap, korstog og løgner om satan og helvete. Men likevel, som du sikkert skjønner, så er jeg ikke kristen, og kommer aldri til å konvertere.
Kristendomen er begrenset til en ytre, personifisert, dømmende gud, og til det som står skrevet i Bibelen.
Heldigvis er ikke menneskene begrenset, det er derfor jeg tror på meg SELV og kjærligheten jeg har i sjelen min.
Vi mennesker har nemlig alt vi trenger inne i oss, skapelsen er jo perfekt - ikke sant? I stedefor å vende oss utover mot religioner, narkotika, materialisme og andre avhengigheter, kan vi heller vende oss innover mot vår egen sjel - det er nemlig her vi finner ekte ro og kjærlighet. Grunnen til at folk søker ytre avhengigheter er fordi de mangler den indre roen. Den kan man kun finne ved å gå innover i seg selv og forløse de innestengte følelsene som ligger og blokkerer for sjelskraften.
Det er klart vi kan finne en form for ro i en religion, eller i et par ecstasy-piller. Men den roen vi finner der er begrenset, og full av bivirkninger. Kristendomen begrenser oss til å ikke gjøre sånn og sånn, fordi det er "synd". Folk blir fylt av angst for å ikke komme til himmelen, eller for å brenne i helvetet når de dør.
Faktisk vil jeg tro at de som sliter med depresjoner og angst etter dop, har det bedre enn de stakkarne som har vokst opp i et fundamentalistisk kristent fengsel av et miljø hvor ingenting er lov, hvor Gud straffer deg for å være et menneske.
DET må være et hel*vete det!
Hmm...kom til å tenke på en ting. Det er ikke rart vi hører så mye om pedofile prester og seksuelle overgrep i kristne miljøer, mt.p alle følelsene de må undertrykke for å ikke falle under "Guds vrede".
Tenke seg til en prest som aldri har vært gift, som aldri har fått lov til å utforske sin egen seksualitet fra han var 12 år til han er 60 og underviser konfirmanter. Tenk deg de to testosteron-bombene han sitter på i prekestolen.
Du sier at kun de som tar imot Jesus er Guds "barn".
ALLE er forbundet til Gud/Allah/Skaperen/Prime Creator/Kjærligheten, og vi trenger ikke frelse engang for å være det - enten du er slange, hyen*e, prostituert, drapsmann eller det som "syndigere" er. Alt er ett, vi er alle forbundet til hverandre og alle er like mye verdt. Vi er som brikker i et puslespill. Fordømmer du andre, så fordømmer du også deg selv.
Du har sannsynligvis både drept og drevet hor i tidligere liv, eller du vil gjøre det i fremtidige liv. Dette er et naturlig ledd i utviklingen av sjelen, det er nemlig ingenting som heter "synd" sett fra et holistisk spirituelt ståsted. Alt er erfaringer som vi trenger for å vokse som sjel. Vi kan kun lære oss forskjellen på rett og galt gjennom å erfare følgene av handlingene våre på godt og vondt.
Vi kan ikke nå lyset før vi har vært nede i mørket.
Dersom du kan integrere denne forståelsene inn i bakhodet så skal du se at fordommene for alle de "syndige" forsvinner
Joh. 3,16 skrev:Til okkultister kanaliserere, sjamanere, spiritister, medier og guruer - Til de som er nysgjerrige, søkende, utilfredsstilt i livet. Du finner intet sant svar i dine okkulte leker. Kanskje du får svar, men da er det løgn. For det er demoner\satan som svarer deg.
....
Men det er egentlig bare Satan . og han taler løgn.Uansett. Når han taler, så taler han løgn. Det eneste han gjør er lete etter folk han kan oppsluke. Djevelen går omkring som en brølende løve for å finne noen å sluke. Han vil sluke sjelene deres. Satan vil ikke at noen skal tro på Jesus Kristus.
Jeg kanaliserer. Det vil si at ulike energier kommer inn i kroppen min og tar over stemmebåndet. Og vet du hvem som har kommet gjennom? Ikke djevelen, men bl.a JESUS og Erkeengelen Michael
Det de forteller meg er alltid kjærlighetsfylte budskap, som f.eks råd om hvordan jeg på best mulig måte kan hjelpe meg selv og andre til å bli et bedre menneske.
Det finnes ikke frykt i det som blir kanalisert, det finnes det derimot mer enn nok av i bibelen.
Du kommer ALDRI til himmelen utenom ved ham. Bekjenn dine synder for ham, og så skal han rense deg for all urett. Du kan ikke gjøre deg fortjent til det evige liv.
Dette er det mest provoserende tullet jeg har lest.
Ser du selv hvor mye frykt det er i det du skriver? Kan du tenke deg hvor ødeleggende det kan være for sårbare religiøse mennesker å lese det der?
Det er temmelig ironisk at du antakeligvis ser på deg selv som en Guds medhjelper, når det du egentlig gjør er å tjene
Satan eller EGOET som jeg synes er et mye bedre ord på frykt, hat og elendighet.
Ta en titt på deg selv du, og se hvor mye av satan du finner der. Før du lesser all elendigheten over på de rundt deg.