Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Millitære spøkelser
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Jul 2006 17:40
- 18
Millitære spøkelser
I tidenes løp har det jo blitt utkjempet en rekke store og mindre slag i verden. Det som slår meg er at på en krigsskueplass, hvor alt fra et tiltalls til hundretusenvis av mennesker har mistet livet og mye grusomt har skjedd, må det jo være grobunn for en del uhygge. Selv har jeg ikke kommet over annet en små historier som viser til dette. Her inne virker det å være endel med mye kunnskap, så er det noen som veit noe om dette? Er det noen kjente slike fenomener? Spøker det tyskere i dagens Volgograd (Stalingrad), rir det spøkelsesryttere rundt Waterloo eller seiler den spanske armada fortsatt på de syv hav?
Antall ord: 117
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 10 Jun 2006 23:03
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: møre
- Blitt takket: 1 gang
har hørt flere tyskerspøkelseshistorier enn jeg kan komme på akkurat nå,
men det er i hvert fall en god del dunkle historier rundt motstandsbevegelsen
med folk som måtte etterlates, gjøres tause eller flyktninger som ventet forgjeves.
rundt fangeleirene (falstad, grini ...) skal det visstnok herske en tung, urovekkende stillhet som av mange beskrives som "uvirkelig".
i følge Abdul Al Azred livnærte demoner "fra den andre siden" seg av noe i det utspilte blodet på slagmarken og dette er grunnen til at det ved "store" slag er som en slags opphetet (blod)-dis som henger over landskapet. "det sies" at også dagens kriger
blir nøye planlagt og iscenesatt som gedigne "blodfester" til ære og næring for disse
annensidige vesener som lever av ferskt menneskeblod (eller noe i dette).
krigsspøkelsene forsvinner nok ikke før krigene selv forsvinner
men det er i hvert fall en god del dunkle historier rundt motstandsbevegelsen
med folk som måtte etterlates, gjøres tause eller flyktninger som ventet forgjeves.
rundt fangeleirene (falstad, grini ...) skal det visstnok herske en tung, urovekkende stillhet som av mange beskrives som "uvirkelig".
i følge Abdul Al Azred livnærte demoner "fra den andre siden" seg av noe i det utspilte blodet på slagmarken og dette er grunnen til at det ved "store" slag er som en slags opphetet (blod)-dis som henger over landskapet. "det sies" at også dagens kriger
blir nøye planlagt og iscenesatt som gedigne "blodfester" til ære og næring for disse
annensidige vesener som lever av ferskt menneskeblod (eller noe i dette).
krigsspøkelsene forsvinner nok ikke før krigene selv forsvinner
Antall ord: 144
keep it surreal!
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 26 Jul 2006 17:40
- 18
http://www.ghostvillage.com/encounters/ ... 2002.shtml
link til noen som mener de har fotografert noe merkelig i Gettysburg, USA Dette var jo åstedet for et kjent slag under den amerikanske borgerkrigen (1861-65). her møttes nordstatshæren og rebellene fra sør i juli 1863 og slaget utartet seg til å bli et av de blodigste under hele krigen. Rundt 20.000 mann falt på hver side. det er også opprettet en æreskirkegård på stedet for å minnes de falne (kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Den_amerik ... rgerkrigen )
spør du meg så ser de ikke akkurat de bildene så veldig merkelige ut.. men et slikt sted er jo akkurat et sted som kan inneholde mye interessant!
link til noen som mener de har fotografert noe merkelig i Gettysburg, USA Dette var jo åstedet for et kjent slag under den amerikanske borgerkrigen (1861-65). her møttes nordstatshæren og rebellene fra sør i juli 1863 og slaget utartet seg til å bli et av de blodigste under hele krigen. Rundt 20.000 mann falt på hver side. det er også opprettet en æreskirkegård på stedet for å minnes de falne (kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Den_amerik ... rgerkrigen )
spør du meg så ser de ikke akkurat de bildene så veldig merkelige ut.. men et slikt sted er jo akkurat et sted som kan inneholde mye interessant!
Antall ord: 119
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2006 16:58
- 18
- Lokalisering: huse mitt!
på sims spele mitt hadde ej laga en grav plass me kjempe monga grave..
ca. 10 sims spøkelse kvar dag..men ej ve høre sanne tyske spøkelses historie .skriv!
ca. 10 sims spøkelse kvar dag..men ej ve høre sanne tyske spøkelses historie .skriv!
Antall ord: 32
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 22 Aug 2006 00:49
- 18
- Lokalisering: Hedmark
- Blitt takket: 1 gang
re
Gallippoli og mange palsser i Afrika har jeg hørt om det også. Jeg skal høre med en boer venn av meg,han vet nok hvor i RSA det er noen millitære spøkelser.
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2006 17:51
- 18
- Lokalisering: Drammen
Fra området her hvor jeg bor, er det mange historier om tyske soldater - hele området her var under krigen en tyskerbrakke landsby. Vi har selv opplevd ting og måtte få utdrivelse på vårt tidligere bodsted rett borti gata her.
Antall ord: 43
Vær forandringen, og du vil se verden
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Nov 2005 08:29
- 19
- Blitt takket: 2 ganger
Like i næreheten av der jeg bor ligger det en krigsleir. Falstad heter det der.
Der ble mange fanger tatt med opp til skogen der de måtte grave et stort hull i bakken. Hullet skulle være deres grav og de var nødt til å stille seg i ring rundt hullet.
Ikke alle skulle dø så de sto å ventet på hvem som ble skutt.
de som overlevde måtte grave igjen.
Det er kjempe mange som døde der, men de fleste er vel tatt opp. For når krigen var over ble tuskere tatt til fange å måtte grave opp alle likene.
Jeg har selv vært i skogen der men klarte ikke å gå lengre enn 1 meter ned i skogen.
Det var en slik sterk kraft som kom mot meg at jeg klarte ikke gå lengre inn.
Noen ganger føltes det som om noen prøvde å få meg til å gå lengre, men jeg klarte det ikke.
Det var som om det sto en hel flokk fremfor meg som skulle ta tak i meg slik at jeg skulle befri dem.
Har ikke vært der siden, men får gåsehud når jeg kjører forbi dette stedet!
Noen andre som har vært der?
Der ble mange fanger tatt med opp til skogen der de måtte grave et stort hull i bakken. Hullet skulle være deres grav og de var nødt til å stille seg i ring rundt hullet.
Ikke alle skulle dø så de sto å ventet på hvem som ble skutt.
de som overlevde måtte grave igjen.
Det er kjempe mange som døde der, men de fleste er vel tatt opp. For når krigen var over ble tuskere tatt til fange å måtte grave opp alle likene.
Jeg har selv vært i skogen der men klarte ikke å gå lengre enn 1 meter ned i skogen.
Det var en slik sterk kraft som kom mot meg at jeg klarte ikke gå lengre inn.
Noen ganger føltes det som om noen prøvde å få meg til å gå lengre, men jeg klarte det ikke.
Det var som om det sto en hel flokk fremfor meg som skulle ta tak i meg slik at jeg skulle befri dem.
Har ikke vært der siden, men får gåsehud når jeg kjører forbi dette stedet!
Noen andre som har vært der?
Antall ord: 210
Jeg elsker deg så utrolig høyt! ---/)-<3
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2005 12:02
- 19
- Lokalisering: Storsteinnes, Troms
jeg holder på med Airsoft (www.nasf.no) og denne helgen var vi i en slags trenings-by for Forsvaret oppe i/på Mauken skytefelt. Første natten fikk jeg vite at det skal visst være en soldat som har dødd i området for lenge siden og som går igjen. Jeg ble fortalt at militære aldri overnatter på området fordi noen har møtt han når de var på øvelse. Siden jeg tror på spøkelser så ble jeg naturlig nok redd. Men syns ikke jeg såg eller kjente noe eller har hørt at de andre gjorde det. Men mulighetene er jo åpne, kanskje bra at jeg ikke skal dit igjen før om et år eller no...
Antall ord: 127
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 23 Apr 2006 20:26
- 18
- Lokalisering: Bergen
Et av de mest populære og største utestedene i Bergen heter Rick`s. Dette er gamle Gestapohuset, og det er egentlig merkelig at det brukes til sosiale sammenkomster slik det gjøres i dag. Aner ikke om det spøker der, hvem vet..
Antall ord: 45
Bedre å angre på noe du har gjort....
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 06 Aug 2006 23:39
- 18
- Lokalisering: sykkylven
waize skrev:jeg holder på med Airsoft (www.nasf.no) og denne helgen var vi i en slags trenings-by for Forsvaret oppe i/på Mauken skytefelt. Første natten fikk jeg vite at det skal visst være en soldat som har dødd i området for lenge siden og som går igjen. Jeg ble fortalt at militære aldri overnatter på området fordi noen har møtt han når de var på øvelse. Siden jeg tror på spøkelser så ble jeg naturlig nok redd. Men syns ikke jeg såg eller kjente noe eller har hørt at de andre gjorde det. Men mulighetene er jo åpne, kanskje bra jeg ikke skal dit igjen før om et år eller no...
Er nettopp ferdig i millitæret å det er ikke lenge siden troppen var på mine rydding
i mauken feltet , å overnatta der 5 dager på rad .
så sorry mac man sover der i forcen
Antall ord: 161
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 31 Jul 2005 12:02
- 19