Engler, Guider, Hjelpere, SkytsenglerHva er meningen med livet?

Forum dedikert til åndevesener som mange hevder å kunne se og/eller kommunisere med.

Moderatorer: Asbjørn, mod engler

Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

BA skrev:42 :D


Eller for å svare litt seriøst, finnes det ihvertfall to måter å se det på. Med utgangspunkt i at livet har et mål, forutsetter det en skaper med spesifisert mål for hvert liv på jorden. Dette tror jeg ikke noe på.

Med utgangspunkt i at livet er målet i seg selv, kan man se på videreføring av egne gener som meningen. Der man må opptre slik at man får en ønsket partner til å dele foreldreansvar for genpoolen sin. Siden gjelder det å lære avkommet opp til å ta ansvar for å bringe genene videre.

Det handler altså om å innrette seg, og å ha det bra, slik at en er attraktiv og får attraktivt avkom.
Ein slik haiketur hadde gjort seg som ferietur ja.

Men tenkte litt dette med å sjølv være attraktiv og få attraktivt avkom. Kva då med dei som voldtek, dei burde kunne innkassere ganske så mange avkom forskjellige plasser forsatt her på jorda utan å bry seg med attraktive egenskaper. Eller for å ta det norske særpreget som både menn og kvinner har måtta tåle kritikk for. *** på seg ein skokk med unger, både løst og fast, gjerne grunna inntak av alkohol med påfølgande sveiseblindhet. I mange av desse tilfella har vel den attraktive bedømminga vore heller villfaren og aldeles ute av kontroll, nær sagt bortreist.

Er ikkje dette med attraktiv av nyare tid i menneskets utvikling og såleis ei "nyare" meining med livet? Kan det då opphøyast til "meininga med livet"?
Antall ord: 262
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Sprint skrev:hurra for dårlige gener ....


:(
Det handler ikke bare om gener, men om hvordan du ter deg. :) Du som en dyktig musiker har vel mange muligheter til å føre dine gener videre?
Antall ord: 34

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

Sprint skrev:
madjava skrev:Pøh...du er da ikkje så ung lenger...
takk ska du f*n meg ha assa... :(
Ikkje noko å takke for, du er blitt stor gutt nå, treng ikkje fortelle mamma om alle dine valg vettu... :mozilla_laughing:

Sprint skrev:
madjava skrev:og dessutan har ikkje vi menneska skjønt meininga med livet...så det er bare å gje gass og byrja å formeire deg litt du oxo.... :mozilla_laughing:
ja jeg er i hard spyttetrening...
Trening og atter trening viss du god krok skal bli.
Antall ord: 88
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

BA skrev:
Sprint skrev:hurra for dårlige gener ....


:(
Det handler ikke bare om gener, men om hvordan du ter deg. :) Du som en dyktig musiker har vel mange muligheter til å føre dine gener videre?
Viktig å vite kva strenger ein skal spille på ja....hehe
Antall ord: 46
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
*Huldra
Nybegynner
Nybegynner
Innlegg: 113
Startet: 23 Apr 2006 20:26
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Bergen

Innlegg av *Huldra »

Men hvis meningen er å gjøre det beste ut av enhver situasjon, hva når du har oppnådd det da? Det må være noe mer, det må være en grunn til alt. Hva med den som lever og ånder for å gjøre sitt beste, som hjelper andre og ser godhet i dem som andre skyr. Også blir denne personen rammet av forferdelig sykdom og lidelse. Eller dem som omtrent er født inn i lidelse, hva skal de oppnå? De dør før vi andre i det hele tatt for øynene opp for situasjonen. Hva er liksom gleden i livet til barn som er under pedofiles makt, eller som fødes inn i foreldrenes narko-helvete.
Det må være en mening her, et lys i tunnelen for mennesker som ikke har det vi kaller for et liv. Det må være en grunn..
Antall ord: 148
Bedre å angre på noe du har gjort....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

BA skrev:
Sprint skrev:hurra for dårlige gener ....


:(
Det handler ikke bare om gener, men om hvordan du ter deg. :) Du som en dyktig musiker har vel mange muligheter til å føre dine gener videre?
takk :)

du har kanskje et poeng der, som jeg ikke har sett før..

men det som gjør meg litt nedfor, er når jeg tenker at.. ute i slekta mi,
så er det 3 stykker inkl meg, som deler samme rare magesykdom ...
og jeg ble kjent med at det er flere ute i slekta som også sliter med
en eller annen form for magesykdom..

for min del.. så har jeg et dilemma.. vil jeg føre videre mine gener når jeg føler
at det er en risiko for at lille sprint vil ende opp i samme posisjon som det jeg er i...

eller vil jeg bring videre disse genene og håpe at det ikke inntreffer.. selvom tanken
i seg selv nesten knekker meg i to... eller tusen..
Antall ord: 168
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

madjava skrev:
BA skrev:42 :D


Eller for å svare litt seriøst, finnes det ihvertfall to måter å se det på. Med utgangspunkt i at livet har et mål, forutsetter det en skaper med spesifisert mål for hvert liv på jorden. Dette tror jeg ikke noe på.

Med utgangspunkt i at livet er målet i seg selv, kan man se på videreføring av egne gener som meningen. Der man må opptre slik at man får en ønsket partner til å dele foreldreansvar for genpoolen sin. Siden gjelder det å lære avkommet opp til å ta ansvar for å bringe genene videre.

Det handler altså om å innrette seg, og å ha det bra, slik at en er attraktiv og får attraktivt avkom.
Ein slik haiketur hadde gjort seg som ferietur ja.

Men tenkte litt dette med å sjølv være attraktiv og få attraktivt avkom. Kva då med dei som voldtek, dei burde kunne innkassere ganske så mange avkom forskjellige plasser forsatt her på jorda utan å bry seg med attraktive egenskaper. Eller for å ta det norske særpreget som både menn og kvinner har måtta tåle kritikk for. *** på seg ein skokk med unger, både løst og fast, gjerne grunna inntak av alkohol med påfølgande sveiseblindhet. I mange av desse tilfella har vel den attraktive bedømminga vore heller villfaren og aldeles ute av kontroll, nær sagt bortreist.

Er ikkje dette med attraktiv av nyare tid i menneskets utvikling og såleis ei "nyare" meining med livet? Kan det då opphøyast til "meininga med livet"?
Tja, det kommer jo an på hva du ser på som attraktivt det da. Tidligere var vel kvinners evne til å styre en husholdning sett på som mer attraktivt enn deres store byste og fyldige lepper. Ellers ser vi i andre kulturer at kvinnens medgifte ses på som attraktivt. Menns attraktivitet måltes vel gjerne i evne til å skaffe mat og å gi beskyttelse.

I nyere tid har man fått andre kriterier for valg av make. Nå er store pupper og svulmende lepper det mest attraktive, mens evne til å styre husholdning og matauke kommer i senere rekker. Voldtekt og seksuelt misbruk er vel noe som har foregått til alle tider, men ikke i så stor grad at det har hatt noen stor påvirkning av genpoolen. Dessuten vet vi ikke om det er genene eller miljøet som har gjort vedkommende til en overgriper.
Antall ord: 408

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

ottosdatter skrev:Men hvis meningen er å gjøre det beste ut av enhver situasjon, hva når du har oppnådd det da? Det må være noe mer, det må være en grunn til alt. Hva med den som lever og ånder for å gjøre sitt beste, som hjelper andre og ser godhet i dem som andre skyr. Også blir denne personen rammet av forferdelig sykdom og lidelse. Eller dem som omtrent er født inn i lidelse, hva skal de oppnå? De dør før vi andre i det hele tatt for øynene opp for situasjonen. Hva er liksom gleden i livet til barn som er under pedofiles makt, eller som fødes inn i foreldrenes narko-helvete.
Det må være en mening her, et lys i tunnelen for mennesker som ikke har det vi kaller for et liv. Det må være en grunn..
Det er og mulig at det ikkje er ein større grunn, ikkje er ei større meining med livet. Mange gjemmer seg bak større meininger med livet i staden for å faktisk innsjå at alt rundt oss bare er tilfeldighetens renkespill gjennom evolusjonen.

Vi kan hjelpe mange, men aldri alle, fordi vi tenker ulikt og er individ med fri vilje til å gjere det vi føler for. Difor trur vi at nokon leve eit liv i helvete, men er det eit helvete viss idividet ikkje kjenner til noko anna måte å leve livet på?
Antall ord: 245
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Sprint skrev:
BA skrev:
Sprint skrev:hurra for dårlige gener ....


:(
Det handler ikke bare om gener, men om hvordan du ter deg. :) Du som en dyktig musiker har vel mange muligheter til å føre dine gener videre?
takk :)

du har kanskje et poeng der, som jeg ikke har sett før..

men det som gjør meg litt nedfor, er når jeg tenker at.. ute i slekta mi,
så er det 3 stykker inkl meg, som deler samme rare magesykdom ...
og jeg ble kjent med at det er flere ute i slekta som også sliter med
en eller annen form for magesykdom..

for min del.. så har jeg et dilemma.. vil jeg føre videre mine gener når jeg føler
at det er en risiko for at lille sprint vil ende opp i samme posisjon som det jeg er i...

eller vil jeg bring videre disse genene og håpe at det ikke inntreffer.. selvom tanken
i seg selv nesten knekker meg i to... eller tusen..
Tja, det er jo ikke godt å si. I utgangspunktet er det jo fifty-fifty for om det er din eller morens gen som styrer magen.

Så er det noen gener som er sterkere enn andre (dominerende), f.eks. øyenfarge. Med en av foreldrene med brune øyne og en med blå øyne, er genet for brune øyne dominerende, mens genet for blå øyne er ressesivt, og barnet får størst sjans for å få brune øyne. Hvordan dette er med magesykdommen din vet jeg ikke, men hvis det er veldig mange som har denne, er det jo sannsynlig at dette er et dominerende gen, eller miljøbetinget. Det kan være noe din familie har tradisjon for, som påvirker magen.
Antall ord: 290

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

BA skrev:Tja, det er jo ikke godt å si. I utgangspunktet er det jo fifty-fifty for om det er din eller morens gen som styrer magen.

Så er det noen gener som er sterkere enn andre (dominerende), f.eks. øyenfarge. Med en av foreldrene med brune øyne og en med blå øyne, er genet for brune øyne dominerende, mens genet for blå øyne er ressesivt, og barnet får størst sjans for å få brune øyne. Hvordan dette er med magesykdommen din vet jeg ikke, men hvis det er veldig mange som har denne, er det jo sannsynlig at dette er et dominerende gen, eller miljøbetinget. Det kan være noe din familie har tradisjon for, som påvirker magen.
ja ikkesant.. det blir en spesiel filosofisk retning å tenke.. hadde en enda
vissta årsaken så ville det nok gitt svar til masse spørsmål..

men intressant teori med dominerende gener..

Noen som passer for meg
bill:mrke : stålmage !
Antall ord: 162
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
madjava
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1249
Startet: 01 Des 2005 21:35
18
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av madjava »

BA skrev:
madjava skrev:
BA skrev:42 :D


Eller for å svare litt seriøst, finnes det ihvertfall to måter å se det på. Med utgangspunkt i at livet har et mål, forutsetter det en skaper med spesifisert mål for hvert liv på jorden. Dette tror jeg ikke noe på.

Med utgangspunkt i at livet er målet i seg selv, kan man se på videreføring av egne gener som meningen. Der man må opptre slik at man får en ønsket partner til å dele foreldreansvar for genpoolen sin. Siden gjelder det å lære avkommet opp til å ta ansvar for å bringe genene videre.

Det handler altså om å innrette seg, og å ha det bra, slik at en er attraktiv og får attraktivt avkom.
Ein slik haiketur hadde gjort seg som ferietur ja.

Men tenkte litt dette med å sjølv være attraktiv og få attraktivt avkom. Kva då med dei som voldtek, dei burde kunne innkassere ganske så mange avkom forskjellige plasser forsatt her på jorda utan å bry seg med attraktive egenskaper. Eller for å ta det norske særpreget som både menn og kvinner har måtta tåle kritikk for. *** på seg ein skokk med unger, både løst og fast, gjerne grunna inntak av alkohol med påfølgande sveiseblindhet. I mange av desse tilfella har vel den attraktive bedømminga vore heller villfaren og aldeles ute av kontroll, nær sagt bortreist.

Er ikkje dette med attraktiv av nyare tid i menneskets utvikling og såleis ei "nyare" meining med livet? Kan det då opphøyast til "meininga med livet"?
Tja, det kommer jo an på hva du ser på som attraktivt det da. Tidligere var vel kvinners evne til å styre en husholdning sett på som mer attraktivt enn deres store byste og fyldige lepper. Ellers ser vi i andre kulturer at kvinnens medgifte ses på som attraktivt. Menns attraktivitet måltes vel gjerne i evne til å skaffe mat og å gi beskyttelse.

I nyere tid har man fått andre kriterier for valg av make. Nå er store pupper og svulmende lepper det mest attraktive, mens evne til å styre husholdning og matauke kommer i senere rekker. Voldtekt og seksuelt misbruk er vel noe som har foregått til alle tider, men ikke i så stor grad at det har hatt noen stor påvirkning av genpoolen. Dessuten vet vi ikke om det er genene eller miljøet som har gjort vedkommende til en overgriper.
Men går ein langt nok tilbake i tid, så kunne ein mann "voldta" ei kvinne og sette barn på hu, enten hu ville eller ikkje. For å seie det slik tipper eg at dette var vanleg i mange kulturer, gjerne før mennesket utvikla lover og regler. Så mykje har det vel ikkje forandra seg, i dag er mange litt meir kultiverte og lurer kvarandre til seksuellt samkvem utan at det ligg noko større enighet om avkom, men der den eine parten kan styre dette ved behov og utvalg av partner. For mange er avkom ein uheldig bivirkning. Prøv å kikk litt på dette glansbilde om 2 individ som saman planlegg å få avkom og vel å fostre avkomma opp saman. Dei er få som får vere med i dette glansbildet.
Antall ord: 541
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
snuppedilla
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 1573
Startet: 08 Jun 2005 10:40
19
Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
Blitt takket: 4 ganger

Innlegg av snuppedilla »

*Lille* skrev:Meningen med livet er å leve det...
altså.. spise drite sove og lage barn :mozilla_tongue:
Antall ord: 15
Vær snille mot dyrene

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

madjava skrev:Men går ein langt nok tilbake i tid, så kunne ein mann "voldta" ei kvinne og sette barn på hu, enten hu ville eller ikkje. For å seie det slik tipper eg at dette var vanleg i mange kulturer, gjerne før mennesket utvikla lover og regler. Så mykje har det vel ikkje forandra seg, i dag er mange litt meir kultiverte og lurer kvarandre til seksuellt samkvem utan at det ligg noko større enighet om avkom, men der den eine parten kan styre dette ved behov og utvalg av partner. For mange er avkom ein uheldig bivirkning. Prøv å kikk litt på dette glansbilde om 2 individ som saman planlegg å få avkom og vel å fostre avkomma opp saman. Dei er få som får vere med i dette glansbildet.
Hvis man ser hvordan dyrene ordner seg, kan man tenke seg hvordan menneskene ordnet seg langt tilbake. Det finnes sikkert voldtekter og seksuelt misbruk der også, men stort sett er det en viss parringslek, der hannen forsøker å imponere hunnen. Altså gjøre seg selv attraktiv. Samleiet er målet for begge, men man velger den beste kandidaten, enten det er den med de klareste fargene eller den sterkeste.

Tvangsgifte er en kultur som ikke fremmer de beste genene, så man kan si at her er meningen med livet i konflikt med mine tanker om dette. :)
Antall ord: 229

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 578
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

BA skrev: men stort sett er det en viss parringslek, der hannen forsøker å imponere hunnen. Altså gjøre seg selv attraktiv. Samleiet er målet for begge, men man velger den beste kandidaten, enten det er den med de klareste fargene eller den sterkeste.
ja sånt finner jeg utrolig givende og morsomt å se på, når man er ute på byen..
bare obserere som en annen hans kristian alsvik :D

da bruker jeg gjerne å si sånt med fortellerstemme : men stort sett er det en viss parringslek, der hannen forsøker å imponere hunnen. Altså gjøre seg selv attraktiv. Samleiet er målet for begge, men man velger den beste kandidaten, enten det er den med de klareste fargene eller den sterkeste.

:mozilla_tongue:
Antall ord: 123
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bruker avatar
BA.
Standard bruker
Standard bruker
Innlegg: 5175
Startet: 12 Jan 2005 09:49
19
Blitt takket: 6 ganger

Innlegg av BA. »

Sprint skrev:ja sånt finner jeg utrolig givende og morsomt å se på, når man er ute på byen..
bare obserere som en annen hans kristian alsvik :D

da bruker jeg gjerne å si sånt med fortellerstemme : men stort sett er det en viss parringslek, der hannen forsøker å imponere hunnen. Altså gjøre seg selv attraktiv. Samleiet er målet for begge, men man velger den beste kandidaten, enten det er den med de klareste fargene eller den sterkeste.

:mozilla_tongue:
:lol:
Antall ord: 80

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.


Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !