Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderHJERTEBANK!!!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

HJERTEBANK!!!

Innlegg av TJ25 »

Dette er litt vannskelig å skrive for jeg skjelver ennå!!
Jeg har lagt inn et par tre innlegg om huset mitt og et om arbeidsplassen min.....
Vel, hjemme har jeg aldri sett noe med mine egne øyne, så det jeg skal fortelle nå er så utavdenneverden som det kan få bli for meg i allefall.
Jeg har jo fortalt om de historiene jeg fikk høre i forrige uke, og jeg visste ikke helt om jeg tror dem eller ikke, for de er liksom typiske spøkelseshistorier.
Men ingen røyk, ingen ild som det heter
For i natt til i går (altså natt til søndag) hadde jeg min første nattevakt alene her på hotellet. Det var kun to gjester i hus, og vi hadde hatt en stille dag. Og jeg forventet en stille natt.
Jeg satt i tvstua ved reseptsjonen og så en film, kl var ca halv to, da jeg så noe ved trappen. Man kan se rett på trappen fra tvstua, så det er lett å se om noen går opp eller ned.
Men dette var ingen person, så jeg reiste meg for å se bedre ( vi har hatt duer som har fløyet inn i gjennom vinduer før, så jeg trodde det kunne være det)
Og der på trappen var en hund!!!! En golden retriver for å være eksakt (har hatt en GR da jeg var barn)
Jeg stusset litt og tenkte faktisk ikke på de historiene om hotellet i det hele tatt, men prøvde å huske om bakdøra stod oppe eller ikke. Så jeg kikket rundt trappa for å se om bakdøra var oppe, men den var stengt. Da så jeg tilbake på hunden og den snudde seg, og gikk stille opp trappene. Altså, ingen ting ved dette var noe skummelt, for denne hunden var "virkelig". ikke noe halvt gjennomsiktig eller glødene eller noe rart ved denne hunden.
Eneste som jeg tenkte på var at jeg håpet ikke denne hunden er agrresiv, eller kommer til å gjøre fra seg inne :) Og så tenkte jeg på all den kjefta jeg kom til å få hvis jeg ikke fikk denne hunden ut.
Jeg gikk etter den opp trappa og hadde øynene på den hele tiden mens jeg prøvde å lokke på den..... Den snudde seg aldri og gikk en egt opp og inn gangen der alle rommene er. Der var lyset av og jeg ville ikke sette det på for det var den egt som våre gjester lå. Men det var ingen problem å se, for helt svart var det ikke fordi vi har nødskilt som lyser. Jeg stoppet opp for å se hvor denne hunden skulle, for denne gangen ender i en vekk, så jeg visste at den måtte forbi meg for å komme ut. Den gikk rolig et par rom ned, og la seg stille ned på gulvet for å sove.... Forann ei dør vel og merke. Jeg gikk forsiktig bort, mens jeg prøvde å lokke så stille jeg kunne for å ikke vekke gjestene.
Den så opp på meg , så reiste den seg og gikk inn i rommet den lå forann.....MEN DØRA VAR STENGT!!!!!! ALTSÅ: DEN GIKK RETT IGENNOM DØRA!!! Jeg bråstoppa og holdt på å skrike!
FY FAEN
Får ståpels nå igjen bare jeg tenker på det!!!!
Jeg var helt uforbredt, for jeg trodde virkelig at dette var en ekte hund, og det tok meg helt på sengen og plutselig ble jeg livredd!!! Og er det forsatt. Er på jobb nå, men tør ikke å være alene noen steder........Dette MÅ ha vært den hunden jeg hadde hørt om fra ho dama, men ikke var det noe Collie og ikke var det hunden jeg har bilde av i reseptsjonen...... Men jeg er helt sikker på hva jeg så....Var ikke trøtt eller i halvsøvne!
Jeg sverger på min egen sjel at alt dette er 100 % sant, og jeg gråter nesten nå..... For jeg er livredd......
Antall ord: 667

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Redfield
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Jul 2006 22:39
18
Lokalisering: Lørenskog

Innlegg av Redfield »

helt naturlig å bli redd når man opplever noe overnaturlig (særlig når man ikke er vant til det). men det er nok helt ufarlig. så trenger ikke være redd :)
den hunden virket da ikke noe truende på noen måte heller? et godt tegn er jo da at den ikke vil deg noe vondt. Sikkert ingen andre der heller for den saks skyld
Antall ord: 66
is there anybody out there...?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av TJ25 »

Hunden var ikke truende i det hele tatt, virket som den knapt enset at jeg var der....Var liksom fraværende i blikket de få gangene den møtte blikket mitt, men det som skremte meg mest var nok det at alt jeg visste eller trodde om gjenferd ol ble motbevisst i den secundet jeg så denne fullt levende og ekte hunden gå gjennom ei stengt dør! Hadde ikke i tankene mine at dette kunne være noe annet enn en helt vannlig hund som hadde forvillet seg inn i hotellet.....Men da jeg så det jeg så med mine egne øyne, gikk det liksom litt bananas i hodet mitt. Er helt utrolig det jeg har sett.....
Antall ord: 118

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Dark Lord
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 11 Jul 2006 17:13
18
Lokalisering: Tysvær

Innlegg av Dark Lord »

Oi Spennede! :mozilla_surprised:
Antall ord: 4
Det fins noe i mørket.. men hva?

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Uff,høres skummelt ut :mozilla_sealed: Men på den annen side,så ville det vert gøy å oppleve noe sånnt :mozilla_wink:
Antall ord: 22

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av TJ25 »

fridadanmo skrev:Uff,høres skummelt ut :mozilla_sealed: Men på den annen side,så ville det vert gøy å oppleve noe sånnt :mozilla_wink:
Helt ærlig: det var ikke noe gøy med noe av det!!! Jeg var helt alene da det skjedde (forutenom to sovende gjester i et dobbeltrom jeg ikke husket nr på) Og jeg måtte liksom ta meg skikkelig sammen for å ikke bare skrike og springe langt langt der i fra, for å aldri returnere. Men nå har jeg roet meg ned litt, men føler forsatt ikke for å være alene i noen rom på hotellet..... Anbefales ikke, selv om man syns slikt er spennende. Ble litt for nært for meg iallefall.
Antall ord: 117

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
fridabæret
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 11 Jan 2006 15:38
18
Lokalisering: Stord

Innlegg av fridabæret »

Hmm..Sjønner hva du mener. Men jeg vil så gjerne oppleve noe sånnt! :mozilla_yell:
Men helst ikke alene da
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Nashia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2006 13:37
18

Innlegg av Nashia »

Jeg har liksom altdi hatt lyst til å oppleve noe overnaturlig, men ikke noe så skremmende! Hadde jammen blitt livredd om noe slikt hadde skjedd! :mozilla_surprised:
Antall ord: 26
The only thing I can be is me...

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Civilized
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Jul 2006 02:07
18
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Civilized »

Hei.

Jeg har faktisk lest den historien din fra jobben.

Men jeg skjønner ikke hvorfor du er livredd. Selv om du møter på noe som er ukjent for deg betyr det ikke at det er noe farlig. Jeg skjønner at det kan oppleves som litt ekkelt, men det er det.
Antall ord: 53

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
snowfall
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 03 Aug 2005 13:15
19
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av snowfall »

...sier en som jo ikke opplevde denne episoden med hunden.Klart det ikke er skremmende da.

TJ25:Du taklet dette bedre enn bra syns jeg.Du er jo fortsatt på jobb.Med tiden klarer du kanskje se deg tilbake og tenke at du var heldig som fikk oppleve dette mange "drømmer" om?Litt tidlig ennå,jeg forstår godt at du er skremt.

Man vet ikke hvordan man selv ville reagert der og da,men jeg ser meg selv gå i akutt sjokk og stivne helt.Ser det liksom for meg at jeg lokker på hunden..helt sprøtt.Virkelig.
Det høres som det er bra med aktivitet der med tanke på de tidligere opplevelsene der. :mozilla_wink:

Jeg håper du vil føle deg "bedre rustet"/sterkere nå om du skulle oppleve nye episoder. :)
Du virker ikke som noen "pusling" på meg.
(Jeg derimot har reagert med gråt og nær full panikk på flere episoder gjennom livet. :mozilla_oops: )

Lykke til.Det er ofte da man sier:Husk,du er ikke alene.Men her og nå blir det kanskje feil?
Ok,du klarer brasene. :D
Antall ord: 188

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av TJ25 »

snowfall skrev:...sier en som jo ikke opplevde denne episoden med hunden.Klart det ikke er skremmende da.

TJ25:Du taklet dette bedre enn bra syns jeg.Du er jo fortsatt på jobb.Med tiden klarer du kanskje se deg tilbake og tenke at du var heldig som fikk oppleve dette mange "drømmer" om?Litt tidlig ennå,jeg forstår godt at du er skremt.

Man vet ikke hvordan man selv ville reagert der og da,men jeg ser meg selv gå i akutt sjokk og stivne helt.Ser det liksom for meg at jeg lokker på hunden..helt sprøtt.Virkelig.
Det høres som det er bra med aktivitet der med tanke på de tidligere opplevelsene der. :mozilla_wink:

Jeg håper du vil føle deg "bedre rustet"/sterkere nå om du skulle oppleve nye episoder. :)
Du virker ikke som noen "pusling" på meg.

(Jeg derimot har reagert med gråt og nær full panikk på flere episoder gjennom livet. :mozilla_oops: )

Lykke til.Det er ofte da man sier:Husk,du er ikke alene.Men her og nå blir det kanskje feil?
Ok,du klarer brasene. :D

Tusen takk, det hjelper å vite at folk forstår min reaksjon. Det var akuratt slik det var... Jeg lokket på den hunden, bøyde meg litt ned og smattet litt og snakket søtt.... og plutselig reiste den seg og gikk gjennom døra. Helt sprøtt! Bare to tre meter foran meg, og jeg glemmer aldri det blikket den gav meg før "dørpenetreringen", en blanding av beende ( du vet: en tiggende hund med valpe øyne) og trist, men samtidig så følte jeg at det blikket fortalte meg at den tilhører her og dette var en helt naturlig handlig for denne hunden...... En helt ubeskrivelig følelse.... men jeg kan kalle det skrekk/sjokk/Ubegripelig

Til dere som er "misunnelig":
Forestill dere noe som dere er helt sikre på er virkelig, øynene dine ser dette klart som dagen. Men plutselig forvandles dette til noe som er totalt ukjent for deg, og noe du aldri har opplevd før!Alle fysiske lover som du har stolt på hele livet brytes!
Slik føltes det!!!!

Jeg har selv en hund, og etter denne opplevelsen så har jeg klappet og kost med min hund hele tiden....he he ....litt for å bare sjekke at den er i fast form....Vet det høres kjempe teit ut, men nå kan jeg på en måte ikke stole på mine egne øyne lenger....
Virkelige ting er nødvendigvis ikke virkelige lenger...
Jeg forstår at dette ikke er "farlig" eller vil meg vondt, det som er det skumle her er at nå vet jeg med 100% sikkerhet at dette fenomenet går bland oss. Ikke bare eksisterer det, det trodde jeg fra før, men det er i vår verden og "lever" blandt oss.
Neste gang en av dere ser et menneske som går for seg selv i byen eller i kjøpesenteret, så kan dette oxo være et gjenferd. Slik føler jeg ting er nå etter min opplevelse....
Antall ord: 521

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
mario andres
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 31 Mar 2005 10:03
19
Lokalisering: Trollheimen

Innlegg av mario andres »

veldig ekkelt opplevelse stakkars deg :mozilla_surprised:
jeg en gang så min egen hund etter 2 uker etter han døde. :( det var trist.
Antall ord: 24

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2006 23:39
18
Lokalisering: sykkylven

Re: HJERTEBANK!!!

Innlegg av Hira »

TJ25 skrev: FY **BANNEORD!?**
haha ståpels ! :D

artig historie ,
lest de andre innleggene om det hotelle ,
veldig intresangt , men det er vell ikke noe å vere redd ?
en hund som passer på sin eier ?
det er jo bare ett spørsmål om aksept ,
å kunne Tro ,
viss du tror på noe mer en liv å død ,
så vil du finne dette ikke skummelt ,
men bra , å fint , .....
hunden er da bare ute etter å passe på sin eier så vidt jeg har skjønt :)
Antall ord: 92
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av TJ25 »

Hira skrev:

artig historie ,
å kunne Tro ,
men bra , å fint , .....
HEHE syns "ståpels" var morsomt ja....er et helt vanlig ord for gåsehud her jeg er fra...
Men over til dette med at denne hunden er ufarlig, og bare psser på sin eier osv.... Det er helt greit det for meg, Og jeg både akksepterer det og tror virkelig på det. Grunnen til at jeg er redd, er for det er så ukjent som det kan få bli. Ikke noe kan forbedre deg på noe slikt....
Har lest dine innlegg og når du opplevde det med denne personen som hang etter bilen du kjørte.... Var ikke det ufattelig ekkelt da? Du hadde nok en helt annen følelse som både var truende og ond, men alikevel så vil jeg sammenligne det. For selv om jeg opplevde en søt og snill bissevoff som bare tilfeldigvis er DØD, så ble jeg redd alikevel.
Og helt ærlig: Det tror jeg du oxo hadde blitt.....
Alt som er virkelig er ikke så virkelig som man tror vet du.... :mozilla_wink:
Antall ord: 268

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2006 23:39
18
Lokalisering: sykkylven

Innlegg av Hira »

TJ25 skrev:
Hira skrev:

artig historie ,
å kunne Tro ,
men bra , å fint , .....
HEHE syns "ståpels" var morsomt ja....er et helt vanlig ord for gåsehud her jeg er fra...
Men over til dette med at denne hunden er ufarlig, og bare psser på sin eier osv.... Det er helt greit det for meg, Og jeg både akksepterer det og tror virkelig på det. Grunnen til at jeg er redd, er for det er så ukjent som det kan få bli. Ikke noe kan forbedre deg på noe slikt....
Har lest dine innlegg og når du opplevde det med denne personen som hang etter bilen du kjørte.... Var ikke det ufattelig ekkelt da? Du hadde nok en helt annen følelse som både var truende og ond, men alikevel så vil jeg sammenligne det. For selv om jeg opplevde en søt og snill bissevoff som bare tilfeldigvis er DØD, så ble jeg redd alikevel.
Og helt ærlig: Det tror jeg du oxo hadde blitt.....
Alt som er virkelig er ikke så virkelig som man tror vet du.... :mozilla_wink:

Joa det var ekkelt med han kisen ,
men jeg fortsatte på jobb å kjørte der fordi :S
men altså , en hund som går gjennom en dør ,
å en rotten mann som springer i 110 - 120 km/t etter deg ,
er vell ikke helt i samme kategori vell ?
:P

jeg har sett mye paranormalt ,
å mye av det har jeg satt pris på ,
det gir meg ett håp om noe etter døden :)
Antall ord: 342
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links