Drømmer, NDO & ut av kroppen ⇒ Regresjonsterapi - nødvendig?
Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer
Jeg jobber også med regresjon, der jeg tar mine klienter på en reise tilbake til tidligere liv. Under en regresjon kan klienten oppleve hva han/hun har gjort og vært. Dette er ikke noen hypnose og du er hele tiden bevisst. Personer som har problemer med traumer, eller psykiske problemer kan finne årsaken til at de er der, og kunne begynne å jobbe med seg selv for å komme over dette. Dette er noe jeg liker å jobbe med.
Antall ord: 77
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Men hva slags oppfølging tilbyr du de som virkelig får problemer av det de gjenfinner?olav moldestad skrev:Jeg jobber også med regresjon, der jeg tar mine klienter på en reise tilbake til tidligere liv. Under en regresjon kan klienten oppleve hva han/hun har gjort og vært. Dette er ikke noen hypnose og du er hele tiden bevisst. Personer som har problemer med traumer, eller psykiske problemer kan finne årsaken til at de er der, og kunne begynne å jobbe med seg selv for å komme over dette. Dette er noe jeg liker å jobbe med.
Har du kontakt med primærhelsetjenesten og henviser videre? Tar du deg tid til å hjelpe dem med å bearbeide ting?
Poenget mitt er; en kan faktisk rote til ganske mye for folk ved å trekke inn dette som det ikke finnes noe bevis for er reellt. Og det å ta inn folk med psykiske plager til slike sesjoner er på grensen til uforsvarlig og du kan faktisk bli anmeldt.
Jeg er veldig skeptisk til dette, som du skjønner
Antall ord: 173
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
Our Anscestors be Praised!
~Lao Tzu
Hide post links |
Har du noen gang hørt om noen som har hat problemer etter regresjon?Heia skrev:Men hva slags oppfølging tilbyr du de som virkelig får problemer av det de gjenfinner?olav moldestad skrev:Jeg jobber også med regresjon, der jeg tar mine klienter på en reise tilbake til tidligere liv. Under en regresjon kan klienten oppleve hva han/hun har gjort og vært. Dette er ikke noen hypnose og du er hele tiden bevisst. Personer som har problemer med traumer, eller psykiske problemer kan finne årsaken til at de er der, og kunne begynne å jobbe med seg selv for å komme over dette. Dette er noe jeg liker å jobbe med.
Har du kontakt med primærhelsetjenesten og henviser videre? Tar du deg tid til å hjelpe dem med å bearbeide ting?
Poenget mitt er; en kan faktisk rote til ganske mye for folk ved å trekke inn dette som det ikke finnes noe bevis for er reellt. Og det å ta inn folk med psykiske plager til slike sesjoner er på grensen til uforsvarlig og du kan faktisk bli anmeldt.
da vil jeg gjerne at du forteller om det, og selvsagt får mann oppfølging etter en regresjon. Har tross alt gåt 2,5 md skole for å lære dette, og man blir ikke anmeldt for å tilby en alternativ behandlings metode, og man er alltid pliktig til å henvise til legevitenskapen om klienten er syk.
Antall ord: 245
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 02 Sep 2004 20:50
- 20
- Har takket: 7 ganger
- Blitt takket: 56 ganger
Jeg har ikke det, men jeg har fått merke andre ting på kropp og sjel etter alternativ behandling. Og i den grad det er skadende for vedkommende, så kan fastlegen ta affære i saken m.t.p. anmeldelse til Fylkeslege. Da får en jo en skrape i lakken, eller hva?olav moldestad skrev:Har du noen gang hørt om noen som har hat problemer etter regresjon?Heia skrev:Men hva slags oppfølging tilbyr du de som virkelig får problemer av det de gjenfinner?olav moldestad skrev:Jeg jobber også med regresjon, der jeg tar mine klienter på en reise tilbake til tidligere liv. Under en regresjon kan klienten oppleve hva han/hun har gjort og vært. Dette er ikke noen hypnose og du er hele tiden bevisst. Personer som har problemer med traumer, eller psykiske problemer kan finne årsaken til at de er der, og kunne begynne å jobbe med seg selv for å komme over dette. Dette er noe jeg liker å jobbe med.
da vil jeg gjerne at du forteller om det, og selvsagt får mann oppfølging etter en regresjon. Har tross alt gåt 2,5 md skole for å lære dette, og man blir ikke anmeldt for å tilby en alternativ behandlings metode, og man er alltid pliktig til å henvise til legevitenskapen om klienten er syk.
Jeg sier bare at en må være forsiktig med psykiske tilfeller. De er gjerne veldig ubalanserte og sårbare når de oppsøker alternativ behandling. Og at det ikke finnes noen holdpunkter for at det de får høre/oppleve er reellt, slik at primærhelsetjenesten ikke alltid vet hvordan å tilby den rette oppfølgingen av dette. Men det er kjempebra at du følger dem opp etterpå, all ære til deg for det. Likevel er jeg skeptisk, da
Antall ord: 383
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu
~Lao Tzu
Hide post links |
-
Verifisert
- ADMIN
- Startet: 05 Apr 2005 01:39
- 19
- Kjønn (valgfri): *U*
- Lokalisering: Florø
- Har takket: 1431 ganger
- Blitt takket: 1724 ganger
- Kjønn:
Skepsis er sunt !Heia skrev:<klippet ned bittelitt... > Likevel er jeg skeptisk, da
Man må uansett vise en viss skepsis når det gjelder regresjon, ikke alle er som Olav og vet hva h*n gjør . .
Det er lett å fantasere, og "konstruere" historie, iallfall når det er så spesielt som tidligere liv.
Ikke alle kommer seg inn i "regresjon" så lett heller, jeg har vært med Olav på en session ( I Skillingmark ), og har og forsøkt i lag med en anerkjent regresjons spesialist. . .
Jeg har ikke greid å komme bakover, for å se tidligere liv, noe jeg antar kan ha å gjøre med at jeg ikke skal det...
Jeg er (var ? ) tydeligvis ikke klar for et slikt skritt...
Jeg tror og at åndeverdenen og Hjelpere vil være med å regulere litt i dette, når det virkelig skjer.
Jeg tror ikke man får se ting man ikke tåler...
På den annen side kan e sjarlatan / svindler - narre folk til å tro både det ene og det andre...
Men kan man i ettertid oppsøke offentlige nedtegnelser, og finne de navn / spor man har opplevet i regresjonen, da kan man være ganske sikker på at det er reelt...
Nå er ikke jeg noen ekspert på regresjon, og følgene regresjon kan gi, så vær litt skeptisk på dette innlegget mitt her og ;-)
mvh Asbjørn
Antall ord: 230
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 28 Jan 2006 18:17
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: Senja
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 8 ganger
Jeg har vært tilbake til et tidligere liv, og dette var noe som jeg gjorde alene.
Det tok meg noen år, før jeg fikk mulighet til å finne ut om dette synet virkelig hadde noe sannhet i seg.
Og da gikk jeg på detaljer som jeg så, som jeg ikke hadde noen som helst kunnskap om.
Ganske overveldende følelsesmessig, når det gikk opp for meg at detaljene fra denne tiden som jeg var tilbake i, viste seg å stemme 100%.
Det som var så overraskende med regresjonen, var at det var akkurat som om jeg hentet fram et minne som er like tydelige som de minner jeg har fra dette livet.
Jeg var den personen som jeg opplevde i synet, og så meg selv aldri fra utsiden.
Jeg visste hvordan jeg så ut, hvilken farge jeg hadde på håret, på klærne, hva jeg følte i situasjonen.
Nå kan jeg ta dette minnet fram så ofte som jeg vil, på lik linje med andre minner som jeg har.
Nå tror jeg ikke lenger, jeg vet.
Det tok meg noen år, før jeg fikk mulighet til å finne ut om dette synet virkelig hadde noe sannhet i seg.
Og da gikk jeg på detaljer som jeg så, som jeg ikke hadde noen som helst kunnskap om.
Ganske overveldende følelsesmessig, når det gikk opp for meg at detaljene fra denne tiden som jeg var tilbake i, viste seg å stemme 100%.
Det som var så overraskende med regresjonen, var at det var akkurat som om jeg hentet fram et minne som er like tydelige som de minner jeg har fra dette livet.
Jeg var den personen som jeg opplevde i synet, og så meg selv aldri fra utsiden.
Jeg visste hvordan jeg så ut, hvilken farge jeg hadde på håret, på klærne, hva jeg følte i situasjonen.
Nå kan jeg ta dette minnet fram så ofte som jeg vil, på lik linje med andre minner som jeg har.
Nå tror jeg ikke lenger, jeg vet.
Antall ord: 179
Mystica Eterna
Carpe diem quam minimum credula postero
Carpe diem quam minimum credula postero
Hide post links |
Hadde vært utrolig spennende og vist litt om sitt tidligere liv, uten at jeg har noen som helst slags grunn til det. Er bare noe som intresserer meg utrolig mye. Men er som deg Heia, veldig skeptisk til slike ting. Ikke at jeg har hørt om noen som har hatt problemer etter en regresjon men om det skulle dukke opp negative/vanskelige ting fra et tidligere liv skulle man jo tro at det kunne være vanskelig å komme over det..
Antall ord: 82
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 12:57
- 18
- Lokalisering: Telemark
Heisann!olav moldestad skrev:Jeg jobber også med regresjon, der jeg tar mine klienter på en reise tilbake til tidligere liv. Under en regresjon kan klienten oppleve hva han/hun har gjort og vært. Dette er ikke noen hypnose og du er hele tiden bevisst. Personer som har problemer med traumer, eller psykiske problemer kan finne årsaken til at de er der, og kunne begynne å jobbe med seg selv for å komme over dette. Dette er noe jeg liker å jobbe med.
Jeg har prøvd å oppsøke en Regresjonsterapeut I området Grenland/Telemark, men Jeg har bare fått greie på at det er en i Arendal! Vet du, eller noen andre om flere slike terapeuter i området? Og hvor holder du evnt til? Klem :mozilla_smile:
Antall ord: 129
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 08 Jun 2005 10:40
- 19
- Lokalisering: Ved en matbutikk, en skole og bygdehus
- Blitt takket: 4 ganger
er det ment du skal få et innblikk i en slik fortid eller grave i den.. så vil det skje... men har det slått dere at i møte med erfaringer som kan være sterke/gode/vonde.. at du kanskje får et innblikk i tidligere erfaringer.. tidligere liv? idet hele tatt at det livet du lever nå er resultat av hva du har vært og gjort tidligere? ergo at du underbevisst husker selvfølgelig... og møter hva du selv ønsket å arbeide med før du ble født?.. men dette kan bli for vagt for noen.. for lite å gå på.. sammenligne med at noen må se et spøkelse for å tro, mens andre bare vet de fins uten å måtte ha et bevis..
jeg har også inntrykk av at mange som desperat oppsøker den type fortid.. egentlig frykter fra et problem de må ta fatt på her og nå med det de kan huske av hukommelsen for dette livet... jeg har hatt opplevelser som kan i beste fall tøyes til et innblik fra noe tidligere.. men det ga meg ikke mer forståelse av den jeg er enn hva jeg kom frem til uavhengig av noen form for regreasjon..
min misforstå meg rett, jeg utelukker ikke at noen skal ta en slik konkret reise for å løse/fikse noe de opplever som et problem i "dagen".. det livet de lever nå...
jeg har også inntrykk av at mange som desperat oppsøker den type fortid.. egentlig frykter fra et problem de må ta fatt på her og nå med det de kan huske av hukommelsen for dette livet... jeg har hatt opplevelser som kan i beste fall tøyes til et innblik fra noe tidligere.. men det ga meg ikke mer forståelse av den jeg er enn hva jeg kom frem til uavhengig av noen form for regreasjon..
min misforstå meg rett, jeg utelukker ikke at noen skal ta en slik konkret reise for å løse/fikse noe de opplever som et problem i "dagen".. det livet de lever nå...
Antall ord: 238
Vær snille mot dyrene
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 15 Jul 2006 12:57
- 18
- Lokalisering: Telemark
Jeg synes emnet er interessant, og lurer litt på om jeg hadde fått noe spesielt ut av det, eller kanskje til og med fått svar på ting som en lurer på!! Jeg vet ikke, har jo ikke prøvd, så jeg har ingen erfaring med dette!! klem[/quote]
Antall ord: 50
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 17 Feb 2005 22:07
- 19
- Kjønn (valgfri): F
- Har takket: 8 ganger
- Blitt takket: 21 ganger
Selv føler jeg at jeg ville få svar på mange gåter om jeg prøvde, men siden det er så dyrt, så vil jeg helst være garantert å få noe ut av det. Det er jo litt verre.
Antall ord: 40
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 07 Jan 2003 20:48
- 21
- Lokalisering: Sarpsborg
Re: Regresjonsterapi - nødvendig?
Personlig så mener jeg at smaken er som baken.Marií skrev:Var ikke helt sikker på hvor jeg skulle putte denne...
Jeg lurer på deres synspunkter på regresjonsterapi og det å forske på egne tidligere liv. (for dere som tror på tidligere liv). Er det virkelig nødvendig å bevisst grave i dette, eller er det noe som bør ligge? Jeg mener, det at vi har kommet oss videre, betyr vel at vi har lagt det tidligere bak oss?
Hvorfor skulle det være greit å se frem, mens tilbake er fy fy..??
Har man lyst, har man lov
Antall ord: 97
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn