Drømmer, NDO & ut av kroppenvisking av navnet mitt før jeg våkner

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

tulste
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Mar 2006 04:02
18

visking av navnet mitt før jeg våkner

Innlegg av tulste »

heisann folkens!
har hatt en rar greie et par ganger i det siste.
Jeg har alltid masse rare opplevelser når jeg sover :)
en ting kan være at jeg ser en bombe som det står 3,2,1 - bang! så ringer f.eks ringeklokka. andre ting kan være at jeg har mareritt, eller bare en drøm jeg vil ut av med en gang. da begynner jeg alltid å sprelle med hele kroppen for å komme ut av drømmen, og da tar det ALLTID hvertfall 5 sekunder fra å drømme til å våkne...dette er ganske ubehaglig fordi jeg er helt lam i hele kroppen.
Men til poenget. Jeg STRESSER noe helt utrolig mye om dagen, og desverre mens jeg sover oxo. så jeg pleier å våkne med 1000 tanker + masse musikk og hjernen er i fult arbeid.

men så skjedde det at jeg hørte noen viske navnet mitt to ganger.( i det du kan kalle overgang fra søvn til våken) det hørtes ut som en jentestemme. så våkna jeg uten en tanke, og null stress i hodet. men det var SKUMMELT. jeg har alltid vært kjemperedd for å ha spøkelser i huset, så en i familien min som prater med de døde og hjelper de over til den andre siden osv. har konstantert at det ikke er noen her.
Så hva er det da? Det skjedde noen uker senere oxo, men da hørtes det ut som min EGEN stemme!?! som sakte og rolig hvisket mitt eget navn til meg selv???

noen som har peil på hva dette kan være? gutt 20
Antall ord: 273

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Gjest

Innlegg av Gjest »

Nifst.
Jeg opplevde nesten det samme en gang da jeg var mindre.
Jeg husker det utrolig godt - enda jeg kan ikke ha vært mer enn 3 -4 år.
Jeg sover, og plutselig våkner jeg av at noen sier navnet mitt inn i øret mitt.
Sånn rett atmed liksom.
Men mamma var på stua - ingen søsken bor hjemme og.. eh.. det kan umulig ha vært pappa :mozilla_undecided:

Kanskje det var en av hjelperne dine som fortalte at nå bured du våkne? Hehe..
Ikke vet jeg.
Antall ord: 89

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

NYTT Diskusjons forum for andre tema enn det paranormale.

Her kan du få være med å bygge opp det nye forumet,
du kan være med å velge hvilke tema grupper (mat, klær, hus, bil, osv).
Send PM til Master på https://www.paran.no/discuss/index.php !
Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

Du er stressed. Du savner tilbake til en enklere tid når du var et barn.
Den stemmen du hører er en kvinne stemme. Det er mamma.
Hjernen din kjører for fult. Den trenger å koble av litt. Like før du våkner så drømmer stemmen til din mor. Du våkner å er helt avlsappa fordi det minner deg om enklere tider-
Antall ord: 65
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

dyyyyyyypt.
Antall ord: 1
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Innlegg av RL-Crew »

Bixz skrev:Du er stressed. Du savner tilbake til en enklere tid når du var et barn.
Hjernen din kjører for fult. Den trenger å koble av litt. Like før du våkner så drømmer stemmen til din mor. Du våkner å er helt avlsappa fordi det minner deg om enklere tider-
er du psykologistudent eller noe?
Antall ord: 72

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

RL-Crew
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 29 Apr 2006 19:41
18

Re: visking av navnet mitt før jeg våkner

Innlegg av RL-Crew »

tulste skrev:heisann folkens!
har hatt en rar greie et par ganger i det siste.
Jeg har alltid masse rare opplevelser når jeg sover :)
en ting kan være at jeg ser en bombe som det står 3,2,1 - bang! så ringer f.eks ringeklokka. andre ting kan være at jeg har mareritt, eller bare en drøm jeg vil ut av med en gang. da begynner jeg alltid å sprelle med hele kroppen for å komme ut av drømmen, og da tar det ALLTID hvertfall 5 sekunder fra å drømme til å våkne...dette er ganske ubehaglig fordi jeg er helt lam i hele kroppen.
Men til poenget. Jeg STRESSER noe helt utrolig mye om dagen, og desverre mens jeg sover oxo. så jeg pleier å våkne med 1000 tanker + masse musikk og hjernen er i fult arbeid.

men så skjedde det at jeg hørte noen viske navnet mitt to ganger.( i det du kan kalle overgang fra søvn til våken) det hørtes ut som en jentestemme. så våkna jeg uten en tanke, og null stress i hodet. men det var SKUMMELT. jeg har alltid vært kjemperedd for å ha spøkelser i huset, så en i familien min som prater med de døde og hjelper de over til den andre siden osv. har konstantert at det ikke er noen her.
Så hva er det da? Det skjedde noen uker senere oxo, men da hørtes det ut som min EGEN stemme!?! som sakte og rolig hvisket mitt eget navn til meg selv???

noen som har peil på hva dette kan være? gutt 20
Det kaller søvparalyse den lammelsen du har. Det er innmari ekkelt, men helt ufarlig.
Jeg var meget plaget med dette i perioder hvor jeg hadde lite søvn og ekstremt mye stress over lang tid. Jeg så bilder, hørte stemmer osv osv

Det er et emne som er vanskelig å si noe om fordi forskere vet lite om det. Men det dreier seg i bunn og grunn om at du er i drømmefase, men nesten våken. Hvis du lærer deg å kontrollere det kan du oppleve fantastiske lucide drømmer hvor du kan ha full kontroll på alt og gjøre absolutt alt.

Hvis du plages mye av det vil jeg anbefale deg å få helt normal søvnrytme. En annen ting som kan hjelper er piller for depresjon eventuelt sovetabletter. Det gjør at søvnen blir dypere og i dyp søvn så drømmer man ikke. Men det må du snakke med legen din om. Men det er hvis du er skikkelig plaget.

Jeg er 95% sikker på at det går over når du roer deg ned. For det er i bunn og grunn det som er problemet.
Antall ord: 470

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Dj_Devil
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 05 Sep 2004 20:51
20
Kjønn (valgfri): Mann
Lokalisering: Rogaland,
Har takket: 11 ganger
Blitt takket: 8 ganger

Innlegg av Dj_Devil »

eksamenstider vetu. alle er stressa rundt disse tider.
kjente det selv da eg jekk på skolen å hadde eksamen og annet personligt å stresse med.
fekk ikke sova å var som du sier lamm i noen sekunder før eg kom til meg selv. noe eg kjenner igjen når eg stresser. må berre stresse ned. begyne å legge deg på normale tider selv om du har eksamen å lese til. har du ikke lært det til nå må¨du gjøre mer enn å lese dagen før. :p sa alltid læreren vår. hehe. er berre å komme over den stressa perioden så vil du se at det blir lettere. :)
Antall ord: 106
I love you.
Thank you.
Forgive me.
I'm Sorry.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Mahaia
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 03 Mai 2006 15:43
18

Innlegg av Mahaia »

jeg har aldri hatt slike problemer med eksamener/tentamener men derimot har mamma mye stress med mine eksamener/tentamener hehe :D
Antall ord: 20
jeg har kansje vakre blå øyne, evig smil. jeg har også lange lyse fletter, er altid høflig. men pass deg for øynene gløder grønt og i munnen har jeg skarpe tenner, håret er en giftig ild i og ordene er dødelige for jeg vet altid hvor jeg skal sikte

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
ElisabethS
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 16 Okt 2005 16:35
19
Lokalisering: Oppland

Innlegg av ElisabethS »

I natt ble jeg skikkelig redd! Jeg har også hatt noen rare opplevelser knyttet til søvn, men i natt tror jeg jeg opplevde søvnparaysering eller hva det heter for første gang.

Jeg våknet av at noen pratet til meg. En dyp mannsstemme, jeg husker ikke helt hva den sa, men det varte ganske lenge og han sa mye rart.. Tonen var litt hånlig, eller kanskje bare litt ertete... Også lo den litt noen ganger.

Det som var virkelig EKKELT var at jeg våknet, men jeg klarte virkelig ikke å røre på meg! Jeg kunne bare se en liten del av rommet mitt, for øynene mine var mest sannsynlig bare halvåpne og jeg klarte ikke å åpne de mer eller bevege blikket.

Jeg visste at den som pratet til meg satt borte ved dataen min, men jeg klarte ikke å snu hodet for å se hva det var.

Plutselig fikk jeg følelsen/energien tilbake, spratt opp i senga, i HELT våken tilstand, og hørte en latter som forsvant, men så ingenting.

Dette var ganske tidlig i dag morges, så jeg ville egentlig sove mer , men jeg turte ikke! Så jeg stod opp og spiste litt, men måtte legge meg igjen. Sovnet helt greit, men våknet noen timer senere av at noen hvisket navnet mitt i øret Samme stemmen tror jeg.

Bare LITT merkelig, til meg å være...

Jeg har aldri hatt noe kontakt med "hjelpere" eller den slags, vet ikke om jeg tror på det engang...

Er vel mest sannsynlig bare en tilstad mellom søvn og våken tilstand:)

Noen som har råd eller tanker om hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre hvis det skjer igjen??
Antall ord: 291

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Darkside
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Feb 2006 18:08
18
Lokalisering: Harstad

Innlegg av Darkside »

jeg har også mange ganger hørt noen viske mitt navn.
noenganger er det når jeg er våken og f. eks. vasker klær så plutseli hører jeg noen viske navnet mitt. det skjer ofte når jeg er helt alene
Antall ord: 44

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Regn
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 25 Sep 2004 20:01
20
Lokalisering: Oslo
Har takket: 58 ganger
Blitt takket: 40 ganger

Innlegg av Regn »

ElisabethS skrev:I natt ble jeg skikkelig redd! Jeg har også hatt noen rare opplevelser knyttet til søvn, men i natt tror jeg jeg opplevde søvnparaysering eller hva det heter for første gang.

Jeg våknet av at noen pratet til meg. En dyp mannsstemme, jeg husker ikke helt hva den sa, men det varte ganske lenge og han sa mye rart.. Tonen var litt hånlig, eller kanskje bare litt ertete... Også lo den litt noen ganger.

Det som var virkelig EKKELT var at jeg våknet, men jeg klarte virkelig ikke å røre på meg! Jeg kunne bare se en liten del av rommet mitt, for øynene mine var mest sannsynlig bare halvåpne og jeg klarte ikke å åpne de mer eller bevege blikket.

Jeg visste at den som pratet til meg satt borte ved dataen min, men jeg klarte ikke å snu hodet for å se hva det var.

Plutselig fikk jeg følelsen/energien tilbake, spratt opp i senga, i HELT våken tilstand, og hørte en latter som forsvant, men så ingenting.

Dette var ganske tidlig i dag morges, så jeg ville egentlig sove mer , men jeg turte ikke! Så jeg stod opp og spiste litt, men måtte legge meg igjen. Sovnet helt greit, men våknet noen timer senere av at noen hvisket navnet mitt i øret Samme stemmen tror jeg.

Jeg har aldri hatt noe kontakt med "hjelpere" eller den slags, vet ikke om jeg tror på det engang...

Noen som har råd eller tanker om hva det kan være, eller hva jeg kan gjøre hvis det skjer igjen??
Uff jeg tabba meg litt ut nå,for jeg sitter på kusina mi sin pc, og oppdaget ikke med en gang at jeg var automatisk logget inn på hennes profil! Jaja..går nok bra.. Det er hvertfall meg som har skrevet det siterte ovenfor;)
Antall ord: 338
In silence fall the skies

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bixz
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 16 Feb 2005 15:39
19
Lokalisering: særp
Blitt takket: 1 gang

Innlegg av Bixz »

RL-Crew skrev:
Bixz skrev:Du er stressed. Du savner tilbake til en enklere tid når du var et barn.
er du psykologistudent eller noe?
Jeg nei. Går Gk mekk jeg. Men har lest en del om psykologi. å liker å studere åssen mensker tenker.
Antall ord: 94
Epostadressa mi gir feilmelding, så jeg får ikke mottatt varsler via epost....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Slettet_Sparrow

Innlegg av Slettet_Sparrow »

Jeg hørte her en natt noen som sa et helt annet navn enn mitt eget :mozilla_smile:
Etternavnet er kjent for meg men ikke fornavnet. Men litt må man antagelig tåle når man bosetter seg i gamle hus! :mozilla_kiss:
Antall ord: 41

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

frode_84
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 30 Jan 2005 17:12
19
Lokalisering: Haugesund

Innlegg av frode_84 »

Jeg har selv opplevd lignende.

Har hørt en svak stemme si navnet mitt, det kan være i forbindelse med overgang til søvn, men og midt på lyse dagen. Vil også si at det har blitt oftere og oftere. Mulig at jeg har blitt mer oppmerksom på det.

Lurer ganske mye på om det er mitt eget sinn som er årsaken, eller om det er noe eller noen som vil si noe. Ikke vet jeg. Uansett så er det fasinerende.

Kan også legge til at jeg er ikke noe stressende mennenske, tvert i mot.
Antall ord: 96

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Bruker avatar
Imle
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 01 Mar 2006 16:16
18
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Imle »

ElisabethS skrev:I natt ble jeg skikkelig redd! Jeg har også hatt noen rare opplevelser knyttet til søvn, men i natt tror jeg jeg opplevde søvnparaysering eller hva det heter for første gang.

Det var nok en søvn paralyse. Har hatt det selv og har lest masse om det. Alt tydet på at det var det du hadde. Et lite tips er å prøve å kjempe for å få bort lammelsen, gjør ditt beste for å bevege deg. Dette kan ta litt tid, men når du har klart det går hallusinasjoner også bort. I tillegg for å forkjempe dette kan du si til deg selv før du sovner: "Jeg skal ikke ha søvn paralyse". Si dette mange ganger og med tiden "innstiller" du underbevistheten din til å ikke oppleve søvnparalyse! Det funker! :mozilla_wink:
Antall ord: 396
Hilsen Ida. :)

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links