Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderNoe så innmari teit!

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Liill
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 24 Feb 2006 18:37
18

Innlegg av Liill »

sitron3 skrev:
Liill skrev:
sitron3 skrev:
Magikeren skrev:
sitron3 skrev:og om healingen fungerer er like mye opp til mottakeren som senderen... bare som et lite ps.

Er det? Mener du da at den som mottar må tro på det selv?
Den som mottar bør iallefall være åpen for det. Placeboeffekten er stor i seg selv..
Tankens kraft såvel.. sitter jeg i en samtale med en lege eller psykolog og er innstillt på at denne mannen IKKE kan hjelpe meg, da kan han det heller ikke.. mennesket kan selv til en ganske stor grad styre hva slags energier som blir tatt inover en...

jeg sier ikke at dette er hva som skjedde her. Synes personlig det vises lite respekt når hun sitter å spiser middag samtidig som hun skal heale... respekten er ganske elementær.
Pappa tenkte ikke at healing ville hjelpe problemene hans.. men han gikk til psykolog anhver dag og han var ofte til legen og legen vart faktisk så redd for pappa så legen visste ikke til slutt hva han skulle gjøre for pappa hadde problemer hele tiden og han klarte aldri å slappa av så legen foreslo healing.. det kunne kanskje hjelpe han!
det var bare ett forslag liksom at han skulle prøve det.. han hadde egentli ikke så store foreventinger når hun fortalte at hun bodde 150 mil unna og kunne ikke komme men det var liksom ikke et problem hun kunne hile han mens hun spiste sin middag! pappa har opplevd kjempe mye med gjenferd, fordi der han bodde som en liten gutt unge var det mye aktivitet.. de reiv ned huse til slutt for det var ikke boende der nesten! så pappa var fult åpen og var ikke redd for noe! men det har gått flere uker nå og han har enda ikke merket noe.. :S
Jo... det èr trist.. og jeg får vondt av din far. men det er og som candymilla sier... det kan ta tid. Nå har det gått noen uker.. og han kjenner fortsatt ingenting... har han tenkt på å oppsøke en annen healer kanskje? Det kan godt være at healeren han oppsøkte ikke var av den beste sort, jeg aner ikke og kan ikke uttale meg da jeg ikke vet hvem det er snakk om, og heller ikke kjenner deg eller din far, men Energi er noe som utløses i flere situajsoner.. healende tanker fungerer såvel.. kall det bønn hvis du tror på det...
Og en ting til, mennesker kan se gjenferd, ånder eller hva det nå skulle være, men likevel ikke være åpne for healing... det har noe med hvor de er å gjøre og... og noen ganger må man igjennom noen skikkelig kjipe perioder før man kan få smaken på livet igjen.

Bare ikke ta på deg for mye ansvar for din far... slik jeg leser det du skriver virker du temmelig oppgitt...?

Sitron.-
Oppgitt? kommen ann på hva du mener me det? jeg er kjempe lei meg for det som kjedde med min slektning.. og så ble jeg bare så forbøuset over den healern.. det var egentli bare det jeg skulle fram til.. om healere kunne gjøre noe sånt?! syntes det var teit.. jeg er veldi redd for pappa, for han/hun som døde sto pappaen min veldi nær! de var så goe venner at man skulle tro de var søsken! så jeg er så redd for at pappa skal gjøre noe galt før han sier at han kan ikke leve utn han/henne ;S
pappa har tenkt å prøve en annen healer så vi får se hvordan det går..
Antall ord: 621
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
sitron3
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 21 Mai 2006 01:29
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !

Innlegg av sitron3 »

vi får håpe på at det går bedre neste gang... Det skal alltid orde seg på en eller annen måte! Godt at han søker hjelp, og er åpen for det! Sender dere begge gode tanker..
får håpe det går bedre etterhvert!

mvh Sitron
Antall ord: 51
I NASA er verdensrommet fremdeles høyt prioritert.

George W. Bush

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Hva forventer en egentlig av healing? En smertefri, mirakuløs helbredelse?
Healing er en prosess der en må jobbe med seg selv og sine problemer. En blir tvunget til å ta tak i ting en ellers ville latt ligge. Og det er ikke healeren som skal helbrede, det er det du selv som skal gjøre. Energiene jobber i forskjellig tempo, alt ettersom hvor høy vibrasjon en har selv. Derfor blir noen helbredet spontant, mens andre går i årevis med gradvis utskiftning av verdier og holdninger som på sikt gjør at en healer seg selv.

Så til trådstarter: det er ikke sikkert at en healer er løsningen for din far riktig ennå. Han kan risikere å oppleve en forverring, fordi han må ta tak i sitt sorgarbeide i flere lag og dermed kan det være en tøff prosess. Kan hende han har det bedre med tradisjonell behandling i første omgang. Jeg sier bare at healing kan gi en utrivelig overraskelse dersom en forventer en mirakulus lindring av smerten. For ofte er healingprosessen strake veien tvers igjennom lidelsen.
Sist redigert av Hecate på 05 Aug 2006 10:09, redigert 1 gang totalt. Antall ord: 183
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Spirou
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 20 Jan 2005 12:54
19
Lokalisering: one bedroom apartment

Innlegg av Spirou »

Heia skrev: mens andre går i årevis med gradvis utskiftning av verdier og holdninger som på sikt gjør at en healer seg selv.
:(

kjipt å gå så lenge...
Antall ord: 29
Stuttering, get it out, try to say something
Sending me out of my mind

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hecate
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 02 Sep 2004 20:50
20
Har takket: 7 ganger
Blitt takket: 56 ganger

Innlegg av Hecate »

Sprint skrev:
Heia skrev: mens andre går i årevis med gradvis utskiftning av verdier og holdninger som på sikt gjør at en healer seg selv.
:(

kjipt å gå så lenge...
Jeg har gått i prosess i to år, men det begynner og hjelpe nå ;)
Antall ord: 46
Be Content with what you have; rejoice in the way things are. When you realize there is nothing lacking, the whole world belongs to you.
~Lao Tzu

Our Anscestors be Praised!

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Liill
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Liill »

så det dere sier er at healing ikke hjelper? så det er bare å slutte me det med en gang? ingen vits i å prøve?
Antall ord: 24
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Lokalisering: Østfold

Innlegg av TJ25 »

Heia skrev:Leste gjennnom innlegget ditt en gang til. Det var HUN som skulle spise middag! Herremin! Det hadde ikke jeg sagt høyt til klienten ihvertfall! Nå skjønte jeg frustrasjonen din. Jeg trodde hun sa at din far skulle spise middag og det hadde jo enda gått an...
Men når det er sagt, så jobber hun sikkert mens hun spiser også. En kan brukes som kanal uten at en har bevisst tunet seg inn på noen, men jeg synes at dette opplegget lukter svidd....

En ska alltid vente med å heale minst en time etter en har spist, sa alltid mamma til meg....... eller var det å bade?

men alvorlig talt, denne healeren er nok litt useriøs.... jeg reagere på at hun sier det på den måten til faren din som tydelig kommer til henne for å få hjelp til en dyp sorg, og så er hun så likgyldig at du bare sier ; sleng deg på sofaen du, så kaster jeg litt energi til deg mens jeg eter....Det som er synd er jo hvis denne dama virkelig har disse egenskapene så misbruker hun det kraftig ved å behandle kundene sine sann. Kjøp en selvhjelp bok til han i gave og la han prøve å heale seg selv....
Antall ord: 211

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Liill
Nybegynner
Nybegynner
18

Innlegg av Liill »

TJ25 skrev:
Heia skrev:Leste gjennnom innlegget ditt en gang til. Det var HUN som skulle spise middag! Herremin! Det hadde ikke jeg sagt høyt til klienten ihvertfall! Nå skjønte jeg frustrasjonen din. Jeg trodde hun sa at din far skulle spise middag og det hadde jo enda gått an...
Men når det er sagt, så jobber hun sikkert mens hun spiser også. En kan brukes som kanal uten at en har bevisst tunet seg inn på noen, men jeg synes at dette opplegget lukter svidd....

En ska alltid vente med å heale minst en time etter en har spist, sa alltid mamma til meg....... eller var det å bade?

men alvorlig talt, denne healeren er nok litt useriøs.... jeg reagere på at hun sier det på den måten til faren din som tydelig kommer til henne for å få hjelp til en dyp sorg, og så er hun så likgyldig at du bare sier ; sleng deg på sofaen du, så kaster jeg litt energi til deg mens jeg eter....Det som er synd er jo hvis denne dama virkelig har disse egenskapene så misbruker hun det kraftig ved å behandle kundene sine sann. Kjøp en selvhjelp bok til han i gave og la han prøve å heale seg selv....
har dere noen anelse om hva de bøkene heter? og hvordan bok som er best?
Antall ord: 229
Lill

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Lokalisering: Østfold

Innlegg av TJ25 »

Liill skrev:
TJ25 skrev:

har dere noen anelse om hva de bøkene heter? og hvordan bok som er best?

Søk på nettet etter selvhjelpsbøker.....dukker sikkert opp noe.
Antall ord: 242

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links