Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderMin arbeidsplass

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
TJ25
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 20 Jul 2006 17:07
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Østfold

Min arbeidsplass

Innlegg av TJ25 »

Tenkte jeg skulle dele med dere en hstorie fra min arbeidsplass, som jeg ble fortalt for bare et par timer siden...Den kan bli litt lang, men setter pris på at dere leser dette... :mozilla_laughing:
Jeg jobber på et hotell som er bygd i slutten av 1800 tallet, er ikke helt sikker på nøyaktig årstall, men tror det er 1876. I dag fikk vi et gammelt ektepar fra sverige som gjester, og kona der hadde noe interssant å fortelle...
Hun er vel ca 80 år, og hun fortalte at hennes far var fra denne byen og jobbet som unggutt på hotellet her som hjelpegutt...Han hadde fortalt henne som jentunge denne historien som jeg forteller dere nå:
Når dette hotellet åpnet så var det det eneste hotellet i byen og det eneste for ganske mange mil.....Så dette hotellet hadde alle gjester som var i område og som trengte et sted å sove. Noen kunne ikke betale for seg, så da jobbet de for kost og losj.
Det var tillfelle for ei ung jente som hadde rømt hjemmeifra og endte her, hvor hun jobbet som stuepike. Da hun hadde jobbet der i et par år, så fikk hotellet en rik familie på besøk. Det sies at de var av direkt konglig slekt, og ble behandlet som konglige. I denne familien så var det en ung mann, bare fire/fem år eldre enn denn unge stuepika. Disse to unge menneske falt for hverandre, men pga klasseforskjellen så kunne de ikke vise sin kjærlighet for hverandre utenom skjult.
Og det gjorde de...For hvert år møtes de her på hotellet, hvor han leide et rom og hun kom til han på natten.
Men et år så dukket aldri den unge mannen opp til avtalt tid, og stuepika ventet og ventet. Hun kunne jo ikke spørre ledelsen om de visste om noe hadde hent for det ville vekke mistanke.
Ulykkelig ventet hun i flere uker og ble syk av lengsel og uvetenhet om hva som hadde skjedd.
Men etter en stund så overhørte hun noen gjester prate sammen om denne familien og den grusomme tragedien som hadde skjedd....
Det viste seg at den unge mannen hadde forulykket på vei til hotellet og dødd bare tre hus nedenfor der hans elskede ventet....

Etter dette blir alt litt usikkert, noen sier at stuepiken tok sitt eget liv for å være sammen sin elskede, men andre sier hun levde, giftet seg og døde gammel, men forsatt ulykkelig i sorg.
Men hun går visst forsatt og venter...

En annen historie fra dette hotellet er:
For ca 20 år siden, så var dette hotellet et sykehjem for eldre mennesker. På den tiden så var det lov at beborene kunne ha med seg kjæledyra sine bare de ikke ble til bry for andre. Og det var en mann med en hund (collie tror jeg) som bodde de tre siste årene av sitt liv her. Den dagen han døde så satt hunden og ulte inne i rommet og plaget de ansatte så mye at de gikk opp for å kaste ut hunden, og slik oppdaget de den døde mannen. Etter alle arrangementer var gjort med familien til mannen, så flyttet hunden hjem til hans sønn, men den stakk hele tiden av og endte her på hotellet hver gang. Sønnen ble lei dette og spurte om ikke denne hunden kunne forsette å bo her, og det kunne den, for de var jo vant med den og ikke minst kjent med den. Etter at den fikk flyttet" hjem" igjen, så sov den alltid utenfor døra til sin avdøde eier , selv om det bodde en helt annen der.
Vel, hvor lenge den hunden levde vet jeg ikke, men det sies at etter den døde så kan man forsatt se den sove utenfor rommet til sin gamle eier...
Og det som er litt tøft, syns jeg, er at vi har bilde av denne hunden her i resepsjonen, og jeg visste ingenting om den før i dag når hun kona fortalte meg dette.
Syns det er kjempetøft jeg, å jobbe på et sted hvor det "spøøøker"....selv om jeg ikke har merket noe. Vet ikke om jeg tror 100% på alt heller...
Antall ord: 718

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
Bruker avatar
*Huldra
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Apr 2006 20:26
18
Lokalisering: Bergen

Innlegg av *Huldra »

Tragiske, men fine historier.
Antall ord: 4
Bedre å angre på noe du har gjort....

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Vero
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 14 Jul 2006 19:22
18
Lokalisering: En by ved navn Oslo

Innlegg av Vero »

typiske spøkelseshistorier vil jeg si.. Tror kanskje det er sannhet i 15% av historiene, men fine var de da :)
Antall ord: 20

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Chnuppa
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 26 Mar 2006 12:53
18

Innlegg av Chnuppa »

Hva er så skummelt med dt ?!?!?!
Antall ord: 6
Tror du på spøkelser ?? det burde du . Det står rett bak deg !

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Lone
Standard bruker
Standard bruker
Startet: 07 Jan 2003 20:48
21
Lokalisering: Sarpsborg

Innlegg av Lone »

Skummelt er det vel ikke.. men artig å høre slike vandrehistorier vel :)
Antall ord: 12
Ikke gå foran meg
Kansje følger jeg deg ikke
Ikke gå bak meg.. Kansje jeg ikke viser vei
Gå ved siden av meg å bare vær min venn

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links