Hjemsøkt, Gjenferd & Ånderspøkelser i hellesylt tunell part 2

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2006 23:39
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: sykkylven

spøkelser i hellesylt tunell part 2

Innlegg av Hira »

Dette opplevde jeg en stund etter att jeg å mine 2 venner så "styggen" (les spøkelser i hellesylt tunell) , denne gangen kjørte jeg alene ,
å når jeg kom halveis inn i tunellen så fikla jeg litt med cd spilleren ,
å så derfor på denne , Fordi det ikke var noe på veien ,
jeg hadde jo nettop sett på den , å jeg var jo i en tunell,
når jeg så på veien igjen sto det en liten jente forran bilen ,
(Forresten iført sommerkjole å sløyfe i håret , 50 talls stil,å også en slags kur eller veske i hånden)
kanskje 5 m forran meg . Jeg heiv på bremsene , men kunne ikke ungå å treffe henne,
jeg stoppet bilen , gikk ut , men det var ingen bulk i bilen å heller ingen jente å se ,
å når jeg tenkte over det kom det heller ingen lyd da jeg traff henne ,
dette var midt på vinteren , å jeg syns det var noe rart att hun hadde på seg sommer kjole å sånn , jeg tenkte ikke mere over det der å da ,
å fullførte ruta mi som jeg kjørte hver natt , untatt natt til søndag .
når jeg nevnte dette til en eldre mann jeg tok en røyk sammen med , å han fortalte meg en historie som gjore ting litt mere paranormalt ,
under byggingen av tunellen skulle det vist ha vert en jente som forsvant,
dette var på sommeren , husker ikke årstall, men jenta hadde vertfall gått fra hellesylt og opp til tunellen for å gi faren en nistekurv ,
faren var av arbeider klassen å var en av mange arbeidsløse som da hadde fått jobb av komunen med å bygge tunellen ,
kollegane til faren hennes hadde sett att hun kom , de sto utenfor tunellen å spiste niste ,
faren hennes hadde vist ikke gått ut ettersom att han ikke hadde niste ,
han var vist nesten helt innerst i tunnellen , så de sa att hun kunne bare gå inn
å gi han nisten , så ble han nok glad ,
når mannen kom ut ca 45 min senere så sa kollegane att han burde da ha spist ute med dem , å forresten hvor er dattern din ?
mannen hadde da ikke skjønt hva dette dreide seg om , dattra hadde da ikke kommet med noe mat , jo det hadde hun , hun gikk inn foir 45 minutter siden , fikk han til svar ,
det hadde blitt gått mannegard inn i tunnellen med lykter å lys ,
men de fant henne aldrig ,
ingen viste hvor hun kunne blitt av ,
tunnellen var jo ikke engang ferdig , ...

dette var det jeg fikk høre , om det er sant vet jeg ikke ,
men man vet jo ikke med eldre gubber ......
Antall ord: 440
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links

Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.

I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.

Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

Denne tunnelen finnes det flere historier om. Bl.a en bil som visst nok skal komme mot, med fulle lys, eller helt oppe i hekken på enn... Jeg bodde på Stranda da jeg hørte disse historiene.

Der har jo vært noen dødsulykker i denne tunnelen, så hvem vet?!
Antall ord: 51
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Hira
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 06 Aug 2006 23:39
18
Lokalisering: sykkylven

Innlegg av Hira »

<jeg har også sett denne legendariske bilen , men den kommer som regel bakfra , har ett lys ,å er helt oppe i tunellen når du ser i speilet ,
neste gang du ser i speilet er den helt oppi ræva di ,
noe som ikke skal være mulig , med tanke på avstand tid og fart ,
når bilen er bak deg ser du vist nok ingen sjafør , å bilen vingler ,
neste gang du ser i speilet er den borte . . . .
Antall ord: 78
Ingenting er som det ser ut før du virkelig har sett det i detalj

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
tintin
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 07 Des 2005 20:25
18
Lokalisering: I skogen

Innlegg av tintin »

-Og etter som jeg har hørt, er det oftest at den dukker opp som troll i eske.... Jeg har aldri sett den, men jeg har snakket med mennesker som har gjort det.... Mystiske greier det der.. Hehe, utdrivelse er nok en fin ting.. *ironisk* Det alternatives store sønn er jo fra distriktet, så det er vel muligheter tenker jeg.....
Antall ord: 61
Å våge er å miste fotfestet et lite øyeblikk.
Å ikke våge er å miste en del av seg selv.

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links