Drømmer, NDO & ut av kroppenuko,søvnparalyse,astral reise???

Forum dedikert til drømmer, ut-av-kroppen opplevelser som Astral projeksjon, Lucide drømmer og nær-døden opplevelser. Herunder også drømmetydning

Moderatorer: Asbjørn, mod drømmer

supamama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mai 2006 22:42
18

uko,søvnparalyse,astral reise???

Innlegg av supamama »

Vet ikke helt hvor jeg skal begynne, men kan jo begynne med å si at jeg alltid har syntes at det okkulte (eller hva jeg skal si) er utrolig spennende..
Men jeg har alltid vært livredd for å se ånder.. :!:
er sikker på at om jeg skulle våkna en natt, og det hadde stått noen å sett på meg, hadde jeg dødd av skrekk :shock:
Mamma har i alle år sagt at: om du er redd for dem, vil dem heller ikke vise seg for deg,for da er du ikke klar for det..så det velger jeg å tro!
men uansett.. jeg har blitt fryktlig nysgjerrig på uko,søvnparalyse eller hva det er.. har aldri helt skjønt meg på det..(har ikke fått lest så mye heller da :mozilla_undecided: jeg har flere ganger opplevd å våkne av at noe holder meg fast,og jeg får ikke rørt en finger..Blir like f.. redd hver j...gang :? det er ikke noe gøy.. Men for noen dager siden skjedde det igjen, og dette var akkurat idet jeg skulle sovne,men denne gangen hørte jeg masse stemmer som om rommet var fylt med folk som mumlet, men så mener jeg at jeg så at soveromsdøra plutselig var åpen, og jeg kunne se ut på gangen(det var mørkt), å da ble jeg enda reddere, i frykt for å se noe/noen skulle stå i gangen, så jeg gjorde alt jeg kunne for å ikke se mot døra, å kjempa meg videre for å våkne,og klarte det... men så 20 sek etter ble jeg dratt rett inn igjen, og da hørte jeg en stemme som sa: går det bra? kjente ikke igjen stemmen, det var en mann(bokmål) han sa det helt rolig, men jeg var jo redd som vanlig og strevde alt jeg kunne for å våkne, og få kontakt med samboeren min, og et lite øyeblikk trodde jeg at jeg klarte å strekke armen bort til han og få tak i dynekanten over skulderen hans, men den ble liksom dratt tilbake på plass.. :oops: ikke lenge etter våknet jeg..
(eller jeg vet ikke hvor lenge det varer,føles lenge nok ut iallefall..) huff.. det er rett å slett en kamp :mozilla_frown:
Har aldri opplevd at det har skjedd 2 ganger på rad før..

Jeg har vurdert å prøve å slappe av å ikke være redd,og bare la det komme, men så er det det å ikke vite som skremmer meg..
Har prøvd å lest litt her inne, å folk sier man skal prøve å slappe av, og ikke være redd?!
for det er da man får reisen? eller uko?
Hva møter/ser man da?
Leste jo om en som tenkte på noen når søvnp..skjedde, og plutselig var han hjemme hos dem, er det det som kan skje om man slipper taket?
er det ikke noen mulighet for å "sitte" fast òg da? sånn på veien?
Noen som føler seg sikker på dette her?
Er det noen som har opplevd det med stemmene?
hva skulle det isåfall være?
har òg lest at dette kan forekomme om man er veldig stressa eller sliten,
og det er ikke jeg..

Håper ikke dette ble alt for tungvindt å lese, og at noen har noen fornuftige svar..
for det har ikke jeg... ;)

*takk*
Antall ord: 563

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
miri
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 23 Feb 2006 15:15
18

heisann

Innlegg av miri »

merkelige ting desse greiene da.jeg har hatt søvnparalyse sidn jeg var liten og har alltid kjempa meg ut av det.men nå det siste året har jeg faktisk bare slappet av når det kom,og jeg har ikke akkurat fløyet avsted.eneste er at jeg hører litt dirring/støy i ørene.jeg har også prøvd å komme meg ut av kroppen(d finnes mange "knep"for å få dette til,men jeg har aldri klart d.)etterpå så bruker jeg somregel å våkne litt å ligge å fundere på det som skjedde.etterpå så sovner jeg igjen.det er sikkert individuelt for hvem som hører og opplever hva når de er inne i en paralyse også.
Antall ord: 121

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Zyxeqeunin
UGYLDIG Epost
UGYLDIG Epost
Startet: 21 Mai 2006 12:33
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Hjemme

Innlegg av Zyxeqeunin »

Jeg sovnet på rommet til broren min engang, så skjedde dette med meg. Jeg ble på en måte lammet og ikke kunne røre på meg. Jeg vet ikke hva som skjedde, men jeg husker at hodet mitt ble slått i bakken i ca.10-15 sekunder. Hodet mitt ble slått 2-3 ganger i bakken i sekundet. Det var ikke akkurat behagelig. Men når jeg våknet så hadde jeg ikke en ''kul'' på hue eller noe. Har aldri likt det rommet før og etter hendelsen.
Antall ord: 92
''Fascism is Capitalism in decay,'' Lenin
''Workers of the world unite; you have nothing to lose but your chains'' Karl Marx

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
supamama
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 12 Mai 2006 22:42
18

Innlegg av supamama »

Hva slags trriks eller måter da? Det med å reise med sjelen, leste jeg her inne at en mann el dame hadde opplevd.. har egentlig ikke visst så mye om dette før :P
Huff, det med hodet hørtes ikke noe godt ut i det hele tatt.. =/ Hadde holdt meg langt unna det rommet jeg òg... =/
men uansett for en liten uke siden så fikk jeg sånn søvnparalyse eller sånn at jeg ble lammet i kroppen, (er så mange navn på det at jeg ikke helt hva som er hva..) dette var på morgenen etter jeg hadde vært oppe å gitt minsta frokost, så gikk vi å la oss igjen, og det var da det skjedde.. jeg ble jo redd til å begynne med et lite sekund, så bestemte jeg meg for å slappe av, og la det som ville komme komme, men ingenting skummelt skjedde..så jeg prøve å sette meg opp,og se om jeg klarte å bevege meg å se på meg selv i sengen. så snudde jeg meg og så over venstre skulder og der så jeg datteren min ligge å sove ved siden av meg.. kunne bare se bittelitt av meg(fikk ikke snudd hodet mer). så bare 1-2 cm av ansiktet mitt kanskje..merkelig opplegg..
Det høres jo helt sprøtt ut, og jeg skjønner godt dem som ikke tror på det, samboeren min bare rister på hodet.. =)
Er ganske sikker på at det var det som skjedde, men hvem vet ,kanskje det bare er innbildning?

Uansett det er utrolig spennende syns jeg =)
Antall ord: 259

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
Linnea
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Aug 2006 22:46
18

Innlegg av Linnea »

Ok, er det søvnparalyse det kalles? Foe flere år siden lå jeg og hvilte på gulvet sammen med katta. Vi hadde varmekabler så det var ganske behagelig. Plutselig begynte det å dure i ørene, katta så meg inn i øynene og jeg kunne ikke røre meg. Så føltes det om jeg ble løftet litt opp. Lignende opplevelser skjedde flere ganger, men jeg synes det var litt skremmende. Nå ha det ikke skjedd på lenge. Det sluttet etter at jeg sluttet med "systematisk avslapping" før jeg skulle sove om kvelden.
Antall ord: 93

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
hysen
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 02 Aug 2006 15:49
18

Innlegg av hysen »

ok, jeg vet ikke men jeg trur det kan være et signal til noe? det er kansje noe du må gjøre, kansje det er noen som prøver å kontakte deg? Det kan være engler eller det "kan" være UFO. HVor lenge har dette vært? En ting til, det kan hende at dette kommer tilbake igjen, men du behøver ikke å være redd. Men det beste er å gjøre å snakke med en prest, kansje du er forhekset eller no.

Altså ikke tro allt på det jeg sa, men det finnes allt mulig rart i verden :mozilla_laughing:
Antall ord: 102

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links