Hjemsøkt, Gjenferd & Ånder ⇒ Må man ha et "rent" hjerte for å kunne se spøkelse
Moderatorer: Asbjørn, mod hjem
Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.
Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
-
- Nybegynner
- Startet: 30 Nov 2005 11:29
- 18
Sjamanistisk konfirmasjon 2025
- En meningsfull reise inn i voksenlivet.
I dagens samfunn søker mange ungdommer etter alternative måter å markere overgangen fra barn til voksen.
En av disse alternativene er sjamanistisk konfirmasjon, arrangert av Sjamanistisk Forbund.
Dette ritualet er en del av en stadig voksende bevegelse som søker å gjenopplive og modernisere gamle, naturbaserte tradisjoner.
Hva er Sjamanistisk Forbund?
Sjamanistisk Forbund er en organisasjon som arbeider for å fremme sjamanisme som en spirituell praksis og livsstil i Norge.
Forbundet ble stiftet i 2012 og har siden den gang vokst i antall medlemmer og aktivitetstilbud.
Sjamanisme, slik det praktiseres av forbundet, er en naturbasert åndelighet som legger vekt på kontakten med naturen, åndeverdenen og indre visdom.
Les mer her
-
- Nybegynner
- Startet: 12 Jun 2006 12:18
- 18
- Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
- Lokalisering: der eg bor:P
Re: Må man ha et "rent" hjerte for å kunne se spøk
eg tror....vist man bare tror på at det finnes en annen værden der ute...vill man kunne se dem....det har ingen ting med saken vist du er litt dum og san at du kan se di bedre då!!!!! eller vist du er snill å englete så kan du ikke se di!!!
Antall ord: 53
<3Du er ikke voksen før du innrømmer at du er barnselig<3
Link: | |
BBcode: | |
HTML: | |
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 01 Des 2005 21:35
- 18
- Blitt takket: 4 ganger
Tviler på at hjertet, dvs om ein er god eller ond, bestemmer om ein ser gjenferd. Trur heller det er snakk om at folk trur dei ser skygger og lar fantasien løpe løpsk. :mozilla_laughing:
Antall ord: 37
If we spread truth like a disease
we might just infect those around us
with intelligence
we might just infect those around us
with intelligence
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 01 Aug 2006 16:58
- 18
- Lokalisering: huse mitt!
du må ikke tru på alt du ser på tegnefilm..ei en tregnefilm va de dyr so va inne i kjeften vår sanna att vi fekk hikke..!
trur kke de he noke me saken å jere...
trur kke de he noke me saken å jere...
Antall ord: 36
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 25 Jan 2006 13:27
- 18
- Lokalisering: Danmark
Heia skrev:Så klart du kan være ond og fortsatt se spøkelser. Jeg synes det virker underlig å mene at en må være en helgen for å ha tilgang til iboende evner. Jeg tror alle har evner, uansett hva de står for, men det er de færreste som er født åpne eller lever lenge nok til å utvikle dem til et tilfredsstillende nivå.
Det er vel menneskelig å være ond. Det er for å være mennesker vi er her. Vi er "fratatt" evnene våre av en grunn- nemlig å leve livet i en begrenset verden med dualitet, men alle har evner i sin åndelige natur. Det er et paradox at åndseliten ofte er de med minst skrupler, er det ikke?
Antall ord: 123
Hide post links |
Hehe, det kan jeg aldri tenke meg. Finnes det noen med rent hjerte mon tro?Ghost-Hunter skrev:Har grublet på det en stund....
(har sett det på "Shaman King")=P
Antall ord: 31
Hide post links |
-
- Standard bruker
- Startet: 06 Jun 2009 01:36
- 15
- Kjønn (valgfri): Mann
- Lokalisering: Tromsø
- Har takket: 1 gang
- Blitt takket: 39 ganger
Om man er ren av hjertet eller ikke har først og fremst med ens spirituelle innstilling å gjøre. Ofte kan mennesker som i dag blir sett ned på være veldig ren av hjertet. F.eks. den romerske keiser Vespasian, som var et meget åndelig utviklet menneske.Atmi skrev:Hehe, det kan jeg aldri tenke meg. Finnes det noen med rent hjerte mon tro?Ghost-Hunter skrev:Har grublet på det en stund....
(har sett det på "Shaman King")=P
Antall ord: 81
How about that left hand, Ace?
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 04 Okt 2013 16:36
- 11
- Blitt takket: 1 gang
- Må man ha et "rent" hjerte for å kunne se spøkelse
Jeg ser spøkelser av og til, og jeg tørr ikke å si at jeg har ett fullstendig rent hjerte. Så.. nei?
Jeg har lest at det er forskjellige måter å være synsk på. Da den mest sjeldneste formen er å se spøkelser. Og en av de vanligste er å kunne kommunisere med dem eller føle seg frem slik som på åndenes makt. Alle har en viss grad av synskhet inni seg. Man gjør seg på en måte ikke fortjent til å se dem. Og dessuten så man først definere hva ett rent hjerte er. Det er så mange synspunkter i denne verdenen. Hva er egentlig riktig og hva er egentlig galt? Det er nok ikke sann "gud" eller hva det noe er tenker.
Men det kan også bortforklares som syner. Jeg vet ikke. Personlig tror jeg at det er virkelig pga. så mange opplevelser. Kanskje jeg lider av en slags hallusinasjonssykdom? De siste året har slike observasjoner gått ned betraktelig da. Det var en periode da de hendte 2-5 ganger i måneden. Hmm...jaja
hehe.. de få gangene jeg har snakket med vennene mine om dette tror de jeg er gal.
Jeg har lest at det er forskjellige måter å være synsk på. Da den mest sjeldneste formen er å se spøkelser. Og en av de vanligste er å kunne kommunisere med dem eller føle seg frem slik som på åndenes makt. Alle har en viss grad av synskhet inni seg. Man gjør seg på en måte ikke fortjent til å se dem. Og dessuten så man først definere hva ett rent hjerte er. Det er så mange synspunkter i denne verdenen. Hva er egentlig riktig og hva er egentlig galt? Det er nok ikke sann "gud" eller hva det noe er tenker.
Men det kan også bortforklares som syner. Jeg vet ikke. Personlig tror jeg at det er virkelig pga. så mange opplevelser. Kanskje jeg lider av en slags hallusinasjonssykdom? De siste året har slike observasjoner gått ned betraktelig da. Det var en periode da de hendte 2-5 ganger i måneden. Hmm...jaja
hehe.. de få gangene jeg har snakket med vennene mine om dette tror de jeg er gal.
Antall ord: 198
Hide post links |
-
- Nybegynner
- Startet: 02 Jan 2013 01:47
- 11
- Kjønn (valgfri): Jente
- Har takket: 24 ganger
- Blitt takket: 35 ganger
Tror ikke hjertet til en person spiller noen rolle, heller ikke om du tror på dem eller ikke...er da folk som er livredde for spøkelser som aldri ser noen, det kan vel bare kalles paranoid. Uansett, har hørt at folk som tåler det mentalt ser de, og folk som hadde blitt sprø av å se et spøkelse aldri gjør det. Hørte dette av en som jobbet innenfor det parapsykologiske i flere år, så jeg velger nå å tro på det
Antall ord: 85
Don't believe everything you think.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
The voices in my head may not be real, but they have some good ideas!
Some people hear voices. Some see invisible people. Others have no imagination whatsoever.
Hide post links |
-
- UGYLDIG Epost
- Startet: 20 Feb 2011 22:17
- 13
- Kjønn (valgfri): Dame
- Lokalisering: Sunnmøre
- Har takket: 40 ganger
- Blitt takket: 18 ganger
Nei men du må i alle fall være åpen og det "tredje øyet" må være åpent også.Jeg fikk mine evner igjennom arv og prøvelser i livet.Men kunne vel egentlig tenkt meg å byttet bort mine mediale evner i noe mer trivielt.
Antall ord: 45
Hide post links |