Hjemsøkt, Gjenferd & ÅnderBare lurte på noe om Bærums Verk

Ånder og spøkelser, hjemsøkte steder, åndelig aktivitet generelt. Husk kun omtale av steder hvor det er tillatt for almennheten !

Moderatorer: Asbjørn, mod hjem

Forum regler
FØLG NORSK LOV !
Innlegg som bryter med Norsk lov, kan bli satt i karantene,
og forfatter kan i ytterste konsekvens bli politianmeldt.

Merk : Vær forsiktig med å legge ut omtale og bilder av steder hvor man ikke har lovlig adgang !
Private eiendommer skal ikke omtales uten at man har tillatelse fra eier!
I slike tilfeller vil all info om bruker som legger inn slik info leveres politiet på forespørsel.
Husk ; All info om deg som bruker blir logget !
Ocean Angel
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 27 Jul 2006 04:16
18
Kjønn (valgfri): vi'kke si så !
Lokalisering: Buskerud

Bare lurte på noe om Bærums Verk

Innlegg av Ocean Angel »

Hei hei alle sammen :) Er ny her og alt det der, men samma det......grunnen til at jeg skriver nå er at jeg skal på Bærums Verk en gang i dag, og da bare lurte jeg på om det er noen her som vet hvor jeg "bør" gå og sånn?? Har lest litt om Bærums Verk og om saker og ting som skjer der på sidene her, og når jeg da har sjansen til å dra opp dit, så hvorfor ikke spørre noen her om hva og hvor ting skjer hen.....Er nyskjerrig på om jeg kan merke noe der, personlig tror jeg, at jeg er like lukket som en østers når det gjelder sånne ting. /(noe søstra mi er uening i da) (haha) og har hørt at hvis man oppsøker steder og sånn med vilje, så kan du bare glemme å oppleve noe som helst.......
Antall ord: 156
Det er mer mellom himmel og jord enn vi aner og tror........

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links
Bruker avatar
aliena
Nybegynner
Nybegynner
Startet: 13 Aug 2005 10:34
19
Har takket: 10 ganger
Blitt takket: 10 ganger

Innlegg av aliena »

Jeg bodde på Bærums Verk i to år og er ganske så interessert i å høre hva folk har opplevd der. Jeg fikk min "åpning" da jeg bodde der, selv om jeg ikke var særlig interessert i åndekontakt og mediumskap på den tiden (er uansett ikke mine sterkeste evner), så var jeg svært var for energier og stemninger.

Jeg er omtrent immun for negative energier (altså inntrykk eller følelser som oppleves skremmende), så jeg følte ikke noe fælt da jeg bodde der. Jeg gikk riktignok ofte turer langs elva, og det jeg merket meg var at rundt selve verket, ved fossen og nedover, er det rimelig sterke følelser i luften. Blikket mitt ble trukket mot enkelte deler av elva, og jeg følte hele tiden at jeg måtte være på utkikk og klarte ikke la være å føle at noen beveget seg, og mer enn en gang trodde jeg at jeg så noen i elva (heldigvis bare synsbedrag). Pga fossen høres det også ut som om om noen snakker eller roper av og til, uten at det er noen der. Men jeg var som nevnt ikke opptatt av mediumskap, og ante ikke at dette var et område kjent for åndeaktivitet. Jeg trodde det var fantasien min, og det tror jeg egentlig enda. Det skal litt til for å overbevise meg om at jeg ikke innbiller meg ting, har alltid hatt en frodig fantasi.

Men, jeg følte nesten en tiltrekkende melankoli der, en blanding av skjønnhet (for det er vakkert) og sorgfornemmelse. (jeg blir som paralysert av enkelte typer følelser...)
Så aldri noen ånder nede i selve Bærums Verk, men der jeg bodde fikk jeg ofte besøk nattestid. (men det var ikke ånder som "hang igjen" altså, men sjeler som kom på besøk fra den andre siden som var knyttet til meg på ett eller annet vis). Energien var forøvrig så sterk i området at jeg kunne se den med det blotte øyet i perioder. Jeg jobbet på sykehjemmet som ligger der, og det skjedde mer enn en gang at paranormale ting skjedde (men det er jo vanlig på sykehjem).

Men som sagt, åndeaktivitet har jeg ikke peiling på, heller ikke Bærums Verk sin historie.
Jeg anbefaler deg til å ta deg en runde i og utenfor verket, ta deg god tid og ikke forvente så veldig mye, bare være obs på hva du føler og fornemmer.
Det er jo uansett et vakkert sted da!
Antall ord: 425

Link:
BBcode:
HTML:
Hide post links
Show post links